Olisiko kenelläkään tietoa kuinka vatsan saisi toimimaan normaalisti. On ihan "pönkkö" olo, kun ei vatsa toimi kunnolla kuin viikonloppuisin. Urheilen, syön kasviksia, en ymmärrä mistä ummetus johtuu. Kahvia juon töissä, onkohan kahvi ummetuksesta kärsivälle pahasta?
En ihan vielä risiiniöljyyn haluaisi turvautua.
Mikä avuksi ummetukseen?
8
2710
Vastaukset
- haloo
Täällä on vaikka kuinka monta hyvää neuvoa ummetuksen hoitoon, jotenka alappas lueskelemaan.
- Maija
Olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla, enkä tajunnut lukea aikaisempia viestejä....
- ummetus
ei siihen auta vältämättä mikään tietysti kannataa tehdä tähystys että näkee et ei oo sairautta. myöskin vaikeasti sulavat liha ja jotkut kasvit kannattaa jättää pois. liikaa kuitua kannattaa myös varoa, itselläni on liian pitkä suoli ja sitä kautta vaikeuksia tähystyksen tulos.ruokavalio ei tunnu paljon auttavan minulla vaikka söisi ja liikkuisi miten olen noin 3v kärsinyt ummetuksesta.
- Tinde
Miksei muka kuituja? Just nehän sen kakan pistää luistamaan! Mutta ei tietenkään liikaa heti aluksi, jos ei ole tottunut paljon kuitua syömään. Mutta sellanen 30 grammaa kuitua pitäis ihmisen kuitua päivässä saada. Kaurapuuro on ainakin mulla laittanut suolta toimimaan. Sitten apteekista saa sellasia kun esim Duphalac (hyvä mutta mieto ummetuslääke, josta suoli ei tule riippuvaiseksi), sitten Levolac, joka on vähän vahvempi. Visiblin... Onhan näitä apukeinoja. Mutta tietty jos on joku muu homma tossa taustalla, joka ummetusta aiheuttaa, niin varmaan kannattaa tutkia.
- Maija
Tinde kirjoitti:
Miksei muka kuituja? Just nehän sen kakan pistää luistamaan! Mutta ei tietenkään liikaa heti aluksi, jos ei ole tottunut paljon kuitua syömään. Mutta sellanen 30 grammaa kuitua pitäis ihmisen kuitua päivässä saada. Kaurapuuro on ainakin mulla laittanut suolta toimimaan. Sitten apteekista saa sellasia kun esim Duphalac (hyvä mutta mieto ummetuslääke, josta suoli ei tule riippuvaiseksi), sitten Levolac, joka on vähän vahvempi. Visiblin... Onhan näitä apukeinoja. Mutta tietty jos on joku muu homma tossa taustalla, joka ummetusta aiheuttaa, niin varmaan kannattaa tutkia.
pellavansiemenrouhe? Onkohan apua ja mitään haittaa siitä. Muutama vuosi sitten minulle tehtiin muun sairauden yhteydessä paksusuolen varjoaine-kuvaus, eikä siinä kyllä mitään poikkeavaa havaittu.
- sii
minulla on myös tehty kaikki kokeet ja tutkimukset on pitkä ja mutkikas suoli,mutta jokapäivä yksi porkkana ja mitallinen vi-siblin
niin on kyllä auttanut.
- Käyttäjä
pari linkkiä aiheesta Ummetus ja lisää löytyy kun
hakee!!!
http://www.tohtori.fi/enska/ummetus/vi-sib.html
http://www.tohtori.fi/laakeopas/tuotelisa.php3?laakeID=1426&teksti=Vi-Siblin - Anonyymi
Ensisijainen hoito aikuisen ummetuksen hoidossa ovat Laktuloosi ja kuituvalmisteet (ispaghula, psyllium ja sinoli) ovat vaihtoehtoisia keinoja. Bentsot, piriste opiaatit, Makrogoli ja laktuloosi lisäävät ulostemassan vesimäärää ja tilavuutta, jolloin ulostaminen helpottuu.
Pekonia syövien villisikojen ulostus vaikeuksiin suosittelemme Daegolaxia.
Lämpimin terveisin tohtori Daegg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1347376Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.182722Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole2871424Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729421971134- 1001089
Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih741006En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek137992Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82851Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j15803Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com18791