Kiinteistömaailman "Hintaehdotus" ja sama nimimerkki nostamassa hintaa?

Poz

Olen vilkuillut Kiinteistömaailman asuntoilmoituksia. Firmalla on käytössä joku ihmeen "Hintaehdotus", ikäänkuin kevyt versio tarjouskaupasta. Ihmettelinpä vaan, miten voi olla mahdollista, että kun nuo hintaehdotukset tulevat sivulle näkyviin, monessa kohteessa kaikki ehdotukset on tehnyt sama asiakasnumero? Siis tyyliin; alkuperäinen lähtöhinta: 190000 € 20.4. asiakasnumerolla 1234 hintaehdotus 195000 € 27.4. asiakasnumerolla 1234 hintaehdotus 200000 € Todella omituista mielestäni. Miksi joku "ehdottaa" hinnaksi ensin jotain ja viikon kuluttua taas vähän enemmän. Näitä kohteita on paljon. Ja mihin ihmeeseen tätä "Hintaehdotusjärjestelmää" edes tarvitaan kun kyseessä on jo valmiiksi tarjouskauppakohde, jonka tarjoukset näkyy kaikille (tai ainakin pitäisi näkyä). Haiskahtaa vedätykseltä.

15

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaa sitä tosissaan

      eli nostaa kunnes myyjä antaa periksi. Lähtöhinta on se mistä lähdetään ja loppuhinta näkyy kauppakirjasta.

      • Poz

        Miksi se ei sitten tee siitä tarjousta? Tarjouksia ei näy lainkaan kohteessa


      • ei sido
        Poz kirjoitti:

        Miksi se ei sitten tee siitä tarjousta? Tarjouksia ei näy lainkaan kohteessa

        Hintaehdotus ei ole sitova, ainoastaan tarjous. Eli hintaehdotuksen voi tehdä ja sitten sanoa, etten ostakaan asuntoa. Minä esim. ostin asuntoni kiinteistömaailman kautta halvemmalla kuin kallein hintaehdotus. Hintaehdotus voi olla esim. kokeilu siitä, ovatko muut valmiit tarjoamaan enemmän. Mun tapauksessa kyse oli siitä, että korkeamman ehdotuksen tehnyt oli oikeasti kiinnostunut asunnosta, mutta ei sitten tehnytkään tarjousta, koska hänellä ei ollut taloudellisia edellytyksiä ostaa ko. asuntoa. Eli sama toisin päin. Jos itse teet hintaehdotuksen, asunto saattaa mennä vähemmän mutta sitovasti tarjonneelle. Mutta toisaalta kiinteistömaailma kyllä soittaa sulle ja kysyy, haluatko tarjouksen tehdä.


      • ei sido
        ei sido kirjoitti:

        Hintaehdotus ei ole sitova, ainoastaan tarjous. Eli hintaehdotuksen voi tehdä ja sitten sanoa, etten ostakaan asuntoa. Minä esim. ostin asuntoni kiinteistömaailman kautta halvemmalla kuin kallein hintaehdotus. Hintaehdotus voi olla esim. kokeilu siitä, ovatko muut valmiit tarjoamaan enemmän. Mun tapauksessa kyse oli siitä, että korkeamman ehdotuksen tehnyt oli oikeasti kiinnostunut asunnosta, mutta ei sitten tehnytkään tarjousta, koska hänellä ei ollut taloudellisia edellytyksiä ostaa ko. asuntoa. Eli sama toisin päin. Jos itse teet hintaehdotuksen, asunto saattaa mennä vähemmän mutta sitovasti tarjonneelle. Mutta toisaalta kiinteistömaailma kyllä soittaa sulle ja kysyy, haluatko tarjouksen tehdä.

        Huomaa, että etusivulla näkyvä "korkein tarjous" voi olla vanhentunut. Eli asunto saattaa lähteä sitä halvemmalla. On todennäköisesti käynyt niin, ettei myyjä ole hyväksynyt tarjousta, kun on odottanut kovempaa, ja sitten sitä ei olekaan tullut. Tässä on vähän vedättämisen makua, mutta ole tarkkana. Vain voimassaolevia hintatarjouksia kannattaa tuijottaa. Jos vanhan tarjouksen umpeutumisesta on pitkä aika, kannattaa miettiä, olisiko hinnassa tinkimistä.


      • Poz
        ei sido kirjoitti:

        Huomaa, että etusivulla näkyvä "korkein tarjous" voi olla vanhentunut. Eli asunto saattaa lähteä sitä halvemmalla. On todennäköisesti käynyt niin, ettei myyjä ole hyväksynyt tarjousta, kun on odottanut kovempaa, ja sitten sitä ei olekaan tullut. Tässä on vähän vedättämisen makua, mutta ole tarkkana. Vain voimassaolevia hintatarjouksia kannattaa tuijottaa. Jos vanhan tarjouksen umpeutumisesta on pitkä aika, kannattaa miettiä, olisiko hinnassa tinkimistä.

        Ok, homma selvisi edes hiukan. Kiitos valaisusta


      • juupa juu
        ei sido kirjoitti:

        Hintaehdotus ei ole sitova, ainoastaan tarjous. Eli hintaehdotuksen voi tehdä ja sitten sanoa, etten ostakaan asuntoa. Minä esim. ostin asuntoni kiinteistömaailman kautta halvemmalla kuin kallein hintaehdotus. Hintaehdotus voi olla esim. kokeilu siitä, ovatko muut valmiit tarjoamaan enemmän. Mun tapauksessa kyse oli siitä, että korkeamman ehdotuksen tehnyt oli oikeasti kiinnostunut asunnosta, mutta ei sitten tehnytkään tarjousta, koska hänellä ei ollut taloudellisia edellytyksiä ostaa ko. asuntoa. Eli sama toisin päin. Jos itse teet hintaehdotuksen, asunto saattaa mennä vähemmän mutta sitovasti tarjonneelle. Mutta toisaalta kiinteistömaailma kyllä soittaa sulle ja kysyy, haluatko tarjouksen tehdä.

        oisko kyseinen koodi myyjän tapa torjua kysyntä taantumaa pitämällä kohde akttivisena. Kuin huutokaupassa jos ei mene niin koroitetaan ja alkaa ehkä kiinnostus nousta. tie vaikka pääsis paremmin esille tuolta etuovi.com suuresta data määrästä ns etusivun aktiivi kohteisiin. eikös huutonetissäkin ole jotain sellaisia. vielä odotellen neo ja muita huomio juttuja tyyliin huutonet tuonne etuovi.com palveluun.


    • ne ovat

      Vaan niin ammattitaidottomia, että niiden pitää vaan antaa joku hintaehdotus josta sitten arvotaan osuiko kohdalle.. sellaista tuntuu ainakin meidän paikkakunnalla olevan... KEHUVAT MEITÄ RIPEIKSI... Heh jokaisella on oikeus omaan välittäjään..omaani olenkin odotellut jo kolmatta viikkoa tulevaksi..vaan ei ole omavälittäjä viellä ehtinyt tulla toimeksiantoa tekemään. Mutta hänellä aika kuluu ilmeisesti lottokoneen äärellä hintapyyntöjä ehdotellessa...

    • 20 vuotta

      ko.ammattikunta ko.alan firmat ovat yksi suurimpia vedätys-,rötössyyllisiä,mitä suomesta löytyy. pankkien rinnakkaisloisia 100%. pankkialan johto on maailman ammattitaidottominta väkeä,oikein umpiroistoja. suurin syyllinen nykylamaan.

    • tälle systeemille...

      Sain just tänään tarpeeksi tästä KiinteistöMaailman systeemistä... Olin kiinnostunut rivarinpätkästä, jonka hinnaksi oli lätkäisty 79000. Menin katsomaan, kysyin sitten, miten pitäis myyjälle hintaehdotus tehdä? Mainitsin tonnia isomman summan... Siihen kiint.väl. totesi, että no ei myyjä tule ottamaan noin pieneen korotukseen mitään kantaa. Jaaha... No, sitten tein virallisen, sitovan tarjouksen, joka oli 2500 korkeampi tuota pohjaa. Ehei, sanoi välittäjä: myyjä on määrittänyt hinnaksi 83000, eikä siitä tule tinkimään. Siis WTF...? Tarjosin sitten 82000 - ei mennyt läpi, ei... Joten antaa olla. Pysyn tästä lähtien kaukana KiinteistöMaailman kohteista, koska sillä määritetyllä hinnalla ei ole mitään tekemistä lopullisen kauppahinnan kanssa. Muiden välittäjien hinnoissa on yleensä alitusvaraa, heillä ylitysvaraa...

      • tänään

        Tarjosin 13.5% vähemmän mitä pyydettiin, heti välittäjä sanoi että ei tuu kauppoja, myyjä valmis vain 3%. Itselläni 2x kiinteistövälittäjä (oikeastaan toimiston päällikköä)tuttua/sukua sanovat että kämpän arvo on sen 10% MH pois, koittavat myydä samaan hintaan mihin itse ostivat viime vuonna. Myyjä vain mainostaa toista asuntoa samasta rivarista mikä myytiin kalliimmalla että tämä on halpa, mutta ei manitse toista kohdetta samassa rivarissa mikä myytiin sillä -3% hinnalla viime vuonna. On vielä kallein kohde koko alueella samanlaisista, antaa niiden kärvistellä, itselläni ei ole hätä kauppojen kanssa.


      • odottava säästää
        tänään kirjoitti:

        Tarjosin 13.5% vähemmän mitä pyydettiin, heti välittäjä sanoi että ei tuu kauppoja, myyjä valmis vain 3%. Itselläni 2x kiinteistövälittäjä (oikeastaan toimiston päällikköä)tuttua/sukua sanovat että kämpän arvo on sen 10% MH pois, koittavat myydä samaan hintaan mihin itse ostivat viime vuonna. Myyjä vain mainostaa toista asuntoa samasta rivarista mikä myytiin kalliimmalla että tämä on halpa, mutta ei manitse toista kohdetta samassa rivarissa mikä myytiin sillä -3% hinnalla viime vuonna. On vielä kallein kohde koko alueella samanlaisista, antaa niiden kärvistellä, itselläni ei ole hätä kauppojen kanssa.

        mitä sitä veivaamaan jos ei myy halvalla eikä sulla enempää manii ni se on turhaa posken soittoa. Jos on hyvä/haluat sen niin itke ja maksa.. muutoin luovu koko kohteesta. kannattaa aina kuitenkin muistaa et asunnonosto on paljon isompi ostos kun esim auto.

        Kiire saada rahat velaksi?


      • ihmettelen vaan
        tänään kirjoitti:

        Tarjosin 13.5% vähemmän mitä pyydettiin, heti välittäjä sanoi että ei tuu kauppoja, myyjä valmis vain 3%. Itselläni 2x kiinteistövälittäjä (oikeastaan toimiston päällikköä)tuttua/sukua sanovat että kämpän arvo on sen 10% MH pois, koittavat myydä samaan hintaan mihin itse ostivat viime vuonna. Myyjä vain mainostaa toista asuntoa samasta rivarista mikä myytiin kalliimmalla että tämä on halpa, mutta ei manitse toista kohdetta samassa rivarissa mikä myytiin sillä -3% hinnalla viime vuonna. On vielä kallein kohde koko alueella samanlaisista, antaa niiden kärvistellä, itselläni ei ole hätä kauppojen kanssa.

        Herää kysymys, miksi samasta rivarista on yhtä aikaa niin monta asuntoa myynnissä? Se on ihan ymmärrettävää, jos kode on upouusi, mutta jos kyse käytetyistä asunnosista, mikä niissä on, että entiset asukkaat laittavat niin moni yhtä aikaa kämppänsä myyntiin?


      • ei meilläpäin
        ihmettelen vaan kirjoitti:

        Herää kysymys, miksi samasta rivarista on yhtä aikaa niin monta asuntoa myynnissä? Se on ihan ymmärrettävää, jos kode on upouusi, mutta jos kyse käytetyistä asunnosista, mikä niissä on, että entiset asukkaat laittavat niin moni yhtä aikaa kämppänsä myyntiin?

        ni se on siinä! ja kämpän hinta rojahti heti -30%
        Onneksi taloyhtiömme yhtiöjärjestys määrittelee kelle myydä, kelle ei..


    • afafssf

      summa minkä voi korottaa tarjouskaupassa? kai aina on isompi kuin lähtöhinta tarjottava?

    • äölkjh9

      on se hinta josta lähdetään TINKIMÄÄN sanoi välittäjä mitä tahansa. Ostaja määrää hinnan, ei myyjä, kun tarjouskesta on kyse. Se on halukas myymään, sinun ei ole pakko ostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe