Moi! Opiskelen nyt ensimmäistä vuotta hotelli- ja ravintola-alaa. Muutan tänä kesänä pois tältä paikkakunnalta missä opiskelen, olen ollut yhteydessä sinne kouluun jonka paikkakunnalle muutan, mutta heillä ravintolakokki puoli on täyttynyt omista oppilaista, joten olen miettinyt sitä vaihtoehtoa jos opiskelisin oppisopimuksella ravintolakokiksi? En millään haluaisi pitää välivuottakaan ja jotain hommaa pitäisi keksiä. Olisiko jollain jotain tietoa/kokemusta mitä on olla oppisopimuksella? ja kuitenki onhan minulla vuoden pohja tältä alalta, että en ihan tyhjiltään lähde:)
Ravintolakokiksi oppisopimuksella
2
1222
Vastaukset
- liugliug
Loistava homma, jos saat oppisopimuksen hyvään ravintolaan. Opit paljon enemmän kuin koulussa oppisit. Toisena vuonna ainakin itsellä oli 2/5 jaksoa työharjoittelua joka tapauksessa. Jos taas saat sopimuksen huonoon paikkaan, jäät polkemaan paikallasi, etkä kehity yhtään. Hae ihan maksimi hyviin paikkoihin, esim. Tampereella jopa Näsinneula palkkaa työharjoittelijoita jossain määrin.
- pidä' huoli
että saat sitten ihan opastusta ettet joudu olemaan tiskissa vaikka 6kk päivästä toiseen.
Opetusta täytyy vaatia ja jos ei saa niin siihen oppisopimustoimistoon heti yheyttä!
Onnea matkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862