Merkkihuolto sapettaa

V-Style

Aivan käsittämätöntä rahastusta. Miten 150 tkm määräaikaishuolto V40 DTI voi maksaa 450 e? Kyseessä on B:llä alkava Volvo ja Rellu -autoja markkinoiva, myyvä ja huoltova pk-seutulainen merkkiliike. Käsittämätöntä, että öljyn vaihto sekä muutaman polttimon sekä suodattimien vaihto voi olla näin arvokasta. Tein mielestäni viisaasti kun vaihdatin jakopäähihnan sekä jarrupalat paikalliseslla tunnollisella jobbarilla. Työt (4h) sekä osat yhteensä vain 390 e. Laittoi leiman huoltokirjaan sekä allekirjoitus päälle. En halua edes arvioida paljon olisin köyhtynyt mikäli olisin teettänyt nämä määräaikaishuollon yhteydessä.

Kysymys: Mitä mieltä olette siitä jos huollatan jatkossa määräaikaishuollot tällä jobbarilla (yksityisyrittäjä). Jos hänelle selventää mitä toimenpiteitä ajankohtainen määräaikaishuolto sisältää niin uskoisin hänen pystyvän vähintään samaan tulokseen kuin merkkiliikkeen nuoret kollit. Satuin nimittäin olla paikan päällä kun jarrupalojen vaihto oli käynnissä. Työn laatu, ammattitaito sekä huolellisuus oli jotain mielyttävää katseltavaa. Työn ohessa hän esim. vaimensi äänetorven kiinnitysprofiilin, joka oli resonoinnut jo 60 tkm ajan. Tälle "pienelle" asialle ei merkkihuollossa oltu tehty mitään. Keväällä on iskunvaimentimien vaihto ja ilmiselvästi aion teettä työt hänen luonaan.

Laskeeko teidän mielestänne auton jälleenmyyntiarvo mikäli määräaikaishuollot tehdään jatkossa muualla kuin Volvon merkkiliikkeessä tai volvon valtuuttamassa huoltamossa.

18

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo 1

      Itse ostin juuri 2002 mallisen 2.0T on muuten ensimmäisen volvoni jolla ajettu 120 000km , joka on tähän saakka huollettu Bilialla, mutta kun seuraava huolto tulee käsille niin lähtee kyllä jonnekkin muualle ihan vaan hinnan takia ja toiseksi satun tuntemaan erittäin pätevän autohuoltajan/korjaajan, takuut pitäisi ainakin säilyä nykyään, jos vaikka yksityisellä huollattaisi osat vaan pitäis olla alkuperäistä volvoa.

    • Kitupiikki

      Kannattaa myös kysyä uutta autoa hankittaessa huoltojen hinnat kaikkine tarpeineen ( öljyt, suodattimet, raitisilmasuodatin ym. tarvikkeet.)
      esim- 150 tkm saakka.

      Nämä ovat myyjillä tiedossa, mutta eivät anna tietoja helposti ( ainakaan paikallisessa Volvo-liikkeessä )

      Erot huollon hintojen välillä ovat huikeat eri merkkien kesken.

    • Pete

      No kun olet (viisaasti) jo vaihdattanut jakopään pienessä korjaamossa hyvin kokemuksin, miksi et jatkaisi huollattamista siellä. Tuohon B huoltamoon en omaa Volvoani vie, koska pääkaupunkiseudulla löytyy esim. Nummelasta valtuutettu huolto, jossa huoltohinnat ovat melko tasan puolet ensin mainitusta.

      Autoa ostaessani katson kyllä että autoa on huollettu mutta se onko se tehty valtuutetussa tai jossain muussa huollossa ei paljoa paina vaan onko auto muuten hyvin pidetty ja kunnossa.

    • done

      Missä päin se jobbari sijaitsee? vois kysyä tekeekö se kutos kojeeseekin hihnan vaihdon,kun nää Porvoon jobbarit ei sitä osaa.Merkkiliike on siis turhan kallis.Laita vaik sen numero.

      • V-Style

        Autohuolto Team Malmberg Oy
        Muijalan teollisuus alue
        08500 LOHJA AS
        Puh 019 383 888

        Kysy Askoa

        Hieman kaukaa Porvoosta.


      • done
        V-Style kirjoitti:

        Autohuolto Team Malmberg Oy
        Muijalan teollisuus alue
        08500 LOHJA AS
        Puh 019 383 888

        Kysy Askoa

        Hieman kaukaa Porvoosta.

        Kaukanahan on,mutta joka tapauksessa hyvä tietää..


    • kosmo

      Kajaanissa wetterillä oli V70:n 105tkm huolto jossa vaihdetaan öljyt, öljy/polttoainesuodatin ja tarkistellaan saranoiden voitelu hintana 250 e. Soittelin paikalliseen euromaster liikkeeseen jossa sama homma 83 e. Ei tarvinnut miettiä kumpaan vollen roudaan, koska tuskinpa jälleenmyynti hinta tuosta tippuu...

      • Patse

        Itse asun täällä pohjoisemmassa,mutta autoni kaksi
        ensimmäistä vuotta on ollut sen B-alkuisen huollon
        käsiteltävänä.Tulos=jumittuneet jarrut,kadonnut pohjapelti moottorin alta,yms pikku huteja.
        Nykyisin huollon tekee Tunnolinen "yleis huolto"
        alkuperäis osin,eikä mitään murheita.


      • Tiitu
        Patse kirjoitti:

        Itse asun täällä pohjoisemmassa,mutta autoni kaksi
        ensimmäistä vuotta on ollut sen B-alkuisen huollon
        käsiteltävänä.Tulos=jumittuneet jarrut,kadonnut pohjapelti moottorin alta,yms pikku huteja.
        Nykyisin huollon tekee Tunnolinen "yleis huolto"
        alkuperäis osin,eikä mitään murheita.

        Noi, jumiutuneet jarrut ei johdu kyllä mistään huollosta vaan sinun omasta jarrujen käyttö tavasta.


      • ville
        Tiitu kirjoitti:

        Noi, jumiutuneet jarrut ei johdu kyllä mistään huollosta vaan sinun omasta jarrujen käyttö tavasta.

        Nimenomaan johtuu huollosta tai oikeastaan huollon puutteesta. Täällä etelän suolassa kun ajaa levyjarrullisella autolla päivittäin niin takalevyt jumiutuu n.3 vuodessa jos auto on uusi. Esim minä olen oikein yrittänyt antaa kenkää jarruille mutta tulos on aina sama, takajarrut ruostuu jumiin. Tältä vältyttäisiin jos huolloissa viitsivät 1-2 kertaa vuodessa ottaa palat irti ja puhdistaa paikat, mutta ei, mieluummin odotellaan että kaikki paikat menee pas2 ja vaihdetaan sitten osat.


      • Patse
        ville kirjoitti:

        Nimenomaan johtuu huollosta tai oikeastaan huollon puutteesta. Täällä etelän suolassa kun ajaa levyjarrullisella autolla päivittäin niin takalevyt jumiutuu n.3 vuodessa jos auto on uusi. Esim minä olen oikein yrittänyt antaa kenkää jarruille mutta tulos on aina sama, takajarrut ruostuu jumiin. Tältä vältyttäisiin jos huolloissa viitsivät 1-2 kertaa vuodessa ottaa palat irti ja puhdistaa paikat, mutta ei, mieluummin odotellaan että kaikki paikat menee pas2 ja vaihdetaan sitten osat.

        Olen Villen kanssa samaa mieltä.


    • Volvomania

      Huollon hinta on vanhemmassa Volvossa yleensä siinä 600 Euron korvilla, joten halvalla olet tähän asti päässyt.

      • V-Style

        jos 600e maksat vanhan volvon huollosta, onko siinä nyt mitään järkeä? En tiedä paljonko sinulla kertyy vuodessa kilometrejä, minulla sen verran, että määräaikaishuollossa täytyy piipahtaa kolme kertaa vuodessa. Maksaa vähintään 1350 € eli 8000 mummoa vuodessa. Se on normaali duunarin kuukauden nettopalkka. Kyllä tuon summan rahaa varkkaampikin laittaa mielummin muuhun kuin merkkihuollon kassaan.


    • Patse

      Siis edellisen omistajan jarrujen käytöstä.
      Jarrut jumissa KUN MINÄ AUTON OSTIN.Ei ole ollut
      enää moista ongelmaa,kiitos huollon ja jarrutus tavan.Tässä 16 vuotisen ammattiajo uran aikana
      on kyllä oppinut jarruttelemaan oikein.

    • oei

      Käyttäkää merkki huoltoa säästytte paljon ikäviltä asioilta.

      Itse vein autoni aarnen autosähköön remonttiin ja tulos oli pelkkää paskaa!

      • pörinöitä

        Jaa että silloinko välttyy ikävyyksiltä?
        Vein tdi:ni määräaikaishuoltoon ja erityisjuttuna piti etsiä
        oik. etupyörän vaiheilta kuuluva kolina. Huolto tehtiin, lasku kirjoitettiin,
        mutta kolinaa ei etsitty. Heti takaisin, kolinaa etsittiin, josta
        tuloksena oli pallonivelen kumin rikkominen, mutta kolinan syytä ei
        löytynyt. Pallonivel=alatukivarsi jäi minun maksettavakseni,
        koska "johan se nyt olisi muutenkin ollut vaihtokunnossa".

        Kolinan syy oli täysin rikkinäinen iskunvaimennin, jonka
        katsastusmies "löysi" heti halliin sisäänajovaiheessa.

        Toinen tapaus: takuuaikana vaihdettiin tdi:n vesipumppu:
        seuraus: ruiskun ajoitus väärä, josta seurauksena huono
        käyntiinlähtö kylmänä. Merkkiliike (toinen kuin tunaroija)
        löysi sen 200 000 km myöhemmin, eli merkkiliikkeet (kaksi eri) vaihtoivat
        hihnan kaksi kertaa ja asensivat ajoituksen väärin, ennenkö
        vasta kolmannen vaihdon yhteydessä viitsittiin ajoitus laittaa
        kohdalleen.


      • V-Style
        pörinöitä kirjoitti:

        Jaa että silloinko välttyy ikävyyksiltä?
        Vein tdi:ni määräaikaishuoltoon ja erityisjuttuna piti etsiä
        oik. etupyörän vaiheilta kuuluva kolina. Huolto tehtiin, lasku kirjoitettiin,
        mutta kolinaa ei etsitty. Heti takaisin, kolinaa etsittiin, josta
        tuloksena oli pallonivelen kumin rikkominen, mutta kolinan syytä ei
        löytynyt. Pallonivel=alatukivarsi jäi minun maksettavakseni,
        koska "johan se nyt olisi muutenkin ollut vaihtokunnossa".

        Kolinan syy oli täysin rikkinäinen iskunvaimennin, jonka
        katsastusmies "löysi" heti halliin sisäänajovaiheessa.

        Toinen tapaus: takuuaikana vaihdettiin tdi:n vesipumppu:
        seuraus: ruiskun ajoitus väärä, josta seurauksena huono
        käyntiinlähtö kylmänä. Merkkiliike (toinen kuin tunaroija)
        löysi sen 200 000 km myöhemmin, eli merkkiliikkeet (kaksi eri) vaihtoivat
        hihnan kaksi kertaa ja asensivat ajoituksen väärin, ennenkö
        vasta kolmannen vaihdon yhteydessä viitsittiin ajoitus laittaa
        kohdalleen.

        kun omistin Renault Meganen -98 1.6, joka 60 tkm ajettuna alkoi pitää samanlaista kolinaa etupäässä kuin sinun autosi. Vein sen pikahuoltoon samaan B:llä alkavaan merkkiliikkeeseen, sanoin vastaanottotiskillä, että todennäköisesti etuiskari rikki. Parin tunnin kuluttua soi puhelin, asentaja ilmoitti, että autossa ei mitään vikaa tule hakemaan pois, tuo kolina on ihan normaalia. Menin hakemaan ja sain maksaa 50 e siitä, että sitä oltiin tutkittu. Kolina oli edelleen häiritsevä, joten vein sen jääräpäisenä toiseen samaan ketjuun kuuluvaan liikkeeseen. Siellä totesivat, että oikea iskunvaimennin aivan sökö, heti vaihdettava kummatkin etuiskunvaimentimet sekä kääntölaakerit... 480 euroa (muistaakseni).

        Sillälailla.

        Kun lukee saamani vastaukset sekä keskustellut merkkihuollon hinnoista ja laadusta työtoverini kanssa, tulin siihen tulokseen, että jatkossa teetän ns "määräaikaishuollot" paikallisella jobbarilla.


      • niinkai
        V-Style kirjoitti:

        kun omistin Renault Meganen -98 1.6, joka 60 tkm ajettuna alkoi pitää samanlaista kolinaa etupäässä kuin sinun autosi. Vein sen pikahuoltoon samaan B:llä alkavaan merkkiliikkeeseen, sanoin vastaanottotiskillä, että todennäköisesti etuiskari rikki. Parin tunnin kuluttua soi puhelin, asentaja ilmoitti, että autossa ei mitään vikaa tule hakemaan pois, tuo kolina on ihan normaalia. Menin hakemaan ja sain maksaa 50 e siitä, että sitä oltiin tutkittu. Kolina oli edelleen häiritsevä, joten vein sen jääräpäisenä toiseen samaan ketjuun kuuluvaan liikkeeseen. Siellä totesivat, että oikea iskunvaimennin aivan sökö, heti vaihdettava kummatkin etuiskunvaimentimet sekä kääntölaakerit... 480 euroa (muistaakseni).

        Sillälailla.

        Kun lukee saamani vastaukset sekä keskustellut merkkihuollon hinnoista ja laadusta työtoverini kanssa, tulin siihen tulokseen, että jatkossa teetän ns "määräaikaishuollot" paikallisella jobbarilla.

        merkkihuolloista niissä on ainakin korjaamo takuu kaiketi siellä tehdyissä töisä , kuinka niissä joppariliikkeissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2243
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      303
      1216
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe