Kämmenet kutisee

Tiinuska1234

Kaipaisin neuvoja aivan totaalisen kauheeseen kämmenien kutinaan. Se on melkein päivittäistä ja on kirvelevää/polttelevaa. Mitään jälkiä (näppylöitä tai ihottumaa) ei kuitenkaan näy. Tätä on jatkunut parin viikon ajan. Minulla oli syyhy joka kyllä parani lääkkeillä. Sen jälkeen kaikki iho oireet ja kutina hävisi. Mutta nyt kutina on palannut käsiin. En usko sen olevan enää siitä koska silloin kutisi reisien sisäosat ja kutina painottui iltaan/yöhön. Kärsin myös heinä/siitepöly allergiasta, joten voisiko tämä olla niistä joku uusi oire vai jostain muusta? En ainakaan ole mihinkään ruokaan osannut sitä yhdistää. Olen omenalle ja pähkinöille allerginen, ja jotkut hedelmät aiheuttaa kanssa paukamia ja kutinaa suun sisäosaan. Luin että kutina voisi olla oire maksan huonosta voinnista. Juon todella harvoin. Lisäksi olen täysin normaalipainoinen (hoikka). Allergialääkkeillä oireet katoavat nopeasti, eikä kutina kestä kerrallaan muutenkaan kuin n. puolisen tuntia jolloin katoaa taas. Tämä on todella kiusallista.. jos jollain on samantapaisia oireita ja kokemuksia, olisin todella kiitollinen vastauksista.

7

10898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oire...

      Olet rasittunut henkisesti. Joko pelkäät tai sitten vihaat.

      • Tiinuska1234

        Voiko tuo oire olla sellaisesta.. Itse asiassa minulla on paljon stressiä avokkini takia jolla on paha alkoholiongelma... Tämä tietysti aiheuttaa vihaa ja surua, ku aina saa olla huolissaan ja murheissaan..


      • Tiinuska1234
        Tiinuska1234 kirjoitti:

        Voiko tuo oire olla sellaisesta.. Itse asiassa minulla on paljon stressiä avokkini takia jolla on paha alkoholiongelma... Tämä tietysti aiheuttaa vihaa ja surua, ku aina saa olla huolissaan ja murheissaan..

        Ja tuosta pelosta tuli mieleen vielä että syyhyn jälkeen olen kammonnut koko ajan onko se todella kadonnut, näen jopa unta siitä..


      • tuhlaat elosi
        Tiinuska1234 kirjoitti:

        Ja tuosta pelosta tuli mieleen vielä että syyhyn jälkeen olen kammonnut koko ajan onko se todella kadonnut, näen jopa unta siitä..

        juopon takia ja rvit kämmenesi verille. huoh. miksi muka 'rakkaus' on niin vahva, että jaksaa toljottaa juopon toilauksia. heikkoutta se on. lakkaa kämmenet kutiamasta kun otat vastuun OMASTA elämästäsi.


      • Tiinuska1234
        tuhlaat elosi kirjoitti:

        juopon takia ja rvit kämmenesi verille. huoh. miksi muka 'rakkaus' on niin vahva, että jaksaa toljottaa juopon toilauksia. heikkoutta se on. lakkaa kämmenet kutiamasta kun otat vastuun OMASTA elämästäsi.

        No mutta voihan se olla jostain muustakin johtuvaa, jotenkin nyt ei vaan päähän sovi ajatus että stressin takia alkaa kämmenet kutista..


    • Savipuoli-ihottumasta

      Sain lomareissulla tälläisen sitkeän ihottuman. Se siirtyi muualta kehosta kämmeniin. Edes pakkaset ei tuhonneet ihottuman itiöitä. Eräs kirurgi diagnosoi ihon punaist laikkuni savipuoleksi. Ihottuma oli levinnyt monia vuosia ympäri kehoa suuriksi laikuiksi. Saunan tai suihkun jälkeen ihottuma aktivoituu helakanpunaiseksi. Ainakin minun ihottumani häippäsi viikossa apteekin Nizoral lääkeshampoolla. matti 59

      • siskovaan

        kyllä täällä taas leukoja louskutetaan ku lääkäri konsanaan tietämättä asiasta yhtään mitään.
        Itselläni tulee järkyttävä kutina kämmeniin MANGOSTA! Ei ihottumaa ei mitään näkyvää, vain kauhea kutina.
        Kestää tunnista pariin pahana jonka jälkeen helpottaa.. Totesin ko. allergian vasta yli 30 vuotiaana allergiaa ei ole ollut nuorempana.. Ihan ekana mä tsekkaisin onko ruokavaliossa jotain mikä voisi oireet aiheuttaa kun sulla noita hedelmäallergioita muutenkin on..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe