Sinä, osaatko ja oletko kykenevä tunnustamaan, että olet ollut/olet koulu/työpaikka kiusaaja. Ajatteleko koskaan sitä miten suurta vahinkoa olet saanut aikaan? Vaikka sitten "vain" kouluikäisenä? Lapsena kiusasin, määrätietoisesti yhtä tyttöä koulussani. En edes muista kuka sen aloitti mutta itse näyttämisen halussa vein sitä asteita pidemmälle. Itseäni kiusattiin ja minä kiusasin.. Pysähdytkö kiusaaja koskaan miettimään mitä teet? Noista tilanteista minulle nousee sappi suuhun, suruttaa ja hävettää niin, millainen lapsi sitä on ollut.. Eikä tehtyä saa tekemättömäksi, miten kertoa toiselle aikuisena, että olen pahoillani kun kiusasin sinua lapsena. En odota anteeksi antoa, en että omatuntoni puhdistuisi.. Kiusaajan taakkaa kannan nyt, kun en lapsena osannut.
Kiusaajat
5
609
Vastaukset
- miettinyt usein
sitä, että oonko tehnyt tarpeeksi ettei ihmisiä olis kiusattu. Tuntuu usein, että olisi voinut puolustaa niin paljon enemmän. En kiusannut, taisin saada siitä jonkun tunnustuksen.
- Kiusatuksi joutunut
Kiusaajat kiusaavat ja puhuvat selkäni takana ettei minua kuulema hävettäisi niin paljon niiden tekemiset, kiusaamiset ja puheet. Ihmiset tuijottavat ja minä ihan hölmistyneenä kattelen että mistähän nyt on kyse. Jälkeen päin saan taas kuulla että mistä on ollut kyse jos satun kuulemaan. Kiusaajia uskotaan ja luullaan että asiat ovat niin miten kiusaajat asian näyttävät tai sanovat. Olen heille sitten ihan joku muu mitä oikeesti olen. Kiusaajien takia olen menettänyt monta alkavaa ihmissuhdetta ja minut on hylätty :( Kiusaajien mielestä minun pitäisi olla yksin. He sanovat niinku minä olisin asian sanonut, vaikka en sanoisi mitään tai vaikka en tekisi mitään. Silti tunnen niiden kiusaamiset. Olen niinku eri ihminen.
Mitä minä tekisin heidän takia? - - hävettää
että typeränä pentuna yläasteella olin mukana porukassa, joka ilkeili eräälle tytölle ja eristi hänet muusta luokasta. Minulla ei ollut rohkeutta irtisanoutua paskanjauhannasta, vaikka koinkin sen vastenmielisenä.
Aikuisena olen miettinyt, mitä tekisin, jos hän kävelisi vastaan ja katsoisi silmiin. Tosin todennäköisesti emme tapaa, koska hän asuu toisaalla.- joku..
on nähnyt vaivaa kaivaa vanha viesti ylös, hieman huvittaa.
Joo mun mielestä ne fiksuimmiksi luullut työpaikoilla ovat juuri niitä kiusaajia, joista ei juuri näe päällepäin mitään, eikä kukaan heitä uskois kiusaajiksi.
Itse olen työmailla nähnyt monenlaista kiusausta, enkä ole voinut sietää sellasta, olen aina ollut heikompien puolella puolustamassa ja niinpä olen joutunut monesti sitten itse kiusatuksi. Ja juuri naisvaltaisilla(kateus) aloilla sitä tapahtuu ja voi toisinaan olla hyvin raakaakin kiusaamista. - ja turhautumista.
joku.. kirjoitti:
on nähnyt vaivaa kaivaa vanha viesti ylös, hieman huvittaa.
Joo mun mielestä ne fiksuimmiksi luullut työpaikoilla ovat juuri niitä kiusaajia, joista ei juuri näe päällepäin mitään, eikä kukaan heitä uskois kiusaajiksi.
Itse olen työmailla nähnyt monenlaista kiusausta, enkä ole voinut sietää sellasta, olen aina ollut heikompien puolella puolustamassa ja niinpä olen joutunut monesti sitten itse kiusatuksi. Ja juuri naisvaltaisilla(kateus) aloilla sitä tapahtuu ja voi toisinaan olla hyvin raakaakin kiusaamista.Itse olen huomannut, että kiusaamista esiintyy sellaisissa työpaikoissa, missä ihmiset ovat turhautuneita omaan työhönsä ja sitten nälvitään muita ihmisiä ja puretaan heidän niskaansa oma katkeruus. Yleensä kohteena ovat kauniit nuoret naiset, koska vanhat ilkeät naiset ovat kateellisia toisaalta nuorempien ulkonäöstä ja toisaalta myös siitä että nuoremmat pääsevät helpommin pois siitä ankeasta työpaikasta.
Esiintyykö missään fiksussa työpaikassa kiusaamista, varmaan vähemmän kun noissa tylsissä "naisten töissä". Yliopistossa on paljon kiusaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346