Queenin legendaarisuus

........

Teen youtubeen videon rock-historian legendaarisimmista bändeistä, top 10. Queen on ilman muuta mukana listalla, mutta mille sijalle se mielestänne olisi aiheellista sijoittaa? Ehdotuksia ja vaikka perusteluitakin mukaan. Muita ehdotuksia listalle? Tiettyjä ei tietenkään voi sivuuttaa, ja ajattelin laittaa sinne ainakin Beatlesit, Rollarit, Zeppelinin, Black Sabbathin, AC/DC:n, ehkäpä The Doorsin...

21

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bad Co.

      "Teen youtubeen videon rock-historian legendaarisimmista bändeistä, top 10. Queen on ilman muuta mukana listalla, mutta mille sijalle se mielestänne olisi aiheellista sijoittaa? Ehdotuksia ja vaikka perusteluitakin mukaan." *** Bändien legendaarisuus on melko todella suhteellinen käsite ja hyvinkin pitkälti makuasia, sillä mitään totuuksia ei tässä(kään) asiassa ole olemassa. Eri kriteerit suosivat eri bändeja. Ja vaikkei joitain tunnettuja bändeja, kuten allekirjoittaneen kohdalla esim. Black Sabbath tai Pink Floyd, pahemmin kuuntelisikaan, niin niiden legendaarisuutta ei pysty siltikään kiistämään. Mutta tullakseen takaisin aiheeseen, niin listaa laatiessaan ei kannata unohtaa, että Queen on hiljattain valittu sekä Suomen, että Britannian kaikkienaikojen parhaaksi yhtyeeksi, joka kertoo jo melkoisen paljon bändin arvostuksesta. Itse sijoittaisin Queenin ainakin kolmen parhaan joukkoon, kaikki yleisimmät kriteerit mukaan lukien. Todella kinkkistä poimia kymmenen parasta jokatapauksessa. Itse nostaisin Q:in lisaksi siihen sakkiin The Whon, Led Zeppelinin, Beatlesin, Rolling Stonesin, Pink Floydin, Black Sabbathin, The Doorsin, Beach Boysin, sekä U2:n. Järjestystä en kuitenkaan lähtisi määrittelemään.

      • ap.

        Ajattelinkin laittaa ne sittenkin aakkosjärjestykseen :)


      • ap...

        Missä yhteydessä Queen on valittu Suomen sekä Britannian kaikkien aikojen parhaaksi yhtyeeksi??? Kerro heti!


      • apon
        ap... kirjoitti:

        Missä yhteydessä Queen on valittu Suomen sekä Britannian kaikkien aikojen parhaaksi yhtyeeksi??? Kerro heti!

        Heti alkoi minuakin kiinnostaa, kerro kerro.... :)


      • Bad Co.
        ap... kirjoitti:

        Missä yhteydessä Queen on valittu Suomen sekä Britannian kaikkien aikojen parhaaksi yhtyeeksi??? Kerro heti!

        "Missä yhteydessä Queen on valittu Suomen sekä Britannian kaikkien aikojen parhaaksi yhtyeeksi???" *** Ilta-Sanomien (14.12.2007) gallupissa selvitettiin kaikkien aikojen parasta bändiä ja voittajan nimen voi jo tämän topicin sisällöstäkin aavistaa. Toiseksi sijoittui The Beatles ja kolmanneksi The Rolling Stones. linkkiä Britanniassa tapahtuneeseen äänestykseen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6224235.stm


      • jotakin rajaa

        U2 mahtuu muka listalle, mutta ABBA ja Jimi Hendrix Experience eivät?? Katsokaa hieman meriittejä ja huomatkaa, ketkä tulee musiikin valossa nostaa tuolle listalle.


      • sillit
        jotakin rajaa kirjoitti:

        U2 mahtuu muka listalle, mutta ABBA ja Jimi Hendrix Experience eivät?? Katsokaa hieman meriittejä ja huomatkaa, ketkä tulee musiikin valossa nostaa tuolle listalle.

        no ei abba kyllä mikään rockbändi ole eli ei tuolle listalle kuulu. JHE kyllä ehdottomasti kuuluis.


    • Quantanamo

      The Jimi Hendrix Experienceä tuskin voi tuolta listalta pois pudottaa...

      • .....

        mutta jotenkin ajattelen Hendrixiä aina sooloartistina, ja niin taitaa moni muukin tehdä.


      • Bad. Co.
        ..... kirjoitti:

        mutta jotenkin ajattelen Hendrixiä aina sooloartistina, ja niin taitaa moni muukin tehdä.

        "mutta jotenkin ajattelen Hendrixiä aina sooloartistina, ja niin taitaa moni muukin tehdä." *** Niinpä. Sama juttu myös Bruce Springsteenin (ja E-Street Bandin) kohdalla. Usein ajatellaan Brucea sooloartistina, vaikkakin taustalla on loisteva, monen mielestä maailman kovin, taustabändi. Tämä kombinaatio on myöskin vahvasti ehdolla TOP 10:een.


    • Retkuilija

      Deep Purplen.

      • Ettei totuus unohtuisi

        Joku kysyi perusteluja, yleisesti? Kuunelkaa Sister Morphine, Wild Horses, Bitc.. ja muutamia livepätkiä...


    • laakso.paivi

      Mutta 2 ekaa on mulle Queen ja Bruce &E streets band

    • Legendaarisimpia bändejä on mielestäni Queenin lisäksi esim. Beatles, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Judas Priest, Iron Maiden, Rolling stones (en kuuntele, mutta sanon tämän kuitenkin), Free (kyllä, vaikka on ihmisiä jotka ei tiedä tätä Paul Rodgersin ekaa bändiä, voisin mainita myös Bad Companyn, Rodgersin toisen bändin, jonka perusti 1973 Freen hajoamisen jälkeen), Eagles (ei ole oikein napannut, vaikka olen joskus yrittänyt kuunnella), The Who (ei ole jostain syystä kauheasti uponnu muhun), Dire Straits, CCR, Genesis, Rush, Pink Floyd (ei jostain syyatä ole hirveästi napannu). Onhan näitä.

      Muun tyylisistä kuin rockbändeistä (no, Genesis operoi 1980-luvulla ehkä vähän enemmän popin kentällä, mutta mainitsin sen tuossa toisessa joukossa, kun aloitti kuitenkin progebändinä) esim. Jackson five, Eart wind and fire, ABBA ja Culture club.

    • Ja Glenn Miller orchestra.

    • Ja tuli vielä mieleen sellaiset kuin The Supremes ja Ishley brothers.

    • Ja tiettu Bee Gees.

    • Ja lisäisin vielä noihin legendaarisiin bändeihin vielä Whitesnaken . Tästä voidaan nyt olla monta mieltä ja varmasti jotkut ovat sitä mieltä, ettei tämä bändi ole kauhean legendaarinen jos vaikka vastassa on sellaisia bändejä kuin esim. Free ja Zeppelin, mutta kyllä minusta tuo kunnia kuuluu myös Snakelle.

      • Anonyymi

        Kyllä se on joo aika kova valinta myös, näitä on niin paljon ja makuasia mitä valitsee. Genesis ja kaikki muut, huh mikä määrä hyviä yhtyeitä.


    • Anonyymi

      Queen on #1

      Turhapa sitä on selitellä, parempia vaan ei ole

    • Ja unohtui tuosta mun aiemmasta kommentista sellaiset glamrockbändit kuin Slade, Sweet ja T.Rex. Aika legendaarisia nekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe