kesällä kiilopäällä

simo

millaista olisi juhannuksesta viikko eteen vaeltaa päivän retkiä jos tuki kohta olisi kiilopäällä ollaan harrastettu kunto urheilua että jaksetaan hyvin tehdä joka päivä usean tunnin patikointia mutta ensi reissulla ei mennä maastoon yöksi. kertokaa asillisia kokemuksia

14

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnin tai

      kahden kävely juomapullon kanssaa ei nyt liene kovin ylivoimaista kenellekkän. Ja soittaa kyydin hakemaan jos alkaa pyörryttää. Punttien nosto ei paljon auta mutta ainahan voi yrittää sitä kävelyäkin. Kyllä terve ihminén 10 tuntia kävelee eli 20 km 25 kg rinkan kanssa ihan kylmiltäänkin.

      • kiilopää

        ymmärtänyt mitä Simo kysyy,minä sain ainakin sen käsityksen että kannattaako Kiilopäälle mennä ja millaiset patikka polut on siellä


      • yksi muutamasta

        keskustelupalstojen vitsauksista. Mihin päiväretkeläinen tarvii 25 kg:n rinkkaa? Miten Rautulammelle tilataan kyyti?


      • numero on
        yksi muutamasta kirjoitti:

        keskustelupalstojen vitsauksista. Mihin päiväretkeläinen tarvii 25 kg:n rinkkaa? Miten Rautulammelle tilataan kyyti?

        112


      • vongoivan kammin
        numero on kirjoitti:

        112

        takana on valkopuna paalu jossa on osoite minne kyyti tilataan.


      • atlatl
        vongoivan kammin kirjoitti:

        takana on valkopuna paalu jossa on osoite minne kyyti tilataan.

        Kyllä toki voi mennä kesälläkin Lappiin. Ainoa ongelma on hyttyset. Jos ei niistä pidä,niin voi alkaa harmittamaan. Jos kestää hitusen kiusaa,niin eikun Offin Geeliä mukaan ja menoksi. Kiilopään alueella on polut aika kuluneita ja näkyviä,joten kun pidätte karttaa ja kompassia mukana varalla,niin eksymään ette pääse. Tuo kyyti-juttu on fuulaa. Tunturipelastajille kannattaa soittaa vasta kun on oikea hätä. Viraomaisten turha hälyttely voi tulla varsin kalliiksi. Miettikää tarkoin mitä otatte mukaan ja hankkikaa hyvälaatuiset reput alan liikkestä,niin selkä säästyy ylim. kivuilta. Maastossa kävely on hieman hitaampaa,kuin asfaltilla,joten varatkaa aikaa. Itse tykkään seudusta ja nyt olisi aikaakin lähteä,vaan ei ole rahaa..... Päiväretket on hyvä konsti tutustua Lapin maisemiin.


      • maksa mitään
        atlatl kirjoitti:

        Kyllä toki voi mennä kesälläkin Lappiin. Ainoa ongelma on hyttyset. Jos ei niistä pidä,niin voi alkaa harmittamaan. Jos kestää hitusen kiusaa,niin eikun Offin Geeliä mukaan ja menoksi. Kiilopään alueella on polut aika kuluneita ja näkyviä,joten kun pidätte karttaa ja kompassia mukana varalla,niin eksymään ette pääse. Tuo kyyti-juttu on fuulaa. Tunturipelastajille kannattaa soittaa vasta kun on oikea hätä. Viraomaisten turha hälyttely voi tulla varsin kalliiksi. Miettikää tarkoin mitä otatte mukaan ja hankkikaa hyvälaatuiset reput alan liikkestä,niin selkä säästyy ylim. kivuilta. Maastossa kävely on hieman hitaampaa,kuin asfaltilla,joten varatkaa aikaa. Itse tykkään seudusta ja nyt olisi aikaakin lähteä,vaan ei ole rahaa..... Päiväretket on hyvä konsti tutustua Lapin maisemiin.

        eli ne on ilmaisia ja vastuu avun eli helikopterin tai muun noudon järjestämisestä on aina viranomisella ja se apu ei maksa mitään. Pitää aina soittaa hieman liian aikaisin kuin myöhään! Tosin ei tuolla Vongoivan laaksossa kännykät pelaa eli on noustava tunturiin ja se jo ehkäisee liian hätäisiä soitoja.


      • apua keskenäsi

        Ei nyt varmaan kysymys siitä jaksaako kävellä kaksi tuntia. Ja jos päiväksi lähtee kävelemään niin en minä ainakaan 25 kg viitsi kannella edes huvin vuoksi. Mutta jokainen tyylillänsä, ja 10 tuntiin 20 km kyllä melkein konttaakin...


      • tuskin huvittaa
        apua keskenäsi kirjoitti:

        Ei nyt varmaan kysymys siitä jaksaako kävellä kaksi tuntia. Ja jos päiväksi lähtee kävelemään niin en minä ainakaan 25 kg viitsi kannella edes huvin vuoksi. Mutta jokainen tyylillänsä, ja 10 tuntiin 20 km kyllä melkein konttaakin...

        joka päivä lähteä patikoimaan kuluneita kivisiä polkuja tunturiin, auto pitää olla että pääsee välillä Kutturan tien varteen ja muihinkin kohteisiin vaihtelua saamaan. Tuo kuntoilua harrastavien kysymys johti siihen että toin esille oikeiden vaeltajien rinka painon ja heidänkin on jaksettava päivässä kulkea noin 20 km matkoja, miksi sitten ei appelsiinituristit jaksaisi päivätuvalle asti?


      • kiilo
        tuskin huvittaa kirjoitti:

        joka päivä lähteä patikoimaan kuluneita kivisiä polkuja tunturiin, auto pitää olla että pääsee välillä Kutturan tien varteen ja muihinkin kohteisiin vaihtelua saamaan. Tuo kuntoilua harrastavien kysymys johti siihen että toin esille oikeiden vaeltajien rinka painon ja heidänkin on jaksettava päivässä kulkea noin 20 km matkoja, miksi sitten ei appelsiinituristit jaksaisi päivätuvalle asti?

        polut on siellä Kutturan alueella ja miten pitkä matka kiilopäältä on sinne


    • japo

      Kiva käydä Luulamella (lyhyt/kiva reitti) tai sitten Rautulammen kautta Luulamelle ja takaisin Kiilopäälle, jolloin menee lähes koko päivä ja koko ajan mukavasti eri reitti. Jos oikein ripeästi etenee ed. reitin niin n. 5h kannattaa varata. Hyttysistä tms. en ota kantaa koska olen käynyt 3 kertaa aina syyskuussa.

    • perhomies Aftm#4

      Kokemusta fillarilla aluetta kierrellen ja kiilopäältä sotajoelle ei kovin paha rasti olisi kokemuksena. Itse olen etelästä ja eskelisellä tulin tankavaaraan josta jalkaannuin pyöränselkään. Ajelin purnumukan kautta sota-aapa ja sieltä sotajoki jonne leiri. On vieläkin kirjassa luettavat merkinnät pahajoenkämpällä siinä missä riippusilta kun lähdetään kultalaan. Sotajoelta ajeltiin kiilopäälle saunomaan ja mökki yöksi oli oivallinen juttu. Mielestäni kiilopäällä vuokrataan fillareita joten 1/2päivän keikka kävästä sotajoella ja kaffeet ryystää kutturan kioskilla. Yöpyä voi pahaojan kämpällä ilmaiseksi koska kyseessä vaelluskämppä ja se vuokrapuoli on toisessa päädyssä. Kyseisen kämpän takka ei koskaa ole toiminut, heh heh ja siiitä vain testaamaan asiaa livenä...heh heh

    • perhomies Aftm#4

      luonto saattaa olla vielä heräämättä lapissa juhannuksen jälkeen eli risukkoa silmille pelkästään, koettu juttu... On totuus että lappi kukkii nopeasti ja aurinkoinen lämmin vrk siihen riittää ja huh huh kun risukko onkin kukassa ja lehdessä???? Mieletön kokemus kokea se livenä!

    • käy saariselällä

      kaupassa ja siinä kaupan ruokalassa on nettiyhteys, voi katsella vaikka miten töissä menee ja ei pääse sähköpostit vanhenemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe