Kämmenet kutisee

Tiinuska1234

Kaipaisin neuvoja aivan totaalisen kauheeseen kämmenien kutinaan. Se on melkein päivittäistä ja on kirvelevää/polttelevaa. Mitään jälkiä (näppylöitä tai ihottumaa) ei kuitenkaan näy. Tätä on jatkunut parin viikon ajan. Minulla oli syyhy joka kyllä parani lääkkeillä. Sen jälkeen kaikki iho oireet ja kutina hävisi. Mutta nyt kutina on palannut käsiin. En usko sen olevan enää siitä koska silloin kutisi reisien sisäosat ja kutina painottui iltaan/yöhön. Kärsin myös heinä/siitepöly allergiasta, joten voisiko tämä olla niistä joku uusi oire vai jostain muusta? En ainakaan ole mihinkään ruokaan osannut sitä yhdistää. Olen omenalle ja pähkinöille allerginen, ja jotkut hedelmät aiheuttaa kanssa paukamia ja kutinaa suun sisäosaan. Luin että kutina voisi olla oire maksan huonosta voinnista. Juon todella harvoin. Lisäksi olen täysin normaalipainoinen (hoikka). Allergialääkkeillä oireet katoavat nopeasti, eikä kutina kestä kerrallaan muutenkaan kuin n. puolisen tuntia jolloin katoaa taas. Tämä on todella kiusallista.. jos jollain on samantapaisia oireita ja kokemuksia, olisin todella kiitollinen vastauksista.

7

12226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oire...

Olet rasittunut henkisesti. Joko pelkäät tai sitten vihaat.

• Tiinuska1234

Voiko tuo oire olla sellaisesta.. Itse asiassa minulla on paljon stressiä avokkini takia jolla on paha alkoholiongelma... Tämä tietysti aiheuttaa vihaa ja surua, ku aina saa olla huolissaan ja murheissaan..

• Tiinuska1234
        Tiinuska1234 kirjoitti:

Voiko tuo oire olla sellaisesta.. Itse asiassa minulla on paljon stressiä avokkini takia jolla on paha alkoholiongelma... Tämä tietysti aiheuttaa vihaa ja surua, ku aina saa olla huolissaan ja murheissaan..

Ja tuosta pelosta tuli mieleen vielä että syyhyn jälkeen olen kammonnut koko ajan onko se todella kadonnut, näen jopa unta siitä..

• tuhlaat elosi
        Tiinuska1234 kirjoitti:

Ja tuosta pelosta tuli mieleen vielä että syyhyn jälkeen olen kammonnut koko ajan onko se todella kadonnut, näen jopa unta siitä..

juopon takia ja rvit kämmenesi verille. huoh. miksi muka 'rakkaus' on niin vahva, että jaksaa toljottaa juopon toilauksia. heikkoutta se on. lakkaa kämmenet kutiamasta kun otat vastuun OMASTA elämästäsi.

• Tiinuska1234
        tuhlaat elosi kirjoitti:

juopon takia ja rvit kämmenesi verille. huoh. miksi muka 'rakkaus' on niin vahva, että jaksaa toljottaa juopon toilauksia. heikkoutta se on. lakkaa kämmenet kutiamasta kun otat vastuun OMASTA elämästäsi.

No mutta voihan se olla jostain muustakin johtuvaa, jotenkin nyt ei vaan päähän sovi ajatus että stressin takia alkaa kämmenet kutista..

• Savipuoli-ihottumasta

Sain lomareissulla tälläisen sitkeän ihottuman. Se siirtyi muualta kehosta kämmeniin. Edes pakkaset ei tuhonneet ihottuman itiöitä. Eräs kirurgi diagnosoi ihon punaist laikkuni savipuoleksi. Ihottuma oli levinnyt monia vuosia ympäri kehoa suuriksi laikuiksi. Saunan tai suihkun jälkeen ihottuma aktivoituu helakanpunaiseksi. Ainakin minun ihottumani häippäsi viikossa apteekin Nizoral lääkeshampoolla. matti 59

• siskovaan

kyllä täällä taas leukoja louskutetaan ku lääkäri konsanaan tietämättä asiasta yhtään mitään.
        Itselläni tulee järkyttävä kutina kämmeniin MANGOSTA! Ei ihottumaa ei mitään näkyvää, vain kauhea kutina.
        Kestää tunnista pariin pahana jonka jälkeen helpottaa.. Totesin ko. allergian vasta yli 30 vuotiaana allergiaa ei ole ollut nuorempana.. Ihan ekana mä tsekkaisin onko ruokavaliossa jotain mikä voisi oireet aiheuttaa kun sulla noita hedelmäallergioita muutenkin on..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9257
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      57
      4826
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4511
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      53
      2833
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1546
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      43
      1211
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1154
    Aihe