Milloin kellarista päivänvaloon

Mallu

Istutin syksyllä sipuleita, tulppaaneja, narsisseja, krookuksia ym. isoihin ruukkuihin. Pakkasten tultua vein ruukut kellariin. Nyt huomasin, että niihin oli ilmestynyt laihoja valkoisia lehtiä. Mitä pitäisi tehdä? Ei kai niitä vielä voi tuoda päivänvaloon eikä ainakaan ulos, koska pakkaset vielä välillä paukkuvat? Onko kenelläkään neuvoa? Ystävälläni on sama juttu ja olemme ymmällämme.

2

823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosmari

Olen monena vuonna kasvattanut parvekkeelleni kevätiloa kellarissa.Joka vuosi mietin itsekin milloin ruukut olisi paras tuoda päivänvaloon. Pääperiaate on, että "idun" täytyy olla n. 10 cm pitkä ja nupun täytyy tuntua kovana pallukkana lehtien sisällä.Kastelen itse ruukkuja niukasti kerran kuussa talven aikana. Näin kasvu ei veny liikaa. Joskus olen ottanut venahtaneet tulppaanit kellarista jo helmikuun lopussa. Sisällä lämpimässä ne alkavat kukkia parissa viikossa.Monesti nostan ruukut toiveikkaasti parvekkeelle huhtikuun alussa- ja takaisin kellariin pakkasten taas tultua. Paras aika tuoda ne päivänvaloon taitaa olla huhtikuun loppu.Kaikesta kastelunrajoittamisesta huolimatta varret usein venyvät, mutta kukkien väriloisto peittää varjoonsa pienet kauneusvirheet.
      Onnea yrityksellesi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe