Tätä hetkeä on odotettu ja nyt se on käsillä. Korot alhaalla, tarjontaa vielä ja hinnat järkevät (moni myy kun tarjoaa -15%) linkki: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/04/21552
Hinnat nousevat, ostakaa nyt!!
6
962
Vastaukset
- optimisti ossi
no just meinaatko että lama olisi ohi ennen kun on kunnolla alkanutkaan no ostakaa pois jos niin uskotte minä uskon että laskeminen (asunnon hintojen)on vasta alussa.. sanokaa mun sanoneen..
- mitä sitten luettekin...
Etuovella ei ole koulutettua ekonomistivoimaa hintojen ennustamiseen. Pekki perustaakin näkemyksensä kuluttajien käyttäytymiseen netissä. Aloittajan linkissä on myös tuo lause! Paljonko arvoa voi tuolla lausumalla olla? Oikeat ekonomistit perustavat näkemyksensä tietoon, ei nettikäyttäytymiseen. Saahan sitä ostaa nyt, mutta onnistuu myöhemminkin!
- oikeista,
mitä sitten luettekin... kirjoitti:
Etuovella ei ole koulutettua ekonomistivoimaa hintojen ennustamiseen. Pekki perustaakin näkemyksensä kuluttajien käyttäytymiseen netissä. Aloittajan linkissä on myös tuo lause! Paljonko arvoa voi tuolla lausumalla olla? Oikeat ekonomistit perustavat näkemyksensä tietoon, ei nettikäyttäytymiseen. Saahan sitä ostaa nyt, mutta onnistuu myöhemminkin!
"Oikeat ekonomistit perustavat näkemyksensä tietoon, ei nettikäyttäytymiseen." - heistäkin vain 10-20 % on osunut hieman oikeaan, kun muistellaan vuosi, pari taaksepäin. vasta viime syksystä tähän päivään on osumat 30 % luokkaa. itte pitää tehdä omat johtopäätökset, katsoa peiliin mitenkä on tähän saakka mennyt. Veikkaan että kun lomautusten eka aalto astuu todellisuuteen, ovat olleet 6 kk työttömänä, alkaa jo tapahtumaan, eli aikaisintaan syksyllä, mutta varmimmin talvella. (meiltäkin ja sisaren työpaikoilta sai 68 lähteä, muta heillä juoksee täys palkka kesäkuuhun-joulukuuhun eli ei vielä näy vaikutuksia)
- ...
Asuntokaupassa on nyt samanlainen ääliöralli kuin osakkeissa. Tottakai kauppa piristyy hetkellisesti kun osa huomaa että nyt saa -10-15% alen. Valitettavasti työttömyys on vasta lähtenyt nousuun. Porukkaa pistetään pihalle kilpaa. Jos joudut työttömäksi niin ensimmäiseksi et mene asuntoasi myymään - myyt sen vasta sitten kun uutta työtä ei löydy ja heräät siihen että sinulal ei ole varaa maksaa sitä. Tämä tapahtuu noin 6-12 kk viiveellä. Samoin ostoaikeet ovat vielä korkealla - kukapa ei haluaisi toteuttaa unelmaansa. Mutta myös maksukykyisten aikeet viilenee siinä vaiheessa kun huomaavat kuinka se naapurin Pera jää aamulla soffalle kaljoitteleen. Silloin maksukykyinen ja ostohaluinen miettii kahta asiaa: 1) entäs jos itelle nakki napsahtaa 2) hinnat rommaa, enpä osta ihan vielä. Ja tosiaan. Nykyään kun ostoaikeita arvioidaan sen mukaan montako klikkausta saitille on tullut, niin sehän ei kerro mitään tulevista kaupoista. Tottakai kansaa kiinnostaa, myös niitä jotka eivät edes aio/kykene ostaa, että paljonko ne töllit nykyään maksaa. Etenkin semmoista kiinnostaa joka on saanut kenkää ja miettii että pitääkö kämppä myydä ja paljonko siitä sais hintaa. Jos taantuma on lyhyt, vaikka syvä, niin siitä mennään yli vaikak pelkällä tyhjäkäynnillä ja velkavetoinen hullunmylly voi taas jatkua. Mutta jos homma pitkittyy niin sitten humpsahdetaan reaalisestikin montun pohjalle ja saadaan tehdä pirusti töitä että päästään sieltä pois. Koko sopan keittänyt USA näyttää mallia. Siellähän paska alkoi valua lahkeeseen jo pari vuotta sitten eikä se ole vieläkään tipahtanut lattialle. Jos USA nyt vääntyy nousuun (kuten optimistit toivovat) niin sitä paskaa noukitaan vielä 5-7 vuotta. Jos se ei väänny, niin kukaan ei tiedä kauanko menee... Periaatteessa yksi vuosi laskua vaatii vastaavasti 2-4 vuotta nousua. Pieni periferian vientivetoinen maa, kuten Suomi, tarvitsee suhteellisesti pidemmän ajan palautumiseen kuin bisnesjengin kovin jätkä (USA), pelkästään jo siksi että nousukaudella ylös pyrkijöitä on pirusti ja joudumme tinkimään katteista jotta saamme romppeemme myytyä USA:lle samalla kun koko muu maailma yrittää tehdä samaa. 10 vuoden päästä tilanne voi olla vielä semmoinenkin että Kiina osaakin valmistaa nosturinsa ja laivansa ja hissinsä itse saatuaan resurssinsa kuntoon. 15 vuotta sittenhän buumi aloitettiin siellä ihan ruohonjuuritasolta ja kallista tekniikkaa oli pakko ostaa ulkomailta. Kun he sitten oppivat kopioimaan kaiken pilkkahinnalla niin siihen väliin voi olla vaikea enää tunkea.
- mieti,
ei korolla ole mitään merkitystä asuntojen hinnan laskuun verrattuna, aina vaan pitää kaupallisten julkaista uutisia, ei niitä kukaan muistele, pääasia kirjoittaa mitä vaan. MUOSTELE, viime keväisiä laman ennustajia, valtakunnan korkeimmalta tahoilta, kuinka moni on osunut oikeaan ?
- väärää turvallisuudentunnetta
Myös se kannattaa muistaa, että korot eivät ole ikuisesti 1 tai 2 %. Entä, kun korot lähtevät nousuun ja työpaikka lähtee alta ? Huono yhtälö lainan maksua ajatellen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569