Kun Jumalan herätystuuli puhaltaa

Mikko

”Silloin Herra antoi merkillisen näyn, jossa ahdistuneet tai syntejään katuvat ihmiset lähtivät etsimään Jeesusta. Monet tulivat uskoon ja pelastuivat Herramme nimen ja veren voimasta. Sairaita ihmisiä parantui ihmeellisesti ja vapautui riivaajahenkien vallasta. Kun myöhemmin lähdin Amerikasta ja menin Jamaikalle, niin siellä tuo näky toteutui.”

Näin kertoi meille Jumalan ihmeteoista tuntematon vanha ja mustalasipäinen mies, joka kulki kahden vanhan naisen seurassa. Kohtasimme hänet lomamatkalla 10.7.2000 vaimoni, kahden lapsemme ja serkkumme kanssa Everything for a dollar store –liikkeessä, joka on Kanadassa, Bellevillen kaupungissa, Toronton lähellä.

Tämän kymmeniä vuosia evankelistana toimineen sokean ja sydämellisen miehen olemuksessa kirkkaasti näkyi Hengen hedelmä, ks. Gal. 5:22 Raamatussa. Hän myös todisti Jeesuksen ihmeteoista, ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta käyttäen monia suoria lainauksia Johanneksen evankeliumista. Erityisesti jäi mieleeni sanat: ”Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni.”

Kun vanha evankelista alkoi puhumaan, niin tiesin ja tunsin, miten Pyhä Henki jälleen vahvisti aiemmin antamansa ilmoituksen hengellisestä herätyksestä. Herra oli puhunut siitä n. viiden kuukauden ajan v. 1997 ja kirjoitin silloin ilmoituksen sanat kalenteriini. Siihen sisältyi erityisesti kolme toistuvaa Raamatun kohtaa:

”Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.” Joh. 4:35

”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi…” Jes. 60:1-2.

”…hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.” Matt. 3:11

Tulevan herätyksen alkamisajankohdasta, -paikasta tai kirkkokunnasta, ei Henki sanonut mitään. Mutta näytettiin, että herätys nousee äkillisesti ja voimalla niin kuin mereltä maalle nouseva myrskytuuli, joka saa ihmiset liikkeelle. Kun tämä tuuli puhaltaa, niin myös silloin ihmiset pelastuvat ja parantuvat Jeesuksen nimen ja veren voimasta.

Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.nettilinja.fi/~mlahti2

17

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tehoa.

taas liikkeellä.

• Kiitos.

Ei se pahitteeksi ole,jos joku saa meidät nykyajan ihmiset heräämään elämäntavoissamme. Joskus on syytä pysähtyä ajattelemaan,eikä vain huitaista jotain vastaukseksi!

Olkaamme kiitollisia,että joku haluaa välittää meille viestiä kokemastaan!
      Ihminenhän on valitettavasti melko itsekäs olento,jos ei häntä jalostettaisi ajattelemaan! Onnellisimmillaan ihminen on kuitenkin eläessään rauhassa omantuntonsa kanssa.

• Etsijä

Asia itsessään on aivan hyvä, mutta tuo tyyli on luotaan työntävä. Jos keskustelisin uskonasioista, haluaisin keskustella tavallisen ihmisen kanssa, en hurskaan raamatunlauseautomaatin kanssa.

• Harmaata ohimoilla
        Etsijä kirjoitti:

Asia itsessään on aivan hyvä, mutta tuo tyyli on luotaan työntävä. Jos keskustelisin uskonasioista, haluaisin keskustella tavallisen ihmisen kanssa, en hurskaan raamatunlauseautomaatin kanssa.

Valmista jokaiselle ihmiselle sopivaa kaavaa ei ole. Koska Jumala on niin voimakas kuin sanotaan, Hän pystyy kyllä puhuttelemaan jokaista ihmistä suoraan, ilman välikäsiä.
        Jumaluussuhde on niin yksilöllinen ja tärkeä asia, että lailla pitäisi kieltää kaikenlaisia pappeja ja saarnaajia käymästä sitä sorkkimaan.

• syntinen
        Harmaata ohimoilla kirjoitti:

Valmista jokaiselle ihmiselle sopivaa kaavaa ei ole. Koska Jumala on niin voimakas kuin sanotaan, Hän pystyy kyllä puhuttelemaan jokaista ihmistä suoraan, ilman välikäsiä.
        Jumaluussuhde on niin yksilöllinen ja tärkeä asia, että lailla pitäisi kieltää kaikenlaisia pappeja ja saarnaajia käymästä sitä sorkkimaan.

Harmaata ohimoilla.., olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jumaluussuhde on täysin henkilökohtainen asia. Ainakaan minä en ole tähän ikään mennessä tarvinnut välikäsiä hoitamaan sitä.

Kautta vuosisatojen on ihmisiä alistettu ja nöyryytetty uskonnon nimissä. Ns. "tosiuskovaiset" ovat tässä yhteiskunnassa kaikkein suvaisemattomimpia, senhän näkee jo poliittisessa keskustelussa ja päätöksenteossa, jokapäiväisestä arkielämästä puhumattakaan.

Uskonnon varjolla toisia alistavat hurskastelijat toimivat kaikkea muuta kuin Jeesuksen oppien ja kristillisen etiikan mukaisesti !

• minttu

Kiitos Mikko viestistäsi,

sillä, jos näillä sivuilla käy ihmisiä, jotka etsivät jotain, ehkä ihmistä joka rakastaisi, mutta sinä tuot sellaista sanomaa, että ihan koskettaa.
      Mitähän tämä tarkoittaa olen kuullut; usko on luja luottamus, ojentautuminen sen mukaan mitä ei näy.
      Rukoiletko puolestani

• Omilla aivoilla ajatteleva.

Olen pannut merkille Jehovantodistajien usein käyttävän Raamattua ja Raamatunlauseita joka asian todisteluun. Joskus mielestäni täysin järjen vastaisesti.

Sen kerran kun olen kuunnellut heitä tuntuu kuin oma ajattelu ei saisi sijaa!
      Oliskohan heidän kokouksissaan aivopesua?

• ei tehoa.

HIHHULIT liikkeellä. Ihminen on itsekäs ja jos ei olis niin eipä olis ihmisiäkään. Ihmisen on turvattava oma elämsä ensin sitten vasta voi ajatella muita. Ja uskonnon ja jumalan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.Uskonto on ainoastaan vallankäyttöä.Sillä saadaan ihmiset pysymään nöyränä ja itsenäinen ajattelu tukahdutetaan. Mutta uskokaa mihin tahdotte,sillä sinne samaan kuoppaan me kaikki päädymme ,2metriä multaa nokan päälle ja se on siinä. Ei siinä auta vaikka uskois mihin se on totaalinen loppu. Jos muuta puhutaan niin se on puppua. Ajatelkaa nyt itse aikuiset ihmiset.

• Kaarina
        ei tehoa. kirjoitti:

HIHHULIT liikkeellä. Ihminen on itsekäs ja jos ei olis niin eipä olis ihmisiäkään. Ihmisen on turvattava oma elämsä ensin sitten vasta voi ajatella muita. Ja uskonnon ja jumalan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.Uskonto on ainoastaan vallankäyttöä.Sillä saadaan ihmiset pysymään nöyränä ja itsenäinen ajattelu tukahdutetaan. Mutta uskokaa mihin tahdotte,sillä sinne samaan kuoppaan me kaikki päädymme ,2metriä multaa nokan päälle ja se on siinä. Ei siinä auta vaikka uskois mihin se on totaalinen loppu. Jos muuta puhutaan niin se on puppua. Ajatelkaa nyt itse aikuiset ihmiset.

Eikö todellakaan voisi olla toivoa. Kyllä tämä elämä täällä on paljon mielekkäämpää jos uskoo jumalaan ja uskoo, että ylösnousemus koittaa ja sen myötä parempi elämä.
        Mitä tulee Jehovantodistajiin, niin he lukevat raamattua kokonaisuutena eikä yksittäisinä jakeina tai jakeiden osina. Itse en ole Jehovantodistaja vaan kuulun ev.lut. seurakuntaan, mutta olen lukenut raamattua aluksi vain historianäkökulmasta, mutta nykyään jo tutustuakseni todella siihen mitä jumala raamatun välityksellä meille haluaa sanoa.
        Jos todella edes osittain eläisimme raamatun hengen mukaisesti, niin tämänhetkinen elämämme olisi paljon parempi kuin nyt.
        Sehän kehottaa rakastamaan kaikkia niin kuin itseään, kehottaa elämään tasapainossa luonnon kanssa, kehottaa noudattamaan rehellistä, toiset huomioivaa elämäntapaa ja kaikkea muuta vastaavaa. Jos kaikki eläisivät edes lähes raamatun kehotusten mukaisesti, niin ei kukaan voi väittää sen olevan pahasta ihmiskunnalle.
        Vai onko tämä nyt sitten parempi vaihtoehto, kun huumeet lisääntyvät hurjalla vauhdilla, alkoholin käyttö lisääntyy ja rikokset, pahoinpitelyt, raiskaukset ovat arkipäivää, moraali kaikenkaikkiaan on olematonta, lasten mielenterveysongelmat lisääntyvät, jopa 2- vuotiaissa on jo näkyvissä mielenterveysongelmia, vanhukset jätetään oman onnensa nojaan, yhteiskunta eriarvoistuu ja tulee yhä selvemmin esiin ihmisten luokitus eriarvoisiin kansalaisiin, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö lisääntyy huimaa vauhtia, nämä vain pintaraapaisuna nykyisestä elämänmenosta.
        Eipä taida olla kovinkaan paljoa sijaa moittia raamatun opetuksia niin kauan kun ihminen on ihmiselle susi.
        Järjen käyttö olisi kyllä sallitua, mutta minusta tuntuu, että tällä palstalla on hyvin vähän järjen käyttäjiä ja yksi niistä on hiuksistaan harmaantunut kirjoittaja.
        Minä ainakin jaksan toivoa, ja siksi jaksan elää.

• Harmaata ohimoilla
        Kaarina kirjoitti:

Eikö todellakaan voisi olla toivoa. Kyllä tämä elämä täällä on paljon mielekkäämpää jos uskoo jumalaan ja uskoo, että ylösnousemus koittaa ja sen myötä parempi elämä.
        Mitä tulee Jehovantodistajiin, niin he lukevat raamattua kokonaisuutena eikä yksittäisinä jakeina tai jakeiden osina. Itse en ole Jehovantodistaja vaan kuulun ev.lut. seurakuntaan, mutta olen lukenut raamattua aluksi vain historianäkökulmasta, mutta nykyään jo tutustuakseni todella siihen mitä jumala raamatun välityksellä meille haluaa sanoa.
        Jos todella edes osittain eläisimme raamatun hengen mukaisesti, niin tämänhetkinen elämämme olisi paljon parempi kuin nyt.
        Sehän kehottaa rakastamaan kaikkia niin kuin itseään, kehottaa elämään tasapainossa luonnon kanssa, kehottaa noudattamaan rehellistä, toiset huomioivaa elämäntapaa ja kaikkea muuta vastaavaa. Jos kaikki eläisivät edes lähes raamatun kehotusten mukaisesti, niin ei kukaan voi väittää sen olevan pahasta ihmiskunnalle.
        Vai onko tämä nyt sitten parempi vaihtoehto, kun huumeet lisääntyvät hurjalla vauhdilla, alkoholin käyttö lisääntyy ja rikokset, pahoinpitelyt, raiskaukset ovat arkipäivää, moraali kaikenkaikkiaan on olematonta, lasten mielenterveysongelmat lisääntyvät, jopa 2- vuotiaissa on jo näkyvissä mielenterveysongelmia, vanhukset jätetään oman onnensa nojaan, yhteiskunta eriarvoistuu ja tulee yhä selvemmin esiin ihmisten luokitus eriarvoisiin kansalaisiin, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö lisääntyy huimaa vauhtia, nämä vain pintaraapaisuna nykyisestä elämänmenosta.
        Eipä taida olla kovinkaan paljoa sijaa moittia raamatun opetuksia niin kauan kun ihminen on ihmiselle susi.
        Järjen käyttö olisi kyllä sallitua, mutta minusta tuntuu, että tällä palstalla on hyvin vähän järjen käyttäjiä ja yksi niistä on hiuksistaan harmaantunut kirjoittaja.
        Minä ainakin jaksan toivoa, ja siksi jaksan elää.

Kiitän ja kumarran - kun tuntui, että osoitit sanojasi vähän tännekin päin.
        Kaikki kunnia Raamatulle - pistän sen isolla kirjaimella, etten loukkaisi niitä, joille se on erittäin pyhä. Mutta toki on muitakin pyhiä kirjoja, ja niissäkin on hyviä ajatuksia. Ei se suinkaan vie pohjaa Raamatulta, mutta ehkä antaa ajattelevalle mielelle aihetta avarakatseisuuteen.
        Kaikki hyvän elämäntavan ohjeet ovat noudattamisen arvoisia, mutta en lajittelisi ihmisiä eri kasteihin sen mukaan, uskovatko he tuonpuoleiseen elämään vai eivät. Minulle riittää, että kuollessani tunnen olleeni suurimmalta osin kohtuullisen hyvä ihminen - mitä se sitten tarkoittaakaan, sen ratkaiskoon itsekukin sisimmässään.
        Sinä esität terveitä ajatuksia, Kaarina!

• Ben Sjatkel

Sehän on aivan kivaa.
      Sananvapaus on sananvapautta.
      vaikkakin minun uskoni ei kaikkea sinun mielipiteitäsi oikein tunnusta.

• vähän jo oppinut

Tästähän sukeutui ihan mielenkiintoinen keskustelu!
        Toki on aina joku joka pitää uskonnosta puhumista turhana.Niin se vaan on,että ilman uskoa-toivoa ja rakkautta ihmisten kesken,ei elämä ole laadukasta!

Lämmittää mieltä, kun niinkin moni on ilmaissut yksimielisen kantansa näihin asioihin.

Pahitteeksi se ei tänäkään päivänä ole!

Hyvää alkavaa kevätkautta kaikille.

• ei tehoa
        vähän jo oppinut kirjoitti:

Tästähän sukeutui ihan mielenkiintoinen keskustelu!
        Toki on aina joku joka pitää uskonnosta puhumista turhana.Niin se vaan on,että ilman uskoa-toivoa ja rakkautta ihmisten kesken,ei elämä ole laadukasta!

Lämmittää mieltä, kun niinkin moni on ilmaissut yksimielisen kantansa näihin asioihin.

Pahitteeksi se ei tänäkään päivänä ole!

Hyvää alkavaa kevätkautta kaikille.

jumala kysyi pyhäpietarilta minne lähtis lomalle.Pietari ehdotti kuuta. "ei ei siellä on liian kylmä" pietari ehdotti aurinkoa."ei,ei,siellä on liian kuuma.Sitten pietari ehdotti maata. "ei.ei,kävin siellä parituhatta vuotta sitten ja tapasin erään Maria nimisen neitosen,ja ajatella,vieläkin ne ihmiset jaksavat puhua siitä." Siinä teille totuutta. Minäkin jaksan elää ja meinaan elää kauan,vaikka en kuulukkaan mihkään srk:hon.

• usko

kyllä se sunkin
      elämä on kärsimystä
      ennenkuin kuolet
      vaikka oletkin
      uskossa
      saattaapa jumala
      vittuilla sulle
      kunnolla
      elämässä vaikka
      olet uskon mies
      kaikki on sattuman
      kauppaa

• Nuori ja kiinteä

Hmm. Yllättävän paljon tämä minun Mikko viestini vetikin ihmisiä puoleensa. Taidanpa alkaa useamminkin suorittamaan tätä ns. leikkaa ja liimaa systeemiä. Tämä alkuperäinen viesti löytyy jostakin "uskonnot palstalta".

No kiva että tykkäsitte. Ja paljon kiitoksia osanotosta ja vaivannäöstä.

• Kaarina

olisihan se pitänyt arvata, ja minä kun luulin sinun jo kasvaneen hiukan.......

• saarnaajiin kyllästynyt

millä nuo kaikenkarvaiset itteään täynnä olevat
      uskovaiset sais lopettamaan tämän henkisen
      ahdistelun.
      ne sais painua kaikki tuonsorttiset
      hillujat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82