Ravintolakokiksi oppisopimuksella

tyttö-17

Moi! Opiskelen nyt ensimmäistä vuotta hotelli- ja ravintola-alaa. Muutan tänä kesänä pois tältä paikkakunnalta missä opiskelen, olen ollut yhteydessä sinne kouluun jonka paikkakunnalle muutan, mutta heillä ravintolakokki puoli on täyttynyt omista oppilaista, joten olen miettinyt sitä vaihtoehtoa jos opiskelisin oppisopimuksella ravintolakokiksi? En millään haluaisi pitää välivuottakaan ja jotain hommaa pitäisi keksiä. Olisiko jollain jotain tietoa/kokemusta mitä on olla oppisopimuksella? ja kuitenki onhan minulla vuoden pohja tältä alalta, että en ihan tyhjiltään lähde:)

2

1232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liugliug

Loistava homma, jos saat oppisopimuksen hyvään ravintolaan. Opit paljon enemmän kuin koulussa oppisit. Toisena vuonna ainakin itsellä oli 2/5 jaksoa työharjoittelua joka tapauksessa. Jos taas saat sopimuksen huonoon paikkaan, jäät polkemaan paikallasi, etkä kehity yhtään. Hae ihan maksimi hyviin paikkoihin, esim. Tampereella jopa Näsinneula palkkaa työharjoittelijoita jossain määrin.

• pidä' huoli

että saat sitten ihan opastusta ettet joudu olemaan tiskissa vaikka 6kk päivästä toiseen.
      Opetusta täytyy vaatia ja jos ei saa niin siihen oppisopimustoimistoon heti yheyttä!

Onnea matkaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27