kaksi Andromeda

-kirjaa

luin tässä muutama vuosi sitten Ivan Jefremovin kirjan "Andromedan tähtisumu". Mahtava lukukokemus. Tässä talvella oli tilaisuus hankkia paljon kehuttu Michael Crichtonin "Andromeda uhkaa". Ihan täyttä skeidaa. Jo ihan alussa kun porukat kuljetti kahta saastuneelta alueelta löytynyttä eloonjäänyttä ihan vain sellaisenaan helikopterilla huippusuojattuun laboratorioon niin meni uskottavuus ja kun juttu jatkui samanlaisena niin roskikseen lensi.

4

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Chrichton ei kovin montaa hyvää kirjaa ole kirjoittanut, mutta lukemistani (ehkä 3-4, en edes muista varmasti), on tuo Andromeda uhkaa ehdottomasti paras. Ja ainut Chrichtonin kirja, jota en hyllyssäni häpeä... Aikansa lapsihan se on, monessakin mielessä. Mutta tuollainen sivuseikka, kuin miten eloonjääneitä kuljetetaan, ei minun lukukokemukseeni vaikuta (en itse asiassa edes muista, mitä kirjassa luki - leffa tuli pari päivää sitten, siinä vietiin helikopterilla ainakin alkumatka, mutta eipä ollut hirveästi vaihtoehtoja).

      • -kirjaa

        minä olen ns. "kovan" Scifin ystävä ja luen paljon, väitän miltei että yksityinen alan kirjastoni on kaupungin paras ;-) Minua häiritsee suunnattomasti jos kirja vilisee ihan alkeellisia virheit joista näkyy ettei kirjailija yhtään arvosta lukijaa. Tuo Chrictonin kirja on selkeästi elokuvakäsis siksi se lienee moinen, tärkeää on vain näyttävä toiminta, ei mikään muu. Tuota "lensi roskikseen" ei nyt ihan kirjaimellisesti pidä ottaa; joutuipa vain vaatehuoneen perällä olevaan ö-luokan kirjojen hyllyyn piiloon, en kehtaa vieraille näyttää.


      • The Rat
        -kirjaa kirjoitti:

        minä olen ns. "kovan" Scifin ystävä ja luen paljon, väitän miltei että yksityinen alan kirjastoni on kaupungin paras ;-) Minua häiritsee suunnattomasti jos kirja vilisee ihan alkeellisia virheit joista näkyy ettei kirjailija yhtään arvosta lukijaa. Tuo Chrictonin kirja on selkeästi elokuvakäsis siksi se lienee moinen, tärkeää on vain näyttävä toiminta, ei mikään muu. Tuota "lensi roskikseen" ei nyt ihan kirjaimellisesti pidä ottaa; joutuipa vain vaatehuoneen perällä olevaan ö-luokan kirjojen hyllyyn piiloon, en kehtaa vieraille näyttää.

        Itsellä tulee luettua nykyään ehkä enemmän muuta kuin kovaa scifiä, mutta joskus kymmenen vuotta sitten tilanne oli täysin päinvastainen. Oma spefihyllyni on aika aneeminen, ehkä 6 metriä, josta scifiä noin 4. En voi väittää itseäni kovin kummoiseksi harrastajaksi (sen jälkeen kun olen parin "oikean" harrastajan hyllyt nähnyt). Mutta tuleehan tuota luettua silloin kun ehtii... :) Niistä Chrichtonin muista kirjoista vielä... Jos et ole lukenut, vältä kuin ruttoa. Tuon Andromeda Strain on vielä kovaa scifiä ja muutenkin laatukamaa verrattuna siihen muuhun tuotantoon. Siitä toisesta Andromedasta, löytyy hyllystä mutten muista juuri yhtään siitä (pitääpä lukaista uudestaan). Jos kuitenkin neuvostoscifin ystäviä olet, suosittelen Strugatskin veljesten "Miljardi vuotta ennen maailmanloppua" teosta - joka minulla pitäisi olla hyllyssäni, mutta joka on muutossa kadonnut. Ei kylläkään hirveän kovaa, tai ei sinne päinkään, mutta lukukokemus. :)


      • -kirjaa
        The Rat kirjoitti:

        Itsellä tulee luettua nykyään ehkä enemmän muuta kuin kovaa scifiä, mutta joskus kymmenen vuotta sitten tilanne oli täysin päinvastainen. Oma spefihyllyni on aika aneeminen, ehkä 6 metriä, josta scifiä noin 4. En voi väittää itseäni kovin kummoiseksi harrastajaksi (sen jälkeen kun olen parin "oikean" harrastajan hyllyt nähnyt). Mutta tuleehan tuota luettua silloin kun ehtii... :) Niistä Chrichtonin muista kirjoista vielä... Jos et ole lukenut, vältä kuin ruttoa. Tuon Andromeda Strain on vielä kovaa scifiä ja muutenkin laatukamaa verrattuna siihen muuhun tuotantoon. Siitä toisesta Andromedasta, löytyy hyllystä mutten muista juuri yhtään siitä (pitääpä lukaista uudestaan). Jos kuitenkin neuvostoscifin ystäviä olet, suosittelen Strugatskin veljesten "Miljardi vuotta ennen maailmanloppua" teosta - joka minulla pitäisi olla hyllyssäni, mutta joka on muutossa kadonnut. Ei kylläkään hirveän kovaa, tai ei sinne päinkään, mutta lukukokemus. :)

        nimittäin Strugatskin veljesten "Miljardi vuotta ennen maailmanloppua" joskus kauan, kauan sitten. Mutta täytyypä kerrata... samoinkuin "Hankalaa olla jumala" ja "Poika helvetistä" jotka myös olen lukenut. Täytyy sanoa että Strugatskit eivät ole ihan suosikkieni kärjessä, vivahtavat vähän liikaa fantasiaan, mutta muuten ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe