avaimen pariston vaihto

Reino

kuinka kyseinen homma hoidetaan, vai tarviiko se merkkiliikkeessä vaihtaa. ei viitti alkaa väkisin aukomaan avainta ettei käy vanhanaikaisesti.
olisiko jollain valaisua asiaan ku ohjekirjakaan ei mitään kerro

15

20987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

mulla skoda felicia, ja ohjekirjassa sanottiin
      että parempi olisi käydä liikkeessä vaihtamassa.

• Kouhia

Ainakin Passatin avaimeen (semmonen kääntyvä-avain-malli) oli helppo vaihtaa... Avain lähtee noin puolivälistä auki ja patterikannen saa helposti auki, kun työntää reunassa olevaan reikään esin. avatun paperiliittimen... Muuten, jos kauko-ohjain ei toimi kunnolla kaukaa mutta läheltä toimii, niin vika ei ole tod.näk. patterissa, vaan koko kauko-ohjain on paskana. Mulla on mennyt 4 ohjainta 1,5 vuoden aikana, tosin onneksi takuuseen.

• Reino
        Kouhia kirjoitti:

Ainakin Passatin avaimeen (semmonen kääntyvä-avain-malli) oli helppo vaihtaa... Avain lähtee noin puolivälistä auki ja patterikannen saa helposti auki, kun työntää reunassa olevaan reikään esin. avatun paperiliittimen... Muuten, jos kauko-ohjain ei toimi kunnolla kaukaa mutta läheltä toimii, niin vika ei ole tod.näk. patterissa, vaan koko kauko-ohjain on paskana. Mulla on mennyt 4 ohjainta 1,5 vuoden aikana, tosin onneksi takuuseen.

juuri noin toimii,ihan oven vierestä vaan toimii mokoma ja välillä ei ollenkaan. mentävä sitte liikkeeseen avaimen kanssa, mahtaako ne hoitaa sen samantien vai joutuukohan jättämään avaimen sinne.

• Jjj
        Reino kirjoitti:

juuri noin toimii,ihan oven vierestä vaan toimii mokoma ja välillä ei ollenkaan. mentävä sitte liikkeeseen avaimen kanssa, mahtaako ne hoitaa sen samantien vai joutuukohan jättämään avaimen sinne.

Vaihtanevat saman tien. Avain täytyy koodata uudelleen. Mulla on kanssa mennyt useita. Vika kuulostaa juuri sellaiselta, että kysymys ei ole paristosta vaan heikosta laadusta.

• kokeile vaan
        Kouhia kirjoitti:

avaa taittuva osa suoraksi (eli avain käynnistysasentoon).Kyseisessä urassa näet poikittain keskellä sellaisen pienehkön suorakaiteenmuotoisen kolon. Työnnä siihen pikku ruuvimeisseli ja käännä varovasti. Avain "katkeaa" kahteen osaan.
        Sen jälkeen "halkaiset" takaosan ja vaihdat pariston. Huomaa napaisuus.
        Ja eikun päinvastoin paikalleen ja käyttöön.

• osssss
        Jjj kirjoitti:

Vaihtanevat saman tien. Avain täytyy koodata uudelleen. Mulla on kanssa mennyt useita. Vika kuulostaa juuri sellaiselta, että kysymys ei ole paristosta vaan heikosta laadusta.

Asialinja.

• Suuresti

Tämä avainongelma toistuu kaikilla V.A.G. autojen palstoilla noin kaksi - kolme kertaa kuukaudessa vuodesta toiseen. Ihmettelen, että tehdas ei ole saanut näin helposti korjattavissa olevaa laadunvalvontaa kuntoon. Takuuaiakana avainten vaihto tuottaa lähinnä henkistä murhetta, mutta kun aika koittaa maksaa tämä ilo omasta pussista puhutaa kohtuullisista euromääristä.
      Uusin viimeisen avaimeni takuun viimeisinä päivinä ja totesin, että onneksi tässä on sitten se puolen vuoden korjaamotakuu jatkossa. Vastaus oli, että korjaamotakuu ei koske takuuseen tehtyjä korjauksia... Nyt on muutama kuukausi mennyt ilman avainremontteja, mutta on mielenkiintoista palata tähän teemaan takuupuolen kanssa kun seuraava avain lakkaa toimimasta. Mielestäni väitteelle ettei takuun aikaisiin korjauksiin päde puolen vuoden korjaamotakuu on juridisesti puppua. Periaatteessa siis näitä avainkorjauksia pyöritetään takuuseen niin kauan kuin autolla ajataan, sillä ainakaan tähän asti yksikään avain ei ole kestänyt puolta vuotta pidempään.

• yari

mulla taas on toiminut 2 vuotta ilman mitään vikaa, pitäiskö koputtaa puuta jo, mutta onko ne kuinka herkkiä menemään rikki jos esim pudottelee lattialle tai muuten kohtelee kaltoin>?

• Jannu
        yari kirjoitti:

mulla taas on toiminut 2 vuotta ilman mitään vikaa, pitäiskö koputtaa puuta jo, mutta onko ne kuinka herkkiä menemään rikki jos esim pudottelee lattialle tai muuten kohtelee kaltoin>?

Niin, itsellä melkein 3½ vuotta vanha ei pienintäkään vikaa. Ja on tippunut, lennellyt, yms. Kerran olen joutunut synkronisoimaan, kun oli ollut taskussa niin, että oli kadottanut "koodin". Tästäkin on kulunut jo melkein kolme vuotta.

Taitaa olla että vanhemmat avaimet ovat parempi laatuisia. KOP KOP.

• voi minua poloista
        Jannu kirjoitti:

Niin, itsellä melkein 3½ vuotta vanha ei pienintäkään vikaa. Ja on tippunut, lennellyt, yms. Kerran olen joutunut synkronisoimaan, kun oli ollut taskussa niin, että oli kadottanut "koodin". Tästäkin on kulunut jo melkein kolme vuotta.

Kun menette sinne volkkarin liikkeeseen avaimen kanssa, niin vaihtakaa koko auto, jos siellä on jotain muita merkkejä saatavilla. Ei taida olla pikkuvikaisempaa autoa tänäpäivänä kuin "kansanauto"? Ohittanut Opelinkin!

• osssss
        voi minua poloista kirjoitti:

Kun menette sinne volkkarin liikkeeseen avaimen kanssa, niin vaihtakaa koko auto, jos siellä on jotain muita merkkejä saatavilla. Ei taida olla pikkuvikaisempaa autoa tänäpäivänä kuin "kansanauto"? Ohittanut Opelinkin!

jep,jep

• osssss
        osssss kirjoitti:

jep,jep

Minun pitäisi saada uudet aivot. Mistä sellaiset saisi?

• Taittoavain 4ever
        Jannu kirjoitti:

Minulla ja useilla tutuilla sekä sukulaisilla ei ole koskaan ollut ongelmia VAG taittuvien avaimien kanssa. Kokemusta on kymmenen vuoden ajalta ja kymmenistä VAG-autoista. 2001 hankitussa Golfissa toimii kummatkin avaimet edelleen. Eikä tuoreemmissakaan mitään ongelmia.

Miten h*lvetissä muka muilla avaimet hajoaa?!

• 2004-vuoden juttuja

Katos. Toytottavan myyntireiska kaivoi ongelman esiin vuodelta 2004, kun ei uudempia enää löytänyt. Älkää nyt muut provosoituko hänen askartelustaan.

• 9vuotta_avaimetok

Ajoin 9 vuotta passatilla, ilman minkäälaisia avainongelmia. Aina ovat auki ja kiinni avainohjauksella. Nyt alla toinen volkkari, saas nähdä tätä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe