Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaupunkiloma heinäkuussa

Dahl

Tarkoitus olisi lähteä kaupunkilomalle Eurooppaan. Nyt olisi olisi hakusessa kaupunki jossa on.. 1. Hyvää ruokaa eli hyvät ravintolat 2. Nähtävyyksiä 3. Hyvät shoppailu mahdollisuudet Lähtisimme lomalle heinäkuussa. Saksa ja Italia on jo nähty..

11

1598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipottaja

      En usko. Mahdotonta. :-)

      • sitä se tarkoittaa

        Oma tyttökaverini kommentoi Riminin matkaansa 80-luvulla että nyt tuli käytyä Italiassa. Joo, onhan se siellä mutta en listaisi nähdyksi maaksi tuon perusteella, vaan sanoisin että kävin Riminillä.


      • Nipottaja
        sitä se tarkoittaa kirjoitti:

        Oma tyttökaverini kommentoi Riminin matkaansa 80-luvulla että nyt tuli käytyä Italiassa. Joo, onhan se siellä mutta en listaisi nähdyksi maaksi tuon perusteella, vaan sanoisin että kävin Riminillä.

        Asuin Saksassa 34 vuotta, ja sen ajan eri puolilla Saksaa, viimeksi Hampurissa, sitä ennen Konstanazissa, Bodenjärvellä. Muu Eurooppa tuli siinä sivussa vuosien varrella koluttua kokolailla tarkkaan, kun mikään ei Saksasta lähtien ole kovin kaukana. Lyypekki ei ole Bayreuth, Berliini ei ole Traben-Trarbach eikä Weimar. On muutakin kuin Moselwein ja Reeperbahn. Suomalaisilla on kummallinen käsitys että kaikki on samanlaista kuin Suomessakin :-) Tiedän että olen inhottava, mutta olen sitä mieltä, että mittakaavoja lienee yhden jos toisenkin hyvä päivittää. http://www.saksa.travel/


      • travelleri vaan
        Nipottaja kirjoitti:

        Asuin Saksassa 34 vuotta, ja sen ajan eri puolilla Saksaa, viimeksi Hampurissa, sitä ennen Konstanazissa, Bodenjärvellä. Muu Eurooppa tuli siinä sivussa vuosien varrella koluttua kokolailla tarkkaan, kun mikään ei Saksasta lähtien ole kovin kaukana. Lyypekki ei ole Bayreuth, Berliini ei ole Traben-Trarbach eikä Weimar. On muutakin kuin Moselwein ja Reeperbahn. Suomalaisilla on kummallinen käsitys että kaikki on samanlaista kuin Suomessakin :-) Tiedän että olen inhottava, mutta olen sitä mieltä, että mittakaavoja lienee yhden jos toisenkin hyvä päivittää. http://www.saksa.travel/

        Hyvin kirjoitettu! Saanko kysyä, miksi palasit Suomeen (oletan että olet Suomessa nyt)?


      • Nipottaja
        travelleri vaan kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu! Saanko kysyä, miksi palasit Suomeen (oletan että olet Suomessa nyt)?

        Palasin pakon edessä, nuorimmaiseni koulun takia. Suomen koululaitos on tosiaankin linnonratoja edellä Saksan koululaitoksesta. Muuten totean että on ollut henkisesti vaikeaa, kun Suomi on niin pahasti virkamiesvaltio ja hyvävelirähmällään sekä EU:hun että Venäjälle, mutta toisaalta totean, että tässä ammatissani vientikonsulttina minua tarvitaan enemmän Suomessa kuin Saksassa ikinä!


      • travelleri vaan
        Nipottaja kirjoitti:

        Palasin pakon edessä, nuorimmaiseni koulun takia. Suomen koululaitos on tosiaankin linnonratoja edellä Saksan koululaitoksesta. Muuten totean että on ollut henkisesti vaikeaa, kun Suomi on niin pahasti virkamiesvaltio ja hyvävelirähmällään sekä EU:hun että Venäjälle, mutta toisaalta totean, että tässä ammatissani vientikonsulttina minua tarvitaan enemmän Suomessa kuin Saksassa ikinä!

        Kiitos kun vastasit uteluuni. Samoja piirteitä Suomesta havaittu myös täällä päässä, ajattelinkin että sinulla on varmasti ollut hyvä syy palata tänne. On varmasti ollut vaikeaa sopeutua taas tänne pitkän ulkomailla-asumisjakson jälkeen. Itselläni on vaikeaa sopeutua Suomeen ihan perusreissujen jälkeen. :) Hyvä että töitä riittää sinulla.


      • Kokemusta on!
        Nipottaja kirjoitti:

        Asuin Saksassa 34 vuotta, ja sen ajan eri puolilla Saksaa, viimeksi Hampurissa, sitä ennen Konstanazissa, Bodenjärvellä. Muu Eurooppa tuli siinä sivussa vuosien varrella koluttua kokolailla tarkkaan, kun mikään ei Saksasta lähtien ole kovin kaukana. Lyypekki ei ole Bayreuth, Berliini ei ole Traben-Trarbach eikä Weimar. On muutakin kuin Moselwein ja Reeperbahn. Suomalaisilla on kummallinen käsitys että kaikki on samanlaista kuin Suomessakin :-) Tiedän että olen inhottava, mutta olen sitä mieltä, että mittakaavoja lienee yhden jos toisenkin hyvä päivittää. http://www.saksa.travel/

        Kysymykset voi lukea rivienvälistä seuraavasti: 1) Haluan paikkaan, jossa voi illat juhlia ja tutustua uusiin jännittäviin tyyppeihin. 2) Jossain on pakko käydä, jotta voin kertoa kavereille olleeni siinäkin maassa, vaikka ne nähtävyydet ovatkin tylsiä. 3) Uusia kivoja vaatteita, joita ei kotimaasta löydy, olisi pakko löytää. Olen tulkinnut, että yhä nuoremmat matkustavat näin halpalentojen aikakaudella. Nuorten maailma pyörii vielä oman navan ja kaveripiirin ympärillä.


      • Nipottaja
        Kokemusta on! kirjoitti:

        Kysymykset voi lukea rivienvälistä seuraavasti: 1) Haluan paikkaan, jossa voi illat juhlia ja tutustua uusiin jännittäviin tyyppeihin. 2) Jossain on pakko käydä, jotta voin kertoa kavereille olleeni siinäkin maassa, vaikka ne nähtävyydet ovatkin tylsiä. 3) Uusia kivoja vaatteita, joita ei kotimaasta löydy, olisi pakko löytää. Olen tulkinnut, että yhä nuoremmat matkustavat näin halpalentojen aikakaudella. Nuorten maailma pyörii vielä oman navan ja kaveripiirin ympärillä.

        Kokosit hauskasti yhteen alkuperäisen kysyjän toiveet. Tottahan minäkin tuon tiedän. Kommentoinkin vain sitä kun kysyjä ilmoitti nähneensä Saksan ja Italian, koska sellainen ei ole mahdollista ja kysyjä ilmiselvästi haluaa juuri tuota mitä yhteenvedossasi sanot eli ei oikeastaan nähdä mitään. Jos kysyjä olisikin yksinkertaisesti sanonut, että ei halua Saksaan eikä Italiaan (syystä mistä hyvänsä), olisi tilanne toinen. Tarpeeksi nipotettu, ainakin tuli taas herätettyä keskustelua :-) Allaoleva vinkki Lontoosta on asiallinen. Pariisikin voisi olla sellainen. Tai mikä hyvänsä iso kaupunki. Itse tykästyin Riikaan. Mutta voi niitä raukkoja jotka lähtevät kaupunkilomille heinä- tai elokuussa Keski- tai Etelä-Eurooppaan! Pelkkiä turisteja siellä silloin on, ja kamalan kuuma - eli mukaan mahdollisimman mukavat kengät ja kosolti juotavaa. Ja ne uudet vaatteet: totta on että vaikeaa on löytää Suomesta muuta kuin sitä yhtäjasamaa... Siihen on kotimaassa yksi lääke: tehdä itse.


      • sopeutua?
        travelleri vaan kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit uteluuni. Samoja piirteitä Suomesta havaittu myös täällä päässä, ajattelinkin että sinulla on varmasti ollut hyvä syy palata tänne. On varmasti ollut vaikeaa sopeutua taas tänne pitkän ulkomailla-asumisjakson jälkeen. Itselläni on vaikeaa sopeutua Suomeen ihan perusreissujen jälkeen. :) Hyvä että töitä riittää sinulla.

        "On varmasti ollut vaikeaa sopeutua taas tänne pitkän ulkomailla-asumisjakson jälkeen." Miksi niin luulet? Mikä siinä on, että suomalaiset pitävät maataan jonain eriskummallisena paikkana, jonne mm. edellisen kirjoittajan mukaan on vaikea sopeutua. Olen ulkosuomalainen kahden kymmenen vuoden takaa ja ihmettelen aina näitä suomalaisten kommentteja ja negatiivista asennetta Suomea kohtaan.


    • travelleri vaan

      Kiinnostaisiko Lontoo? Paljon nähtävyyksiä, shoppailua, ruokaelämyksiä ja kaikkea mitä mieleen saattaa juolahtaa. Heinäkuussa oikein lämpöiset kelit.

    • Haunted888888

      Barcelona! Aivan upee kaupunki. Ite käyny jo varmaan 4 kertaa. :) Hyvää ruokaa ja nähtävyyksiä löytyy! Shopping shopping! juu juu! Löytyy myös kaupunkiloman piälle hieno rantakin :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe