Samettikukat

ulos kasvihuoneeseen

Hei,mulla on pieni "kasvihuone", johon voi muovihupun laittaa päälle. Voinko laittaa samettiruusut sinne ja ulos? Vai paleltuvatko? Niin paljon taimia ettei jaksa enää sisällä pitää :)

4

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yöllä muutamaan asteeseen, niin ihan varmasti paleltuvat. Se muovinen huppu ei auta siinä juuri mitään. Kaksikertaisessa muovikasvihuoneessakin lämpötilan ero on noin kolme astetta ulkoilmaan. Ja yksinkertainen on plul miinus nolla. Mutta jos peität sen muovihupun vielä vaikka huovalla, niin sitten jo auttaa. Samettikukka on kyllä erikoisen altis kylmään.

    • hortsonomi

      samettiruusut kasvihuoneeseen, n. 300 tainta vei sisällä liikaa tilaa. Meillä on lasinen (vanhoista ikkunoista) kasvihuone mutta silti seurailen yölämpötiloja että vien puhaltimen jos on tarvis. Leijonankitoja en uskalla vielä sinne siirtää. Onko se sinun "kasvihuone" niin iso ettei sitä pysty siirtämään suojaan jos pakkaset yllättää?

      • toinen hortonomi

        Jahas,samanlainen hortonomi! Minullakin noin 300-400 samettikukkaa kasvihuoneessa joka kevät. Edellsien kesän siemenistä kasvattelen. Halpaa huvia. Kellarilämmitin tai jopa auton sisälämmitin auttaa kasvihuoneessa jos tulee pakkasöitä. Myös kasvihuoneeseen voi laittaa vesitynnyreihin vettä, joka lämpenee päivällä ja tasaa lämpöa öiseen aikaan.


      • hortsonomi
        toinen hortonomi kirjoitti:

        Jahas,samanlainen hortonomi! Minullakin noin 300-400 samettikukkaa kasvihuoneessa joka kevät. Edellsien kesän siemenistä kasvattelen. Halpaa huvia. Kellarilämmitin tai jopa auton sisälämmitin auttaa kasvihuoneessa jos tulee pakkasöitä. Myös kasvihuoneeseen voi laittaa vesitynnyreihin vettä, joka lämpenee päivällä ja tasaa lämpöa öiseen aikaan.

        "pienokaiseni" pariksi yöksi ja jännitin kuinka pärjäävät. Meillä oli ajastimella puhallin kasvihuoneessa ja hyvinhän siellä oli pärjätty :) Puhallin oli vain muutaman tunnin aamuyöstä puhaltamassa. Suurin osa kukista on isolla nupulla odotan koska saan istutella ulos, joitakin annan tyttärelle mutta loput pidän itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe