kukkii suurinpiirtein näihin aikoihin? luulin, että se on pikku talvio, mutta uudessa viherpiha-lehdessä sanottiin, ettei se juuri varjossa kuki.
mikä sinikukkainen
6
1015
Vastaukset
- tai sitten
helmililja.
minkälainen kukka siinä sinun kukassasi on? Pikkutalviokin kukkii varjoisassa, että ei pidä viherpihan tiedot paikkaansa. Minullakin kukkii joka kesä tuolla muurin päässä,ja paikkaa suuri lehmus varjostaa. Otan muuten pikkutalviota joka syksy amppeleihin kellariin. Niin saan niistä heti aikaisin kukkivat amppelit, kun pidän niitä pari viikkoa kasvihuoneen katossa. Nyt olen ottanut jo ulos, ja kukkivat täydessä kukassa. Kasvisi voi olla myös kevätkaihon kukka, on sinikukkainen, ja alkaa kukkia heti lumiem lähdettyä. kukinto muistuttaa lemmikin kukkaa.
- veikkaan minäkin
Idänsinililjaa veikkaan minäkin,maassa kasvava talvio ei kuki vielä tähän aikaan,no jossain eteläsuomessa voi kukkia. Katsoppa sinililjan kuvaa : http://kotisivu.dnainternet.net/kokkopa/k_toukokuu.htm
- ihan uuno
olet ihan supertietäjä ja kannustaa tietää ,että sinulla on jo amppeli on täydessä kukassa. miten sen saisi etelä-suomessa kukkaan ?
ihan uuno kirjoitti:
olet ihan supertietäjä ja kannustaa tietää ,että sinulla on jo amppeli on täydessä kukassa. miten sen saisi etelä-suomessa kukkaan ?
on ikivihanta kasvi, siis on vihreä myös talvella.Minä vein niitä ensimmäisen kerran talveksi kellariin. Yleensä olen tehnyt niin, että olen kaivanut kuopan maahan ja istuttanut amppelin sinne, johonkin paikkaan, mistä ihan ensin lumi sulaa. Keväällä kun se paljastuu, niin koukkaan sen takaisin amppeliin ja lämpimään. Viikko,kaksi niin se jo kukkii. Virittelen niitä sitten varjoisiin paikkoihin, aitan seinälle vaahteran oksiin ym. Nytkin niitä on tuolla 14 amppelia. En yleensä istuta sitä maahan ollenkaan,kun se leviää siellä yhdessä kesässä niin, että joka paikka on rihmoilla kierretty.
- se!!
Kiitos, eli kevätkaihonkukka. kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003495049- 162276
- 1942129
- 1071496
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57997IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2959Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119864Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786