Kateus pilaa työilmapiirin

kateuden kohteena.

Mitä voin tehdä, jos joku ihminen on kateellinen, inhottava, epäoikeudenmukainen, kiusaa ja nälvii minua töissä`? Pilaa elämäni olemalla kateellinen ja kiusaamalla. Yleensä katselen asiaa aika pitkään ennen kuin oivallan, että kyse on kateudesta. Usein joku ulkopuolinen sanoo minulle asiasta kun se kiusanteko on jo mennyt aika pitkälle. Yleensä joku muu on saanut samanlaista kohtelua kuin minä eli vika ei ole minussa. Kerronko asiasta? Kenelle? Esimiehille ei saa puhua epäkohdista. Jos kiusaaminen on vaikeasti toteen näytettävää, kyse ei ole työsuojeluasiasta. Mikä olisi järkevin toimintatapa tilanteessa? Aina ei voi työpaikkaa vaihtaa.

3

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      sitä mieltä et kyllä sinun kannattaa kertoa asiasta vaikkapa luottamushenkilölle. Ei sinun kannata eikä pidä enää kestää sellaista. Toimi mahdollisimman pian. Tsemppiä sinulle! :)

    • voi sanoa

      vaikka se ei pystyisi heti puuttumaankaan, niin ainakin esimiehen silmät ja korvat olisi joskus oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

      • kateellinen.

        Mutta, jos se esimies on itsekin kateellinen siitä, että alainen osaa jotain sellaista, mitä esimies ei itse osaa. Kerran kerroin ja esimies sanoi että minun pitää vaihtaa työpaikkaa, jos en viihdy siellä. Se on suuri vaara, eli tilanne pahenee entisestään ja tulee entistä pahempi olo. Kyseinen esimies oli sanonut saman useille muillekin, jotka olivat valittaneet kiusaajan käytöksestä. Kiusaajaa hyysättiin. Hän aina uhkasi jäädä sairalomalle jos esimies vähänkään arvosteli mitään kiusaajan työtä/toimintaa. Siis uhkaili koko ajan. Koko ongelma yritettiin lakaista maton alle. Esimiehet myös vaihtuivat, koska hekään eivät jaksaneet kiusaajaa. Se ihminen oli rasittava ja terrorisoi koko työyhteisöä inhottavalla käytöksellä. Ei hän varsinaisesti lakia rikkonut eli ei ollut mitään tehtävissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe