Langh

Kuningasskönäri

Tarjottiin vakipaikkaa, mutta onko yhtiöön luottamista? Olen kuullut kahteen otteeseen että joskus temppuilee miehityksen kanssa.

26

7845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkki

maksa palkka saatavat?

• mollin sivuilla...

aiemmin...aika outoa.. tietty niinkin voi perämiehiä metsästää ja vikaeeraajia.. Jokainen saa mennä töihin minne lystää... Minä ainakin pidän aivan viimeisenä vaihtoehtona...

• maajussi-juntti

"Minä ainakin pidän aivan viimeisenä vaihtoehtona..." Sama täällä. Niin paljon on saanut kuulla vain kielteisiä kokemuksia mm. proviantin tasosta, äärimmäisestä nihilismistä työaikojen eli tuntien suhteen. Ei savua ilman tulta!! Onhan se vielä pientonnistoakin. Siellä on palkatkin tunnetusti erittäin surkeat. Reparit ja sähköt tienaa oikeassa tonnistossa lähes saman tai tapauskohtaisesti enemmän kuin pientonnarin kipparit! Miettikää sitä. En uskalla kuvitella mitä ne muut siellä tienaa...

• merihämy
        maajussi-juntti kirjoitti:

"Minä ainakin pidän aivan viimeisenä vaihtoehtona..." Sama täällä. Niin paljon on saanut kuulla vain kielteisiä kokemuksia mm. proviantin tasosta, äärimmäisestä nihilismistä työaikojen eli tuntien suhteen. Ei savua ilman tulta!! Onhan se vielä pientonnistoakin. Siellä on palkatkin tunnetusti erittäin surkeat. Reparit ja sähköt tienaa oikeassa tonnistossa lähes saman tai tapauskohtaisesti enemmän kuin pientonnarin kipparit! Miettikää sitä. En uskalla kuvitella mitä ne muut siellä tienaa...

Pieni korjaus: Langhilla ei ms Christinan myynnin jälkeen ole enää ollut pientonnistosopimuksen alla olevia laivoja.

• olen niin onneton
        merihämy kirjoitti:

Pieni korjaus: Langhilla ei ms Christinan myynnin jälkeen ole enää ollut pientonnistosopimuksen alla olevia laivoja.

kun ei enää ole ms christinan jälkeen ollut pientonnistoaluksia. Jobit on varmaan parantuneet ison tonniston myötä, oletan? Kiljuen miehet juoksevat lankonkia pitkin kyyttiin...:P

• aina nälkä

Langin laivoilla säästetään ruokakustannuksissa siten, että laatu kärsii. Lisäksi ainakin konepuolella töitä liikaa. Pitää osata oikeassa määrin arvostaa omaa tietämystä ja laiskuutta. En koskaan mene Langille.

• todella sairasta

Kaveri huomasi tulevan pillejä pakolämmöistä ja pisti flektit täysille niin loppui pillit. Siiffi sekosi ja huusi ettei täällä perkele sooloilla mitään. Pilli nääs on ylityötimma mihin ei vaikuta ylityökitinät. Ylitöitä ei saisi tulla timmaakaan. Pelkällä peruspalkalla sitten eivät saa kuin mitä sitten saavatkin. Tämä vieraileva konejulli tehtaili sellaset ylityökiintiöt ettei ole sen koommin pyydelty vikaeerailemaan. Teki ainoastaan täysin paskaan kuntoon päästetyn montun kuntoon. Siellä sitä kuulemma ihmiset oikein "viihtyy"

• norway

Turun Sanomissa oli seuraava juttu: http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7:0:1:2009-04-25,104:7:606785,1:0:0:0:0:0: Pisti silmään seuraava kommenttia: "Myös merenkulkualan ammattiliittojen kanssa on aloitettava neuvottelut kustannustason alentamiseksi, Langh ehdottaa." Miten asian sitten haluaakin tulkita, niin tunnen myötähäpeää ja sääliä Langh Shipin työntekijöitä kohtaan ! Ihmettelenkin kuka suostuu tekemään edes nykyisellä "palkalla" töitä ko. varustamossa..

• RealChiefEng

menolla hänen laivansa tuleekin pysymään kilpailukykyisinä.Hyvä että on sentään kunnon tila johon voi laittaa merimiehiä ojankaivuusen ja peltotöihin.Varmasti ainakin päällystöliitot on jo palkanalennuksen hyväksyneet. Voi perkele millä tiellä ollaan,Niilo Wälläriä tässä alkaa kaivata kohta kipeästi...

• ei kaivata
        RealChiefEng kirjoitti:

menolla hänen laivansa tuleekin pysymään kilpailukykyisinä.Hyvä että on sentään kunnon tila johon voi laittaa merimiehiä ojankaivuusen ja peltotöihin.Varmasti ainakin päällystöliitot on jo palkanalennuksen hyväksyneet. Voi perkele millä tiellä ollaan,Niilo Wälläriä tässä alkaa kaivata kohta kipeästi...

Sais koko Unionin väki hommata itselleen muita töitä ja filippiineiltä kunnon väkeä laivoille.

• RealChiefEng
        ei kaivata kirjoitti:

Sais koko Unionin väki hommata itselleen muita töitä ja filippiineiltä kunnon väkeä laivoille.

ovat pystyneet neuvottelemaan paremmat sopimukset kuin päällystöliitot,se kertoo jo paljon. Nyt kun aika on mitä on ja näkyy Hans olevan pyytämässä palkan alennuksia niin eipä nämä maltilliset ratkaisut paljoa lämmitä.

• muualle päästään

Edellisten vuosien aikana olisi taatusti ollut tilaisuuksia päästä sieltä pois. Pelkkä pientonnaripraktiikka laittaa ainakin omat hälytyskellot soimaan. Ei se CeeVeessä kovin hääviltä näytä, jos siellä on vain kotimaisia pientonnareita. Ymmärrän kyllä, että nuorena aluksi haetaan pikkutonnareista praktiikkaa. Ei ne järkevät sinne p*****n sekaan jää. Sinne jää - no tiedätte kyllä mikä... Ei niillä palkoilla kukaan vapaaehtoisesti töissä pientonnareissa ole, ei ainakaan ammattimies. Se on eri asia jos muualta ei töitä löydy ja siihenkin on yleensä joku syy...

• asiaan puuttuminen
        RealChiefEng kirjoitti:

" Niilo Wälläriä tässä alkaa kaivata kohta kipeästi... "

Toi on oikeasti tosi wanha juttu.

• kokki-yt
        RealChiefEng kirjoitti:

Koko pientonnari sopimus ,muistan hyvin kun se sorvattiin olin silloin luottamus mies yhel potskil joka siihen siirtyi neuvottelivat salaa porukalta unioni ja muut liitot ja lanki ja mikkola(godby sihipping) saivat aikaan vuoden ns hätätila sopimuksen kokeillaan vain ja sit siirrytään vanhaan jos ei mielytä pelastetaan suomen pientonnisto yms senttamentaalista paskaa tuli liitosta ja varustamon taholta mut korjausta ei tullut asiaan ikinä ,eikä tule .Vetosin joka taholle että jo saavutettuja etuja ei saa poistaa ,samasta työstä sama palkka ,kaikki keinot koitettiin kukaan ei ottanut kantaa joten tähän päädyttiin minun henk kohtainen vuosiansio putosi pientonnisto sopimuksen myötä noin 25 % olisiko tämmöistä palkan alennusta hyväksytty missään muussa ammatti alassa ?Syyllisiä tähän ovat vain ja ainoastaan merenkulun liittojen päättävät elimet jotka hyväksyivät tommottiset ala arvoiset sopimukset ,ei varustamot jotka kehtaavat pyytää ei se hullu oo joka pyytää vaan se joka antaa ,eikö tätä epäkohtaa saa vieläkään korjatuksi yksi yhteinen työehtosopimus rahtilaivoille samaa työtä siellä tehdään laivan kokoon katsomatta

• hänen letku

älä jumalauta mene piikkiön laivoihin, siellä se paska varmasti valuu alaspäin!

• woodward

Jos on tietoa niin kertokaapa joku mitä siellä tienaa.

• Ruumajobbari

on ollut Langhin sköneillä koko ajan. Ei ne laivatkaan enää niin pieniä ole, pari on käynyt tän vuoden puolella jenkeissäkin. Ainaski saa hyvää praktiikkaa. Toki esim. Nesteellä saa parempaa liksaa.

• Puolikas skönäri

olen puolikkaana törnit 1/1 saan 3800 € kuukaudessa.

• Stew
        Puolikas skönäri kirjoitti:

...on ne palkat näköjään kaikkialla laskeneet :-)

• jokuvaa
        Puolikas skönäri kirjoitti:

Ohhoh poika,kertosit nyt edes paljonko tuohon sisältyy ylitöitä ja lastinkäsittelytunteja,ilman niitä (ja reilusti)niin et puolikkaana Langilla noin paljon tienaa edes puolivuosilomalla.

• jokuvaa
        jokuvaa kirjoitti:

Ohhoh poika,kertosit nyt edes paljonko tuohon sisältyy ylitöitä ja lastinkäsittelytunteja,ilman niitä (ja reilusti)niin et puolikkaana Langilla noin paljon tienaa edes puolivuosilomalla.

Pursimies YT takuupalkka johon kuuluu viikossa ilman erikorvausta 6 arkiylityötuntia ja 2 pyhätuntia,kuusi ikälisää:2582e,puolikkaan palkkaa en muista mutta tosta voi jo laskea että aika paljon vähemmän.

• Anonyymi
        jokuvaa kirjoitti:

Pursimies YT takuupalkka johon kuuluu viikossa ilman erikorvausta 6 arkiylityötuntia ja 2 pyhätuntia,kuusi ikälisää:2582e,puolikkaan palkkaa en muista mutta tosta voi jo laskea että aika paljon vähemmän.

eiks kokkistujunpalkka oo hans langhilla n. 4000€ kuukaudessa.

• Anonyymi

Paska kannattaa kiertää kaukaa....

• Anonyymi

Fredrik salonen sieltä toimistolta..hänet potkittiin Los kpmg:ltä,sisäpiirivuodon takia..tarkkailkaa kaverisi on kiero,kuin korkkiruuvi

• Anonyymi

Vajaa 4 vuotta ollut Langilla eikä mitään valittamista toistaiseksi. Päinvastoin.

• Anonyymi

Katso tarkemmin..ei kaikki päällepäin näy..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe