Mä olen niin masentunut tähän minun ongelmaan. ihoni on kasvoilla ihan ok, mutta selkä.. Se on aivan kauhean näköinen. Olen 23-vuotias ja tämä on niin inhottava ja kiusallinen ongelma. En voi ikinä pukeutua mihinkäät toppiin tai muuten paljastavaan asuun, koska ikävät selkäfinnit näkyisivät. Kesäisin iho pikkasen paranee auringon ansioista. Mitä teen, oisko apteekissa jotain lääkettä tähän? Kiitos kaikille jotka vastasitte! :)
Selkä finnit
13
10193
Vastaukset
- heipä
Itsellänikin joskus selkä "kukkii" pahastikin, mutta apua olen löytänyt apteekista saatavasta akneiholle tarkoitetusta puhdistusaineesta.
Merkki: AVENE tai halvempi VICHY- Vanessa
Kiva kun vastasit. Miten nopeaan kyseiset aineet ovat vaikuttaneet? Toivoisin niin pääseväni kiusallisesta ongelmastani iäksi eroon..
- Myö
Mulla oli sama ongelma kuin sulla, mutta söin 100 pillerin Roaccutan-kuurin (20mg) ja finnit hävisivät selästä lopullisesti. Mulla oli myös naamassa finnejä, mutta niitä on valitettavasti vielä kuurin jälkeenkin. Olen harkinnut uuden kuurin ottamista siihen, koska minulle ei ilmennyt mitään muita haittavaikutuksia kuin kuivuneet huulet. Roaccutanin hintakin on tippunut aika hyvin viime vuosina. Pääset iholääkäriin ja saat lääkkeet alle 100 eurolla.
- aikuisaknelainen
Minulla 4*100kpl:n kuuri 20mg:sia ja 300 kappaletta takana eikä vieläkään parantunut?Parempi iho kieltämättä mutta pelottaa jos en paranekkaan vaikka meni pikku omaisuus hoitoon. 60 euroa maksoi 100 kpl:n paketti ja se kertaa 4 yksityislääkärin maksut ja verikokeet,apteekista pitää vielä rasvatkin ostaa huuliin ja kropalle. Nuo kun laskee yhteen niin on se erittäin harmi jos ei parannu? Karkeasti arvioin niin reilusti päälle 300 euroa koko hoito eli n. 2000 vanhaa markkaa.
- tytsy
aikuisaknelainen kirjoitti:
Minulla 4*100kpl:n kuuri 20mg:sia ja 300 kappaletta takana eikä vieläkään parantunut?Parempi iho kieltämättä mutta pelottaa jos en paranekkaan vaikka meni pikku omaisuus hoitoon. 60 euroa maksoi 100 kpl:n paketti ja se kertaa 4 yksityislääkärin maksut ja verikokeet,apteekista pitää vielä rasvatkin ostaa huuliin ja kropalle. Nuo kun laskee yhteen niin on se erittäin harmi jos ei parannu? Karkeasti arvioin niin reilusti päälle 300 euroa koko hoito eli n. 2000 vanhaa markkaa.
Minä sain ainakin täydellisen ihon kasvoihin kuin selkään ja rintaan, kun söin diane nova e-pillereitä jotain puol vuotta. Mutta tulokset näkyi jo kolmen kuukauden jälkeen. 15 euroo 3 kk.
- aikuisakne....
tytsy kirjoitti:
Minä sain ainakin täydellisen ihon kasvoihin kuin selkään ja rintaan, kun söin diane nova e-pillereitä jotain puol vuotta. Mutta tulokset näkyi jo kolmen kuukauden jälkeen. 15 euroo 3 kk.
Ehkäisyn täytyy olla erittäin tarkkaa kun roaa syö. Katsotaan lopetanko dianen syömisen kun roakuuri loppuu ja otan jonkun muun ehkäisyn tilalle,vaikka uudenlaisen laastarin? Dianet saa minut kyllä erinlaiseksi tai ainakin mieheni sanoo että otan kaikki raskaammin kuin ennen,huomannut saman? No tämä kuuri kestää vielä reilun kuukauden ja dianea pitää syödä vielä kuukausi roakuurin loppumisen jälkeen. Odotamme innolla sitä päivää mieheni kanssa ja ollaan taas niinkuin ennen ehkä paremminkin jos ihoni paranee ja sitä myötä itsetuntonikin nousee.
- tytsy
aikuisakne.... kirjoitti:
Ehkäisyn täytyy olla erittäin tarkkaa kun roaa syö. Katsotaan lopetanko dianen syömisen kun roakuuri loppuu ja otan jonkun muun ehkäisyn tilalle,vaikka uudenlaisen laastarin? Dianet saa minut kyllä erinlaiseksi tai ainakin mieheni sanoo että otan kaikki raskaammin kuin ennen,huomannut saman? No tämä kuuri kestää vielä reilun kuukauden ja dianea pitää syödä vielä kuukausi roakuurin loppumisen jälkeen. Odotamme innolla sitä päivää mieheni kanssa ja ollaan taas niinkuin ennen ehkä paremminkin jos ihoni paranee ja sitä myötä itsetuntonikin nousee.
Ei kannata luoda liikaa toivoa, sillä monesti tuo akne palautuu kahta kauheampana. Mutta toivoa tietty sopii. Minulle tuli valehtelematta 10 kertaa pahemmin. Niin ettei koskaan ollut ollu. Yritin ilman lääkkeitä mutta eipä tullu mittää. Se on osittain hormonaalista, joten yhdellä verikokeella esim yksityisellä gynellä otettuna selviää, täytyykö pillereitä syödä aina. Kyllä ottaa pannuun, ja välillä kiukkuinen kuin mikä, mutta on elämässä kauheampiakin asioita, eikö??
- jessica
mulla oli pari vuotta sitten tasan sama ongelma. hirveesti finnejä selässä, mut sit söin isotretinoin kuurin, autto hyvin, ei ollut kallis ja ainoat sivuoireet oli et huulet kuivu, iho kuivu hieman ja kaikki vähät finnit jota oli naamassa hävis täydellisesti. autto hyvin selkäfinneihinkin, mut mul kävi harmillisesti ku menin liian myöhään lääkäriin niin ehti jäädä isoja rumia arpia selkään :/ toimi siis mahd. nopeesti :)
- Vanessa
hei, onko olemassa mitää tehokasta lääkettä jota sais apteekin hyllyltä ilman lääkärissä käyntiä?
- hiphei
Vanessa kirjoitti:
hei, onko olemassa mitää tehokasta lääkettä jota sais apteekin hyllyltä ilman lääkärissä käyntiä?
Ei ole. Kokeile vaikka kaikki reseptivapaat lääkkeet mitä löydät mutta tuskin se selästä finnejä pois vie. Mulla on siitä monen vuoden kokemus :(
Diane Nova e-pillerit olivat se viimeinen keino johon turvauduin pitkän harkinnan jälkeen. Nyt puoli vuotta pillereitä takanapäin ja odotan innolla kesää että pääsen käyttämään avoselkäisiä toppeja! Sitten jos ja kun nämä pillerit lopetan, otan tarvittaessa Roa-kuurin, se on jo päätetty, sillä näpyistä en aio enää koskaan kärsiä. Kyllä se nimittäin laskee mielialaa uskomattoman paljon. - Vanessa
hiphei kirjoitti:
Ei ole. Kokeile vaikka kaikki reseptivapaat lääkkeet mitä löydät mutta tuskin se selästä finnejä pois vie. Mulla on siitä monen vuoden kokemus :(
Diane Nova e-pillerit olivat se viimeinen keino johon turvauduin pitkän harkinnan jälkeen. Nyt puoli vuotta pillereitä takanapäin ja odotan innolla kesää että pääsen käyttämään avoselkäisiä toppeja! Sitten jos ja kun nämä pillerit lopetan, otan tarvittaessa Roa-kuurin, se on jo päätetty, sillä näpyistä en aio enää koskaan kärsiä. Kyllä se nimittäin laskee mielialaa uskomattoman paljon.Mä oon joskus kokeillu dianea ja en ollut ollankaan tyytyväinen tulokseen. Niissä on niin pljon hormoneja, et se vaikutti mun käyttäytymiseen vähä liiankin paljon. Sain ihme kiukku kohtauksia ja taas toisinaan herkistyin helposti.. ja ei se ihokaan siitä juuri parantunut. Mut mikä tämä Roacuttan on?? Onko totta et kuuri kestää vuoden? Ja onko kuurilla mitään tekemistä raskauden kanssa?
- M19
Vanessa kirjoitti:
Mä oon joskus kokeillu dianea ja en ollut ollankaan tyytyväinen tulokseen. Niissä on niin pljon hormoneja, et se vaikutti mun käyttäytymiseen vähä liiankin paljon. Sain ihme kiukku kohtauksia ja taas toisinaan herkistyin helposti.. ja ei se ihokaan siitä juuri parantunut. Mut mikä tämä Roacuttan on?? Onko totta et kuuri kestää vuoden? Ja onko kuurilla mitään tekemistä raskauden kanssa?
http://www.roche.fi/laakkeet/roaccutan.htm
tuolla kaikki info lääkkeestä
eli
kuuri kestää tavallisimmin 4-8 kk ja sen aikana ei saa tulla raskaaksi eli pillereitä on muijien popsittava koska sikiön vaurioitumisriski on niin suuri. - enemmän
probleemina se ku niit tulee vaa puristeltuu, ku siinä nii pullein on edes. Sit koko selkä punotta iha täysil ja kamut soittaa et hej mennää uimaa !!!!!!!! D:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all241895Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔561743- 301440
- 701116
- 521069
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j22915- 54900
- 49883
- 24874
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?176857