Liittymän irtisanominen ja vaihtaminen

Lopettaja

Elisan nettisivuilla voi käydä lisäämässä erilaisia ominaisuuksia puhelinliittymäänsä, mutta sen irtisanominen netin kautta on mahdotonta. Lehtitalojen nettisivuista kannattaisi ottaa esimerkkiä: siellä voi asioida sekä tilaamalla että myös lopettamalla tilauksia. Myös määräaikaisuuden passiivinen "hyväksyminen" arveluttaa. En tiedä, miten muiden operaattoreiden määräaikaisuudet toimivat, mutta Elisan menettelytavat ihmetyttävät. Kaiken lisäksi vahingossa syntyneen määräaikaisuuden irtisanominen ei onnistu ennenkuin kuukausi ennen loppumista!

9

9717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtisanominen

      Täsmälleen sama tilanne on KAIKILLA Suomessa toimivilla teleoperaattoreilla, vain ja ainoastaan Saunalahdella on mahdollista verkossa irtisanoa palveluitaan mutta sielläkään ei tietääkseni voi sulkea kokonaan liittymää (vaatii henkilöllisyyden tarkistamisen).

      • Lopettaja

        Pankkitunnuksilla siellä asioidaan muutenkin, vaikkapa palveluja lisättäessä. Tunnistautuminen ei kai ole ongelma enää nykyään.


    • Vaihda jo!

      Liittymiä on vaihdettu kohta pieni ihmisen ikä ja oman numeron on saanut pitää vaihdossa jo ainakin puolenkymmentä vuotta. Ei niitä kukaan ennekään halunnut irtisanoa, eikä sellaiseen liene tarvattakaan mulloin, kun kuolemantapauksessa. Oman numeron voi useasti siirtää myös työpaikan liittymään. Jos palvelu ei miellytä, marssi kilpailevan operaattorin kauppaan tai klikkaa nettisivuille ja tilaa uusi liittymä sieltä. Vanha sopimuksesi irtisanoutuu vanhalta operattorilta automaattisesti.

      • opettaja_:(

        Olen yrittänyt vaihtaa operaattoria. Sonera lupasikin hoitaa asian ja ilmoittaa asiasta Elisalle, mutta - yllätys yllätys! - vaihto ei onnistukaan ennenkuin määräaikaiseksi osoittautunut sopimukseni on päättynyt. Kerran allekirjoitettu määräaikainen liittymä muuttuu joka vuosi (vai joka toinen vuosi, en ole varma) uudeksi määräaikaiseksi. Kahden liittymän maksuja en halua maksaa. Kätevää, Elisa, mutta lyhytnäköistä.


      • Sopimus on sopimus
        opettaja_:( kirjoitti:

        Olen yrittänyt vaihtaa operaattoria. Sonera lupasikin hoitaa asian ja ilmoittaa asiasta Elisalle, mutta - yllätys yllätys! - vaihto ei onnistukaan ennenkuin määräaikaiseksi osoittautunut sopimukseni on päättynyt. Kerran allekirjoitettu määräaikainen liittymä muuttuu joka vuosi (vai joka toinen vuosi, en ole varma) uudeksi määräaikaiseksi. Kahden liittymän maksuja en halua maksaa. Kätevää, Elisa, mutta lyhytnäköistä.

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.


      • remonttirane21212
        Sopimus on sopimus kirjoitti:

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.

        nii no muilla jatkuu automaattisesti vuoden paitsi danalla jolla se jatkuu kuukausittain! irti voi sanoa koska huvittaa.. sauhulla ja soneralla pari viikkoa vuodessa aikaa irtisanoa.


      • talousmies.

        "mikä tässä on niin vaikeaa?"

        et taida olla talousmies, kun tuollaisia kyselet.

        Jos liittymät, pankkitilit ym voisi täysin verkossa lopettaa, sitä tehtäisiin herkemmin ja kilpailu koventuisi.
        Lisäksi tulisi em. aivan turhia lisätöitä liittymisestä, kortin lähettämisistä yms, se maksaisi kuluttaja.

        Nytkin on liittymissä/pankin palvelumaksuissa merkittävä osa niiden lyhytjännitteisten henkilöiden aiheuttamia kustannuksia, mutta sehän on "maan tapa".

        Ymmärsitkö jo, vai pitäisikö muistuttaa että bensa-asemalakin se sisälle saatu asiakas on paljon tuottavampi kuin se kun kortilla ulkona maksaa.
        .


      • Latemate
        Sopimus on sopimus kirjoitti:

        Itsekin aikanaan möin liittymiä ja aina piti varmistaa, että onko asikkaalla joku määräaikainen sopimus edellisellä operaattorilla. Aika usien ihmiset vaan olivat pihalla kuin lumiukko omasta liittymästään. Se EI OLE salatiedettä. Sinä voit, saat ja sinun tuleekin tietää, mikä liittymä ja mitä palveluja sinulla on. Jos siihen ei ole asiakkaalla halua, sitten on syytä katsoa peliin. Sama se on auton osamaksussa tai sähkösopimuksessa, kyllä asiakas niiden ehdot ja hinnat haluaa tietää ja varsin usein tietääkin tarkalleen. Miksei sama onnistu siis puhelinliittymiensäkin? Jos sopimuksessa on ehto, että määräaikaisuus jatkuu automaattisesti vuoden kuluttua, niin allekirjottamalla sopimuksen hyväksyt sen. Sitten on vain puidettävä huoli siitä, että peruu sen ajoissa. Pitää myös muistaa, että määräaikaisuudesta on ollut teille etua. Sen takia varmaan olette sen ottaneet. Luvatta sitä ei teille ole laitettu. Olette saaneet soittaa eurolla sunnuntaita, iltoja tai viikonloppuja jne.

        Kuinka moni myyjä painottaa liittymän myyntivaiheessa, että esimerkiksi euron sunnuntai tekee tästä liittymästä määräaikaisen. EI KUKAAN!!! Kysytään vaan, että haluatko euron sunnuntait vuodeksi? Ja asiakas ajattelee, että juu se vois olla mukavaa. Joo voin ottaa ja se siitä, asiakasta viedään niinkun pässiä narussa!!!


    • kallekk

      Operaattorit eivät myy laikaan liitymiä mikä ei olisisi määräaikainen. Vaikka sopimustilanteessa et ota mitään kytkypuhelinta tai määräaikaista sopimusta niin operaattori dumppaa sopimukseen tavalla tai toisella tuon määräaikaisuuden asiakkaan tietämättä ja sitä hyväksymättä. Siksi et pääse operaattorista eroon millään tvalla. Myös operaattorin vaihto on tehty mahdottomaksi. Luovuttava operaattori ilmoittaa vain siirtoa yrittävälle, että sopimus on määräaikainen sitä ei voi siirtää. Jos onnistut kumoamaan tuo argumentin operaattori väitää, että sopimus on tehty yrityksen nimiin tai jonkun muun henkilön nimiin ja liitymää ei voi siirtää. Minulla on kaikkien operaattoreiden liittymät mitä olen yrittänyt siirtää operaattorilta toiselle niissä onnistumatta. Olen kaksi vuotta testannut mobiililiitymiä kaikilla operaattoreilla. Olen todennnut kaikkien palvelun ala-arvoiseksi,ylimieliseksi, asiakkaan oikeuksista piittaamattomaksi, valheelliseksi ja vääristeleväksi. Asiakaspalveluun soittaminen toivotonta kukaan ei vastaa, lasku vain kasvaa. Sähköpostiin ei vastata. Asiakkalla ei ole minkäänlaisia oikeuksia operaattoreita vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe