Homeopatia ja sikainfluenssa

violet68

Olen lukenut että Espanjan taudin aikana homeopaattisesti lääkityillä ihmisillä oli paljon pienempi kuolleisuus kuin koululääketieteen keinoin lääkityillä. Onko olemassa valmisteita sikainfluenssan hoitamiseksi tai tartunnan ehkäisemiseksi?

17

2149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääke

      Se on Tamiflu. Tosin se ei ole homeopaattinen valmiste, mutta sen teho on tutkumuksin osoitettu.

      • ja aihe

        "Se on Tamiflu. Tosin se ei ole homeopaattinen valmiste, mutta sen teho on tutkumuksin osoitettu." Eikös lääkemainokset kuulu lääketiedepalstalle, eikä homeopatiapalstalle.


    • lukenut?

      Tuohan oli ihan uutta, että homeopatia olisi pelastanut espanjantaudilta. Missä sellaista lukee?

    • klassinen homeopaatti

      Paha lääketeollisuus on valehdellut ihmisille, että joku virus aiheuttaisi sikainfluenssaa. Tämä on salaliitto ja suurta sumutusta. Oikeasti mitään sikainfluenssaa ei ole. On vain pahojen miasmojen aiheuttamaa Elämänvoiman epätasapainoa, joka ilmenee äkillisenä kuumeena, hengitysvaikeuksina ja mahdollisesti ripulina. Nyt täytyy vaan pitää pää kylmänä ja etsiä valmisteita, jotka terveillä ihmisillä aiheuttaisivat vastaavia oireita. Sitten vain laimentamaan ja ravistelemaan ja parilla sokerihelmellä on oireet voitettu. Jos käyttäjä menee huonoon kuntoon, niin kyseessä on normaali paranemisreaktio, joka todistaa, että hoito toimii. Eli lääkäriin ei missään tapauksessa tarvitse mennä.

      • homeopatialla voidaan

        sekä estää että parantaa kulkutauteja. On pötypuhetta, että kaverukset, viisi ruotsalaisnaista, olisivat ottaneet homeopaattista tuotetta malarian estoon ja sekin on pötyä, että kaikki viisi olisivat saaneet malarian reissultansa. ; )


      • homeopati!
        homeopatialla voidaan kirjoitti:

        sekä estää että parantaa kulkutauteja. On pötypuhetta, että kaverukset, viisi ruotsalaisnaista, olisivat ottaneet homeopaattista tuotetta malarian estoon ja sekin on pötyä, että kaikki viisi olisivat saaneet malarian reissultansa. ; )

        Mistä tuon ruotsalaisnaisten uutisen löytää?


      • malarialla ei leikitä
        homeopati! kirjoitti:

        Mistä tuon ruotsalaisnaisten uutisen löytää?

        Lääkärisalaliitto on julkaissut tämmöisen homeopatiaa mustamaalaavan jutun: Kolme naista oli ollut Guineassa tutustumassa afrikkalaisiin tansseihin. He olivat päättäneet suojautua malarialta Spenglersan M, -nimisellä homeopaattisella tuotteella. Hämmästyttävästi tuote ei toiminutkaan ja kaikki sairastuivat. Onneksi Ruotsissa osattiin hoitaa sairaus. Eri porukassa ollut ruotsalaisnainen oli myös käynyt Guineassa ja yrittänyt käyttää malarian estolääkityksenä Charaka comp 118 -nimistä valmistetta. Ja taas täytenä yllätyksenä tuli, kun Ruotsiin palatessa lääkärit diagnostisoivat malarian. Oikeaan vaihtoehtoiluhenkeen tämä nainen kieltäytyi aluksi jäämästä sairaalaan. Kahden päivän päästä hänet kuitenkin tuotiin tehohoitoon ja kansankodin terveydenhuoltojärjestelmä sai pelastettua hörhön hengen. Vielä sattui samoihin aikoihin yksi erillinen tapaus, jossa 26-vuotias ruotsalainen oli käynyt reissussa Ghanassa ja Burkina Fasossa. Hänellä oli estolääkityksenä homeopaattinen China D-6, joka sekään ei toiminut. Potilas hoidettiin terveeksi Ruotsissa, kuten aiemmatkin. Tapauksen tekee poikkeukselliseksi, että nyt homeopatiaan oli turvautunut mies. Tony Carlsson, Liv Bergqvist, and Urban Hellgren Homeopathic Resistant Malaria Journal of Travel Medicine, Volume 3, Issue 1 (p 62-62)


      • selitys
        malarialla ei leikitä kirjoitti:

        Lääkärisalaliitto on julkaissut tämmöisen homeopatiaa mustamaalaavan jutun: Kolme naista oli ollut Guineassa tutustumassa afrikkalaisiin tansseihin. He olivat päättäneet suojautua malarialta Spenglersan M, -nimisellä homeopaattisella tuotteella. Hämmästyttävästi tuote ei toiminutkaan ja kaikki sairastuivat. Onneksi Ruotsissa osattiin hoitaa sairaus. Eri porukassa ollut ruotsalaisnainen oli myös käynyt Guineassa ja yrittänyt käyttää malarian estolääkityksenä Charaka comp 118 -nimistä valmistetta. Ja taas täytenä yllätyksenä tuli, kun Ruotsiin palatessa lääkärit diagnostisoivat malarian. Oikeaan vaihtoehtoiluhenkeen tämä nainen kieltäytyi aluksi jäämästä sairaalaan. Kahden päivän päästä hänet kuitenkin tuotiin tehohoitoon ja kansankodin terveydenhuoltojärjestelmä sai pelastettua hörhön hengen. Vielä sattui samoihin aikoihin yksi erillinen tapaus, jossa 26-vuotias ruotsalainen oli käynyt reissussa Ghanassa ja Burkina Fasossa. Hänellä oli estolääkityksenä homeopaattinen China D-6, joka sekään ei toiminut. Potilas hoidettiin terveeksi Ruotsissa, kuten aiemmatkin. Tapauksen tekee poikkeukselliseksi, että nyt homeopatiaan oli turvautunut mies. Tony Carlsson, Liv Bergqvist, and Urban Hellgren Homeopathic Resistant Malaria Journal of Travel Medicine, Volume 3, Issue 1 (p 62-62)

        Eihän vika itse homeopatiassa tietenkään ole vaan tietysti osaamaton terapeutti ravisteli lääkettä joko liian vähän tai illan paljon. Siksi kannattaa aina turvautua vain klassisen homeopaatin apuun, sillä he osaavat ravistella lääkkeitä juuri sopivasti monivuotisen koulutuksensa ansiosta.


      • klassinen homeopaatti
        selitys kirjoitti:

        Eihän vika itse homeopatiassa tietenkään ole vaan tietysti osaamaton terapeutti ravisteli lääkettä joko liian vähän tai illan paljon. Siksi kannattaa aina turvautua vain klassisen homeopaatin apuun, sillä he osaavat ravistella lääkkeitä juuri sopivasti monivuotisen koulutuksensa ansiosta.

        Hahnemannilla itsellään oli aina tapana mäjäyttää pulloa nahkakantista Raamattua vasten. Nykyään ryöstökapitalistit ravistelevat vettä koneellisesti. Vaikutus on ihan eri. Suomalaiset lääkärihomeopaatit tietävät että oikeaa ravistustekniikkaa ei ole noudatettu enää aikoihin, mistä syystä tuotteiden tutkiminenkin on ollut pakko kieltää. Koulutettu klassinen homeopaatti ravistaa valmisteen aina itse.


    • stucor

      ...vuosisadan vaihteesta espanjantautiepidemian aikaan Keski-Suomessa Sumiaisissa. Kahdeksanhenkisen perheen 1 lapsista kuoli tautiin, muut selvisivät. Hoitokeinona hengiteltiin katajan-savua, keitettiin kuusenkerkkä- ja männynhavuvettä ja juotiin sitä. Samoin männynnilaa raaputettiin kuoren alta ja pureskeltiin sitä kuin purukumia.En tiedä onko männyssä tai kuusessa mitä tehoaineita. Itse olen keittänyt yskäisille lapsilleni maidosta, kuusenkerkistä ja hunajasta yskänlääkettä. Lapsista se oli hyvää ja yskä parani. Itse suojautuisin tautia vastaan maitohappobakteereilla, valkosipulilla ja tavallisella sipulilla, joissa uskon olevan tehoaineita. Ehkä kuusessa ja männyssäkin on, ainakin vanhan isänäitini mukaan.

      • vinkkejä

        kerroit. Kiitos !


      • Lapsi kuoli!
        vinkkejä kirjoitti:

        kerroit. Kiitos !

        Aika tehotonta on sipuli ja pihkanpureskelu, jos ei sillä pysy lapsi hengissä.


      • mitä sattuu

        Espanjantauti tappoi maailmalla 3% siihen sairastuneista. Sumiaisperheessä 12,5%. Hoitokeino ei siis vaikuttanut kovin hyvältä. Vähän täytyy kyllä epäillä, oliko vuosisadanvaihteessa sumiaislaisia tappanut sairaus sittenkään espanjantauti. Siitä kun tehtiin ensimmäinen havainto vasta vuonna 1918.


    • Mr.K.A.T.

      New York Times 1.5.2009: -------------- "First Flu Death Provides Clues to Mexico Toll .. That delay in getting expert help may explain why Mrs. Gutiérrez, 39, a mother of daughters ages 10, 17 and 20, became Mexico’s first death from a new, virulent strain of influenza A(H1N1). It may also suggest why this country’s death toll from the virus is higher than any other’s. .. But one important factor may be the eclectic approach to health care in Mexico, where large numbers of people self-prescribe antibiotics, take only homeopathic medicine, or seek out mysterious vitamin injections. For many, only when all else fails do they go to a doctor, who may or may not be well prepared. " ------------- Ainakin jos mexikolaiseen tyyliin suosii itsemedikaatiota homeopatialla ym hörhöilyllä niin pääsee helpoimmin maailman kuolintilastojen julkisuusgalleriaan.. http://www.nytimes.com/2009/05/01/health/01oaxaca.html?_r=1&hp

      • arvostetaan homeopatiaa

        Ihan homeopaattien omilla sivuilla kehutaan, miten Meksikossa asiat ovat mallillaan. Uskomushoitoväki on meillekin suositellut tällaista systeemiä: "Homeopatia kuuluu kansalliseen terveydenhoitojärjestelmään useassa maassa (esim. Brasilia, Chile, Intia, Meksiko, Pakistan, Benin, Kongo, Gambia, Madagascar, Swazimaa). "


      • Minneliini
        arvostetaan homeopatiaa kirjoitti:

        Ihan homeopaattien omilla sivuilla kehutaan, miten Meksikossa asiat ovat mallillaan. Uskomushoitoväki on meillekin suositellut tällaista systeemiä: "Homeopatia kuuluu kansalliseen terveydenhoitojärjestelmään useassa maassa (esim. Brasilia, Chile, Intia, Meksiko, Pakistan, Benin, Kongo, Gambia, Madagascar, Swazimaa). "

        Itse olen sitä mieltä ettei homeopatia ole uskon asia. Olen hoitanut tulehukset ja flunssat jo vuodesta 1994 homeopaattisilla lääkkeillä ja se todellakin toimii.
        Vastasyntyneellekkään kun ei oikeen anneta penisiliinikuuria jos korvakipeä, jotenka sain hoidettua homopaattisesti korvatulehduksen 2päivässä ja lääkäri oli aivan äimänä, miten se on sitten mahollista ja kehotti kluultuaan ett käytä vaan luonnonlääkettä jos saat avun!


      • kuka lie
        Minneliini kirjoitti:

        Itse olen sitä mieltä ettei homeopatia ole uskon asia. Olen hoitanut tulehukset ja flunssat jo vuodesta 1994 homeopaattisilla lääkkeillä ja se todellakin toimii.
        Vastasyntyneellekkään kun ei oikeen anneta penisiliinikuuria jos korvakipeä, jotenka sain hoidettua homopaattisesti korvatulehduksen 2päivässä ja lääkäri oli aivan äimänä, miten se on sitten mahollista ja kehotti kluultuaan ett käytä vaan luonnonlääkettä jos saat avun!

        Mulla on valmis sekoitus euphatoriumia, jos sikis iskee. Sillon tuskin jaksaa alkaa sitä sekottelemaan, joten tein jo valmiiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe