SELECT s.testi_nimi, a.henk_id, a.sukunimi FROM henkilo a, muu s WHERE a.henk_id = s.henk_id ORDER BY s.henk_nimi Olettaen, etten munannut tuota äsken kirjoittaessa, kun en jaksanut copy - pasteta, niin tuon pitäisi olla toimiva yksinkertainen kysely. Oletetaan, että tulos olisi tuommoinen testi6 4 keskinen testi12 7 miettinen testi12 5 soini testi 16 2 kalkka Haluaisin, että se olisi testi6 4 keskinen testi12 7 miettinen ------ 5 soini testi 16 2 kalkka ja tuon ----- paikalla ei siis olisi mitään. Kyllä tuo pitäisi osata, ennenkin olen tehnyt, mutta nyt ei ajatus kulje ollenkaan. Mahdoinkohan edes kysyä oikeaa asiaa...
SQL kysymys
4
984
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Muuta henk_id 5:n testi_nimi kyseiseksi viivaksi (-------). Ei tietokantaan saa sellaista mitä siellä ei ole. Ainakaan kyseisellä kyselyllä.
- ??????????
Siis noita testi nimiä olisi tarkoitus tulla vain yksi samanlainen. Eli testi12 ei saisi näkyä kahdesti, vaan toisen tilalle tulisi tyhjää, olettaen, että siihen liittyviä henk_id on useampia. Varmaan jotain joinia pitäisi käyttää. Voin olla väärässä.
- dffffff
Mitä ajat takaa tuolla? Jos muu taulussa ei ole tarkoitus olla duplikaattinimiä, niin mikset hävitä sieltä niitä duplikaatteja ja laita vaikka uniikki indeksiä?
- The Rat
En nyt ihan sataprosenttisen varmasti väitä, mutta ei taida ihan helposti onnistua perus SQL:llä. Miten olisi vaikka proseduuri, joka vaihtaisi duplikaattinimet viivoiksi ennen palautusta? En kyllä ymmärrä miksi tuo pitäisi tehdä. Vaikuttaisi käyttöliittymäpuolen muokkaukselta ja niiden paikka on jossain muualla kuin kyselyn osana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805659
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453820- 663504
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262888Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72419- 272184
- 2042091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331879Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4301752