GPS -laite

Korppi

Milllainen gps-paikannin olisi sopiva henkilölle, joka halua poiketa polulta Nuuksion tapaisissa paikoissa. Olen surkea kartan/maastolukija, onko laitteen käyttö tässä suhteessa helpompaa?

11

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää opetella

      hyvä paikka esim joku iso kenttä, missä näkyy harjoitus etapit... jos gps tutustuminen jää tekemättä niin, ei sillä mitään sitten tee.... itselläni carmin koko suomen tarkoilla maastokartoilla... itse osaan sitä käyttää, on hyvä laite.mutta

      • helposti...

        ...naapuristossakin. Ei muuta kuin GPS kouraan ja reitiksi joku muu kuin mitä kautta normaalisti kulkee. Urbaanilla alueella ei pysty pahoin eksymään. Noin ainakin harjoittelin itse tämän Garminin käytön: kaikenlaisia oikopolkuja lähimetsikköjen läpi, joita ei ollut ennen tullut mieleenkään hyödyntää...


    • vain joka

      antaa koordinaatit jotka voi kertoa kännykällä etsijöille ja helikopteri hakee pois oikeasta paikasta.

      • ................

        ole mitään hyötyä jos ei osaa lukea karttaa.Kartanluku on opeteltavissa oleva taito.Harjoittele ensin jossain tutussa ympäristössä ja siirry siiten maastoon


      • suunnitella
        ................ kirjoitti:

        ole mitään hyötyä jos ei osaa lukea karttaa.Kartanluku on opeteltavissa oleva taito.Harjoittele ensin jossain tutussa ympäristössä ja siirry siiten maastoon

        reitin ja siirtää sen paikantimeen. kyllä paikantimen karttaa ymmärtää kun muuttelee mittakaavaa.. mutta harjoitella pitää, silti kompassi pitää mukana olla kartan kera


      • tämäkin..
        suunnitella kirjoitti:

        reitin ja siirtää sen paikantimeen. kyllä paikantimen karttaa ymmärtää kun muuttelee mittakaavaa.. mutta harjoitella pitää, silti kompassi pitää mukana olla kartan kera

        Pelkän navigaattorin varassa, jos liikut, esimerkiksi tiputat sen, se rikkoutuu tai siitä loppuu patterit olet entistäkin varmemmin hukassa. Toiset kirjoittajat mainitsikin, että laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä. Minä sanon sen sinulle uudestaan..laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä, enenkuin siihen voi luottaa.


      • kartta gps
        tämäkin.. kirjoitti:

        Pelkän navigaattorin varassa, jos liikut, esimerkiksi tiputat sen, se rikkoutuu tai siitä loppuu patterit olet entistäkin varmemmin hukassa. Toiset kirjoittajat mainitsikin, että laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä. Minä sanon sen sinulle uudestaan..laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä, enenkuin siihen voi luottaa.

        jossa akkupatterit kestää 22tuntia sarja yhtämittaa päällä, mukana aina vara akkupatterit, kartta ja kompassi, harjoittelin käyttöä järvenjäällä ja niin kauvan että jäi selkäytimeen, kotona siirrän yleensä reittipisteet tietokoneen kautta paikantimeen ja myös tärkeät etapit, kartat täytyy ladata muutenkin tietokoneella, koska paikantimeeni mahtuu kerralla n. 150x150 kilometriä alue, pohjoistaaluetta n. 200x200 neliökilometriä


      • asiaa puhut
        tämäkin.. kirjoitti:

        Pelkän navigaattorin varassa, jos liikut, esimerkiksi tiputat sen, se rikkoutuu tai siitä loppuu patterit olet entistäkin varmemmin hukassa. Toiset kirjoittajat mainitsikin, että laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä. Minä sanon sen sinulle uudestaan..laitteen käyttöä on harjoiteltava tutussa ympäristössä, enenkuin siihen voi luottaa.

        Kartta, kompassi ja perinteiset suunnistusvälineet ovat ensisijaiset paikannuslaitteet, eikä sovi unohtaa omia silmiään myöskään. Tuollainen sähköinen laite on taasen semmonen "muuttuneiden olosuhteiden" tai semmonen hätätilalaite, jossa on hienoista ominaisuuksista riippumatta omat pikku puutteensa.

        Valitettavasti lajimme on sen verran mukavuudenhaluinen, että käyttö rajautuu ennenpitkää digitaalisten laitteiden käyttöön ja hyvät konstit joutuvat romukoppaan, jossa ne voivat olla saavuttamattomissa sillä hetkellä kun niitä tarvittaisiin.


    • Nimetön

      ja siihen koko suomen kartta niin kyllä löytyy

    • edes legoja teghfdä

      eli map and compass händyyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe