gallup:lempikirjasi?

Jemma

lempikirjasi? Jos pitäis sanoa vain yksi.

39

5056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • writer

      Vittulanjänkä

    • turnake

      ... mutta jos saa sanoa vaan yhden niin sanotaan sitten Charles Dickensin "Kaksi kaupunkia". Yksi niistä harvoista kirjoista jotka ovat saaneet miut kyynelten partaalle.

      • väinö

        kun niitä kirjoja on niin paljon! mutta jos olisi ihan pakko valita, niin kaippa se olisi kalevala.


    • Kyoshiro

      Sanotaan vaikka: Dan Simmons, Endymion

    • Coyote

      Erittäin hankala kysymys ku niit on niin paljo erilaisia mut jos yks pitää valita niin se olis varmaan Kingin Kalpea aavistus

    • lise

      se on Colleen McCulloughin Caesar.

    • Straw

      Minullakin on kirotun paljon lempikirjoja, mutta sanon nyt yhden niistä (ei ole paras lempikirjoistani, kaikki ovat jaetulla ykkössijalla, mutta kun vain yhden saa sanoa): David Eddingsin Polgara, se on hauska, mielenkiintoinen ja neljän lukukerrankin jälkeen yksinkertaisesti mieletön. Ja sellaiset 800 sivuakin...ei lopu ihan heti.

    • Kim(f)

      anne rice-kadotettujen kuningatar

    • Overtravel

      "Villiä viihdettä", Judge Dredd- romaani. Hyvin kirjoitettu ja helposti luettava kirja.
      Siinä mielessä harvinainen kirja, että se on hyvä ja kuitenkin juonen unohtaa kun sulkee kannet. Voi lukea kymmeniä kertoja ilman että jää mieleen.

      • Keke

        Minun mielestäni yksi parhaista kirjoista on Urho Kekkosen päiväkirjat 2. Dramaattiset tapahtumat, joita viimeinen suurmiehemme, Urkki, kuvailee myrskyn silmästä katsoen, eivät voi laajana kokonaisuutena mitenkään pysyä ulkomuistissa, joten järkälettä tulee lueskeltua kerta toisensa jälkeen.


    • laama

      Albert Camus: Rutto

      Yksi piti valita ja tässä kirjassa oli jotain hyvin merkillistä mikä pakottaa palaamaan siihen uudelleen ja uudelleen.

    • emu_17

      Todella vaikea sanoa. Olen lukenut niin monta hyvää kirjaa. Ja vain yhden saa sanoa?! Hmm.. No ehdoton klassikko ja todella hyvä kirja:

      Dostojevski: Rikos ja rangaistus

    • wilhelmiina

      Juu kirjoja ei kyllä liiemmin tuu luettua, saattanee johtua siitä et oon viel näin nuori 'eikä semmoseen roskaan kannata tuhlata aikaa' =) no ei siis joo eli luen eniten tota nuorisokirjallisuutta ja paras kirja tähän mennessä on Sielunsiskot (kirjottajaa en muista) Se on aika surullinen kirja kertoo ystävyydestä ja ongelmista ja. Ihan paras =)

    • venus

      Paras lukemani kirja on Kim Hyun Hee: Sieluni kyyneleet.

    • TÄMÄ!

      Linda Lay Shulerin Vain aurinko muistaa ja Kun kotka kutsuu !

    • Katja

      Leo Tolstoi: Anna Karenina

    • mariia

      Aika paha kysymys, hyviä kirjoja on niin paljon!
      Jos yksi pitää nimetä, niin se on varmaankin tällä hetkellä Ilkka Remeksen Uhrilento! Aivan mielettömän hyvä ja mukaansatempaava kirja1

      • Tim

        J.P.Donleavy: Ginger Man,
        Stephen King: kaikki novellit
        Juhani Peltonen: Natalian kanssa
        Jorge Luis Borges: Haarautuvien Polkujen Puutarha
        No helkkari, älkää minua syyttäkö, en minä näitä kirjoittanut!


    • snitch

      En ikäni takia ole vielä kamalasti kirjoja ehtinyt lukea vaikka niitä tuleekin ahmituksi melkoisia määriä. Tähän mennessä suurimman vaikutuksen on tehnyt Erlend Loen Supernaiivi. Vaikka kirja kertoo omalla tavallaan elämisen vaikeudesta, se on kirjoitettu niin kutkuttavan hauskasti että sitä lukiessa hihittelee kohdassa jos toisessakin...:)

      • naivi

        Joo, Supernaivi on ollut yksi parhaimpia.
        Nyt luen Erlend Loen kirjaa, jossa pääosa on Suomella, unohdin vaan juuri sen nimen. Mutta päähenkilö on -kuten myös Supernaivissa- erittäin sympaattinen ja samaistuttava.


      • Snitch
        naivi kirjoitti:

        Joo, Supernaivi on ollut yksi parhaimpia.
        Nyt luen Erlend Loen kirjaa, jossa pääosa on Suomella, unohdin vaan juuri sen nimen. Mutta päähenkilö on -kuten myös Supernaivissa- erittäin sympaattinen ja samaistuttava.

        Mahtaisiko kirja josta puhut olla nimeltään Fakta om Finland/ Faktoja Suomesta? Tahtoisin lukea sen... Mutta jos muita loistavia Loen kirjoja tahdot lukea, niin Maria ja José on ihana...


    • blondi

      Sinuhe, ilman muuta! noin kahdeksan lukukerran jälkeen

      • Rosa

        D.H. Lawrence: Lady Chatterleyn rakastaja.
        Huom. ei ole maineestaan huolimatta mikään halpa seksiromaani. Muutkin Lawrencen kirjat hyviä, puhuu samaa kieltä kanssani...


    • sologdin

      Viittaan otsikkoon.

    • tyttö

      On omassa hyllyssä...

    • Locke

      Vähän samanlainen kuin, että mikä olisi paras nettisivusto. Paras romaani taitaa olla Jack Londonin Martin Eden. Siinä on monenlaisia asioita koottuna yhteen.

    • mia

      Pahuus (vaikka hyvä kirja en muista kuin kirjailijan etunimen; Jan, sukunimi Guillau tai jotain sinnepäin. Ruotsalainen kirjailija) Omaelämänkerrallinen ja saa koin itsekkin jonkinlaista ahdistusta lukiessa kirjaa. Ja eikös siitä se elokuvakin tehty ihan vast ikään.

    • Lukija

      Vaikea, todella vaikea sanoa... Olen nimittäin lukenut paljon! Mutta tällä hetkellä tulee mieleen Bulgakovin "Saatana saapuu Moskovaan". Upea ja todella moniulotteinen kirja!

      • Minä

        Diana Gabaldonin Muukalainen!!Paraikaa ahmin kyseisen kirjan jatko-osaa Sudenkorentoa.Ainakin ensimmäinen oli lukemisen arvoinen:)


    • NoNi

      Moi!
      Mä pidän tämmösistä Gallupeista.
      Mun lempikirja on ehdottomasti Kun isä sai siivet!
      Lukekaa jos pystytte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • tämä

      Richard Preston: Tappajavirus

      "Hyytävä tosikertomus Ebola-viruksen yrityksestä tunkeutua ihmisrotuun ja epätoivoisesta taistelusta sitä vastaan"

      Eli faktatietoa tiukassa nipussa, samalla mielestäni pelottavin jännityskirja.

    • tyttis

      kirja nimeltä "Ette te minua tunne"!

    • eli

      Yksi suosikeista on ehdottomasti Sylvia Plath:n Lasikellon alla. Se kertoo mahtavasti masenuksesta ja myös kasvamisesta, itsensä tuntemisesta.

      Pidin valtavasti Arundhati Roy:n Joutavuuksien Jumalasta, joka on upea ja kiehtova tarina!

    • minä vaan

      kylläpä heitit pahan...katsotaanpa...No, yhtä en millään saa valituksi, on hirveän vaikea valita Alice Seboldin "Oma taivas" ja James Clavellin "Shogun"- kirjojen väliltä. Valitsen molemmat.

    • päivänsäde

      Jostein Gaarderin Pasianssimysteerio!!!

    • hp forever

      Ehdottomasti Kaikki potterit, mutta jos täytyy sanoa vain yksi niin

      Marcus Zusak kirjavaras

    • austerism1

      Robert M. Pirsig. Zen ja moottoripyörän kunnossapito.

    • Xenia Onatop

      Paleontologi Björn Kurtenin "Musta tiikeri". BK oli maailmankuulu paleontologi, ja hän osasi kirjoittaa lumoavia ja mukaansa tempaavia paleofiktioita. Niissä on niin runsaasti perustelujakin varsinkin neanderilaisten ja homo sapiens sapiens-ihmisten elämästä ja kohtaamisesta, niin voi niihin uskoakin; evät pikku uskomusvirheet maailmaa kaada niinkuin minimivaiheisen suotimen väärä ohjelmointi Tshernobylissä 1986 (tämän väitetään aiheuttaneen ydinturman). Ja onhan kontrafaktuaalistakin sanomaa. Mitä turhia onkaan sellaisen viihdyttävän sanoman sisällöstä. Björnhän sanoikin, että hän ei tule hankkimaan mitään hyödyllistä ammattia. Mutta p*skan marjat, noin ihmeellinen romaani ei ole mitään turhanpäiväisyyttä.

    • Sanottakoon vaikka Frank Herbert: Dyyni (ilmestyi suomeksi kolmessa osassa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe