Roomaan

"evääksi pojalle"

Poikani lähtee viikoksi Roomaan koulun kanssa (13v.) Kertokaa ne aakkoset mitä pojan kannattaa ottaa huomioon ja mukaan matkalle .Sen tiedän että siellä on paljon taskuvarkaita . Itse en ole koskaan käynyt Italiassa .

5

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeimmät

      Siellä on paljon taskuvarkaita. Ei sitä oikein muuta tarvitse Italiasta tietääkään. No, laiskoja ovat, ja epäluotettavia. En minäkään ole koskaan käynyt Italiassa.

    • Vagabonda

      Mukaan reipasta ja avointa mieltä. Tervettä varovaisuutta kaupungilla liikkuessa, ei koskaan kaikki rahat mukana. Passista kannattaa ottaa myös jäljennös. Kun porukalla mennään niin kannattaa hieman katsoa toinen toisensa peräänkin. Taskuvarkaita ja kerjäläisiä on, mutta ei suinkaan joka paikassa. Metrossa ja bussissa varkaat liikkuvat ja ovat siellä kyllä oikein käteviä. Silloin on syytä pitää silmät auki ja ainakaan reppua ei kannata pitää selässään. Rooma on keväällä parhaimmillaan ja paljon on nuorilla nähtävää. Nälkä ei varmaan pääse yllättämään. Perushygienia pelaa, mutta näin sikainfluensan levitessä voisi olla viisasta ottaa mukaan paitsi käsidesiä myös desinfioivia kosteuspyyhkeitä. Syytä on käsiänsä puhdistaa joka välissä. Niin, hyvät kengät kävelyä varten, aurinkorasvaa ja päähine, jos ilmat tästä sielläkin lämpiävät. Vettä kannattaa siellä juoda riittävästi päivän mittaan. Niin ja jäätelöhän on maailman parasta. Hyvää matkaa siis!

    • tasarahalla

      mukavampi maksaa, kun ei tarvitse odottaa ravintolassa rahoja takaisin. Isäntä osti lentokentän laukkukaupasta Samsungin rahapussin, joka kiinnitetään vyöhön ja sijoitetaan housujen sisäpuolelle. Maksoi vain n.kympin. Tehty vaaleasta kankaasta ja siinä on vetoketjut kahta puolta. Toimi hyvin ja rahat varmassa tallessa.

    • pizzapaloja, ym.

      pikaruokaa, täytettyjä patonkeja ja voileipiä vähän siellä sun täällä. Macdonalsejakin. Muutamassa ravintolassa alkuruokabuffet. Halvempaa ja parempaa kuin Suomessa. Herkullisia tomaatteja. Meilläkin kului vähemmän rahaa ruokaan, mitä olimme varanneet. Aamuisin pikkukaduilla markkinatoreja joissa myydään edullisia hedelmiä ja vihanneksia muun tilpehöörin lisäksi. Esim. Rebublik-aukiolla sijaisevan kirkon takana kulkevalla pikkukadulla. Annokia voi ravintoloissa ottaa myös puoliksi. Esim. 1 pizza puoliksi yht. 10 e ja vaikka raviolia puoliksi 7 e. Hanavesi on juotavaa ja siellä täällä on juoksevaa vettä saatavana puiston tms. reunoissa lirittävistä hanoista.

    • Matkafriikki

      Minusta Rooma on yksi niistä kaupungeista jonka likaisuutta ja taskuvarkaus ilmiötä liioitellaan, ihan sillä vaan haluan sanoa tämän kun sitähän hermoilee pian liikaa ja ihan turhaan ennen matkaa. Roomassa on taskuvarkaita ja niin on joka ikisessä Euroopan turistikaupungissa ja taitaviakin kuulema ovat silti normaali järjellä pärjää, joka minulle tarkoittaa samaa kuin ihan täällä koto Suomessakin. Sen verran rahaa mukaan mitä päivän syömisiin, juomisiin ja lippuihin mahdollisesti menee, eihän sitä täälläkään kanneta miljoonia mukana. Itse koin myös että nuo on muutenkin kätevämpi maksaa siellä käteisellä kun eivät vielä niin ole luottokorttikansaa. Luottokortilla voipi sitten maksaa suurempia ostoksia kaupoissa, jos tulee ostettua jotain. Hintataso kun on ihan kiitettävä. Eli huolellisuutta rahankäytössä mutta ei tarvi olla paniikkimoodissa. Samat ohjeet kuin joku muukin antoi hyvät kengat, aurinkorasvaa ja iloista mieltä. Ehdottomasti kuuluu kaupunkeihin missä kuuluu kävellä paljon, koska nähtävää on paljon ja joka paikassa. Itse olin siellä myös 13 v pojan kanssa ja se oli kyllä hänelle oikea ruokaparatiisi, joka nurkalla myytiin pizzanpaloja ja muuta mukavaa murkinaa. Sitten illalla ravintolaan syömään spagettia tai makaroonia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe