Mikä avuksi ummetukseen?

Maija

Olisiko kenelläkään tietoa kuinka vatsan saisi toimimaan normaalisti. On ihan "pönkkö" olo, kun ei vatsa toimi kunnolla kuin viikonloppuisin. Urheilen, syön kasviksia, en ymmärrä mistä ummetus johtuu. Kahvia juon töissä, onkohan kahvi ummetuksesta kärsivälle pahasta?

En ihan vielä risiiniöljyyn haluaisi turvautua.

8

2718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haloo

Täällä on vaikka kuinka monta hyvää neuvoa ummetuksen hoitoon, jotenka alappas lueskelemaan.

• Maija

Olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla, enkä tajunnut lukea aikaisempia viestejä....

• ummetus

ei siihen auta vältämättä mikään tietysti kannataa tehdä tähystys että näkee et ei oo sairautta. myöskin vaikeasti sulavat liha ja jotkut kasvit kannattaa jättää pois. liikaa kuitua kannattaa myös varoa, itselläni on liian pitkä suoli ja sitä kautta vaikeuksia tähystyksen tulos.ruokavalio ei tunnu paljon auttavan minulla vaikka söisi ja liikkuisi miten olen noin 3v kärsinyt ummetuksesta.

• Tinde

Miksei muka kuituja? Just nehän sen kakan pistää luistamaan! Mutta ei tietenkään liikaa heti aluksi, jos ei ole tottunut paljon kuitua syömään. Mutta sellanen 30 grammaa kuitua pitäis ihmisen kuitua päivässä saada. Kaurapuuro on ainakin mulla laittanut suolta toimimaan. Sitten apteekista saa sellasia kun esim Duphalac (hyvä mutta mieto ummetuslääke, josta suoli ei tule riippuvaiseksi), sitten Levolac, joka on vähän vahvempi. Visiblin... Onhan näitä apukeinoja. Mutta tietty jos on joku muu homma tossa taustalla, joka ummetusta aiheuttaa, niin varmaan kannattaa tutkia.

• Maija
        Tinde kirjoitti:

Miksei muka kuituja? Just nehän sen kakan pistää luistamaan! Mutta ei tietenkään liikaa heti aluksi, jos ei ole tottunut paljon kuitua syömään. Mutta sellanen 30 grammaa kuitua pitäis ihmisen kuitua päivässä saada. Kaurapuuro on ainakin mulla laittanut suolta toimimaan. Sitten apteekista saa sellasia kun esim Duphalac (hyvä mutta mieto ummetuslääke, josta suoli ei tule riippuvaiseksi), sitten Levolac, joka on vähän vahvempi. Visiblin... Onhan näitä apukeinoja. Mutta tietty jos on joku muu homma tossa taustalla, joka ummetusta aiheuttaa, niin varmaan kannattaa tutkia.

pellavansiemenrouhe? Onkohan apua ja mitään haittaa siitä. Muutama vuosi sitten minulle tehtiin muun sairauden yhteydessä paksusuolen varjoaine-kuvaus, eikä siinä kyllä mitään poikkeavaa havaittu.

• sii

minulla on myös tehty kaikki kokeet ja tutkimukset on pitkä ja mutkikas suoli,mutta jokapäivä yksi porkkana ja mitallinen vi-siblin
        niin on kyllä auttanut.

• Käyttäjä
    • Anonyymi

Ensisijainen hoito aikuisen ummetuksen hoidossa ovat Laktuloosi ja kuituvalmisteet (ispaghula, psyllium ja sinoli) ovat vaihtoehtoisia keinoja. Bentsot, piriste opiaatit, Makrogoli ja laktuloosi lisäävät ulostemassan vesimäärää ja tilavuutta, jolloin ulostaminen helpottuu.

Pekonia syövien villisikojen ulostus vaikeuksiin suosittelemme Daegolaxia.

Lämpimin terveisin tohtori Daegg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5333
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      779
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      772
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      735
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    Aihe