.44 Magnum

Iso mies

Olen muutaman vuoden ammuntaa harrastanut rehti kansalainen.
Tähän asti minulle on riittänyt .38 spl ja .22 lr reukut.
Nyt tekisi mieli hiukan isompaa ja olen ajatellut .44 Magnumia.
Minkälaisi kokemuksia kyseisen kaliiperin reukuista löytyy?
Tiedän että tehokkaampiakin löytyy, mutta jotenkin toi legendaarinen "Dirty Harry" kiinnostaisi.
Iso reukku sopii ison miehen isoon käteen!

11

2018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

Smitikan 629 on hyvä. Lisäksi se on Dirty Harryn 29:n rosteriversio. 29:a ei enää valmisteta. Coltin Anaconda jätti huomattavasti heikomman yleiskuvan ja laukaisu on kehnompi. Rugerin Super Redhawk on kuulemma ihan kelvollinen, mutten ole itse kokeillut.

• Raid

Mikäs se Hammarin revolveri mahto olla siinä tv-sarjas?

• Andy
        Raid kirjoitti:

Mikäs se Hammarin revolveri mahto olla siinä tv-sarjas?

Mikäli tarkoitat "Moukarimiestä" niin hänen revolverinsa on juuri tuo mainitsemani S&W 629.

• Mammerin Sledge 629 6"...
        Andy kirjoitti:

Mikäli tarkoitat "Moukarimiestä" niin hänen revolverinsa on juuri tuo mainitsemani S&W 629.

Onkos kukaan nähnyt missään myynnissä Sledge Hammer kahvoja, sellaista kuin TV-sarjassa, sileä valkoinen, jossa on vasara ympyrän sisällä? tahtoisin sellaisen omaan 629:iin

• piraattipilotti

Smitikaltahan on tullut .50 magnumi kans... en tosin muista nyt mallinumeroa.

Itse olen kokeillut Ruger Super Redhawkia 6 tuumaisella piipulla ja valopistetähtäimellä varustettuna. Posket ja lahkeet heilahtaa kyllä kun liipaisinta vetää, mutta muuten en kyllä ymmärrä mitä järkeä tuossa kaliiberissa on. Patit maksaa omaisuuden, eikä .44 tarkkuus ole mikään häävi.

• andy

Kerrohan meikäläisellekin, mikä muka tekee nelinelosesta epätarkan. Ihan yhtä suoraan se kuti lentää kuin muistakin reukuista. Rekyylikammo tietysti voi vaikeuttaa ampumista, mutta ei se itse kaliberi sen epätarkempi ole kuin muutkaan, kunhan sen oppii hallitsemaan. On ollut laajassa käytössä mm. siluettiammunnassa aina 200m päähän.

• piraattipilotti
        andy kirjoitti:

Kerrohan meikäläisellekin, mikä muka tekee nelinelosesta epätarkan. Ihan yhtä suoraan se kuti lentää kuin muistakin reukuista. Rekyylikammo tietysti voi vaikeuttaa ampumista, mutta ei se itse kaliberi sen epätarkempi ole kuin muutkaan, kunhan sen oppii hallitsemaan. On ollut laajassa käytössä mm. siluettiammunnassa aina 200m päähän.

juu... rekyylikammoa minä juuri tarkoitin. Kaliiberihan on kyllä tarkka niinkuin kerroit.

• Kokemusta omaava

Älä kuitenkaan ala latailemaan itse.
      Voipi rulla haljeta.
      Muuten on kyllä S & W luotettava.
      Tarkista myös, että syöttää kohdalleen.
      Vinous lyhentää aseen ja ehkä ampujankin ikää.

• Andy

Oikein suoritettu lataaminen on turvallista, kun noudattaa ohjeita eikä ala kikkailemaan ylilatauksilla. Tuttavapiirissäni minä mukaanlukien on ladattu kymmeniä tuhansia panoksia ilman minkäänlaisia onnettomuuksia. Tehdaspaukuilla taas on hajotettu parikin asetta.

• schnitter

Et ainakaan revolvereistä ymmärrä mitään. Lataus ei ole ollenkaan vaarallista. Olen ladannutja lataan paria kymmentä pist.- ja kiv.kaliperia.

• phoenix82

Itse enempi itselataavia pistooleita harrastavana. Suosittelen sellaista valinta perustetta että mikäli kaveri pysty ampumaan tuplalaukauksen alle sekunnin aikana 15-20m:n matkalta normaaliin tauluun lähemmäs kuin 20cm:n päähän toisistaan niin sillon kaliberi on sopiva. Ja näitä toistoja jos kykenee tekemään 10-15 kertaa putkeen ilman särkylääkkeitä voi harkita kaliberin suurentamista

Jos on iso mies ja jaksaa käsitellä 44. niin eikun vaan ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe