Voiko puuöljyä sävyttää?

terassi

Onko kenelläkään tietoa onko mahdollista sävyttää itse puuöljyä? Ostin puuöljy purkin joka on tarkoitettu kestopuulle/ulkokäyttöön. Tarkoirus olisi käsitellä terassi, purkissa lukee "puuöljy ruskea". Kokeilin pieneen kohtaan ainetta ja se ei ole ruskeaa vaan enempikin kirkasta/läpikuultavaa. Saako tähän jostain sävytys ainetta "ruskeaa" jotta saisin oikean sävyn?

8

10797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sävytetty Puuöljy EI

PEITÄ niin hyvin, kuin esim. Kuulto Color tyyppiset sävytysaineet, itse vedin Kuulto Color AQUA vesiohenteisella, kuivuukin parissa tunnissa, kuulin onneksi myös, et liuotinohenteiset aineet ei pysy kyllästetyssä. Itse kokeilin myös harmaalla sävytetyllä puuöljyllä, ei peittänyt juuri lainkaan, siksi Kuultovärillä. Ps. Onhan puutavara kuivunut väh. 1 vuoden, mielummin 2?

• stopstopstop

Jos purkissasi lukee ruskea, niin se on ruskeaa, muttet ole sekoittanut sitä. Koita sekoittaa esim. puutikulla hyvin ja koemaalaa uudelleen.

• jos et usko, kokeile sit,

niin mäkin tein, (ja sekoitin kyllä), KUNNES USKOIN...

• vikaa purkissa
        jos et usko, kokeile sit, kirjoitti:

niin mäkin tein, (ja sekoitin kyllä), KUNNES USKOIN...

Vie purkki takaisin kauppaan. Saat varmasti uuden tilalle. Ei kai se purkki ole vanhentunut?

• purkissa, eikä
        vikaa purkissa kirjoitti:

Vie purkki takaisin kauppaan. Saat varmasti uuden tilalle. Ei kai se purkki ole vanhentunut?

sävytyspastassa/ Pastan määrässä (oltava saman verran kun kuultoväreissä), Naapurikin kokeili sävytetyllä Puuöljyllä vihreät terassilaudat saada harmaiksi, tuli sanoo "Ei peitä", eli kokemusta kahdelta taholta, MUT KUULTO-COLOR AQUA sävytettynä PEITTI! Naapurikin koki siis kantapäänkaut..... Ps. Hintaerokaan ei oo suuri.

• XXXXXXX
        purkissa, eikä kirjoitti:

sävytyspastassa/ Pastan määrässä (oltava saman verran kun kuultoväreissä), Naapurikin kokeili sävytetyllä Puuöljyllä vihreät terassilaudat saada harmaiksi, tuli sanoo "Ei peitä", eli kokemusta kahdelta taholta, MUT KUULTO-COLOR AQUA sävytettynä PEITTI! Naapurikin koki siis kantapäänkaut..... Ps. Hintaerokaan ei oo suuri.

Kumpikohan nuista kävisi kovapuukalusteille paremmin (sävytetty puuöljy vai kuulto-color aqua)?? Tarkoitus olisi saada kalusteet tummemman ruskeaksi kuin kovapuu oikeasti on...

• kokeilisin/
        XXXXXXX kirjoitti:

Kumpikohan nuista kävisi kovapuukalusteille paremmin (sävytetty puuöljy vai kuulto-color aqua)?? Tarkoitus olisi saada kalusteet tummemman ruskeaksi kuin kovapuu oikeasti on...

vetäisin VÄRITTÖMÄN "Kiinan-Puuöljyn" tai "Kaluste-öljyn", tummensi sopivasti omat kalusteeni, kiinan Puuöljy kalliimpaa, (menee syvemmälle), mut huoltoväli harvemmin. Kokemukseni pohjaa Ruskeisiin ulko-kalusteisiin.
        ps. Pese ensin hyvin ja anna kuivua.

• kaiken kokeillut

Pellavaöljyä voi ainakin sävyttää maaväreillä, tulee ihania sävyjä, on kokeiltava eri sekoituksia, ei tarvitse käyttää niin paljoa, kuin neuvotaan pienetkin määrät riittävät. Saa rakennusapteekista. Levitä rievulla, ja kuivaa heti, kun olet levittänyt, ihan pieni alue, tai lauta kerrallaan. juurikaan sääsuojaa ei ole, en ole kokeillut kiinan öljyä. Se antaa sääsuojan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe