Älkää juoko kahvia!

ex-kofeinisti

34

1848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurut ainakin sain

Ja taas tätä kahviasiaa. Jos on kahvin haitallisuudesta jotain tutkittua faktatietoa niin kai siitä voisi kertoa myös ihan asiallisesti eikä tuollaisella mahtipontisella "kahvinjuonti uhka ihmisyydelle, kahvi orjuuttaa ihmisen ja syöksee hänet tuhoon!" -tyylillä. Eihän tuollaisia juttuja jaksa aivot omistava ihminen edes lukea.

• Se johtaa sinut turmioon!!!!!

hehh :D Tää oli jotenkin niin fanaattista tekstiä, että en oo ihan varma, että onko tää kirjottajakaan nyt ollu ihan tosissaan. Tai mulle tuli ainakin sellanen oli että koko toi juttu on tehty vitsillä, se oli jotenki niin liioteltu. " Kahvi pilaa elämäsi!! " :D jaajaa

• empä
        Se johtaa sinut turmioon!!!!! kirjoitti:

hehh :D Tää oli jotenkin niin fanaattista tekstiä, että en oo ihan varma, että onko tää kirjottajakaan nyt ollu ihan tosissaan. Tai mulle tuli ainakin sellanen oli että koko toi juttu on tehty vitsillä, se oli jotenki niin liioteltu. " Kahvi pilaa elämäsi!! " :D jaajaa

ole nauranut näin makeasti pitkään aikaan, päivän paras vitsi, mutta täytyyhän elämässä huumoria olla. Toi oli paras, että kahvinjuojista tulee alkoholisteja, täytyypä sanoa siskolle, joka on jo 64v ja kova kahvinjuoja ollut lapsesta asti, eikä elämänsä aikana ole pisaraakaan alkoholia maistanut, että lukee päivän parhaan vitsin, hah hah haa.

• nyt....

yhdestä kahvista kiistelee, joka haluaa juoda voi vapaasti juoda, tuskin kahvi niin vaarallista on, kun tuleva sikainfulennssa joka tuhoaa hetkessä puolet maailman kansasta.

• mummeli100
        empä kirjoitti:

ole nauranut näin makeasti pitkään aikaan, päivän paras vitsi, mutta täytyyhän elämässä huumoria olla. Toi oli paras, että kahvinjuojista tulee alkoholisteja, täytyypä sanoa siskolle, joka on jo 64v ja kova kahvinjuoja ollut lapsesta asti, eikä elämänsä aikana ole pisaraakaan alkoholia maistanut, että lukee päivän parhaan vitsin, hah hah haa.

Ehkä tollasen fanaattisuuden ja vastutamsien jotenkin ymmärtäisi jos olisi kyse alkoholista, mutta että kahvista. Ja kun muutaman annoksen alkoholiakin/vrk on todettu edistävän terveyttä. Mutta jos ihmisellä ei ole omaa elämää, niin se varmaan ajaa välillä epätoivoisiin tekoihin ja fanaattisuuteen.

• zzzr
        mummeli100 kirjoitti:

Ehkä tollasen fanaattisuuden ja vastutamsien jotenkin ymmärtäisi jos olisi kyse alkoholista, mutta että kahvista. Ja kun muutaman annoksen alkoholiakin/vrk on todettu edistävän terveyttä. Mutta jos ihmisellä ei ole omaa elämää, niin se varmaan ajaa välillä epätoivoisiin tekoihin ja fanaattisuuteen.

vai että vastustuksen ymmärtäisi jos kyse olisi vaikkapa alkoholista kahvin sijaan. Kuuntelepa omaa puhettasi. Jos olisit vakuuttunut kahvin tervellisyydestä/ haitattomuudesta, et varmaankaan vaivautuisi parjaamaan kahvin vastustajia. Ehkäpä kyse on nyt siitä että olet ollut jo pitkään kahvin suurkuluttaja, kahvista riippuvainen henkilö riippuvainen kahvittelun tuomasta sosiaalisesta hetkestä. Oletko kokeillut olla juomatta kahvia vaikkapa 2 kuukautta? Oletko ollut liian arka kieltäytymään kahvista ja erottumaan sillä tavalla enimmistöstä? Oletko vain massan mukana menijä?

• sunnuntaikahvittelija

Miksi kaikki tieteelliset tutkimuksen, mitä kofeiinista on tehty, osoittavan sen olevan hyvä aine? Äläkä sano että nämä tutkimukset olisivat kahviteollisuuden tukemia, se ei todista mitään. Sitäpaitsi, onhan tuo teidän sivunnekin kahvinvastustajian tukema. Tuo teidän pikku sivustonne on meinaan 100% propagandaa. Viisas ihminen ei usko mitä siellä puhutaan koska kirjoituksenne on täysin puolueellisia.

• topper

kahvista hyvää kertovat.Esitä nyt ihmeessä yleisölle eli lukijoille.Laita linkit jos niin väität.

• sunnuntaikahvittelija
        topper kirjoitti:

kahvista hyvää kertovat.Esitä nyt ihmeessä yleisölle eli lukijoille.Laita linkit jos niin väität.

mistä tuolla sivulla puhutaan.

• .......
        topper kirjoitti:

Tieteelisiä/fakta linkkejä löytyy uudemmasta viestiketjusta "oikeaa tietoa kahvista". Masentuneelle voi olla tosi haitallista lopettaa kahvinjuonti noin vaan, kuten tupakanpolttokin. Äkkinäinen lopettaminen johtaa varmasti masiksen pahenemiseen.

• Rev.McMoon
        ....... kirjoitti:

Tieteelisiä/fakta linkkejä löytyy uudemmasta viestiketjusta "oikeaa tietoa kahvista". Masentuneelle voi olla tosi haitallista lopettaa kahvinjuonti noin vaan, kuten tupakanpolttokin. Äkkinäinen lopettaminen johtaa varmasti masiksen pahenemiseen.

sekä kofeiinimyrkytyksen että kofeiinin vieroitusoireena.

• provo :D

Mutta melkein liian läpinäkyvä :D

• kaikkee

paskaa en jaksanu lukee,mut paras oli se mummo kahvidiilerinä!!

• jiili

Voisitteko te kaikki kahvin vastustajat mennä nyt yhdessä vaikka poliisin luo niin sieltä teidät ohjataan oikeaan osoitteeseen . Kun oikeasti tällä palstalla on ihmisillä kuten minulla, oikeita elämisen ongelmia, masennusta ja muita vastaavia . Muistakaa haastaa oikeuteen mummojen kaveriksi seurakunnat ja monet muut 'kahvimyrkyttäjät'. Ainut hyvä todellakin on että huomaa masiksesta huolimatta nauravansa kippurassa teidän jutuille, siitä kiitos ;-)

• että oikeet

asiat hautautuvat nyt kofeiinin jalkoihin,ja ketä saammekaan siitä kiittää!?

• topper

ilmeisesti älykkäiden lukijoiden palsta.Asioiden ymmärtäminen ja siihen tarvittava äly puuttuu.Kuten nyt huomataan jälleen,niin minkäänlaista älyllistä kannanottoa tämä ex-kofeinisti ei ole saanut osakseen.On hän sitten kirjoittanut tämän millaisella mielenvireellään tahansa,niin linkissä on myöskin tietoa.Ne naurakoot,joita huvittaa tämä asia niin paljon,mutta oman hulluutensa paljastavat.Ymmärtämättömyys kukoistaa joillakin tämän palstan lukijoilla.Kemian ja farmakologian kirjat uudelleen esille jos on kofeiini unohtunut. http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=0586549 http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

• Rev.McMoon

mitä tarkoittavat sellaiset vaikeat käsitteet kuin "kemia" ja "farmakologia".

• .............

Tuolla tohtori.fi-sivun jutussa ei ollut lähdeviitteitä mihinkään tutkimuksiin :-(

• menkää muualle
        ............. kirjoitti:

Tuolla tohtori.fi-sivun jutussa ei ollut lähdeviitteitä mihinkään tutkimuksiin :-(

Kyllä täällä älyä ja ymmärrystä löytyy, mutta mitä muuta vastaanottoa voi odottaa kun nämä kahvinvastustajat ilmaisevat kantansa kuin jonkin sortin sekopäät kiihkouskovaiset. Laittaa naurattamaan eikä oikein voi ottaa todesta. Vähän eri juttu jos olisi asiallista tekstiä.

• liillista kahvinjuontia

Runsas kahvinjuonti voi olla haitallista ja aiheuttaa jopa aistiharhoja, kirjoittaa Taloussanomat uutisessaan. Mikäli brittitutkimukseen on uskominen, suositellaan kahvia nautittavaksi korkeintaan 3 kupillista päivässä. Kohtuus kaikessa on hyvä, kuten alkoholin suhteenkin.

• mummeli100
        Rev.McMoon kirjoitti:

mitä tarkoittavat sellaiset vaikeat käsitteet kuin "kemia" ja "farmakologia".

ja sinä kuumieshän et siihen pysty;);)=)

• se olla

lainaus: "Ahdistuneisuus, taipumus paniikkihäiriöön, hermostuneisuus ja masennuskin ovat sellaisia psyykkisiä oireita, joita näyttää liittyvän runsaaseen kahvin juomiseen." Voisihan asia olla toisinkin päin, eli kun on hermostunut, ahdistunut, väsynyt tai masentunut, niin eikös aika moni juuri silloin halua kahvia. MINÄ AINAKIN! Silloinhan se kahvi on juuri lääke, eikä syy edellä mainittuihin.

• Rev.McMoon

kofeinismin diagnostisista kriteereistä kansainvälisistä tautiluokituksista. Kofeiiniriippuvuudessa syntyy krooninen myrkytys eli kofeinismi noin 10-20 prosentille käyttäjistä ja nuo ovat yleisimmät oireet.

• Keijunlilja

Lopetin kahvinjuonnin 18-vuotiaana, kauan sitten. Minulla oli mahakipuja- ja vaivoja sekä muutakin haittaa siitä. Joskus juon kahvia, kun en kehtaa kieltäytyä tai vaatia erityispalvelua. Huomaan hyvin nopasti kahvin elimistöäni kiihdyttävän vaikutuksen enkä sitä kaipaa yhtään, niin huono olo se on. Joku lääkäri sanoi minulle, että jos kahvi olisi nykyajan "keksintö", kuten monet aineet ovat, sitä myytäisiin reseptillä apteekissa.

• oma.....
        Keijunlilja kirjoitti:

Lopetin kahvinjuonnin 18-vuotiaana, kauan sitten. Minulla oli mahakipuja- ja vaivoja sekä muutakin haittaa siitä. Joskus juon kahvia, kun en kehtaa kieltäytyä tai vaatia erityispalvelua. Huomaan hyvin nopasti kahvin elimistöäni kiihdyttävän vaikutuksen enkä sitä kaipaa yhtään, niin huono olo se on. Joku lääkäri sanoi minulle, että jos kahvi olisi nykyajan "keksintö", kuten monet aineet ovat, sitä myytäisiin reseptillä apteekissa.

kahvipalsta, tämä on MASENNUSPALSTA.

• .......
        Rev.McMoon kirjoitti:

kofeinismin diagnostisista kriteereistä kansainvälisistä tautiluokituksista. Kofeiiniriippuvuudessa syntyy krooninen myrkytys eli kofeinismi noin 10-20 prosentille käyttäjistä ja nuo ovat yleisimmät oireet.

Ei se mene niin että kun juo kahvia tulee sellainen ns. kofeinismi. Ymmärrätkä ollenkaan itse hurahtaneesi johonkin antikahvilahkoon?

• Rev.McMoon
        oma..... kirjoitti:

kahvipalsta, tämä on MASENNUSPALSTA.

masennusta ja muita psyykkisiä oireita osalle käyttäjistä.

• venla72_
        Rev.McMoon kirjoitti:

masennusta ja muita psyykkisiä oireita osalle käyttäjistä.

No mä luen nyt vihdoin ja viimein artikkelisi. Tosin olen aamukahvilla. Lisäksi mulla kasvaa kahvipensaan taimi, mutta ei nämä estä lukemasta, eihän ;)

• venla72_
        venla72_ kirjoitti:

No mä luen nyt vihdoin ja viimein artikkelisi. Tosin olen aamukahvilla. Lisäksi mulla kasvaa kahvipensaan taimi, mutta ei nämä estä lukemasta, eihän ;)

toimi linkki höh.

• faktaaa

mua ainakin kahvi auttaa. tuloo hyvä mieli kun ajattelee että pian voisi mennä kahville sekä tupakille ,tällä hetkellä melkein ainoat asiat mitkä kiinnostavat elämässä:)

• YAH

Täytyy myöntää. Kahville meno on yksi ohjelmanumero mun päivässä. Keitän kahvia kahdesti päivässä ja rytmittää päivää. Mulla tulee kofeniinista tärinää ja lisää ahdistusoireita, ja siksi en juo sitä paljon. Pakko saada aamulla kupillinen ja iltapäivällä toinen. Se riittää:)

• bfgsbb
        YAH kirjoitti:

Täytyy myöntää. Kahville meno on yksi ohjelmanumero mun päivässä. Keitän kahvia kahdesti päivässä ja rytmittää päivää. Mulla tulee kofeniinista tärinää ja lisää ahdistusoireita, ja siksi en juo sitä paljon. Pakko saada aamulla kupillinen ja iltapäivällä toinen. Se riittää:)

kahvi on myrkkyä. pilannut kehoni, mutta vain siksi, että itse olin tyhmä ja nautin sitä aivan liikaa.
        kohtuus kaikessa.

• Karin_aivopesula
        bfgsbb kirjoitti:

kahvi on myrkkyä. pilannut kehoni, mutta vain siksi, että itse olin tyhmä ja nautin sitä aivan liikaa.
        kohtuus kaikessa.

Sama vika, kofeiini hajoitti munuaiset niin, etten voi syödä enää muuta kuin hedelmiä ja vihanneksia. Yli 20 vuotta kuuntelin kun lääkärit väittivät, että masis sun muut vaivat vain ilmestyvät mystisesti jostakin, ja että niitä voi hoitaa vain kalliilla patenttilääkkeillä.

Nyt olen ollut yli 2 vuotta ilman kofeiinia, ja yli 1½ vuotta ilman oireita.

http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/

• Anonyymi00036
      UUSI

Hei tässä mies 50 v. Hyvää vointia ja elämää kaikille!
      Saan viestistäni tällä palstalla kuitenkin päänaukomista eivätkä monet usko mua, moni teistä tulee kärsimään kahvin haitoista ja lopulta kuolemaan ennenaikaisesti.

Jo yksi kuppi kahvia päivässä on aivan liian paljon ja hyvin haitallista.

Minulla jo yksi kuppi kahvia päivässä vaikuttaa ainakin seuraaviin asioihin: libidon ja erektion heikkenimen, lihominen, unettomuus, heikotus, lihas- ja nivelsäryt, sappiongelmat, vatsa- ja suolistovaivat, heikotus, huono palautuminen urheilusta ja heikentynyt fyysinen kunto yleensäkin, päänsärky, pahoinvointi, verenkiertohäiriöt, sydämen rytmihäiriöt. Tätä kautta kahvi aiheuttaa hyvin monenlaisia sairauksia ja kuolemia.

Uskon, että kahvi on maailman eniten elinikää lyhentävä huume, koska sitä pidetään niin vaarattomana ja käytetään paljon.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2221
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1836
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1354
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      980
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      776
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      729
    Aihe