Nikotiinimäärät?

mietiskelijä---

Elikkäs tällainen kysymys; onko eri väristen röökien nikotiinimäärissä eroja? Olen tässä aloitellut ja poltellut muutaman askin punaista. Nikotiinia näkyisi olevan 0,8 mg. Tänään tuli sitten mieleen että onko esimerkiksi jossain sinisessä tahi vihreässä vähemmän? Ja tarkoitan ihan normisavukkeita, ne light versiot sitten erikseen..

12

23313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahahahahaaa

Uskotko todella pakkaukseen painettuun tietoon? Suomi kuuluu tupakkateollisuuden tärkeimpiin maihin, Suomessa testaillaan miten lisätä mm nikotiinimäärää niin että sitä ei havaittaisi (ei sillä että mikään taho erityisesti valvoisi) ja miten nikotiinin vaikutus saataisiin aina vain tehokkaammaksi ja enemmän riippuvuutta aiheuttavaksi. Kaikenlaisia lisäaineita ja apuaineita testaillaan myös. Kasvata omat tupakkasi jos pakko, mutta älä anna henkeäsi tupakkateollisuudelle.

• Rakke88

Hahahahhahaa. Miksi noin tehtäisiin jos suomesta pyritään tekemään savuton vuoteen 2030 mennessä?

• nikotinisti

Yleensä punanen on vahvinta, mitä vaaleampi aski sitä miedompaa, noi valkoset on kai niitä kevytjuttuja, tarkista kuitenki eikös niissä askeissa ole ne lukemat.

• on...

Nikotiinia näkyisi olevan 0,8 mg. Tänään tuli sitten mieleen että onko esimerkiksi jossain sinisessä tahi vihreässä vähemmän? -On vähemmän ja vaihtelee merkeittäin 0,4-0,6mg. Vihreetä saa myös tummanvihreenä esim malborolta ja lm:ltä kevyen vihreän lisäksi. Vastaa nikotiinimäärältään punasta.

• meetsi

Olen vaan huomannut että mitä miedompia savukkeita poltan, sitä enemmän tulee poltettua, joten ei niistä mitään apua ole, yksi aski punaista tai pari askia sinistä tai vihreää, niin se melkein menee.

• mjooo

Huomasin että Pall Mallin punaisessa, sinisessä ja vihreässä purutupakassa on yhtä paljon nikotiinia kaikissa, 0,8. En tosin tiedä mitä tuo "paperi tyyppi a ja b" meinaavat, molemmissa oli kuitenkin A - 0,8 B 1,0.

• gcdhchhncghncghchchn

Mallun vihreässä ja punaisessa näkyy olevan mollemissa 0,8mg. ihan normaali viherä ei tumma

• Selvittelijä

Vastaanpa samalla vauhdilla tähänkin, kun näitä nikotiinimääräasioita kahlasin läpi. Eli tupakan nikotiinimäärä tuossa "0,8"mg tupakassa on oikeasti n. 8mg per rööki. 0,8 on poltettaessa välittyvä nikotiinimäärä.

Eri väristen tupakoiden nikotiinimäärissä on eroja, vaikka light, mild, ultra light jne. nimitykset joitama vuosi sitten kiellettiin. Välittyvä nikotiinimäärä näissä on pienempi, kuten myös savukkeen sisältämä oikea nikotiinimäärä, mutta terveysriskit ovat yhtä pahat. Tämä johtuu käytännössä siitä että nikotiini ei itsessään aiheuta juuri mitään tupakan terveyshaitoista, mutta laimeissakin savukkeissa oleva nikotiinimäärä on riittävä pitämään riippuvuutta yllä.

• cancer fun

Värillä ei ole väliä, syövän saatte silti!!

• timooo1988
        cancer fun kirjoitti:

Värillä ei ole väliä, syövän saatte silti!!

vittu ei noi lightit mitään sinäänsä tee saatanan pellet.vittu se johtuu siitä,että ne ovat vaarallisempia.kattokaas kun ihminen vetää sitä savua kaksin verroin,että saa savun tuntumaan keuhkoissaan.itse poltan l&m harmaata.siinä on tervaa:0,3mg,nikotiinia:0,3mg ja hiilimonoksidia:0,3mg.tietääkseni suomen miedoin savuke,mutta kylläkin aika kallista.maksaa saman verran kuin muutkin l&m savukkeet.4.40 euroa per aski.poltan siitä vittu vain 10,mutta silti 4.40 euroa kahdessa päivässä yhdestä askista.on kyllä kallista.sillä saisi jo 6-pack kaljaa melkein.vittu lopettakaa tupakointi.niin ei tälläsiäkään ongelmia ole.

• Sauhuke1
        timooo1988 kirjoitti:

vittu ei noi lightit mitään sinäänsä tee saatanan pellet.vittu se johtuu siitä,että ne ovat vaarallisempia.kattokaas kun ihminen vetää sitä savua kaksin verroin,että saa savun tuntumaan keuhkoissaan.itse poltan l&m harmaata.siinä on tervaa:0,3mg,nikotiinia:0,3mg ja hiilimonoksidia:0,3mg.tietääkseni suomen miedoin savuke,mutta kylläkin aika kallista.maksaa saman verran kuin muutkin l&m savukkeet.4.40 euroa per aski.poltan siitä vittu vain 10,mutta silti 4.40 euroa kahdessa päivässä yhdestä askista.on kyllä kallista.sillä saisi jo 6-pack kaljaa melkein.vittu lopettakaa tupakointi.niin ei tälläsiäkään ongelmia ole.

Suomessa myytävä savuke on Savuke 1 Tervaa:1mg Nikotiinia:0.1mg Hiilimonoksidia:2mg Niitä ei kannata poltella eivät maistu miltään :D

• jeeeeeeeeeeeeee

suomessa on kaikki säimät iha mietoja pittää vettää joku 4-6 säimäkettä kerralla nii nousee ees vähä päähä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66