Totaalisen kyllästynyt painavaan kamera ja tele objektiiviyhdistelmään objektiivin vaihtoineen. Koska liikun enimmäkseen maastossa kiikari mukana (en viitsi edes kaukoputkea, jalustoineen kantaa mukana kun laiska olen.)Olen tullut siihen tulokseen että pieni (ja kevyt) on kaunista, no ainakin kätevää.Mitä digikameraa suosittelette. Digiscoping ei ollut minun juttuni sitäkin kokeilleena. tiedän että kuvanlaatu yms ei lähelläkään järkkäriä mutta kuitenkin....
Lintuharrastajalle kamera
7
1808
Vastaukset
- halvalla ei saa hyvää
Digiscoping pokkarilla pesee mennen tullen kuvanlaadussa ns superzoomit. Jos kaukoputkikuvaus tai järkkäri on pois laskuista niin sitten vaihtoehdoksi jää superzoom mutta sen kuvanlaatu lintukuvauksessa on sitä että ne kuvat kannattaa katsella yksinään silloin kun muut ei ole näkemässä.
- finepix
Mitään merkitystä "kuvanlaadulla" jos kuvassa ei mitään kiehtovaa katsottavaa, ymmärsitkö?
Lehdissä on paljon teknisesti hyvälaatuisiakin kuvia ja kuvattu usean tuhannen kameroilla, mutta selaamalla menee ohi vain koska ei ole mitään katsottavaa siinä sisältönä.
Piirtokyky ja valovoima on muuten suhteessa linssin halkaisijaan, joten....
- lintumies.
Se on siinä.
- aloittaja
Panasonic Lumix FZ28. Ja sitten vaan myymään parin tonnin kuvausvälineet pois.
- tuolta ja vertaa
http://www.dpreview.com/reviews/q109superzoomgroup/page14.asp Valkoisesta palkista ylhäältä löytyy sivuja lisää tutkittavaksi. Se Canon SX1 on kyllä ehdoton juttu, mutta 150e halvemmalla pääsee SX10 IS ostamalla. Tosin ostaisin SX1, jos rahasta ei ole kiinni. JA jalusta pitää näillä olla kanssa mukana...
- finepix
Fujilla löytyy mukavia käteensopivia malleja finepix jossa reilu optinen zoomi.
Olympuksella samoja ja erittäin ok malleja nekin. Muitakin on tietenkin olemassa, mutta ei kokemusta itselläni niistä.
Itse pitänyt tärkeänä asiana sitä, että on vaihtoakkujen mahdollisuus eli kuvaus voi jatkua vaikka akku loppuu kesken kuvausten. Vara akut, sormipariston näköiset eivät maksa paljoa.
Olet ilmeisemmin raahannut niitä kameralaukkuja jo riittävästi, heh, tiedän tunteen.
Jos kolmihaarajalustaakaan et viitsi kantaa mukana niin 2 ehdotusta: yksijalkainen alumiininenjalusta on kevyt ja erittäin kätevä sekä toisena on olkatuki jolla saa jämäkän otteen paremmin kuin ei mitään.
Kuljeksimalla maastossa harvoin saa napattua linnuista hyviä kuvia, mutta entäpä jos hieman syötität kaunista kohtaa ja napsit kuvat pakoiltaan vaikka muutamista paikoista ympäriltäsi?
Syötitys tapahtuu siten, että maahan syötävää ja kohdan yläpuolella on hyvä oksa/aita jonne lintu välillä nousee tarkastelemaan mahdollista uhkaa. Kameran suuntaus tälle tarkastelu alueelle ja hienoja lintukuvia tulee heti.
Itse aloitin valokuvaamisen 80 luvun alussa ja hankin ensimmäisen järkkärin Pentax me super sekä dia-projektorin hopeajuova kankaineen sekä suurennuskoneineen ja liuoksineen. Hienoa aikaa se oli täytyy myöntää, mutta nyt toisenlaista se kuvaaminen joka erittäin kivaa myös.
Eräs "hulluus-idea" kiehtoisi eli alkaa kantamaan mukana alumiinisia tikkaita maastossa, heh. Kun mietit miten kuvissa vaikuttaa kuvakulma, niin alkaa olla sellainen että ei siihen silmä tottunut joten kuvat mielenkiintoisia.
Mahallaan, polvillaan, seisaallaan on tuttua kuvakulmaa, mutta 2-4m korkeammalta mikään ei ole tuttua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984