Ei mene kaupaksi

edes halvalla

Pitäisiköhän antaa asunto ilmaiseksi pois? Siltä tuntuu! Kahden kuukauden aikana yksi katsoja, hänkin tummaihoinen, jolle asunto ei kelvannut. Tiedän, että tässä kaupungissa on kymmeniä kolmioita kaupan ja työttömyys vaan kasvaa. Jään kai lopultakin asumaan itse tähän, en haaveile enää rivitalon päätyasunnosta, olkoon.

11

3064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinta koska

      rivareissa tasakatot vuotaa ja lattiat on kylmiä.

    • Menee kaupaksi

      Kyllä se asunto menee kaupaksi, kunhan laitat hinnan kohdalleen. Ei kannata pitää semmoista hintaa, mitä vastaavista pyydettiin puoli vuotta sitten.

    • hintaaa

      jos asunto ei mene kaupaksi siinä liikaa hintaa. Hyvät asunnot menee kaupaksi vaikka hintaa olisi normaalisti huonot asunnot vaatii hyvät alennukset. Huonoja asuntoja on hissittömien talojen ykköstä korkeammalla olevat,yli kolmen huoneen asunnot,keskustaajamien ulkopuolella olevat kerrostalot ,valurautaputkiset kerrostalot,tasakattoiset pientalot,vanhat 50-70 luvulla rakennetut remottikierrettä odottavat kerrostalot jne. Totaalisia mahdottomuuksia on neljännen kerroksen osakkeet ilman hissiä,yhtiöt joissa päätetty suorittaa putkiremontti tai julkisivuvaihto,talot jossa asuu mustalaisia ym. sosiaalista asuimistoa,yli puolivuotta myynnissä olleet,kepillä jäätä koittaen hinnoitellut,ja huonolla viimeistetyllä remontoidut. Hyviä on ensimmäisen kerroksen asunnot hissittömissä yhtiöissä ja ylimmät kerrokset hissillisissä,uudehkot yhtiöt,hyväkuntoiset asunnot,täysin pommikuntoiset,yksiöt,kaksiot,asunnot keskustaajamassa,kohtuuhintaiset jne. Hyväkin kohde vaatii kuitenkin oikean hinnan, ostajat on hintatietoisia ja moni elää haavetta romahtavista hinnoista.

      • tulee, jos on tullakseen.

        Asuntoni on ongelma. Neljännessä kerroksessa, hissi onneksi pohjakerroksesta asti. Kolmio taitaa olla hankala myydä. Talossa on tehty julkisivu ikkunaremontti (kaikki uutta). Asunto on sisältä remontoitu täysin, kylppäri, keittiö, lattiapinnoitteet jne. MUTTA, putkiremppaa pukkaa...-v.71 rakennettu, eli ... Olen maksanut osakaslainani kerralla pois enkä ole lisännyt sitä myyntihintaan. Kaikki palvelut 1,5 km säteellä. Tosin pyydän samaa hintaa, kuin millä ostin vuonna 2006, mahdollinen ostaja saa lähes 12.000 €:n rempan kaupan päälle. En laske hintaa senttiäkään, vaan otan pois myynnistä ja asun tässä. Maksan sitten tulevan putkirempan ja tyydyn osaani. Joku ehkä ihmettelee, miksi olen myymässä? Olen liikuntarajoitteinen ja hissi on liian pieni.


      • rakennettuja taloja
        tulee, jos on tullakseen. kirjoitti:

        Asuntoni on ongelma. Neljännessä kerroksessa, hissi onneksi pohjakerroksesta asti. Kolmio taitaa olla hankala myydä. Talossa on tehty julkisivu ikkunaremontti (kaikki uutta). Asunto on sisältä remontoitu täysin, kylppäri, keittiö, lattiapinnoitteet jne. MUTTA, putkiremppaa pukkaa...-v.71 rakennettu, eli ... Olen maksanut osakaslainani kerralla pois enkä ole lisännyt sitä myyntihintaan. Kaikki palvelut 1,5 km säteellä. Tosin pyydän samaa hintaa, kuin millä ostin vuonna 2006, mahdollinen ostaja saa lähes 12.000 €:n rempan kaupan päälle. En laske hintaa senttiäkään, vaan otan pois myynnistä ja asun tässä. Maksan sitten tulevan putkirempan ja tyydyn osaani. Joku ehkä ihmettelee, miksi olen myymässä? Olen liikuntarajoitteinen ja hissi on liian pieni.

        uhkaa. Nyt remontoidaan vielä lähinnä 50 luvun taloja. Tosin rakennustekniikka 70 luvulla oli aika huonoa, ja ehkä moni pelkää sitä. Toisaalta 70 luku on muodissa nyt pop ja moni näkee myös sen ajan taloissa rujoa charmia. On varmaan parempi jäädä asumaan kämpään kunnes kysyntä lisääntyy, riippuu paljon missä paikkakunnalla kämppäsi on. Ainakin Helsingissä on kysyntä ainakin noussut Voisit ehkä laittaa kämpän vuokralle ja itse siirtyä vuokralle asumaan,jos saisit liikuntarajoitetulle sopivan kämpän. Vuokranantajana voi vähentää vastikkeen ja lainojen korot verotuksessa.


      • hintaa
        tulee, jos on tullakseen. kirjoitti:

        Asuntoni on ongelma. Neljännessä kerroksessa, hissi onneksi pohjakerroksesta asti. Kolmio taitaa olla hankala myydä. Talossa on tehty julkisivu ikkunaremontti (kaikki uutta). Asunto on sisältä remontoitu täysin, kylppäri, keittiö, lattiapinnoitteet jne. MUTTA, putkiremppaa pukkaa...-v.71 rakennettu, eli ... Olen maksanut osakaslainani kerralla pois enkä ole lisännyt sitä myyntihintaan. Kaikki palvelut 1,5 km säteellä. Tosin pyydän samaa hintaa, kuin millä ostin vuonna 2006, mahdollinen ostaja saa lähes 12.000 €:n rempan kaupan päälle. En laske hintaa senttiäkään, vaan otan pois myynnistä ja asun tässä. Maksan sitten tulevan putkirempan ja tyydyn osaani. Joku ehkä ihmettelee, miksi olen myymässä? Olen liikuntarajoitteinen ja hissi on liian pieni.

        Ei tuo nyt ongelma-asunnolta heti suoraan kuulostanut. Putkiremppa -71 rakennetussa ei välttämättä ole lähitulevaisuutta. Siellä voi olla muoviputket jotka kestää paremmin. Sitä voisi koittaa pitää myynnissä taukoa ja parin kuukauden päästä uudelleen eri välittäjällä. Kai huomasit pyytää hinta-arvioita ja myyntiaika-arvioita useammalta välittäjältä ennen myyntisopimuksen tekoa? Välittäjissä on eroja. Yleensä pienet välitysliikkeet saa huonommin kauppoja aikaiseksi.


    • ja yksikin riittää estämään

      Negatiivinen "mainostaja" esti vuosia asuntomme myynnin!

    • juttu tämä...

      Helsinkiläinen asiakkaani peri rovaniemeltä asunnon, joka sijaitsee niin syrjässä ja huonolla alueella ettei siellä ole palveluita eikä julkista liikenneyhteyttä. Hän maksoi ensin perintöverot ja sitten huonon taloyhtiön korjauskuluja = muutaman kymppitonnin. Asuntoa kukaan ei ole suostunut vuokraamaan ja myynti on vielä vaikeampaa. Kukaan ei ole edes tullut katsomaan. Asunnosta on vain kuluja jokakuukaudessa yhtiövastikkeen muodossa. Asiakkaani sanoi että ei olisi kannattanut ottaa sitä perintöä vastaan ollenkaan, vaan olisi pitänyt jättää se valtiolle. Että näin ikkään... Missä se sinun asuntosi sijaitsee?

      • eli työttömyysalueella

        Asuntoni on Forssassa, jossa alkaa työttömiä ja lomautettuja olla kosolti. Myyjänä pankin kiinteistövälitys. Ajattelin toimia niin, että otan pois myynti-ilmoituksen ja laitan sen ensi keväänä uudelleen. Talon asukkaat pitävät myyntihintaani halpana...Olen saanut apua taloyhtiöltä liikkumisongelmieni vuoksi esim. luiskaa, sähkärin säilytystilan, saunaan tukikaiteen. Ei kai tässä kiire ole, aikaa on rajattomasti, ihminen vain hosuu. Ensi keväästä ei kukaan vielä tiedä?


      • kuitenkin...
        eli työttömyysalueella kirjoitti:

        Asuntoni on Forssassa, jossa alkaa työttömiä ja lomautettuja olla kosolti. Myyjänä pankin kiinteistövälitys. Ajattelin toimia niin, että otan pois myynti-ilmoituksen ja laitan sen ensi keväänä uudelleen. Talon asukkaat pitävät myyntihintaani halpana...Olen saanut apua taloyhtiöltä liikkumisongelmieni vuoksi esim. luiskaa, sähkärin säilytystilan, saunaan tukikaiteen. Ei kai tässä kiire ole, aikaa on rajattomasti, ihminen vain hosuu. Ensi keväästä ei kukaan vielä tiedä?

        Minusta ei kannata odottaa sitä että työttömyys nousee ja ihmisillä on vielä vähemmän rahaa. Ei tämä nyt ihan niin nopeasti ole ohi tämä heikompi aika... Vuokraa vaikka huone jollekin opiskelijalle tai jollekin muulle niin saat ainakin pari sataa euroa kuussa. Ruokarahat ainakin. Älä odota. Odottavan aika on tälläkertaa aika pitkä... Myyntiin vaan edelleen ja laita nyt hinta keskihintaa alemmas että menee kaupaksi. Kyllä sieltä saa kohta vuokra- asuntoja halvalla kun työttömyys lisääntyy... Nämä oli "vaan" minun neuvot. Pitäisi osata lukea kristallipalloa että onnistuisi...


      • asioita seuraillut
        kuitenkin... kirjoitti:

        Minusta ei kannata odottaa sitä että työttömyys nousee ja ihmisillä on vielä vähemmän rahaa. Ei tämä nyt ihan niin nopeasti ole ohi tämä heikompi aika... Vuokraa vaikka huone jollekin opiskelijalle tai jollekin muulle niin saat ainakin pari sataa euroa kuussa. Ruokarahat ainakin. Älä odota. Odottavan aika on tälläkertaa aika pitkä... Myyntiin vaan edelleen ja laita nyt hinta keskihintaa alemmas että menee kaupaksi. Kyllä sieltä saa kohta vuokra- asuntoja halvalla kun työttömyys lisääntyy... Nämä oli "vaan" minun neuvot. Pitäisi osata lukea kristallipalloa että onnistuisi...

        Tämä lama taantuma on Suomen valtion silmissä ohin ens vuoden lopulla kun alkaa nousu. No onko näin voi kysyä? Tuollakaan ei oikeestaan ole kovasti väliä muutakuin sillä että jos silloin myyt kannattaa varautua - xxxx eur hinnan alennuksiin. Forssa on keskeinen sijainti mutta isot kaupungit liian kaukana. siinä on syy heikkoon kysyntään forssan ulkopuolelta. Ajattele asiaa itsekkäästi ko kaupungissa on aso asuntoja saisit ehkä sellasen kun myyt nykyisen kämppäsi niin tein mä. Ja nyt on vapaa kun taivaan lintu omistamisen murheista. putkiremppa tulee kun tulee. ite en ko ikäistä asuntoa edes hartkitsisi. mutta se olen vaan mä. Mutta onhan omistus asunnossa muitakin kuluja kodinkoneet ja jos esim työttömyys nousee ja vastikkeita jää maksamatta niin yhtiössä olevien vastikkeet nousevat. Omistajuus on nousukaudella jees mut laskukaudella jos ei ole oma ja velaton ja mukava et haluaa asua niin aika onneton tilanne. eli lyhyt yhteen veto: Älä myy jos näät ettei ole ongelma jos korteeraat samassa asunnossa samalla kylällä 5 - 10 v koska se on aika jonka tämä taantuma/lama voi ottaa.. en sano onko kuinka toden näköistä. mutta varautumalla ns pahimpaan pärjää hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe