mäntymaalla? ja toinen kysymys, voiko ruusut leikata jo syksyllä ja laittaa, vaikka männynoksista kate niille? minulla oli nina weibullia, mutta kuolivat jostain syystä.
robusta ruusu
2
874
Vastaukset
mäntymaalla? Jos tarkoitat hiekkapitoista kangasmaastoa, niin se ei sinällään ole ruusuille hyvä. Ruusut tykkää savipitoisesta multamaasta, johon ei kuitenkaan saa jäädä vesi seisomaan.Mutta ruusupenkin voit hyvin tehdä mihin maahan vain,lisäät vain tarvittavia maa-aineksia. Nina Weibull on ihan hyvä lajike, ja varmasti kestävimpiä suomen oloihin. Oliko liian pintaan istutettu? Ruusuissa täytyy huomioida, että jalostuskohta tulee aina mullan alle. Talvi suojauksessa on hyvä kasata multaa, tai kasvuturvetta ruusujen tyvelle, ihan reilusti, sitten vielä havupeite.Aika hyvin on täällä keskisuomessakin ruusut säilyneet, mitä nyt myyrät otti omansa. Mutta se ei ole ongelma, pieni hidaste vain!
- se nyt oli..
joka ne weibullit toimitti, oli laitettu väriä siihen kohtaan mihin pitää laittaa kasvamaan maan sisään. se paikka oli tosi aurinkoinen en tiedä oliko se ongelma siinä. syyshortensioita laitoin ennen sitä ja nekin kuolivat, on todella saviperästä ja siihen laitoin kompostia joukkoon ja heitin jopa banaaninkuoria, kun jostain luin, että ruusu niistä tykkää... eivätpä tykänneet. myyriä tosin on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241598
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016