Voimmeko hyvin?

Maailmamme

Aamu kohtalaisen kaunis ja virkeänä uutisten kimpussa,,,*ihanaa Leijonat ihanaa*** Olisi nyt aika siirtyä vaivihkaa kesän puolelle, tuulettaa ne lyhythihaiset käyttöön ja unohtaa talven pimeys ja kylmyys. Oman itsemme kimppuun ja kuntoa hoitamaan, ulos kehoamme kuntouttamaan tuolla armaassa auringossa, kuunnellen lintusten viserrystä ja mehiläisten surinaa, niitäkin on jo kovasti liikkeellä. Kuitenkin...näinä tautisina aikoina muistakaa käsihygienia, sillä jo estämme tartunnan saantia.

18

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymästä

Ei valittamista, arki sujuu pieniä poikkeamia lukuun ottamatta. Kyllä hyvin vointi on omasta tahdosta riippuvainen paljonkin, ei kannata kiinnittää toisiin paljon huomiota, itsehoito ja ystävien tapaaminen ne on hyviä lääkkeitä. Jätän varjot kulkemaan viereeni!

• Keväinen sää ja siihen pienenä lisänä lämmin sade, voiko toivoa enempää? Hyvin on kohdallani pieniä lääketömpsyjä lukuun ottamatta, elämä maistuu ja kesälaitumet odottaa. Minusta hyvin vointi on korvien välissä, ainakin minulla, saa sitä tietty masentuakin kuka kieltää, vaan se olotila on poistettavissa. Jo pelkkä jokapäiväinen ulkoilu ja ympäristön seuraaminen virkistää.

• Maailmamme
        EntinenNeiti kirjoitti:

Keväinen sää ja siihen pienenä lisänä lämmin sade, voiko toivoa enempää? Hyvin on kohdallani pieniä lääketömpsyjä lukuun ottamatta, elämä maistuu ja kesälaitumet odottaa. Minusta hyvin vointi on korvien välissä, ainakin minulla, saa sitä tietty masentuakin kuka kieltää, vaan se olotila on poistettavissa. Jo pelkkä jokapäiväinen ulkoilu ja ympäristön seuraaminen virkistää.

Näistä epidemioista selvitään meidän hyvän terveyden hoidon avulla, nytkin varauduttu jo lääkkein, ei hätää. Hyvä ettei kaikki lietso hysteriaa, jollain jotain selventävääkin.

• EntinenNeiti kirjoitti:

Keväinen sää ja siihen pienenä lisänä lämmin sade, voiko toivoa enempää? Hyvin on kohdallani pieniä lääketömpsyjä lukuun ottamatta, elämä maistuu ja kesälaitumet odottaa. Minusta hyvin vointi on korvien välissä, ainakin minulla, saa sitä tietty masentuakin kuka kieltää, vaan se olotila on poistettavissa. Jo pelkkä jokapäiväinen ulkoilu ja ympäristön seuraaminen virkistää.

Eikös se ole normaalia että jokainen on joskus masentunut? se kuuluu elämään. Kenenkään elämä ei aina suju- päivät eivät ole veljiä keskenään. Niin ajattelen minäkin, että korvien väli vaikuttaa,,,, Miksi emme voisi iloita siitä mitä meillä on. Eikä surra sitä mitä herroilla ja toisilla on. Niin,ikään kun päivittäiset lääkeannokset muistaa ottaa, ei valittamista. Tänään iloitsen erikoisesti, kun pyykkäämäni lakanat kuivivat ihanassa säässä. Nopeasti ja raikkaaksi, ja mikä tuoksu ulkopyykissä onkaan. Eiköhän suomi selvinne noista pandemioista, ainakin yhtähyvin, kuin maat joissa on alhaisempi hygienia. Kunhan se nyt ensin tulee,,,? Iloitsen pienistä arkipäivän asioista.

• Kiitos kysymästä
        meri-kukka98 kirjoitti:

Eikös se ole normaalia että jokainen on joskus masentunut? se kuuluu elämään. Kenenkään elämä ei aina suju- päivät eivät ole veljiä keskenään. Niin ajattelen minäkin, että korvien väli vaikuttaa,,,, Miksi emme voisi iloita siitä mitä meillä on. Eikä surra sitä mitä herroilla ja toisilla on. Niin,ikään kun päivittäiset lääkeannokset muistaa ottaa, ei valittamista. Tänään iloitsen erikoisesti, kun pyykkäämäni lakanat kuivivat ihanassa säässä. Nopeasti ja raikkaaksi, ja mikä tuoksu ulkopyykissä onkaan. Eiköhän suomi selvinne noista pandemioista, ainakin yhtähyvin, kuin maat joissa on alhaisempi hygienia. Kunhan se nyt ensin tulee,,,? Iloitsen pienistä arkipäivän asioista.

Sisä sen sanoiksi taivutit..meri-kukka! Just noin, olemme olleet mukana monessa, ja tietty osaa haluaa ja on vieläkin. En tarkoita että luovutan ja elän vaan ,mutta kaikesta en halua ottaa huolta ja niitä hoitelee aivan siitä perillä olevat tahot, ainakin nämä sairaudet. Varsinkin silloin kun vajavaisin tiedoin heitetään jotain vaan asioista jotka 'elää' kaiken aikaa. Olen ollut pari kertaa jo 'avatun portin' edessä, mutta edelleen viillätän katuja ja nautin elämästäni, tästä nk jatkoajasta. Jos joskus osaan tarjota rohkeutta ja voimaa jollekin se on minun tehtäväni, ja pidän sitä kunniassa

• Maailmamme
        Kiitos kysymästä kirjoitti:

Sisä sen sanoiksi taivutit..meri-kukka! Just noin, olemme olleet mukana monessa, ja tietty osaa haluaa ja on vieläkin. En tarkoita että luovutan ja elän vaan ,mutta kaikesta en halua ottaa huolta ja niitä hoitelee aivan siitä perillä olevat tahot, ainakin nämä sairaudet. Varsinkin silloin kun vajavaisin tiedoin heitetään jotain vaan asioista jotka 'elää' kaiken aikaa. Olen ollut pari kertaa jo 'avatun portin' edessä, mutta edelleen viillätän katuja ja nautin elämästäni, tästä nk jatkoajasta. Jos joskus osaan tarjota rohkeutta ja voimaa jollekin se on minun tehtäväni, ja pidän sitä kunniassa

Turvallinen kuitenkin monelta kantilta tämä kotoinen Suomi, hyvät mediat antaa tietoa tuutin täydeltä melkein ympäri vuorokauden. Netti josta voi mielensä mukaan tarkkailla kulloistakin tapahtumaa. Terveyden huolto pelaa, ainakin tällä paikkakunnalla aina on saanut apua, enkä ole kenenkään kuullut jääneen ilman hoitoa tarvittaessa. Sen kun eletään ja porskutellaan, itsensä kuitenkin on tunnistettava koska apua tarvitsee.

• Kiva kyn kysytään
        Maailmamme kirjoitti:

Turvallinen kuitenkin monelta kantilta tämä kotoinen Suomi, hyvät mediat antaa tietoa tuutin täydeltä melkein ympäri vuorokauden. Netti josta voi mielensä mukaan tarkkailla kulloistakin tapahtumaa. Terveyden huolto pelaa, ainakin tällä paikkakunnalla aina on saanut apua, enkä ole kenenkään kuullut jääneen ilman hoitoa tarvittaessa. Sen kun eletään ja porskutellaan, itsensä kuitenkin on tunnistettava koska apua tarvitsee.

Minulla ei varsinaista hätää. Elämän koulu mennyt kohtalaisen hyvin kertaakaan ei ole tarvinnut käydä samaa luokkaa udelleen. Lapset kasvatettu ja viihtyvät työssään, lastenlapset parasta maailmassa, ja ollaan kavereita. Joskus pääsen lasteni perheiden kanssa johonkin lomaselle ja aina on ehjänä palattu. Totta kai joskus tullut seiniä vastaan siellä täällä, ne vaan on kaadettu ja jatkettu taas matkaa. Nyt voi nauttia siitä mitkä olivat parhaat ajat, ikävät kannattaa unohtaa. Elämässä pitää olla haasteita ja niistä aina selvitään, sitten osaa antaa arvoa tasaisemmalle ja nautittavammalle jaksolle, eikös se näin mene.

• Ulla-Sofia
        Kiva kyn kysytään kirjoitti:

Minulla ei varsinaista hätää. Elämän koulu mennyt kohtalaisen hyvin kertaakaan ei ole tarvinnut käydä samaa luokkaa udelleen. Lapset kasvatettu ja viihtyvät työssään, lastenlapset parasta maailmassa, ja ollaan kavereita. Joskus pääsen lasteni perheiden kanssa johonkin lomaselle ja aina on ehjänä palattu. Totta kai joskus tullut seiniä vastaan siellä täällä, ne vaan on kaadettu ja jatkettu taas matkaa. Nyt voi nauttia siitä mitkä olivat parhaat ajat, ikävät kannattaa unohtaa. Elämässä pitää olla haasteita ja niistä aina selvitään, sitten osaa antaa arvoa tasaisemmalle ja nautittavammalle jaksolle, eikös se näin mene.

Hyvin on asiani ja eloni lempeää, toivoisin tämän kaltaisena jatkuvankin. Mukavat naapurit ja sukulaiset, takaa seuraelämästä, voidaan jutella ja auttaa pienissä asioissa toisiamme, lemmikkien ja kukkasten hoidossa, poissa ollessa. Voi huoletta jättää kodin kun joku käy kurkkaamassa onko kaikki hyvin ja kissalla 'kuivat' hiekat. Paljon se ei vaadi, mutta sillä on tosi suuri merkitys.

• rikkaruohonen
        Kiitos kysymästä kirjoitti:

Meri-kukka on paras palstan kirjoittaja naisten sarjassa. Toivoisin hänen tekevän myös aloituksia, kaikkihan ei pirtin juttuja lue eikä ymmärrä.

• Maailmamme
        rikkaruohonen kirjoitti:

Meri-kukka on paras palstan kirjoittaja naisten sarjassa. Toivoisin hänen tekevän myös aloituksia, kaikkihan ei pirtin juttuja lue eikä ymmärrä.

Mukavaa se on herätä aamuisin omaan tuttuun kotiin, hääriä aamupalaa kokoon ja aloittaa päivä. Tulla keskustelemaan ja paljon olen myös chatissa jutustelemassa, aikaa on ja ei aina jaksa käsitöitä tai ulkoilua, sopivassa suhteessa kaikkea, silloin on hyvä. Tänään on ollut kaunis ja lämmin päivä, olin erottavinani lehtikuusimetsässä vihreyttä, liekö ollut todellista vain kuvitelmaa, kovasti kulkiessani siitä ohi tarkkailen oksastoa. Uusi neitseellinen vihreys antaa luvan elää kesässä ja ilahduttaa varmaankin meitä monia, pieniä asioita joista on lupa tuntea onnea.

• capt.cöpenick <
        meri-kukka98 kirjoitti:

Kuten tunnettu elämäntapataiteilijamme on kiteyttänyt. Kerätään voimia ensi 'kaamoksen' selättämiseen. Voimia tarvitaan, koska ensi talvena taloudellinen taantuma ehkä yhä syvenee. Influenssasta havainto, että joka vuosihan se vie suomessakin ihmisiä. Vastustuskykyiset tämäkin 'meksikon' influenssa jättää eloon, vaikka petiin kaataakin. Tälle sukua oleva H5N1-virus jäi paljon pelättyä vaisummaksi. Super-pandemia voi joskus yllättää. Nyt leviävä tuskin yltää pandemia-asteelle.

• Inkeri Änkerö
        capt.cöpenick < kirjoitti:

Kuten tunnettu elämäntapataiteilijamme on kiteyttänyt. Kerätään voimia ensi 'kaamoksen' selättämiseen. Voimia tarvitaan, koska ensi talvena taloudellinen taantuma ehkä yhä syvenee. Influenssasta havainto, että joka vuosihan se vie suomessakin ihmisiä. Vastustuskykyiset tämäkin 'meksikon' influenssa jättää eloon, vaikka petiin kaataakin. Tälle sukua oleva H5N1-virus jäi paljon pelättyä vaisummaksi. Super-pandemia voi joskus yllättää. Nyt leviävä tuskin yltää pandemia-asteelle.

Onhan joka vuosi joka kuukausi, toivottavasti ei joka päivä jotain ei nautittavaa, mutta kun täällä ei nyt vaan tarvita mitään flunssaa, niitä ketjuja tuolla on pilvin pimein. Se että pääsit nyt koukkuilemaan tänne, olkoon omassa arvossaan. Täällä kerätään vain hyviä asioita tällä kertaa. Kaunis on ilta ja lämminkin olen huomaavinani sitä neitseellistä vihreää tuossa pihapuussa, näin meille avautuu jo niin kauan odotettu kesä.

• punnen läkki
        Inkeri Änkerö kirjoitti:

Onhan joka vuosi joka kuukausi, toivottavasti ei joka päivä jotain ei nautittavaa, mutta kun täällä ei nyt vaan tarvita mitään flunssaa, niitä ketjuja tuolla on pilvin pimein. Se että pääsit nyt koukkuilemaan tänne, olkoon omassa arvossaan. Täällä kerätään vain hyviä asioita tällä kertaa. Kaunis on ilta ja lämminkin olen huomaavinani sitä neitseellistä vihreää tuossa pihapuussa, näin meille avautuu jo niin kauan odotettu kesä.

Omiin blogeihisi muilla ei ole asiaa. Nämä ovat kaikille avoimia saitteja. Jokainen näkee hienon kesäisen sään ulosmentyään. Jopa ilman compuutterii.

• kielletty/kielletty
        punnen läkki kirjoitti:

Omiin blogeihisi muilla ei ole asiaa. Nämä ovat kaikille avoimia saitteja. Jokainen näkee hienon kesäisen sään ulosmentyään. Jopa ilman compuutterii.

ja sanoa varmaankin saa sanottavansa niin kuin sinäkin pukki..

• Minä voin
        kielletty/kielletty kirjoitti:

ja sanoa varmaankin saa sanottavansa niin kuin sinäkin pukki..

Täsmälääkkeet löydetty...elämänlaatu parani ja arvot kohdallaan, tässä sitä vaan näpytellään. Minusta se on niin iso asia että siitä on ihan ilmoitettava! Olen saanut työaikana asiani järjestykseen ja nyt vaan liikun kotimaassa ja siellä täällä muuallakin, ja välillä nautin vaan olemassa olostani. Olen huomannut että pienet vastoinkäymiset hoituu ilman mitään ihmeitä. Sillä mennään....

• Maailmamme
        Minä voin kirjoitti:

Täsmälääkkeet löydetty...elämänlaatu parani ja arvot kohdallaan, tässä sitä vaan näpytellään. Minusta se on niin iso asia että siitä on ihan ilmoitettava! Olen saanut työaikana asiani järjestykseen ja nyt vaan liikun kotimaassa ja siellä täällä muuallakin, ja välillä nautin vaan olemassa olostani. Olen huomannut että pienet vastoinkäymiset hoituu ilman mitään ihmeitä. Sillä mennään....

Tanakasti tuolista! Olen ihmeissäni kuinka 30 km matkalla vai olla erilaista, lunta talon pohjoispuolella, kylläkin katolta pudotettua jäätä se kasa, mutta sulamatonta. Kävin harrastamassa haravointia ja muutakin hommaa, minua vanhempi ja tarvitsee jo pientäapua, isoon kai en enää niin kykenisi. Juttutuokiot siinä pienen liikunnan lomassa, vertailimme lapsuutemme aikoja, hän täältä eteläisimmästä kärjestä ja minä evakkokarjalainen. Hyväntuulisuus ja ennakkoluulottomuus on tämän ihmisen valttikortit. Taas on yksi sivu kirjoitettu elämäni kirjaan kauniilla käsialalla, tallennettu muistojen sivuille. Vihreys lisääntynyt eilisestä ja aitapensaatkin saaneet hiirenkorvat.

• Ohikulkija vaan
        Maailmamme kirjoitti:

Tanakasti tuolista! Olen ihmeissäni kuinka 30 km matkalla vai olla erilaista, lunta talon pohjoispuolella, kylläkin katolta pudotettua jäätä se kasa, mutta sulamatonta. Kävin harrastamassa haravointia ja muutakin hommaa, minua vanhempi ja tarvitsee jo pientäapua, isoon kai en enää niin kykenisi. Juttutuokiot siinä pienen liikunnan lomassa, vertailimme lapsuutemme aikoja, hän täältä eteläisimmästä kärjestä ja minä evakkokarjalainen. Hyväntuulisuus ja ennakkoluulottomuus on tämän ihmisen valttikortit. Taas on yksi sivu kirjoitettu elämäni kirjaan kauniilla käsialalla, tallennettu muistojen sivuille. Vihreys lisääntynyt eilisestä ja aitapensaatkin saaneet hiirenkorvat.

Olen tehnyt koko pitkän työrupeaman, päässyt eläkkeelle jo aikoja sitten, ja tämä on elämäni parasta aikaa. Ei ole kellon kanssa kilpajuoksua, ei neuvotteluja ei sitä millä seuraava viikko aletaan.. se vaan alkaa. Työelämä oli monipuolista ja kyllä kuluttavaakin, nyt sentään saa olla vaan, no onhan niitä velvollisuuksia nytkin mutta aivan miellyttäviä. Kyllä voisin sanoa että elämäni on onnellista ja täysipainoista, vastuita pienistä omista asioista ja vapaata, sitä riittää. Kesä edessä tapahtumineen, on hienoa käydä rannoilla ja konserteissa, kyläilemässä vaikka naapuri kaupungissa, toreilla nauttimassa kaikesta minkä näkee ja kuulee.

• *Kukkahame*
        Ohikulkija vaan kirjoitti:

Olen tehnyt koko pitkän työrupeaman, päässyt eläkkeelle jo aikoja sitten, ja tämä on elämäni parasta aikaa. Ei ole kellon kanssa kilpajuoksua, ei neuvotteluja ei sitä millä seuraava viikko aletaan.. se vaan alkaa. Työelämä oli monipuolista ja kyllä kuluttavaakin, nyt sentään saa olla vaan, no onhan niitä velvollisuuksia nytkin mutta aivan miellyttäviä. Kyllä voisin sanoa että elämäni on onnellista ja täysipainoista, vastuita pienistä omista asioista ja vapaata, sitä riittää. Kesä edessä tapahtumineen, on hienoa käydä rannoilla ja konserteissa, kyläilemässä vaikka naapuri kaupungissa, toreilla nauttimassa kaikesta minkä näkee ja kuulee.

Kyllä näin kesän kynnyksellä ja muutenkin hienoa olla vapaa ja tehdä haluamiaan hommia. Puutarhatyöt nyt juuri ajankohtaisia ja hyvin mieluisia, voi taas 'toteuttaa' yhtä sun toista, kukkapenkin reunaan salaatit ja päähän sipulit, sieltä saa voileivän päälle maukkaat vihreät, ja tuoreena. Viime kesänä kokeilin ekaa kertaa ja nyt jatkan. Sieltä ne kukkaset sitten mukavasti vihreyden keskeltä puhkeaa kukkimaan. Kun rivitalossa ei ole suuria maa-aloja pitää keksiä, ruukuissa yrtit ja rakkaudella kasvattaen saa nauttia onnellisia vihanneksia. Mitä muuta tämä on kuin onnea, hyvää täyspainosta elämää, tästä nautin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3815
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1444
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      312
      1236
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      60
      1165
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1120
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1075
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      885
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      828
    Aihe