Jos laitan parvekkeelle noita ruukkuun, kannattaako esikasvattaa vai istuttaa suoraan lopulliseen ruukkuun ja ulos? Siis kukkiiko/kestääkö paremmin jos istuttaa vai esikasvattaa?
Tuoksuherne ja köynnökrassi
kesäkukkaa
147176
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 14
Vanhimmat
niin saat aikaisemman kukinnan, kukkien runsauteen ei varmaan ole mitään vaikutusta. Mutta esm. tuoksuherne on taimivaiheessa aika hidas, niin minä aina esikasvatan, nytkin kylvin jo 8.4. ja ei nuo vieläkään ole kuin pieniä tinttejä.
mihin me joutuisimme ilman sinua ? Ei ap.
ei yksikään papu kasvaisi suomessa ilman marja-liisaa, niin ihana on hän.
kyllä nyt liioittelette. Selailen vain aina täällä, kun ei nuo seksit, eikä huu haat jaksa kiinnostaa. Mukavampaa aina katsoa mitä te olette panneet maahan. Kun itse olen melkein myyrästä seuraava, aina vaan multaa mylläämässä. Se on jonkunlaista hulluutta tämäkin, ja kun se heittää millin päässä, niin se tekee jo metrin jaloissa!
Taidat istua täällä aamusta iltaan ?
eli. Ostin ensin pussin värikkäitä kukkia tekeviä siemeniä ja sitten aloin empiä riittääkö yhdestä pussista köynöstä n.2.5 metriä pitkään penkkiin. kaupassa oli enää valkokukkaisia ja ajattelin että se käy ihan raikkaana sinne sekaan. Luuletko että tulee ihan ok jos istuttelen niitä vuorotellen? Ja haluaisin esikasvattaa että alkais tulla sitten aiemmin pitutta ja peittävyyttä ulos terassin ritilään joka on n. 2m korkea ja sen 2.5 leveä. Olenko myöhässä esikasvatuksen suhteen jos huomenna kylvän? (3.5) Pelotti että esikasvaa liian nopeasti ennekuin voi ulos laittaa pysyvästi. Liotanko siemeniä ennen kylvöä ja jos niin kuinka kauan? Voinko kylvää mustaan multaan kun kylvö ja taimimulta pääsi jo loppumaan? Näihinkin jos vastailet niin olen NIIN kiitollinen. Tuntuu että mullakin se millin vika päässä alkaa tehdä tuloaan ;)
Täälläkin olis neuvoja kaipaava: Eli oon kylvänyt tuoksuherneen siemenet sellaisiin pieniin turverasioihin, ja sitten kun istutan ne ulos isompaan astiaan niin kasvaako tuoksuherne varmasti turveruukun läpi? Oon jostain kuullut että sillä olis hennot ja herkät juuret. Jos leikkaan istutusvaiheessa turveruukun pohjan irti?
istuttaa ja ajattelin kyllä liottaa siemeniä jos en parempaa vastausta täältä kerkeä saamaan.... Saa nähdä mitä tulee :) Kesäkurpitsat kukkii jo keittiön pöydällä joten ei mennyt niidenkään kasvatus ihan putkeen ;) Luulis satoa tulevan :D
Ensinnäkin ajankohta on oikein hyvä, kuukauden päästä viimeistään saa ulos. Liotukseen riittää muutama tunti, ei ole tarkkaa. Mustamulta ei ole hyvä taimille, se on liian tiivistä. Kannattaa hakea jotain kevyempää tavaraa, että juuristo pääsee kehittymään kunnolla. Tukikeppi laitetaan heti kylväessä ja tuetaan taimi siihen, niin ei ala kurkotella turhan päiten. Taimet kannattaa latvoa joka tapauksessa, joten venyminen ei ole ongelma. Eli muutaman lehtiparin jälkeen napsaiset ylimmän latvan pois, niin taimi alkaa haaroa. Viileä tila ja runsas valo hillitsee pituuskavua. Tuoksuherne pitää syvästä multatilasta ja vahvasta lannoituksesta, joten pikku purkeissa sitä ei saa kasvamaan. Taimia voi istuttaa hyvinkin tiheään, jos astia/penkki on syvä. Valkoista voi yhdistää mihin hyvänsä, se korostaa muita värejä ja tuo istutuksiin raikkautta.
Kun turve on litimärkää, se pysyy pehmeänä mullan sisällä ja juuret pääsevät läpi. Pohjan voi halutessaan aukaista - sen saa repimällä pois, kun purkki on tarpeeksi märkä.
Eli satokausi alkoi jo! Turhat kukat voi nyppiä pois, vaikkei niitä söiskään, ulos päästyään tekee vaan entistä enempi. Sulla on etuajassa, mulla ei näy vielä mullan päällä elämää - oisko tilastollisesti tasapeli:)))
Oletpa törkeä ihan syyttä. Onneksi joku haluaa jakaa neuvojansa.
Samaa mieltä,Jotkut ihmiset ovat niin törkeitä ja ilkeitä.On kiva et joku jaksaa ja viittii vastailla.Kiitos siitä !
Mimmosella lannotuksella tuoksuhernetä kannattaa lannoittaa?.onko jotain esimerkkiä?