Moikka ja apua!
Mul on nyt lyhyen ajan sisällä ollu useaan otteeseen hiivan oireita ja aina oon hoitanu pois. Mut mua vähä epäilyttää et mitä jos mä saankin sen aina mun poikaystävältä kun se tuntuu ilmaantuvan aina seksin jälkee. Sen huomaa helposti koska me ei asuta yhessä. Miten pitäis menetellä?
Sit mua rupes huolestuttaa viel lisää kun luin tuolta netistä jostaa et pitäis mennä lääkäriin jos on ollu puolen vuoden sisällä 3 hiivaa tai alavatsan kipuja tai kuumetta yms. Mul on ollu vähä kaikkee noista. Mut ei mulla mitää sukupuolitautia oo, ne testattii vähänaikaa sitte. Mikä mulla sitte on?
uusiva hiivatulehdus?
11
1822
Vastaukset
- Yx vaan
...meeppä sinne lääkäriin sit. Ne on sitä varten.
- hiiva
sinulla olis varma työ paikka leipomossa.
- Tytti
Niin voi tosiaan olla, että poikaystäväsi tartuttaa sinulle hiivan aina uudestaan sen jälkeen kun olet sen itseltäsi hoitanut. Harvoin se hiiva miesten elimissä viihtyy, mutta ei se epätavallista ole. Tällöin tulee siis laittaa hiivalääkkeet myös miehelle.
Toinen vaihtoehto on tietysti joku sukupuolitauti joka ruokkii tuota hiivatulehdustasi. Muistaakseni muun muassa kondylooma voi aiheuttaa toistuvia hiivan kaltaisia oireita. Kondylooma voi lisäksi jäädä testeissä näkymättä jos ei ole aktiivisessa vaiheessa.
Ja viimeisenä voisi tietysti vielä epäillä hygieniajuttuja. Eli muistathan pesutoimet yhdynnän jälkeen(hiiva viihtyy spermassa) ja ei niistä pesuista ennen yhdyntääkään mitään haittaa ole!
Jos ei pesut ja poikaystävän lääkitseminen auta niin lääkärille vain!- :-(
Hoidata poikaystäväsi. Mm. apteekista saa voidetta. Oletko varma että se on hiivaa, ettei olisi emätintulehdus. Oireet hyvin samankaltaisia. Suosittelen että käy otattamassa papa ja keskustele lääkärin kanssa niin saat vaivasi pois. Minulla oli samanlaista,mutta ei se ollut siis hiivaa.
- anna71
kyseessä voi olla myöskin emättimen ph-n tasapainohäiriö. Tämä aiheuttaa samanlaisia oireita kun hiivasieni. Itselläni on ongelimia usein kutiamisen kanssa. Kun viimeksi ostin hiivatulehdus ainetta minulle kerrottiin ruotsalaisesta patentoidusta tamppoonista joka auttaa tähän toiseen vaivaan. Niitä saa apteekeista ja nyt odottelen itse kuukautisten alkamista että voisin testata niitä.
Käy kysymässä näistä niin apteekissa saat lisää tietoa
- Sappi
On hyvin yleistä että hiivasieni pesii myös mihen esinahan alla ja aiheuttaa punoitusta ja kutinaa. Varsinkin kuvauksesi perusteella tästä voisi olla kyse.
Hiivalääkitys siis myös toiselle osapuolelle.- :-(
Kierre jatkuu jos vain toinen hoidetaan. Kumpikin hoitokuurille. Ja muista puhtaiden pyyhkeiden vaihto yms.
- fuu
mulla ollut samoja oireita. hiiva oli peräkkäin varmaan 4 kertaa. nyt syön sellaista kuuri, jossa lääke otetaan kerran kuussa, 4kk ajan.
tästä huolimatta seksin jälkeen tulee lähes poikkeuksetta "hiivamaiset oireet" yleensä seuraavana päivänä. ei se kuitenkaan hiivaa ole, koska kävin papassa oireiden takia. ykkösluokkaa oli. kokeessa olisi myös näkynyt jos emättimen ph-arvo olisi ollut vinksallaan.
kestääkö sulla nuo oireet aina miten kauan? itsellä paripäivää. seksin jälkeen mun limakalvot ovat muutenkin arat ja kirvelevät...
todella rasittavaa. tuntuu ettei apua saa mistään. olisi kiva tietää syy että lakkaisi vaivaamasta.- Tita
Moi. Mulla on ollut myös todella tuskallinen hiivakierre vuosia sitten, kunnes ne jostain syystä lakkasivat. Tiedä sitten oliko syynä, että nykyisen miehen kanssa bakteerit sopisivat yhteen vai mikä. Hygienia kantsii muistaa aina, pesut ennen kumpikin, estrogeenivoidetta minä käytin muutaman kk ulkoisesti limakalvoja vahvistamaan, Ceridal lipogeeli on hyvä pesuissa silloin tällöin, auttaa kuivaan ihoon. Ei siteitä housuihin muulloin kuin menkoissa. Siinäpä jotain, jospa auttaisi. Pärjäillään.
- fuu
Tita kirjoitti:
Moi. Mulla on ollut myös todella tuskallinen hiivakierre vuosia sitten, kunnes ne jostain syystä lakkasivat. Tiedä sitten oliko syynä, että nykyisen miehen kanssa bakteerit sopisivat yhteen vai mikä. Hygienia kantsii muistaa aina, pesut ennen kumpikin, estrogeenivoidetta minä käytin muutaman kk ulkoisesti limakalvoja vahvistamaan, Ceridal lipogeeli on hyvä pesuissa silloin tällöin, auttaa kuivaan ihoon. Ei siteitä housuihin muulloin kuin menkoissa. Siinäpä jotain, jospa auttaisi. Pärjäillään.
tästä kierteestä. gyne kyllä oliaika varma että nykynen kuuri auttas, mutta ite epäilen. on tullu popsittua jo niin monta kuuria.
huh, toivottavasti kumppanin vaihto ei nyt ole se ainut vaihtoehto :) entisen kanssa en kyllä hiivasta kärsinyt... oltiin kyllä niin pitkään yhdessä, että kyllä se bakteerikanta oli jo aika samankaltainen :)
toivottavasti tässäkin kävisi niin!
- heta
Mulla on kans varsin paljon kokemusta noista hiivaoireista.Nuorena jouduin varsin noloon tilanteeseen silloisen poikaystävän kanssa kun lääkäri käski hoitaa hänetkin hiivakierteen katkaisemiseksi! Siinä sitten selittelemään rasvatuubi kädessä poikaystävälle, että kyse ei ole sukupuolitaudista...
Mutta oireet hävisivät!
Nykyisessä avioliitossa oireita ilmestyy aina sillontällön ja miehelle myös. Monesti mies ehtii ennen oireita ilmoittamaan tulevasta hiivasta. Sitten vaan lääkitys molemmille ja taas on hyvä pitkän aikaa. Lääkitys voi olla eroottistakin :)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879