kuinka kyseinen homma hoidetaan, vai tarviiko se merkkiliikkeessä vaihtaa. ei viitti alkaa väkisin aukomaan avainta ettei käy vanhanaikaisesti.
olisiko jollain valaisua asiaan ku ohjekirjakaan ei mitään kerro
avaimen pariston vaihto
15
20987
Vastaukset
- tytsy
mulla skoda felicia, ja ohjekirjassa sanottiin
että parempi olisi käydä liikkeessä vaihtamassa.- Kouhia
Ainakin Passatin avaimeen (semmonen kääntyvä-avain-malli) oli helppo vaihtaa... Avain lähtee noin puolivälistä auki ja patterikannen saa helposti auki, kun työntää reunassa olevaan reikään esin. avatun paperiliittimen... Muuten, jos kauko-ohjain ei toimi kunnolla kaukaa mutta läheltä toimii, niin vika ei ole tod.näk. patterissa, vaan koko kauko-ohjain on paskana. Mulla on mennyt 4 ohjainta 1,5 vuoden aikana, tosin onneksi takuuseen.
- Reino
Kouhia kirjoitti:
Ainakin Passatin avaimeen (semmonen kääntyvä-avain-malli) oli helppo vaihtaa... Avain lähtee noin puolivälistä auki ja patterikannen saa helposti auki, kun työntää reunassa olevaan reikään esin. avatun paperiliittimen... Muuten, jos kauko-ohjain ei toimi kunnolla kaukaa mutta läheltä toimii, niin vika ei ole tod.näk. patterissa, vaan koko kauko-ohjain on paskana. Mulla on mennyt 4 ohjainta 1,5 vuoden aikana, tosin onneksi takuuseen.
juuri noin toimii,ihan oven vierestä vaan toimii mokoma ja välillä ei ollenkaan. mentävä sitte liikkeeseen avaimen kanssa, mahtaako ne hoitaa sen samantien vai joutuukohan jättämään avaimen sinne.
- Jjj
Reino kirjoitti:
juuri noin toimii,ihan oven vierestä vaan toimii mokoma ja välillä ei ollenkaan. mentävä sitte liikkeeseen avaimen kanssa, mahtaako ne hoitaa sen samantien vai joutuukohan jättämään avaimen sinne.
Vaihtanevat saman tien. Avain täytyy koodata uudelleen. Mulla on kanssa mennyt useita. Vika kuulostaa juuri sellaiselta, että kysymys ei ole paristosta vaan heikosta laadusta.
- kokeile vaan
Kouhia kirjoitti:
avaa taittuva osa suoraksi (eli avain käynnistysasentoon).Kyseisessä urassa näet poikittain keskellä sellaisen pienehkön suorakaiteenmuotoisen kolon. Työnnä siihen pikku ruuvimeisseli ja käännä varovasti. Avain "katkeaa" kahteen osaan.
Sen jälkeen "halkaiset" takaosan ja vaihdat pariston. Huomaa napaisuus.
Ja eikun päinvastoin paikalleen ja käyttöön. - osssss
Jjj kirjoitti:
Vaihtanevat saman tien. Avain täytyy koodata uudelleen. Mulla on kanssa mennyt useita. Vika kuulostaa juuri sellaiselta, että kysymys ei ole paristosta vaan heikosta laadusta.
Asialinja.
- Suuresti
Tämä avainongelma toistuu kaikilla V.A.G. autojen palstoilla noin kaksi - kolme kertaa kuukaudessa vuodesta toiseen. Ihmettelen, että tehdas ei ole saanut näin helposti korjattavissa olevaa laadunvalvontaa kuntoon. Takuuaiakana avainten vaihto tuottaa lähinnä henkistä murhetta, mutta kun aika koittaa maksaa tämä ilo omasta pussista puhutaa kohtuullisista euromääristä.
Uusin viimeisen avaimeni takuun viimeisinä päivinä ja totesin, että onneksi tässä on sitten se puolen vuoden korjaamotakuu jatkossa. Vastaus oli, että korjaamotakuu ei koske takuuseen tehtyjä korjauksia... Nyt on muutama kuukausi mennyt ilman avainremontteja, mutta on mielenkiintoista palata tähän teemaan takuupuolen kanssa kun seuraava avain lakkaa toimimasta. Mielestäni väitteelle ettei takuun aikaisiin korjauksiin päde puolen vuoden korjaamotakuu on juridisesti puppua. Periaatteessa siis näitä avainkorjauksia pyöritetään takuuseen niin kauan kuin autolla ajataan, sillä ainakaan tähän asti yksikään avain ei ole kestänyt puolta vuotta pidempään.- yari
mulla taas on toiminut 2 vuotta ilman mitään vikaa, pitäiskö koputtaa puuta jo, mutta onko ne kuinka herkkiä menemään rikki jos esim pudottelee lattialle tai muuten kohtelee kaltoin>?
- Jannu
yari kirjoitti:
mulla taas on toiminut 2 vuotta ilman mitään vikaa, pitäiskö koputtaa puuta jo, mutta onko ne kuinka herkkiä menemään rikki jos esim pudottelee lattialle tai muuten kohtelee kaltoin>?
Niin, itsellä melkein 3½ vuotta vanha ei pienintäkään vikaa. Ja on tippunut, lennellyt, yms. Kerran olen joutunut synkronisoimaan, kun oli ollut taskussa niin, että oli kadottanut "koodin". Tästäkin on kulunut jo melkein kolme vuotta.
Taitaa olla että vanhemmat avaimet ovat parempi laatuisia. KOP KOP. - voi minua poloista
Jannu kirjoitti:
Niin, itsellä melkein 3½ vuotta vanha ei pienintäkään vikaa. Ja on tippunut, lennellyt, yms. Kerran olen joutunut synkronisoimaan, kun oli ollut taskussa niin, että oli kadottanut "koodin". Tästäkin on kulunut jo melkein kolme vuotta.
Taitaa olla että vanhemmat avaimet ovat parempi laatuisia. KOP KOP.Kun menette sinne volkkarin liikkeeseen avaimen kanssa, niin vaihtakaa koko auto, jos siellä on jotain muita merkkejä saatavilla. Ei taida olla pikkuvikaisempaa autoa tänäpäivänä kuin "kansanauto"? Ohittanut Opelinkin!
- osssss
voi minua poloista kirjoitti:
Kun menette sinne volkkarin liikkeeseen avaimen kanssa, niin vaihtakaa koko auto, jos siellä on jotain muita merkkejä saatavilla. Ei taida olla pikkuvikaisempaa autoa tänäpäivänä kuin "kansanauto"? Ohittanut Opelinkin!
jep,jep
- osssss
osssss kirjoitti:
jep,jep
Minun pitäisi saada uudet aivot. Mistä sellaiset saisi?
- Taittoavain 4ever
Jannu kirjoitti:
Taitaa olla että vanhemmat avaimet ovat parempi laatuisia. KOP KOP.Minulla ja useilla tutuilla sekä sukulaisilla ei ole koskaan ollut ongelmia VAG taittuvien avaimien kanssa. Kokemusta on kymmenen vuoden ajalta ja kymmenistä VAG-autoista. 2001 hankitussa Golfissa toimii kummatkin avaimet edelleen. Eikä tuoreemmissakaan mitään ongelmia.
Miten h*lvetissä muka muilla avaimet hajoaa?!
- 2004-vuoden juttuja
Katos. Toytottavan myyntireiska kaivoi ongelman esiin vuodelta 2004, kun ei uudempia enää löytänyt. Älkää nyt muut provosoituko hänen askartelustaan.
- 9vuotta_avaimetok
Ajoin 9 vuotta passatilla, ilman minkäälaisia avainongelmia. Aina ovat auki ja kiinni avainohjauksella. Nyt alla toinen volkkari, saas nähdä tätä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156