Elikkä olen aikeissa hankkia soutuveneen, jolla onnistuisi moottorilla ajeleminenkin. Ja nuo kaksi vaihtoehtoa olis nyt päälimmäisinä mielessä. Kaislaa ainakin on kehuttu melko paljon ja kokoa siinä on ainakin. Ja terhin veneestä ei löydy kovin paljoa tietoa netistä, esim. millainen se on soutaa ja kuinka vakaa se on. Ja perään laittaisin 5 hv koneen. Vene tulisi etupäässä kalastuskäyttöön kallaveteen. Eli kumpi ompi parempi vai tulisko muita samantyylisiä mieleen, mielellään samassa hintaluokassa.
Kaisla 525 erä vai Terhi 440
11
2960
Vastaukset
- on yksi iso
ongelma.Ja se on tuo täyte.Läpiviennit ovat nykyisissä veneissä luokattomia.Neljä vuotta taistelua terhin kanssa, mutta onneksi sai viimme vuonna venee myytyä viasta huolimatta.
- ..ole..
kumpaisestakaan kokemusta, mutta jos puheisiin on uskominen niin terhiä on kehuttu että olisi vakaa mutta huono soutaa, taittaa olla aika leveä, varmaan hyvä heittolavetti.
- ..hakusanalla..
.. Terhi 440, esim. vetouistelu.com tai kalastus.com, noissa on ollut juttua kyseisestä veneestä, tai ihan kuukleen hakusanaksi Terhi 440.
- Terhi
Yhden kesän tuskailin Kallalla Terhin kanssa,v*****mainen soutaa,kulkee nenä pystyssä tahi kyntää,yhtäkaikki,paska vene. Nyt on alla (kunhan tuo Kalla tuosta sulaa) Suvin 395 ja 5hp 4t moottori jolla yksin ajaessa pääsee jopa liukuun. Eli osta vaan se Kaisla,riittää Kallavedelle hyvin. 395 Suvin kanssakin ollaan kovissa keleissä oltu 11m/s tuulta ja mainiosti on pärjätty,Kaislalla varmasti tumpelompikin pärjää. Terhi on turha.
- Kaisla 525 erä
Kiitos vastauksista. Taidampa ostaa tuon kaislan. Sillä varmaan pärjää kallavedellä, ja ompahan ainakin parempi soutaa, jos joskus kone simahtaa kun on jossain kaukana venepaikasta.
- sitä Kaislaa
Kaisla 525 erä kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Taidampa ostaa tuon kaislan. Sillä varmaan pärjää kallavedellä, ja ompahan ainakin parempi soutaa, jos joskus kone simahtaa kun on jossain kaukana venepaikasta.
Morjenstetaan kun kallalla vastakkain ajellaan. Jäät lähtee muuten 12.5 että hommaa vene ennen sitä.
- itellinen
sitä Kaislaa kirjoitti:
Morjenstetaan kun kallalla vastakkain ajellaan. Jäät lähtee muuten 12.5 että hommaa vene ennen sitä.
Minä ostin nyt keväällä em. 525 Kaislan. Veneitä on ollut isoja ja pieniä aikaisemminkin, mutta nyt minulla vasta on VENE. Kaisla kulke 4 hv prutkulla käsittämättömän kovaa, eikä nosta keulaa siivekkeiden ansiosta. Minullakin oli edellinen vene Terhi, se oli turha. Yritettiin hauenkudulla kaverin kanssa kaataa vene, ei saatu nurin vaikka roikuttiin samalla laidalla. On siinä miinuksiakin, raskas vetää maalle, hauen puskakalastuksessa kankea kääntyilemään....isolla veneellä on ison veneen ominaisuudet.
- jokipaatti
itellinen kirjoitti:
Minä ostin nyt keväällä em. 525 Kaislan. Veneitä on ollut isoja ja pieniä aikaisemminkin, mutta nyt minulla vasta on VENE. Kaisla kulke 4 hv prutkulla käsittämättömän kovaa, eikä nosta keulaa siivekkeiden ansiosta. Minullakin oli edellinen vene Terhi, se oli turha. Yritettiin hauenkudulla kaverin kanssa kaataa vene, ei saatu nurin vaikka roikuttiin samalla laidalla. On siinä miinuksiakin, raskas vetää maalle, hauen puskakalastuksessa kankea kääntyilemään....isolla veneellä on ison veneen ominaisuudet.
No tietenkin mihin vertaa... mutta ei noita tonnikeijukaisia (suuret soutu?veneet) voi kukaan, joka kevytkulkuisella ja nopealla veneellä päästellyt, voi nopeaksi sanoa. Toki ne hyviä veneitä ainakin tuo kaislan erä ja vetoviis ovat ja nillä isossakin vedessä jonkinsortin aallossakin pärjää, muttaettä nopea ja hyvä soutaa.. pah
- 25488
jokipaatti kirjoitti:
No tietenkin mihin vertaa... mutta ei noita tonnikeijukaisia (suuret soutu?veneet) voi kukaan, joka kevytkulkuisella ja nopealla veneellä päästellyt, voi nopeaksi sanoa. Toki ne hyviä veneitä ainakin tuo kaislan erä ja vetoviis ovat ja nillä isossakin vedessä jonkinsortin aallossakin pärjää, muttaettä nopea ja hyvä soutaa.. pah
Oli niin varmoja mielipiteitä että rupesi kiinnostamaan että milloin ne jäät lähti?
- Kala Kalle
25488 kirjoitti:
Oli niin varmoja mielipiteitä että rupesi kiinnostamaan että milloin ne jäät lähti?
hieman aikaisemmin,löytyi kuva joka on otettu 13.5.09 että aika lähelle se minun veikkaus kai meni.
Syksyllä mennäänkin nyt sitten Lamilla ja on muuten tukeva paatti Suvin jälkeen,vaan hyvinpä sillä Suvillakin pärjäsi mutta nyt voi syyshaukea lähteä vetämään kovassakin kelissä ilman vaihto kalsareita. Kireitä siimoja ja moikataan kun tavataan. - 7072X
Kala Kalle kirjoitti:
hieman aikaisemmin,löytyi kuva joka on otettu 13.5.09 että aika lähelle se minun veikkaus kai meni.
Syksyllä mennäänkin nyt sitten Lamilla ja on muuten tukeva paatti Suvin jälkeen,vaan hyvinpä sillä Suvillakin pärjäsi mutta nyt voi syyshaukea lähteä vetämään kovassakin kelissä ilman vaihto kalsareita. Kireitä siimoja ja moikataan kun tavataan.Soutu Palta on suunnilleen saman kokoinen jämäkäksi ja hyvillä ominaisuuksilla varustetuksi kehuttu. Kokeilitko sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100