Toivon todella, että täältä löytyisi joku ihana ihminen minua auttamaan. Ongelmani on se, että minulla on ihan oikeasti ollut nyt menkat lähes 50 päivää niin, että välissä on silloin tällöin päivän tai parin taukoja.
Onko kellään aavistusta mistä tämä voisi johtua? Kuukautiseni ovat aina olleet epäsäännölliset, mutta näin ei ole ennen käynyt. Jotenkin minusta tuntuu, että tämä alkoi pian sen jälkeen kun aloin säännöllisesti harrastaa seksiä. Tietääkö kukaan, voiko olla vaikka niin, että sisälläni on vahingoittunut jokin verisuoni, joka ei sitten pääse paranemaan tms.? Olen neuvoton.
Aiemmin (pari vuotta sitten) jouduin todella pitkään lääkärikierteeseen menkkojeni jäätyä pois, enkä haluaisi kokea sitä uudestaan.
Jos joku tietää mitään asiaa liittyvää, niin muistakaa, että kaikki vihjeet ovat tervetulleita!
Eihän tällainen jatkuva vuoto voi muuten merkitä raskautta?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Onko kellään aavistusta mistä tämä voisi johtua? Kuukautiseni ovat aina olleet epäsäännölliset, mutta näin ei ole ennen käynyt. Jotenkin minusta tuntuu, että tämä alkoi pian sen jälkeen kun aloin säännöllisesti harrastaa seksiä. Tietääkö kukaan, voiko olla vaikka niin, että sisälläni on vahingoittunut jokin verisuoni, joka ei sitten pääse paranemaan tms.? Olen neuvoton.
Aiemmin (pari vuotta sitten) jouduin todella pitkään lääkärikierteeseen menkkojeni jäätyä pois, enkä haluaisi kokea sitä uudestaan.
Jos joku tietää mitään asiaa liittyvää, niin muistakaa, että kaikki vihjeet ovat tervetulleita!
Eihän tällainen jatkuva vuoto voi muuten merkitä raskautta?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Vastaukset 6
Vanhimmat
Lääkäriin ja mahdollisimman pian. Jatkuva verenvuoto ei todellakaan tee hyvää , ainakin anemia saattaa olla seurauksena. Sitä paitsi kuulostaisi oudolta, että tuo johtuisi varsinaisista tavallisista kuukautisista. Eivätkä ne lääkärit voi sua mihinkään lääkärikierteeseen laittaa, ei kenenkään ole pakko lääkäriin mennä uudestaankaan (paitsi ehkä pakkohoitoon määrätty, mutta niitä taitavatkin olla vain poikkeustapaukset ja nekin yleensä muille vaaraa aiheuttavat.)
minulla oli hieman vastaava tilanne kun lopetin pillerit yhtäkkiä jolloin menkkoja jatkui ja jatkui muistaakseni noin kuukauden joka päivä vaikkakin vuoto oli niukkaa.
suosittelen että menet lääkärille tuollainen verenhukka voi olla haitallista. he voivat määrätä jotain tasapainottavia lääkkeitä.
Kerrohan minkä ikäinen olet ja kun mainitsit että olet alkanut harrastaa säännöllisesti seksiä mitä ehkäisyä käytät. Valaisehan vähän näitä asioita niin siitä voisi sitten ehkä alkaa päättelemään mistä moinen vuoto johtuu.
joo...tota mullakin jotain saman tyyppistä...mulla alko joskus marraskuussa sellanen että tuli aivan niukkaa...tammikuuhun saakka sitten tuli 1vko tavalliset ja sit parinpäivän väli jolloin virtsankarkailua...sitten tavallinen viikko ja nyt helmikuussa loppus no oon 16v...vähän se häiritsi mut en kyllä maininnu kellekkään...oon vähän YLIpainonen...tavallinen en seurustele, ja en harrasta seksiä...mulla tätä ennen oli puolen vuoden tauko ilman menkkoja...elämän muutokset vaikuttavat esim.koulunvaihto mut nyt kaikki on EHKÄ ok...
Hei!!
Mulla oli muutama vuosi sitten menkat jotka kesti 48 päivää, siis yli kuukauden ,kävin lääkärissä ja sain hormonilääkkeitä ja loppu tulos oli että vuosin aina vaan lisää, jälkeenpäin keksin syyn stressi, olin laihtunut sinä vuonna reilusti ja stressasin siitä ja sitten kaikki laukesi näin, mutta mene lääkäriin sillä kyse voi olla vakavsti ja onko kyse menkoista vai muusta vuodosta......
Kaverillani oli yhdessä vaiheessa menkat (tai vuotoa) kanssa tosi pitkään. Lääkärissä havaittiin, että hänellä oli kohdussa kystia eli hyvänlaatuisia kasvaimia ja ne olivat puhjenneet. kannattaa käydä lääkärillä. Ihan tosi.