Niinku mulla on nyt ollut tätä kurkunkipua ja lääkäri sanoi silloin et johtuu refluksista. Viime kerralla reflusia ei ollut mutta kurkkukipu jatkuu. Niin olen sitten syönyt 2x2kk Nexiumia, puoli vuotta Rennieta jne.. mutta nykyisin ku ottaa rennien niin tulee tosi huono olo. Tuntuu et on ihan tokkurassa, kädetki melkein tärisee, huono olo ja vähän ku olis krapulassa siis. Kaveritkin jo kyselleet että mikä sulla on. Siis ihan jo yhden tabletin jälkeen! Mitään muuta lääkettä ei ole ollut käytössä. Nexiumistakin tuli huono olo niin etten voi sitä enää syödä. Nyt ostin luontaistuotekaupasta valmarinia ja pascoeta. Pascoe ei ainakaan aiheuttanut mitää oireita. Pascoen mukaan happo-emäs tasapaino normaalin ajarajoilla. Maitoallergiaakin epäilin. Ainakin paastosta oli se hyöty että näpyt hävisi kasvoilta :-) ja kurkku oli vähän aikaa terve. Nyt olen taas käyttänyt maitotuotteita vähän kun ajattelin että kyseessä on närästys sittenkin. Oireita ei minulla ole paitsi jos vedän sitruunan mehun raakana niin sitten tulee rinnan alle närästyspoltetta, mutta kurkkukipu ei ainakaan heti muuttunut miksikään. Kokeilun vuosi join. Suklaa syömisestä kurkku meni välittömästi kipeäksi ja marinadit ja sipuli pahentaa kipua sekä ehkä viljatuotteet. Mut miksi en tunne närästystä? onko se jotenkin niin pientä? Yöllä kurkku on lähinnä ollut kuiva mutta nyt kurkkukipu pahentui vaikka enää ei ole ollut hapanta makua suussa aamuisin.
rennie?
13
10317
Vastaukset
- mitään auta.
Olen kokeillut. Ainoastaan ruokasooda auttaa ja vie jopa päänsäryn mennessään.
- Laryngo
Tämäkin on sellainen asia, joka pitäisi olla lääkärin kertomaa perustietoa heti refluksista puhuttaessa ... ei vielä valitettavasti ole ... Itsellä ei voi sanoa närästystä olleen näinä vuosina - valitettavasti painottuu noihin kurkkuoireisiin. Se mitä perinteisesti sanotaan närästykseksi (eli se tunne, joka syntyy pelkästään ruokatorvessa) ei ehdi syntyyn tässä kurkunpään refluksimuodossa (just se esim. outo kurkkikipuilu ja oireilu), koska ruokatorven -ylempi- sulkija (josta hirveän vähän puhutaan) ei toimi kunnolla ja päästää aineksen nousemaan kurkun puolelle. Näitä molempia sulkijoita (ja niiden yhteistoimintaa) on kyllä tutkittu mutta mitään uutta konkreettista refluksikon elämää helpottavaa ei kyllä siltä rintamalta ole löytynyt.
- .............
Antepsin vähän helpottaa kurkkuoireita, mutta sitä ei ilmeisesti saa käyttää pidempään. Auttaako se jos siirtyy kasvissyöjäksi eli jättää kalan, lihan ym. minimiin ja syö niitä ns. emästä tuottavia tuotteita. Närästys alkoi yht'äkkiä joten siihen pitäisi olla syy. Esim. työpaikalla nautitut valmisateria ym. Kyllä tästä taudista pitää pystyä paranemaan jollain tavalla. Uskon vielä ainakin siihen.
- refluksi
............. kirjoitti:
Antepsin vähän helpottaa kurkkuoireita, mutta sitä ei ilmeisesti saa käyttää pidempään. Auttaako se jos siirtyy kasvissyöjäksi eli jättää kalan, lihan ym. minimiin ja syö niitä ns. emästä tuottavia tuotteita. Närästys alkoi yht'äkkiä joten siihen pitäisi olla syy. Esim. työpaikalla nautitut valmisateria ym. Kyllä tästä taudista pitää pystyä paranemaan jollain tavalla. Uskon vielä ainakin siihen.
refluksia sairastan ja ihmettelen miksi,joissakin haponsalpaajissa on sitruunahappoa? Sehän vasta poltteleekin,ei kyllä itsellä ole mikään lääke auttanut,mutta ruokavalio kylläkin. Kun muistan,etten syö liian suuria annoksia ja vältän,liikaa kahvinjuontia,sitrushedelmiä,suklaata,tomaattia,banaania,salaatteja ja ertyisesti marinoituja ruokia,siis mausteetonta vähärasvaista ruokaa se sopii. Kevytmaito on hyvä pika-apu yöllisiin haponhyökkäyksiin. Stressiä ja alkoholin liiallista käyttöä vältä,eikä sovi konjakki tai ligööri,eli kaikki pitää olla mahdollisimman neutraalia.
- aikoina
refluksi kirjoitti:
refluksia sairastan ja ihmettelen miksi,joissakin haponsalpaajissa on sitruunahappoa? Sehän vasta poltteleekin,ei kyllä itsellä ole mikään lääke auttanut,mutta ruokavalio kylläkin. Kun muistan,etten syö liian suuria annoksia ja vältän,liikaa kahvinjuontia,sitrushedelmiä,suklaata,tomaattia,banaania,salaatteja ja ertyisesti marinoituja ruokia,siis mausteetonta vähärasvaista ruokaa se sopii. Kevytmaito on hyvä pika-apu yöllisiin haponhyökkäyksiin. Stressiä ja alkoholin liiallista käyttöä vältä,eikä sovi konjakki tai ligööri,eli kaikki pitää olla mahdollisimman neutraalia.
saatu kuriin, mutta nyt on menossa vaikea suolistokipukausi ripulivaiheineen jne. Mulla oli viime syksynä tosi vaikea närästysvaihe, jouduin sairaalaankin sydänkoneeseen.
- .............
aikoina kirjoitti:
saatu kuriin, mutta nyt on menossa vaikea suolistokipukausi ripulivaiheineen jne. Mulla oli viime syksynä tosi vaikea närästysvaihe, jouduin sairaalaankin sydänkoneeseen.
Tuntuu että mustikkasoppokin aiheuttaa närästystä.. kurkunpoltetta.
- .........
Mulla myös vuosia ollut juuri tuo yöllinen kurkkukipu, siis se kauhea liemi nousee kurkkuun asti. Ranixal auttaa ettei varsinaisesti närästä, mutta tuohon liemen nousuun ei auta. Auttaako siihen mikään?
- PepsiDuo
Minä en tuota Rennietä koskaan ole voinut sietää, onneksi tuli muita. Siitä tuli niin kuvottavan huono olo, että huomattavasti parempi olo on tuo närästystyskin sietää.
- Nyt on hyvä olo
Rennietä otti kun ei muuta ollut, mutta sitten tuli se pahoinvointi aina. Onneksi tuli useita hyviä tilalle.
- Ei enää Rennietä
Miksi ei jo lopeteta Rennien myyntiä, koska siitä olen tullut myös huonovointiseksi. Eikä auta eri maut.
- fgn xb
Ei sitä ole pakko syödä eikä se kaikille aiheuta pahoinvointia.
- k.s.t.s.a
rennie alkoi kirvelemään jos suussa ollessaan! Mitä myrkkyä se on
- Lena666
Rennistä tosiaan tulee pahoinvointia ja omituinen olo. Somac auttaa ja pidempään eikä tule pahoinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395