tehdäkö paperit,jos avioidun.

Seera

Olemme olleet avoliitossa pian kolmisen vuotta. Kihlattuni haluaa naimisiin,mutta minä emmin.. Syystä,koska miehelläni on 3 aikuista lasta entisistä liitoistaan ja vieläkin laittavat viikottain tekstaria isälleen,että laita rahaa 50.-,sata euroa jne..Ja mieheni laittaa,kin näköjään vieläkin vaivaa syyllisyys,kun erosivat lasten ollessa pieniä. Miehelläni ei ole mitään omaisuutta,kuin vaatteet. Minulla on omistusasunto,kesämökki ja metsää. En halua,että nää kerjurit pääsisivät omaisuuteni,koska nyt jo huomaa heidän holtittoman rahankäytön,jos rahat loppuu,pyydetään isältä lisää,vaikka elatusvelvollisuus on jo aikoja loppunut. Mieheni sanoo,että kun asumme avioliiton omaisessa suhteessa,niin hänellä on osallisuus myös omaisuuteni! Itse hänellä on vain pitkä lista ulosotossa,eikä voi mitään omistaa. Kaveritkin ovat samaa sanoneet minulle. Onko näin??? Kyllä hän on tehnyt pieniä remontteja sekä asumassamme asunnossa ja mökillä,mutta ei kai siitä voida minun omaisuutta jakaa,jos ero tulee??? Olen jo kerran menettänyt erossa uudehkon omakotitalon,enkä halua enää jakaa omaisuuttani kellekään.

7

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan naimisiin tuollaisen

kanssa! Avopuolisosi ei voi vaatia mitään omaisuuttasi, vedoten mihinkään. Todennäköisesti sinä maksat ruuat, sähköt, vedet, jätemaksut ja muut kulut, myös remonttitarpeet. Hän elää sinun siivellä ja elättää toisia siivellä olioita sen lisäksi. Jos menette naimisiin ja sinä delaat ennen miestä, perii mies sinut ja hänen kuoleman jälkeen miehen lapset. Eli omaisuus menee vieraaseen sukuun, jos sinulla ei ole rintaperillisiä yhtään jäljellä. Miehesi ei saisi edes vuokra-asuntoa ulosottojen vuoksi ja siksi yrittää kaikin keinoin päästä kiinni omaisuuteesi mutta avoliitossa olevat omistaa vain sen mikä on nimissä, ei ole avo-oikeutta tai tasinkoa niin kuin avioliitossa on.

• nix nax

>>Jos menette naimisiin ja sinä delaat ennen miestä, perii mies sinut ja hänen kuoleman jälkeen miehen lapset.

• tullut ajatelleeksi

aviehtoa? Nyt olis sen sauma jos naimisiin olette menossa. Sulla hyvät syyt empiä ja miettiä vielä toisen kerran. Miksi avokkisi haluaa naimisiin? Muuten kannattaa ehdottomasti jatkaa avoliittoa, kun kerran miehellä ei ole mitään tuomista yhteiseen pesään. Avoliiton purkautuessa ei miehellä ole mitään oikeutta sun omaisuuteen. Jotenkin herää epäily, että hän haluaa hyötyä sinusta taloudellisesti. Pidä pää kylmänä ja suojaa omaisuuttasi. Sitä ei kukaan muu tule tekemään.

• Seera

minä olem maksanut kakki remontit ym autojen osamaksutkin,vakuutukset ja bensat,kun miehellä ei ole riittänyt rahaa maksuihin. Silti kummastuttaa,miten hän muistuttaa,että me kun eletään avioliiton omaisessa suhteessa,niin kaikki on yhteistä...tähän olen hakenutkin vastausta,sillä en todellakaan halua,että omaisuuteni meni siipeilijöille. Minulla ei itselläni ole lapsia,jolle jättää kaikki omaisuuteni. Kyllähän se on aika outoa myös se,että melkein viisikymppinen mies ei omista mitään,kuin kasan vaatteita,ei edes esim,kahvinkeitintä tai autoa...ei ole elämänsä aikana saanut mitään aikaiseksi...paitsi kolme siipeilijää... Te kaikki puhutte asiaa,jotka vastasitte,kiitos siitä,voitte uskoa,että en enää ees harkitse naimisiin menoa. Jos ei tää meidän avoliitto kelpaa hänelle,niin soromnoo vaan,minun omaisuuteni pysyy kyllä minulla!

• mitämitäh

..sinulla on suuri sydän.

• ja ja ja
        mitämitäh kirjoitti:

..sinulla on suuri sydän.

kutiava kolo.

• kuin avioliitto
        ja ja ja kirjoitti:

kutiava kolo.

Kiinnitin huomiota tuohon, että mies vertaa avoliittoa avioliiton kaltaiseksi suhteeksi. Avoliiton suhteen sisällön päättävät avopuolisot yhdessä. He voivat tehdä siitä niin väljän suhteen kuin haluavat (asutaan yhdessä, mutta kumpikin voi heilastella ja mennä ja tehdä mitä vain) tai niin kiinteän kuin haluavat (olet minulle se ainoa ja oikea). Mutta mies ei voi siitä suhteen laadusta yksin päättää eikä varsinkaan siihen vetoamalla yrittää viedä sinun omaisuuttasi. Herää nainen pitämään puolesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      3293
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1629
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1468
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1445
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1341
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1120
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1060
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      1003
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe