Kumman ostaisin?

Kumman

Noin v. 2002-03 farmari-Meganen vai noin v. 1999-2000 farmari-Lagunan? Tilastojen ja kirjoittelujen perusteella Megane olisi hiukan vähävikaisempi.

9

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudempi

      Malli ja vuosimalli ole parempi valinta.

    • ifarten

      Jos pitäisi valita 1999-2000 mallisen Lagunan ja 2002-03 Meganen välilä niin ehdottomasti se I ko- panen ja sarjan loppupään Laguna on oikea valinta II koppanen on sitten jo pelkkä vikapesä!

    • olisisit

      Jos olisit oikein oikein viisas mies,jättäisit kummankin noista ostamatta.Oletko muuten nähnyt oikein viisasta miestä,minä olen eikä tämä viisas mies ajanut ranskalaisella autolla.

      • Lagupekka

        Yleensä oikein viisaat miehet ajaa ranskalaisella autolla. Olen nähnyt montakin sellaista.


      • Kumman
        Lagupekka kirjoitti:

        Yleensä oikein viisaat miehet ajaa ranskalaisella autolla. Olen nähnyt montakin sellaista.

        Auto tulee tarpeeseen eli tarvitaan tavaroiden kuljettamiseen. En nyt vain ole varma, uskaltaisiko ostaa farmari-Lagunan, kun siitä puhutaan niin paljon, ja kun Meganen juttujakin lukee, niin ei sekään ole viaton. Kumpi on parempi farmarina? Farmarinhan pitäisi kestää kovaa rasitusta, painoa, mahdollisesti vielä jos sillä vedetään kärryä tai asuntovaunua. Vuoden kahden ero ei ehkä juurikaan ruosteen osalta tee mitään eroa.


      • ferryman
        Kumman kirjoitti:

        Auto tulee tarpeeseen eli tarvitaan tavaroiden kuljettamiseen. En nyt vain ole varma, uskaltaisiko ostaa farmari-Lagunan, kun siitä puhutaan niin paljon, ja kun Meganen juttujakin lukee, niin ei sekään ole viaton. Kumpi on parempi farmarina? Farmarinhan pitäisi kestää kovaa rasitusta, painoa, mahdollisesti vielä jos sillä vedetään kärryä tai asuntovaunua. Vuoden kahden ero ei ehkä juurikaan ruosteen osalta tee mitään eroa.

        Valitse vaan se Laguna jossa on paremmin tilaa ja kantavuus mieluiten 2,0 koneella ja vm:1999-2000 näitä löytyy hyviä yksilöitä edullisesti.


      • Meksu ykkönen
        Kumman kirjoitti:

        Auto tulee tarpeeseen eli tarvitaan tavaroiden kuljettamiseen. En nyt vain ole varma, uskaltaisiko ostaa farmari-Lagunan, kun siitä puhutaan niin paljon, ja kun Meganen juttujakin lukee, niin ei sekään ole viaton. Kumpi on parempi farmarina? Farmarinhan pitäisi kestää kovaa rasitusta, painoa, mahdollisesti vielä jos sillä vedetään kärryä tai asuntovaunua. Vuoden kahden ero ei ehkä juurikaan ruosteen osalta tee mitään eroa.

        Itsellä megane I vm.2001. Ainoa asia mikä harmittaa kun auton uutena ostin, on se että silloiseen elämäntilanteeseen ei tullut farkkua valittua. Nyt ajelen siis 5-ovisella coupella ja farkullekin olisi käyttöä, kun on pari koiraa (onneksi pientä) ilmestynyt talouteen. Koska auto on toiminut hyvin, niin senkin takia vaihto taitaa siirtyä johonkin tulevaisuuteen. Kilometrejä on kertynyt vasta 133tkm, joten paljon on vielä kilometrejä edessä. Mitään varsinaisia vikoja autossa ei ole ollut. Kulutus 1,6 16v koneella matkassa n.6,0l ja taajama/kaupunkiajossa itsellä n.7,0l. Vaihdettu öljyjen, suodattimien ja polttimoiden ym. normaalihuoltoon kuuluvien lisäksi. -etujarrupalat 60tkm välein, on aika kaupunkipainotteista ajoa. -akku -takaiskunvaimentajat -takakontin painike ponnahti ulos pesästään, korjaus itse noin 20c maksava o-rengas ja vähän työtä. Yhtään alustan niveltä tai pyöränlaakeria ei ole vaihdettu eikä alusta kolise, katsastuksessaa leima aina ensimmäsellä kerralla. Kaikki meganet vuotavat öljyä vaihteensiirtimen juuresta, kannattaa tarkastaa ettei nyt ihan tulvimalla tule. Omassa vuotaa kampiakselin stefa, joka vaihdetaan seuraavan jakohihnan vaihdon yhteydessä. Sen verran itsekin "säikähdin" palstan juttuja että vaihdoin sytyspuolat n.120tkm kohdalla Valeo merkkisiin. Yksikään puola (Denso) ei kuitenkaan itsellä mennyt rikki. Puolat 4x45=180€. Tosin merkkihuollossakin asentaja ihmetteli että autossa on vielä alkuperäiset puolat ;) Tulpat, ilmanputsari raitisilmasuodatin todella helppo vaihtaa itse, joten huoltaminenkaan ei tule kalliiksi. Vaununvetoon meganesta ei taida olla ainakaan bensakoneella vaikka ihan pirteästi liikkuukin. Viimeisiä megane I vm.2003 saa aika edullisesti kohtuukilometreillä ja hyvillä varusteilla mm.puolinahkapenkit. Huh huh johan tuli omaansa kehuttua, mutta niinhän ne muutkin ;), hyvää vappua. Lagunasta ei itsellä ole kokemusta.


      • Kumman
        Meksu ykkönen kirjoitti:

        Itsellä megane I vm.2001. Ainoa asia mikä harmittaa kun auton uutena ostin, on se että silloiseen elämäntilanteeseen ei tullut farkkua valittua. Nyt ajelen siis 5-ovisella coupella ja farkullekin olisi käyttöä, kun on pari koiraa (onneksi pientä) ilmestynyt talouteen. Koska auto on toiminut hyvin, niin senkin takia vaihto taitaa siirtyä johonkin tulevaisuuteen. Kilometrejä on kertynyt vasta 133tkm, joten paljon on vielä kilometrejä edessä. Mitään varsinaisia vikoja autossa ei ole ollut. Kulutus 1,6 16v koneella matkassa n.6,0l ja taajama/kaupunkiajossa itsellä n.7,0l. Vaihdettu öljyjen, suodattimien ja polttimoiden ym. normaalihuoltoon kuuluvien lisäksi. -etujarrupalat 60tkm välein, on aika kaupunkipainotteista ajoa. -akku -takaiskunvaimentajat -takakontin painike ponnahti ulos pesästään, korjaus itse noin 20c maksava o-rengas ja vähän työtä. Yhtään alustan niveltä tai pyöränlaakeria ei ole vaihdettu eikä alusta kolise, katsastuksessaa leima aina ensimmäsellä kerralla. Kaikki meganet vuotavat öljyä vaihteensiirtimen juuresta, kannattaa tarkastaa ettei nyt ihan tulvimalla tule. Omassa vuotaa kampiakselin stefa, joka vaihdetaan seuraavan jakohihnan vaihdon yhteydessä. Sen verran itsekin "säikähdin" palstan juttuja että vaihdoin sytyspuolat n.120tkm kohdalla Valeo merkkisiin. Yksikään puola (Denso) ei kuitenkaan itsellä mennyt rikki. Puolat 4x45=180€. Tosin merkkihuollossakin asentaja ihmetteli että autossa on vielä alkuperäiset puolat ;) Tulpat, ilmanputsari raitisilmasuodatin todella helppo vaihtaa itse, joten huoltaminenkaan ei tule kalliiksi. Vaununvetoon meganesta ei taida olla ainakaan bensakoneella vaikka ihan pirteästi liikkuukin. Viimeisiä megane I vm.2003 saa aika edullisesti kohtuukilometreillä ja hyvillä varusteilla mm.puolinahkapenkit. Huh huh johan tuli omaansa kehuttua, mutta niinhän ne muutkin ;), hyvää vappua. Lagunasta ei itsellä ole kokemusta.

        Löysin hakusanalla netistä jonkun englantilaisen karavaanarien keskustelurihman ja siellä totesivat, että vanhempikorinen farmari-Laguna ei ollut hyvä tai ainakaan heidän tarpeisiinsa optimaalinen.


      • Kumman
        Kumman kirjoitti:

        Löysin hakusanalla netistä jonkun englantilaisen karavaanarien keskustelurihman ja siellä totesivat, että vanhempikorinen farmari-Laguna ei ollut hyvä tai ainakaan heidän tarpeisiinsa optimaalinen.

        Olen hiukan kallistumassa tuon farmari-Lagunan puolelle kauhujutuista huolimatta. Kun nyt sitten lähden etsimään jotain 1999-2001-vuotista farmari-Lagunaa, mikä vika kaikista vioista olisi ehdottomasti pahin ja kaukaa kierrettävä? Minua ei niin kauheasti kiinnosta, onko maalipinta nuhjuinen tai naarmuinen tai repsottaako joku lista tai mittarivalo rikki. Jos tuulettimen rikkinäisyyskään ei huoleta. Ovatko ne kaikkein kalliimmat viat moottoriin tai pyöräntuentaan ja ohjauslaitteisiin liittyviä? Ja mitkä niistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe