Onko kenelläkään tietoa onko mahdollista sävyttää itse puuöljyä? Ostin puuöljy purkin joka on tarkoitettu kestopuulle/ulkokäyttöön. Tarkoirus olisi käsitellä terassi, purkissa lukee "puuöljy ruskea". Kokeilin pieneen kohtaan ainetta ja se ei ole ruskeaa vaan enempikin kirkasta/läpikuultavaa. Saako tähän jostain sävytys ainetta "ruskeaa" jotta saisin oikean sävyn?
Voiko puuöljyä sävyttää?
8
10797
Vastaukset
- sävytetty Puuöljy EI
PEITÄ niin hyvin, kuin esim. Kuulto Color tyyppiset sävytysaineet, itse vedin Kuulto Color AQUA vesiohenteisella, kuivuukin parissa tunnissa, kuulin onneksi myös, et liuotinohenteiset aineet ei pysy kyllästetyssä. Itse kokeilin myös harmaalla sävytetyllä puuöljyllä, ei peittänyt juuri lainkaan, siksi Kuultovärillä. Ps. Onhan puutavara kuivunut väh. 1 vuoden, mielummin 2?
- stopstopstop
Jos purkissasi lukee ruskea, niin se on ruskeaa, muttet ole sekoittanut sitä. Koita sekoittaa esim. puutikulla hyvin ja koemaalaa uudelleen.
- jos et usko, kokeile sit,
niin mäkin tein, (ja sekoitin kyllä), KUNNES USKOIN...
- vikaa purkissa
jos et usko, kokeile sit, kirjoitti:
niin mäkin tein, (ja sekoitin kyllä), KUNNES USKOIN...
Vie purkki takaisin kauppaan. Saat varmasti uuden tilalle. Ei kai se purkki ole vanhentunut?
- purkissa, eikä
vikaa purkissa kirjoitti:
Vie purkki takaisin kauppaan. Saat varmasti uuden tilalle. Ei kai se purkki ole vanhentunut?
sävytyspastassa/ Pastan määrässä (oltava saman verran kun kuultoväreissä), Naapurikin kokeili sävytetyllä Puuöljyllä vihreät terassilaudat saada harmaiksi, tuli sanoo "Ei peitä", eli kokemusta kahdelta taholta, MUT KUULTO-COLOR AQUA sävytettynä PEITTI! Naapurikin koki siis kantapäänkaut..... Ps. Hintaerokaan ei oo suuri.
- XXXXXXX
purkissa, eikä kirjoitti:
sävytyspastassa/ Pastan määrässä (oltava saman verran kun kuultoväreissä), Naapurikin kokeili sävytetyllä Puuöljyllä vihreät terassilaudat saada harmaiksi, tuli sanoo "Ei peitä", eli kokemusta kahdelta taholta, MUT KUULTO-COLOR AQUA sävytettynä PEITTI! Naapurikin koki siis kantapäänkaut..... Ps. Hintaerokaan ei oo suuri.
Kumpikohan nuista kävisi kovapuukalusteille paremmin (sävytetty puuöljy vai kuulto-color aqua)?? Tarkoitus olisi saada kalusteet tummemman ruskeaksi kuin kovapuu oikeasti on...
- kokeilisin/
XXXXXXX kirjoitti:
Kumpikohan nuista kävisi kovapuukalusteille paremmin (sävytetty puuöljy vai kuulto-color aqua)?? Tarkoitus olisi saada kalusteet tummemman ruskeaksi kuin kovapuu oikeasti on...
vetäisin VÄRITTÖMÄN "Kiinan-Puuöljyn" tai "Kaluste-öljyn", tummensi sopivasti omat kalusteeni, kiinan Puuöljy kalliimpaa, (menee syvemmälle), mut huoltoväli harvemmin. Kokemukseni pohjaa Ruskeisiin ulko-kalusteisiin.
ps. Pese ensin hyvin ja anna kuivua.
- kaiken kokeillut
Pellavaöljyä voi ainakin sävyttää maaväreillä, tulee ihania sävyjä, on kokeiltava eri sekoituksia, ei tarvitse käyttää niin paljoa, kuin neuvotaan pienetkin määrät riittävät. Saa rakennusapteekista. Levitä rievulla, ja kuivaa heti, kun olet levittänyt, ihan pieni alue, tai lauta kerrallaan. juurikaan sääsuojaa ei ole, en ole kokeillut kiinan öljyä. Se antaa sääsuojan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760