Liittymän irtisanominen ja vaihtaminen

Lopettaja

Elisan nettisivuilla voi käydä lisäämässä erilaisia ominaisuuksia puhelinliittymäänsä, mutta sen irtisanominen netin kautta on mahdotonta. Lehtitalojen nettisivuista kannattaisi ottaa esimerkkiä: siellä voi asioida sekä tilaamalla että myös lopettamalla tilauksia. Myös määräaikaisuuden passiivinen "hyväksyminen" arveluttaa. En tiedä, miten muiden operaattoreiden määräaikaisuudet toimivat, mutta Elisan menettelytavat ihmetyttävät. Kaiken lisäksi vahingossa syntyneen määräaikaisuuden irtisanominen ei onnistu ennenkuin kuukausi ennen loppumista!

9

9746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtisanominen

      Täsmälleen sama tilanne on KAIKILLA Suomessa toimivilla teleoperaattoreilla, vain ja ainoastaan Saunalahdella on mahdollista verkossa irtisanoa palveluitaan mutta sielläkään ei tietääkseni voi sulkea kokonaan liittymää (vaatii henkilöllisyyden tarkistamisen).

      • Lopettaja

        Pankkitunnuksilla siellä asioidaan muutenkin, vaikkapa palveluja lisättäessä. Tunnistautuminen ei kai ole ongelma enää nykyään.


    • Vaihda jo!

      Liittymiä on vaihdettu kohta pieni ihmisen ikä ja oman numeron on saanut pitää vaihdossa jo ainakin puolenkymmentä vuotta. Ei niitä kukaan ennekään halunnut irtisanoa, eikä sellaiseen liene tarvattakaan mulloin, kun kuolemantapauksessa. Oman numeron voi useasti siirtää myös työpaikan liittymään. Jos palvelu ei miellytä, marssi kilpailevan operaattorin kauppaan tai klikkaa nettisivuille ja tilaa uusi liittymä sieltä. Vanha sopimuksesi irtisanoutuu vanhalta operattorilta automaattisesti.

      • opettaja_:(

        Olen yrittänyt vaihtaa operaattoria. Sonera lupasikin hoitaa asian ja ilmoittaa asiasta Elisalle, mutta - yllätys yllätys! - vaihto ei onnistukaan ennenkuin määräaikaiseksi osoittautunut sopimukseni on päättynyt. Kerran allekirjoitettu määräaikainen liittymä muuttuu joka vuosi (vai joka toinen vuosi, en ole varma) uudeksi määräaikaiseksi. Kahden liittymän maksuja en halua maksaa. Kätevää, Elisa, mutta lyhytnäköistä.


      • Sopimus on sopimus
        opettaja_:( kirjoitti:

        Olen yrittänyt vaihtaa operaattoria. Sonera lupasikin hoitaa asian ja ilmoittaa asiasta Elisalle, mutta - yllätys yllätys! - vaihto ei onnistukaan ennenkuin määräaikaiseksi osoittautunut sopimukseni on päättynyt. Kerran allekirjoitettu määräaikainen liittymä muuttuu joka vuosi (vai joka toinen vuosi, en ole varma) uudeksi määräaikaiseksi. Kahden liittymän maksuja en halua maksaa. Kätevää, Elisa, mutta lyhytnäköistä.

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.


      • remonttirane21212
        Sopimus on sopimus kirjoitti:

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.

        nii no muilla jatkuu automaattisesti vuoden paitsi danalla jolla se jatkuu kuukausittain! irti voi sanoa koska huvittaa.. sauhulla ja soneralla pari viikkoa vuodessa aikaa irtisanoa.


      • talousmies.

        "mikä tässä on niin vaikeaa?"

        et taida olla talousmies, kun tuollaisia kyselet.

        Jos liittymät, pankkitilit ym voisi täysin verkossa lopettaa, sitä tehtäisiin herkemmin ja kilpailu koventuisi.
        Lisäksi tulisi em. aivan turhia lisätöitä liittymisestä, kortin lähettämisistä yms, se maksaisi kuluttaja.

        Nytkin on liittymissä/pankin palvelumaksuissa merkittävä osa niiden lyhytjännitteisten henkilöiden aiheuttamia kustannuksia, mutta sehän on "maan tapa".

        Ymmärsitkö jo, vai pitäisikö muistuttaa että bensa-asemalakin se sisälle saatu asiakas on paljon tuottavampi kuin se kun kortilla ulkona maksaa.
        .


      • Latemate
        Sopimus on sopimus kirjoitti:

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.

        Kuinka moni myyjä painottaa liittymän myyntivaiheessa, että esimerkiksi euron sunnuntai tekee tästä liittymästä määräaikaisen. EI KUKAAN!!! Kysytään vaan, että haluatko euron sunnuntait vuodeksi? Ja asiakas ajattelee, että juu se vois olla mukavaa. Joo voin ottaa ja se siitä, asiakasta viedään niinkun pässiä narussa!!!


    • kallekk

      Operaattorit eivät myy laikaan liitymiä mikä ei olisisi määräaikainen. Vaikka sopimustilanteessa et ota mitään kytkypuhelinta tai määräaikaista sopimusta niin operaattori dumppaa sopimukseen tavalla tai toisella tuon määräaikaisuuden asiakkaan tietämättä ja sitä hyväksymättä. Siksi et pääse operaattorista eroon millään tvalla. Myös operaattorin vaihto on tehty mahdottomaksi. Luovuttava operaattori ilmoittaa vain siirtoa yrittävälle, että sopimus on määräaikainen sitä ei voi siirtää. Jos onnistut kumoamaan tuo argumentin operaattori väitää, että sopimus on tehty yrityksen nimiin tai jonkun muun henkilön nimiin ja liitymää ei voi siirtää. Minulla on kaikkien operaattoreiden liittymät mitä olen yrittänyt siirtää operaattorilta toiselle niissä onnistumatta. Olen kaksi vuotta testannut mobiililiitymiä kaikilla operaattoreilla. Olen todennnut kaikkien palvelun ala-arvoiseksi,ylimieliseksi, asiakkaan oikeuksista piittaamattomaksi, valheelliseksi ja vääristeleväksi. Asiakaspalveluun soittaminen toivotonta kukaan ei vastaa, lasku vain kasvaa. Sähköpostiin ei vastata. Asiakkalla ei ole minkäänlaisia oikeuksia operaattoreita vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4266
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2745
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      545
      1377
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1311
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe