960 paras Volvo kautta aikojen

hieno

Volvo 960 on ilman muuta paras Volvo kautta aikojen. Siinä on hieno, väkivahva ja äärettömän kestävä moottori, upea elektroniikka eikä kukaan ole taatusti nähnyt ruostetta näissä autoissa, vaikka vanhimmat ovat jo vuodelta 1991.

22

6038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta

      Välistä näkee kyllä liikkeissä niin vanhahtavia 960, että oksat pois. vm voi olla -95 tai uudempi, mutta auto näyttää ihan 80 luvun kärryltä.

      Sopiva väri ja huonosti hoidettu / konepesty paljon höystettynä runsaisiin km niin johan on lopputulos surkuhupainen varsinkin, kun hintalappun hävytöntä pyyntöä katsoo.

      Mutta siinä ole oikeassa, että varmaan yksi viimeisiä kunnon volvoja. Ja hyvin hoidettuna oikealla värillä niin upeakuntoinen voi ola vielä -91:n.

    • THE LAW!

      Sehän on ehdottomasti S 90 3.0 Royal.
      Sellaista edustavuutta ei moni auto nykyäänkään pysty tarjoamaan. Varsinkin Limousine-malli!

      • 998

        PV 544. AMAZON. 140 - 142. 240 - 264. 740 - 780 MALLIT NÄÄ ON MUN SUOSIKIT


    • done

      Olet täysin oikeassa!itsestäni tuntuu ettei varmaan parempaa autoa löydykään.Edellinen oli s40 josta en oikeen tykännyt,kolisi.Aina ollut haaveena takaveto iso volvo,joka sitten tulikin hankittua.Mulla -93 3.0 aut.,täydellinen auto kaikin puolin.Voiko huolettomampaa ajoa enää toivoa!tää Pasi taitaa olla sellanen pappa betala tyyppi,jol on varaa ajella vain japseilla.

      • 960/x90

        Oma suosikkini olisi tuollainen 960 tai s/v90 3.0 manuaalilaatikolla. Tuo yllättävästi pirteyttä kulkuun vielä lisää. Kerran olen koeajanut ja kakkosella löi tyhjää jos hivenenkin kaartoi.


      • done
        960/x90 kirjoitti:

        Oma suosikkini olisi tuollainen 960 tai s/v90 3.0 manuaalilaatikolla. Tuo yllättävästi pirteyttä kulkuun vielä lisää. Kerran olen koeajanut ja kakkosella löi tyhjää jos hivenenkin kaartoi.

        potkua löytyy ihan riittämiin.Se onkin se mihkä tossa 3.0:ssa ihastuin.Automaatti vaan niin pirun mukava..mihkä sitä hands freetä tarvitaan ;)


    • poju

      Ainoat kunnon autot Volvolta on 40- ja 60- sarjalaiset. Muut on pappamalleja ja ruumisautoja. Onneksi kehitys menee eteenpäin jopa Volvolla, jonka vanhat mallit on harvinaisen karseita laatikoita.

      • make

        miten 40-sarja liittyy volvoon??? mun käsittääkseni 40-sarjassa on carismaa rellua jne jne volvoa vain merkki maskissa ja hinta..


      • volvo S40T4
        make kirjoitti:

        miten 40-sarja liittyy volvoon??? mun käsittääkseni 40-sarjassa on carismaa rellua jne jne volvoa vain merkki maskissa ja hinta..

        T4 mallissa tekniikka täysin volvon omaa,esim moottori volvon oma. vaihde laatikko, penkit 70 sarjan volvosta! se ei tee s40 volvosta carismaa jos sitä valmistettiin samassa tehtaassa!eihän kukaan väitä skodaa audiksi vaikka niissä on suurin osa tekniikasta samaa... diesel mallisessa s40 volvossa on renaultin kone laatikko mikä onkin sen heikoin lenkki.


      • Janne
        volvo S40T4 kirjoitti:

        T4 mallissa tekniikka täysin volvon omaa,esim moottori volvon oma. vaihde laatikko, penkit 70 sarjan volvosta! se ei tee s40 volvosta carismaa jos sitä valmistettiin samassa tehtaassa!eihän kukaan väitä skodaa audiksi vaikka niissä on suurin osa tekniikasta samaa... diesel mallisessa s40 volvossa on renaultin kone laatikko mikä onkin sen heikoin lenkki.

        Samoin 2-litrainen 136hv S40 on täysi Volvo konetta myöten. Muista koneista en tiedä, joissain taisi olla Mitsubishin kone olisiko ollu 1,8-litraisissa.


      • Volvo
        Janne kirjoitti:

        Samoin 2-litrainen 136hv S40 on täysi Volvo konetta myöten. Muista koneista en tiedä, joissain taisi olla Mitsubishin kone olisiko ollu 1,8-litraisissa.

        niissä pikkuvolvoissa yleensä on.
        Mitsun kanssa samaa vain pohjalevy.


      • Janne

      • SKF
        Janne kirjoitti:

        Samoin 2-litrainen 136hv S40 on täysi Volvo konetta myöten. Muista koneista en tiedä, joissain taisi olla Mitsubishin kone olisiko ollu 1,8-litraisissa.

        samanlaisia relluja kun vanhemmatki ei se kone sitä pelasta ja se joka vertaa mokomaa 960/90:seen ei autoista ymmärrä hevonpaskaa!


      • Janne
        SKF kirjoitti:

        samanlaisia relluja kun vanhemmatki ei se kone sitä pelasta ja se joka vertaa mokomaa 960/90:seen ei autoista ymmärrä hevonpaskaa!

        Ai jaa? Mitähän rellua tarkoitat? Oletko tyhmä vai muuten vain vajavainen? Jos autossa ei ole palaakaan Rellua kuten omassani, niin miten sitä voi tituleerata relluksi? Ei täällä kukaan ole verrannutkaan 900-sarjaan, autot hankitaan erilaista käyttöä varten. Omani hinnalla olisi saanut kaksi 900-sarjalaista jos tila tai muut syyt olisi ollut ratkaiseva tekijä. 900-sarja on aivan loistava auto ja palvelee eri tarpeita kuin 40-sarja.


      • ent mb
        make kirjoitti:

        miten 40-sarja liittyy volvoon??? mun käsittääkseni 40-sarjassa on carismaa rellua jne jne volvoa vain merkki maskissa ja hinta..

        jaa,no itse en ainakaan allekirjoita että olisi iso auto tuo 960.on kait siinä omat hyvät juttunsa ja ei se maailman ruminkaan ole,mutta aiemmin oli mb se möhkö mersu eli w140 SE. se oli iso ja todellinen panssarivaunu tiellä.vaihdoin sen vm 96 960 volvoon mielenkiinnosta kokeilla volvon sen aikaista lippulaivaa,no joo kyllähän tuolla ajaa mutta on eri auto kun mb.isoista ja massiivisista autoista on kokemusta varsinkin jenkki puolelta että tiedän ja tykkään ajaa isolla autolla.


      • pyöriminen
        SKF kirjoitti:

        samanlaisia relluja kun vanhemmatki ei se kone sitä pelasta ja se joka vertaa mokomaa 960/90:seen ei autoista ymmärrä hevonpaskaa!

        sen verran voin sanoa 960 että on ollu 2 vuotta vm 97 kaikki herkut ajettu 270000 mutta on jo s90 sisusta nahat kermat ja kattoluukku tiätty ja on noita volvoja ollu urani vaiheilla amazon,164,142,242,244,3 sataa sarjaisia kolme kappaletta javielä 2 kappaletta 740 sarjalaisia, kaikki aivan huippuvolvoja mut tää ysikuuskymppinen painii aivan eri sarjassa.


    • volvoilija

      ...ruostettomuutta ja tekniikan loistavaa kestämistä esiintyy 700-sarjassa. Elektroniikkaa vain on vähemmän.

    • Ile

      Kyllä siinä on sitä jotain. Varsinkin se moottorin äänettömyys on upeaa! Se käy juuri siten, miten suora kutonen kuuluukin käydä.

    • ajo-ominaisuudet

      Minua on ällistyttänyt 960:n ajo-ominaisuudet, vaikka auto on takavetoinen. Kesällä auto suorastaan imeytyy tiehen, eikä talviajossakaan ole ollut yllätyksiä. Olen kyllä huomannut, että hyvät nastarenkaat on oltava, kuluneet huonontavat ajoa enemmän kuin monessa muussa autossa. Kitkoilla en lähtisi seikkailemaan tällä takavetoisella, jossa on voimakas moottori ja automaatti. Eipä ole juuri huolia ollut, mitä nyt erilaisia antureita on joutunut vaihtamaan. Niistä vikapaneeli taas ilmoittelee hyvissä ajoin. Upea.

    • Irma

      Ei tietoakaan ison auton tuomasta massasta ja jämäkkyydestä. Auto tuntui pikku räpsyltä, joka ei tarrannut tiehen, vaan vaudin kasvaessa kasvoi myös pelko. Koko ajan tuntui että auto karkaa käsistä ja pyörähtää metsään.
      Meteli oli myös huomattavan kova.
      Ei hyvä.
      Olen puhunut.

    • Meillä_jo_14v

      Vieläköhän tuollaiselle 960 3.0 vm -92 Volvolle olisi kysyntää. Ajettu n. 250 tkm kaikilla oman aikansa herkuilla, tuore katsastus ym. Joutaa myydä vaikka ajattelin joskus että pidän tuon ja museokatsastan mutta nyt on toinen museoauto joten joutaa myyntiin.

      • 960_Volvo_varma_valinta

        Mitäs ajattelit pitää hintaa tuolla autolla. Onko ruostetta. Entä renkaat. Vieläkö niillä ajelee. Entäs hihna, paljonko ajettu vaihdon jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe