Iltasiivooja 3,5 H

Weera89

Hei! aloitin viikko sitten L&T iltasiivous työ, mut mulla menee aina 5h.Ja mulla ei ollut ennen tän siivous alan työstä mitään kokemuksia. Mutta miten mä saan jatkossa 3,5 tunnissa kaikki työt tehtyt... Antakaan vähän neuvoja!!

26

3734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helllewi

      Teetkö toimistosiivousta? Siihen muutama vinkki: Ensinnäkin, käytäthän vedetöntä siivousmenetelmää. Eli kostutat mopit ja siivouspyyhkeet valmiiksi siivouskomerolla. Toimistohuoneen siivous: vie siivousvaunu mahdollisimman lähelle toimiston ovea. Ota käteesi siivouspyyhe ja pyyhi taitellulla pyyhkeellä tasopinnat kulkiessasi kohti roskakoria. Ota roskakori mukaan ja pyyhi tasopinnat huoneen toiselta puolelta kulkiessasi kohti siivousvaunua. Tyhjennä roskakori siivousvaunun jätesäkkiin, vaihda roskapussi tarvittaessa. Ota mukaasi roskakori ja moppi, kuljeta roskista vasemmassa kädessä ja moppaa oikealla kädellä huoneen oikeaa reunaa mennessäsi kohti toimistopöytää. Moppaa toimistopöydän alta, laita toimistotuoli ja roskakori paikoilleen, moppaa muu lattia kauttaaltaan edeten kohti ovea, kerää roskat kynnyksen luota harjalla/lakaisimella ja siirry seuraavaan huoneeseen. Multa menee yhden toimistohuoneen ylläpitosiivoukseen näin vajaa 1 minuutti. Jos kyseessä on kynnyksetön maisemakonttori, tee ensin kierros siivousvaunun kanssa, jossa pyyhit tasopinnat, tyhjennät roskikset ja poistat lattialta kahvi- ym tahrat kostealla. Tämän jälkeen moppaat nihkeällä koko alueen kerralla. Suunnittele työjärjestys niin, ettet ota turhia askeleita. Toivottavasti näistä on sinulle apua. On hyvä, että haluat pärjätä ja oppia siivoamaan! Lisää vinkkejä saat minulta ja varmaan muiltakin, mutta kerro, minkälaisessa kohteessa työskentelet ja millaisia työvälineitä sinulla on käytössä. L&T on iso yritys, ja he ovat myyneet asiakkaalle laadukasta siivousta. Siksi heidän tulee antaa myös sinulle tarvittava opastus työkohteeseen sekä laadukkaat siivousvälineet ja -aineet.

      • Missään ei

        suositella yhdellä kädellä moppaamista. Näkeehän näitä kainalovirityksiä, mutta ergonomisesti on ihan väärin. Toisaaltaan L&T nyt vaatii siivoamaan ihan kummallisissa ajoissa ja laatu on mitä sattuu. Kun karkeasti sanoen oppii siivoamaan sen mitä silmä näkee niin hyvä on.


      • gaphb

        Ei voi olla ihan kohdillaan työ ja työtavat jos minuutissa pitää toimisto olla siivottu. Ja en oikein jaksa uskoa että jälkikään on kovin hyvä.


      • Pro siivous

        >>Ota mukaasi roskakori ja moppi, kuljeta roskista vasemmassa kädessä ja moppaa oikealla kädellä huoneen oikeaa reunaa mennessäsi kohti toimistopöytää. Moppaa toimistopöydän alta, laita toimistotuoli ja roskakori paikoilleen,


      • laadukas

        Kokemusta on,,kaikki aina ulalla joka asiassa perehtäminen ihan perseestä ja äkkiä pois periaate.


      • Helllewi
        Pro siivous kirjoitti:

        >>Ota mukaasi roskakori ja moppi, kuljeta roskista vasemmassa kädessä ja moppaa oikealla kädellä huoneen oikeaa reunaa mennessäsi kohti toimistopöytää. Moppaa toimistopöydän alta, laita toimistotuoli ja roskakori paikoilleen,

        Tässä vielä tarkennusta: Siinä vaiheessa, kun siirryn tyhjennetyn roskakorin ja mopin kanssa kohti toimistopöytää, levykehys on lattiassa juuri sitä varten, että moppia on ergonomisempi näin työntää kuin kantaa. Ei ole tarkoituskaan alkaa kahdeksikkoa tekemään tällä matkalla. Pöydän luo päästyäni laitan roskakorin tuolin päälle (jos siinä ei istuta, muuten paikoilleen), moppaan lattian pöydän alta ja laitan sitten tuolin ja roskakorin paikoilleen. Olen siivonnut toimistoja yli 30 vuotta ja mielestäni se on turhaa juoksemista käydä normaali toimistohuoneessa normaalin ylläpitosiivouksen vuoksi enempää kuin kaksi kertaa. Tämä korostuu erityisesti kohteissa, joissa on päiväsiivous ja työntekijät paikalla, mahdollisesti puhelimessa siivouksen aikana. Siksi siivous mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti. Kerron mielelläni lisää yksityiskohtia. Laatu on siivoukseni jälkeen kohdallaan, saan aina kiitosta sekä esimieheltä että asiakkaalta. Työskentelen aina ergonomisesti, minulla ei ole kulumia eikä rasitusvammoja eikä sairaslomia.


      • se on eri asia
        laadukas kirjoitti:

        Kokemusta on,,kaikki aina ulalla joka asiassa perehtäminen ihan perseestä ja äkkiä pois periaate.

        Mitä on myyty, mistä on sovittu ja mitä käytännössä saa.


      • Pro siivous
        Helllewi kirjoitti:

        Tässä vielä tarkennusta: Siinä vaiheessa, kun siirryn tyhjennetyn roskakorin ja mopin kanssa kohti toimistopöytää, levykehys on lattiassa juuri sitä varten, että moppia on ergonomisempi näin työntää kuin kantaa. Ei ole tarkoituskaan alkaa kahdeksikkoa tekemään tällä matkalla. Pöydän luo päästyäni laitan roskakorin tuolin päälle (jos siinä ei istuta, muuten paikoilleen), moppaan lattian pöydän alta ja laitan sitten tuolin ja roskakorin paikoilleen. Olen siivonnut toimistoja yli 30 vuotta ja mielestäni se on turhaa juoksemista käydä normaali toimistohuoneessa normaalin ylläpitosiivouksen vuoksi enempää kuin kaksi kertaa. Tämä korostuu erityisesti kohteissa, joissa on päiväsiivous ja työntekijät paikalla, mahdollisesti puhelimessa siivouksen aikana. Siksi siivous mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti. Kerron mielelläni lisää yksityiskohtia. Laatu on siivoukseni jälkeen kohdallaan, saan aina kiitosta sekä esimieheltä että asiakkaalta. Työskentelen aina ergonomisesti, minulla ei ole kulumia eikä rasitusvammoja eikä sairaslomia.

        Riippuu niin paljon huoneen koosta, muodosta, kaluste- ja henkilöiden lukumäärästä miten kannattaa siivota. Kolme neljä roskakoria toisessa kädessä ja mopin työntö toisessa kainalossa ei välttämättä ole kovin tehokasta.


      • Helllewi
        Pro siivous kirjoitti:

        Riippuu niin paljon huoneen koosta, muodosta, kaluste- ja henkilöiden lukumäärästä miten kannattaa siivota. Kolme neljä roskakoria toisessa kädessä ja mopin työntö toisessa kainalossa ei välttämättä ole kovin tehokasta.

        Isoon toimistohuoneeseen kannattaa tietysti viedä siivousvaunut sisään ja siivoat samaan tyyliin kuin maisemakonttori. Kukaan ei varmaan kanniskele muutenkaan useita roskakoreja... Muutaman työpöydän toimistohuoneen voi siivota myös siten, että kerää lähinnä ovea olevan työpisteen roskakoreihin roskat muista tasopintojen pyyhintäkierroksella. Eli kuljettaa vain sitä yhtä mukanaan. Tämä on yksi vaihtoehto silloin, kun siivousvaunut eivät mahdu huoneeseen kunnolla - ne ovat siellä tiellä ja tämä edellyttää, että roskakoreissa on melko vähän roskia. Tämänkin pystyy melko varmasti ennakoimaan tutussa kohteessa. Oman järjen käyttö on suositeltavaa myös siivoustyössä.


      • anelma
        Helllewi kirjoitti:

        Tässä vielä tarkennusta: Siinä vaiheessa, kun siirryn tyhjennetyn roskakorin ja mopin kanssa kohti toimistopöytää, levykehys on lattiassa juuri sitä varten, että moppia on ergonomisempi näin työntää kuin kantaa. Ei ole tarkoituskaan alkaa kahdeksikkoa tekemään tällä matkalla. Pöydän luo päästyäni laitan roskakorin tuolin päälle (jos siinä ei istuta, muuten paikoilleen), moppaan lattian pöydän alta ja laitan sitten tuolin ja roskakorin paikoilleen. Olen siivonnut toimistoja yli 30 vuotta ja mielestäni se on turhaa juoksemista käydä normaali toimistohuoneessa normaalin ylläpitosiivouksen vuoksi enempää kuin kaksi kertaa. Tämä korostuu erityisesti kohteissa, joissa on päiväsiivous ja työntekijät paikalla, mahdollisesti puhelimessa siivouksen aikana. Siksi siivous mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti. Kerron mielelläni lisää yksityiskohtia. Laatu on siivoukseni jälkeen kohdallaan, saan aina kiitosta sekä esimieheltä että asiakkaalta. Työskentelen aina ergonomisesti, minulla ei ole kulumia eikä rasitusvammoja eikä sairaslomia.

        Jos roskakorissa on roskapussi, otan mieluummin mukaan roskapussin. Jos koko roskakori on siirrettävä, se liikkuu hyvin myös potkaisemalla tai mopilla työntämällä.


      • riippuu aivan millaisia

        toimistoja siivoat! Itselläni toimistoissa on: tekstiilimatto, pöydät niin isoja, että on kierrettävä pöytien ympäri ennen kuin ylettyy pyyhkimään pinnat. tuolit alcantraa, sohvat alcantraa, tasot puuviilua, kukka-allas puuviilua, lasipintoja, lasiseiniä, lasiovet. Teräspintoja, silppureita, joista suurin 125 litrainen, pienemmät silppurit n. 30 litraisia ja tyhjennykset päivittäin. Tietenkin roskikset päivittäin. Aiotko hurauttaa oikeasti minuutti per toimisto???


      • anelma
        riippuu aivan millaisia kirjoitti:

        toimistoja siivoat! Itselläni toimistoissa on: tekstiilimatto, pöydät niin isoja, että on kierrettävä pöytien ympäri ennen kuin ylettyy pyyhkimään pinnat. tuolit alcantraa, sohvat alcantraa, tasot puuviilua, kukka-allas puuviilua, lasipintoja, lasiseiniä, lasiovet. Teräspintoja, silppureita, joista suurin 125 litrainen, pienemmät silppurit n. 30 litraisia ja tyhjennykset päivittäin. Tietenkin roskikset päivittäin. Aiotko hurauttaa oikeasti minuutti per toimisto???

        Entäs jos pyytäisit avuksi kalustemopin? Mun mielestä on hyvä väline.


      • on, olen myös
        anelma kirjoitti:

        Entäs jos pyytäisit avuksi kalustemopin? Mun mielestä on hyvä väline.

        sitä mieltä, mutta pöydillä on niin paljon kaikenlaista tarviketta ettei moppia voi käyttää.
        Kaikki on välttämättömiä tavaroita, jotka on pöydillä ja tasoilla. Lisäksi pöydillä on atk- ja puhelimen ja laturien johtoja (kiinteitä) .
        Olen toki saanut sovittua, että kukin välillä siirtelee esineitä pöydällään välillä eri kohtiin, jotta koko pöytä tulee viikoittain pyyhityksi:)
        Kiitos ehdotuksesta:)


    • kohde

      On yli mitoitettu tietysti 3,5h vaikka menee ehkä se 5h kusetusta..

      • Helllewi

        Jos ei osaa siivota, saa aikaa kulumaan vaikka kuinka paljon. Onneksi ap. kirjoittaja tiedostaa tämän ja kysyy siksi neuvoja. Mielelläni näkisin täällä muitakin vinkkejä nimenomaan työn tehostamiseen ja helpottamiseen liittyen.


      • täytyy ymmärtää
        Helllewi kirjoitti:

        Jos ei osaa siivota, saa aikaa kulumaan vaikka kuinka paljon. Onneksi ap. kirjoittaja tiedostaa tämän ja kysyy siksi neuvoja. Mielelläni näkisin täällä muitakin vinkkejä nimenomaan työn tehostamiseen ja helpottamiseen liittyen.

        muutakin kuin työn nopeuttamista. Miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti siivota toimiston minuutissa saatika juosta ympäriinsä koko päivän?


    • laskettu (ajat)

      Pyydä esimiestäsi näyttämään kerran.... Jos/kun ei näytä saat tehdä sen mieleiselläsi tavalla...(kunhan käytät 3½ tunti)

    • 3.5 tuntia,

      eli työtä tehdään 3.5 tuntia. yksinkertaista. jos esimies valittaa tekemättömästä työstä, voit neuvotella palkan uudestaan. urakastahan sinulle ei makseta. t: esimies minäkin.

    • kylmästi vaan.

      Toi ei ole mikään vahinko, vaan ihan laskelmoitus touhua.

      • siivouksesta

        Ei toimistohuonetta saa päivittäissiivouksessa siivotakaan pitempään, kiitos Hellewi vinkeistä, teen itse siivousta vähän toisenlaisessa ympäristössä mutta hyvin voi soveltaa. Minulla menee vähän enemmän aikaa, ehkä 2-3 minuuttia/ huone, riippuu huoneen koosta ja kalustusasteesta.
        Olen suunnilleen samalla tyylillä tehnytkin kuin Hellewi, ja aina on ollut asiakkaat tyytyväisiä. Se ero on että otan roskapussin vaunusta mukaan jo mennessä ja kalustepyyhkeen tietysti. Silloin ei tarvi mopata roskis kädessä. Nykyään vaan täytyy säästää muovipusseja joten Hellewin tyyli on parempi.
        Idea on se että roskat, pölyt ja tahrat poistuu, perussiivous on sitten toinen juttu lattianhoitoineen, yläpölyineen, jne.
        Aloittaja, ota oppia Hellewin ohjeesta, saat varmasti siivousajan kohdalleen.


      • Cleanprofessional
        siivouksesta kirjoitti:

        Ei toimistohuonetta saa päivittäissiivouksessa siivotakaan pitempään, kiitos Hellewi vinkeistä, teen itse siivousta vähän toisenlaisessa ympäristössä mutta hyvin voi soveltaa. Minulla menee vähän enemmän aikaa, ehkä 2-3 minuuttia/ huone, riippuu huoneen koosta ja kalustusasteesta.
        Olen suunnilleen samalla tyylillä tehnytkin kuin Hellewi, ja aina on ollut asiakkaat tyytyväisiä. Se ero on että otan roskapussin vaunusta mukaan jo mennessä ja kalustepyyhkeen tietysti. Silloin ei tarvi mopata roskis kädessä. Nykyään vaan täytyy säästää muovipusseja joten Hellewin tyyli on parempi.
        Idea on se että roskat, pölyt ja tahrat poistuu, perussiivous on sitten toinen juttu lattianhoitoineen, yläpölyineen, jne.
        Aloittaja, ota oppia Hellewin ohjeesta, saat varmasti siivousajan kohdalleen.

        Ammattitaitoinen siivooja siivoaa työajan puitteissa. Pitää käyttää järkeään, tehdä mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Saman alueen voin siivota tunnissa, jos on tarvis, voin käyttää siihen myös 5 tuntia, jos sellainen työaika on annettu. Laatu määräytyy sen mukaan, mitään ei jää kokonaan siivoamatta. Pitää osata priorisoida. Asiakkaat eivät ole yleensä valmiita maksamaan paljoa toimiston roskisten tyhjennyksestä, vapaiden tasopintojen pyyhinnästä ja lattian moppaamisesta. Siivouslaatu pitää osata sopeuttaa asiakkaan maksukyvyn mukaan.


    • Apua..

      mua huijattiin. pomo sanoi että mun pitää tehdä 3 h pv eikä 3,5, vaikka työsopimiksessa lukee niin. Sitten se vielä pomputtaa mua. Pitää vielä tiskata,imuroida, siivota ruokalaa, putsaa tuolit ja roskakorit. Ja vielä yksi juttu se piti maksaa mulle 35 tunnilt palkka, mut se maksoi vai 28 tunnilta. Vaikka oon ihan joka ikisen päivän töissä ja oon myös tehnyt kaikki mitä se pomo on käskynyt. Musta tuntuu että se ei tykkää musta, sen takia se huijasi mun palkkasta :( mua itketti eilen. OOn panostanut hyvin työtehtäviä ja noudatanut pomon käskyt aina. Miks se tee mulle noin. En oo mikään robottia, että se voi aina käske tehä sitä ja tää ja tuo ja nuo! :( Minua masentaaaa mennä töihin. Autakaan mitä mun pitäis tehdä että mä saa ne rahat mitä se ei oo maksannut?! JA mua pelottaa myös, että se tulis kiusaa mua vielä enemmän.. :S Pliis autakaan.

      • joku

        Koska pomosi on sydämmetön nilkki joka kaiken lisäksi saa kuukausipalkan päälle provikkaa ja hänen provikassaan on osa sinulle maksamattomista palkoista.


      • Provikka?
        joku kirjoitti:

        Koska pomosi on sydämmetön nilkki joka kaiken lisäksi saa kuukausipalkan päälle provikkaa ja hänen provikassaan on osa sinulle maksamattomista palkoista.

        Mikä se provikka on?? sori kun kysyin. ku en tiiä mikä se on tai siis tarkoittaa-- :D


      • anelma
        Provikka? kirjoitti:

        Mikä se provikka on?? sori kun kysyin. ku en tiiä mikä se on tai siis tarkoittaa-- :D

        Se on osa palkkaa. Peruspalkan päälle tuleva ylimääräinen palkan osa, jonka suuruus riippuu voiton suuruudesta. Eli mitä vähemmän on kuluja, sen enemmän esimiehes saa.


      • palkka 3,5h

        Ja sen 7 tuntia vaadit pomoltasi tai pomosi esimieheltä...(uhkaat kysellä liitosta tai palkkaturvasta tai työsuojelupiiristä tai kaikista)
        Ja kirjaat itsellesi ylös kaikki päivät..säästät palkkanauhat.
        (se kirjallinen sopimus pätee)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe