Leipää?

Leipää?

Onko pakko syödä leipää? Kaupan gluteenittomat leivät ovat pahan makuisia ja kamalan kalliita. Itse tehtynäkin gluteenittomasta leivästä tulee kallista ja isotöistäkin se on. Eikä ne edes onnistu. Eikä kuituja ja vitamiineja saa mistään muusta?

3

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä100000000000

Tuosta en tiedä, onko pakko syödä, uusi olen näissä asioissa itsekin. Mutta makujutuista, äkkiä niihin tottuu. Itse täs vasta noin kuukauden päivät näitä juttuja olen tutkinut ja uusia makuja syönyt. Aiemmin olin maistanut, yhdellä lapsella on gluteenittomat eväät. Minusta ne on olleet tosi pahoja! Nyt sitten "väkisin" itse olen opetellut, vängällä syönyt, lievittänyt leivän makua kunnon päällisillä. Pakko tunnustaa, on ne alkaneet maistua! Yhtä kaupan valmisleipää, jota joskus olen maistanut aivan äly pahaksi, nyt se maistui jopa hyvältä! Tuohon kalliuteen, onhan ne kalliimpia. Mutta, esim. joku jauhoseos puolen kilon, maksoi muistaakseni alle 2 euroa. Siitä saa vuokaan leivän, hiivaa, suolaa, öljyä, vettä lisäten. Vuokaleipä tulee helposti, sen siivutan ja pakastan siivuina. (lapselle oon tehnyt näin jo pitkään). Sulatan sen mitä kerralla syö. Ei ton leivän hinnaksi kuitenkaan tuu ku noin 3 euroa, ja aika monta siivua tulee. Muutama palanen päivässä, riittää siitä syötävää ihan kohtuu ajaksi.

• minä100000000000

sorry siis tuossa piti olla alle 3 euroa... 2 ja risat se oli.

• täysjyvä

hei! saako suomesta tummaa täysjyvä hirssijauhoa? jos saa niin sitä voi laittaa pari ruokalusikallista jugurttiin tai keittoihin tai kastikkeisiin ja siitä saa kuituja. valitettavasti muistan kyllä että suomessa on surkealla mallilla keliaakikon elämä . tuskin tuota sieltä saa, mutta toivottavasti ainakin joskus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1625
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1424
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1260
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1153
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1028
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      999
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      213
      799
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      763
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      733
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe