Pariisiin 1,5 vuotiaan kanssa

Matkalle2

Hei, onko kellään kokemuksia/vinkkejä lomailusta taaperon kanssa Pariisissa? Harkinnassamme on huoneistohotellin tms. vuokraaminen...

7

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 kertaa

      ja en ikinä ottaisi noin pientä Pariisiin sillä on parempiakin paikkoja jossa voisi olla hänelle parempaa tekemistä. Kysymys on muuten typerä sillä kyllä tuon ikäisen kanssa nyt voi mennä minne vaan mutta missä se raja kulkee niin minulla ainakin tässä. Huoneistohotellin vuokraaminen voi olla aika kallista mutta ehkä nyt yhden huoneen saa jo 100 eurolla per yö. Ja mitähän ne vinkit voisi olla?

    • lähtisi Pariisiin

      Syitä, miksi ei Rattaiden kanssa liikkuminen mahdotonta metroissa - tolkuttoman pitkät tunnelit lukuisinen portaineen (ei hissejä, ei liukuportaita. Katujen kunto: ei liuskoja, kapeita, liikennevaloissa mutkittelua. Tavaratalot: vaikeat ovet, kapeat käytävät Museot: enpä ole edes ajatellut, saako viedä rattaita - pikkulapsia ei ole näkynyt Ranskassa lapset saavat kävellä jalan heti kun pystyssä pysyvät, joten näitä asioita ei edes ajatella parannettavan. Pikkulapsia ei viedä ravintoloihin: ei syöttötuoleja. Lapsilta odotetaan käytöstä, joka ei häiritse ketään. 1,5-vuotias ei kyllä matkasta nauttisi. Miettikää uudelleen 4-vuoden jälkeen, jolloin DisneyWorld ja Asterix-puisto alkaisivat kiinnostaa.

      • vaihtoehto kuitenkaan

        Kaikki edellämainittu totta. Olimme 4-vuotiaan (ja yhden vanhemman lapsen)kanssa ja olisi ehkä ollut parempi että olisi ollut pari vuotta vanhempi tuo kuopus. Lapsen kanssa on äärimmäisen hankalaa Pariisissa varsinkin julkisissa ja ruuhkissa. En voi sanoa että lapsilla ei mitään kivaa matkalla ollut, kyllä jopa tuo nuorempi ihasteli Eiffel tornia ja ylhäällä käynti oli kova juttu. Disneyland kiva kokemus sinänsä mutta aikaa pitäisi varata ainakin 2 päivää. Kesällä hirveät jonot ja melkein stressi kun ei ehdi nähdä kaikkea. Eli vauvan kanssa on hankalaa teille, hänhän ei itse nyt paljon vielä osaa ihastella nähtävyyksiä eikä Disneylandistakaan saa paljon tuon ikäinen irti. Ja tosin lapsilta odotetaan todella moitteetonta käytöstä. Katsotaan pahalla jos häiritsee jollain tavalla.


      • JL
        vaihtoehto kuitenkaan kirjoitti:

        Kaikki edellämainittu totta. Olimme 4-vuotiaan (ja yhden vanhemman lapsen)kanssa ja olisi ehkä ollut parempi että olisi ollut pari vuotta vanhempi tuo kuopus. Lapsen kanssa on äärimmäisen hankalaa Pariisissa varsinkin julkisissa ja ruuhkissa. En voi sanoa että lapsilla ei mitään kivaa matkalla ollut, kyllä jopa tuo nuorempi ihasteli Eiffel tornia ja ylhäällä käynti oli kova juttu. Disneyland kiva kokemus sinänsä mutta aikaa pitäisi varata ainakin 2 päivää. Kesällä hirveät jonot ja melkein stressi kun ei ehdi nähdä kaikkea. Eli vauvan kanssa on hankalaa teille, hänhän ei itse nyt paljon vielä osaa ihastella nähtävyyksiä eikä Disneylandistakaan saa paljon tuon ikäinen irti. Ja tosin lapsilta odotetaan todella moitteetonta käytöstä. Katsotaan pahalla jos häiritsee jollain tavalla.

        Itse olemme olleet kaksikin kertaa Pariisissa alle 2-vuotiaan kanssa ja olen kyllä eri mieltä siinä, että Euroopan kaupunkikohteista varmasti se paras pienenkin lapsen kanssa. Pitää paikkansa että metroon ei ehkä kannata mennä, mutta jos hotelli on hyvällä paikalla niin kaikkialle pystyy kävelemään. Museoon lapset tervetulleita ja jopa jonon ohi pääsimme. Vaikkapa Roomaan tai jopa Lontooseen verrattuna jalkakäytävät ja kävelytiet ovat pääosin leveitä ja tilavia (tosin emme ole olleet pahimpaan sesonkiaikaan liikkeellä).


      • ja mitä
        JL kirjoitti:

        Itse olemme olleet kaksikin kertaa Pariisissa alle 2-vuotiaan kanssa ja olen kyllä eri mieltä siinä, että Euroopan kaupunkikohteista varmasti se paras pienenkin lapsen kanssa. Pitää paikkansa että metroon ei ehkä kannata mennä, mutta jos hotelli on hyvällä paikalla niin kaikkialle pystyy kävelemään. Museoon lapset tervetulleita ja jopa jonon ohi pääsimme. Vaikkapa Roomaan tai jopa Lontooseen verrattuna jalkakäytävät ja kävelytiet ovat pääosin leveitä ja tilavia (tosin emme ole olleet pahimpaan sesonkiaikaan liikkeellä).

        joku puolitoistavuotias parkuja museossa tekee, älkää nyt helvetissä viekö kakaroita tuollaisiin paikkoihin!


    • Menkää Pariisiin

      mutta sen verran piti tulla huikkaamaan että jos matkaan asennoituu niin että joka paikkaan ei pääse rullaamaan kärryjen kanssa niin silloin kärryt eivät varmastikaan ole ongelma ;) Jos teitä on kaksi aikuista niin tarpeen vaatiessa kärryt kyllä nousee esim. bussiin helpoisti.

      Mitä noihin museoihin tulee, niin me ollaan käyty niissä ulkomaan reissuilla. Joihinkin ollaan menty kärryjen kanssa ja jossakin on henkilökunta osoittanut paikan jonne voi jättää kärryt. Kerran on lapsi innostunut kiljumaan museokäynnillä (lapsi tajusi että museossa kaikuu) ja silloin museon työntekijä toi lapselle karamellin :)

      Joten, menkää Pariisiin ja ottakaa siitä ilo irti pikkusen kanssa.

      ps. netistä löytyy tietoa esim. Pariisin lapsiystävällisistä ravintoloista jos niitä haluaa etukäteen selvittää.

      • raps

        Menen vähän sivuun alkuperäisestä kysymyksestä Pariisissa 1,5-vuotiaan kanssa, mutta olen ollut puolivuotias rintarepussa useissa museoissa ja hyvin on mennyt. Vauva on vaan katsellut kaikkea, ihmisiä ja kuvia ja välillä omaa tuttiaan. Riippuu tietysti monesta asiasta miten lapsi viihtyy, iästä, lapsen luonteesta tai onko kipeä, nälkäinen tms. Pitää myös huomioida, että museioita on hyvin erilaisia, esimerkiksi juuri Pariisissa museoita on hyvin monenlaisia. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että ilo irti kaikesta nähtävästä ja koettavasta vain!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe