kukkii suurinpiirtein näihin aikoihin? luulin, että se on pikku talvio, mutta uudessa viherpiha-lehdessä sanottiin, ettei se juuri varjossa kuki.
mikä sinikukkainen
6
1007
Vastaukset
- tai sitten
helmililja.
minkälainen kukka siinä sinun kukassasi on? Pikkutalviokin kukkii varjoisassa, että ei pidä viherpihan tiedot paikkaansa. Minullakin kukkii joka kesä tuolla muurin päässä,ja paikkaa suuri lehmus varjostaa. Otan muuten pikkutalviota joka syksy amppeleihin kellariin. Niin saan niistä heti aikaisin kukkivat amppelit, kun pidän niitä pari viikkoa kasvihuoneen katossa. Nyt olen ottanut jo ulos, ja kukkivat täydessä kukassa. Kasvisi voi olla myös kevätkaihon kukka, on sinikukkainen, ja alkaa kukkia heti lumiem lähdettyä. kukinto muistuttaa lemmikin kukkaa.
- veikkaan minäkin
Idänsinililjaa veikkaan minäkin,maassa kasvava talvio ei kuki vielä tähän aikaan,no jossain eteläsuomessa voi kukkia. Katsoppa sinililjan kuvaa : http://kotisivu.dnainternet.net/kokkopa/k_toukokuu.htm
- ihan uuno
olet ihan supertietäjä ja kannustaa tietää ,että sinulla on jo amppeli on täydessä kukassa. miten sen saisi etelä-suomessa kukkaan ?
ihan uuno kirjoitti:
olet ihan supertietäjä ja kannustaa tietää ,että sinulla on jo amppeli on täydessä kukassa. miten sen saisi etelä-suomessa kukkaan ?
on ikivihanta kasvi, siis on vihreä myös talvella.Minä vein niitä ensimmäisen kerran talveksi kellariin. Yleensä olen tehnyt niin, että olen kaivanut kuopan maahan ja istuttanut amppelin sinne, johonkin paikkaan, mistä ihan ensin lumi sulaa. Keväällä kun se paljastuu, niin koukkaan sen takaisin amppeliin ja lämpimään. Viikko,kaksi niin se jo kukkii. Virittelen niitä sitten varjoisiin paikkoihin, aitan seinälle vaahteran oksiin ym. Nytkin niitä on tuolla 14 amppelia. En yleensä istuta sitä maahan ollenkaan,kun se leviää siellä yhdessä kesässä niin, että joka paikka on rihmoilla kierretty.
- se!!
Kiitos, eli kevätkaihonkukka. kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418