Tampere Ava Klinikka

lasta vailla

Kertokaapa ihmiset kokemuksianne Tampereen Ava Klinikasta. Oletteko olleet tyytyväisiä palveluun? Etenevätkö hoidot ripeästi vai teettävätkö esim. inssejä "muodon vuoksi" tai "turhaan" esimerkiksi endopotilaille? Suosivatko IVF -hoidossa lyhyttä vai pitkää kavaa? Jos hoidot ovat epäonnistuneet, niin miten ovat miettineet jatkohoitoja - ts. ovatko olleet aidosti kiinnostuneet miettimään, mitä seuraavaksi? Ja miten nopeasti hoitoon yleensä pääsee? Me ollaan jo muualla hoidossa, mutta harkinnassa on vaihtaa klinikkaa nykyisen hoitopaikan välinpitämättömän ja epämääräisen toiminnan takia. Harmittaa oikeasti, kun pitää laittaa rahaa lääkkeisiin, lääkärikäynteihin ja hoitoihin eikä klinikkaa tunnu vähempää kiinostavan esiin tulleet ongelmat.

16

6569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapseton-----

      kävi niin että sain tylyn palvelun ja se lääkäri muistakseni (liisa häkkinen!) puhui erittäin loukaavasti heti oli siitä mieltä että vaikka ei tiedä koska oli ensimäinen käyntti mutta syy on minussa koska miehella on lapsi. se oli loukaava koska miehen lapsi on jo 18v eli ei koskaan kukaan voi tietää ilman tutkimusta. eli oli ensimäinen ja viimeinen käntti. soitin ja annoin palauten (sory kirjoitus virheista suomen kieli ei ole äidinkieleni)

      • cyndi

        Very well that have yourself changed, to my left me estèril after carrying out a completely unnecessary surgery causing me an infection that almost dwell.


    • minä80

      Ihan tätä et kysynyt, mutta ajattelin silti kommentoida: En ole Ava klinikalla käynyt, sillä valitsimme Väestöliiton halvempien hintojen vuoksi ja olin palveluun erittäin tyytyväinen: Kaikki tutkimukset etenivät ripeästi, omat aikataulumme huomioon ottaen. Hoitojen kuluessakin ajan sai aina juuri silloin kun halusi (esim. kun pystyin töistä käymään ilman selittelyjä vain tietyn parituntisen aikana palaverien välissä niin aina järjestyi juuri siihen väliin ultra tms. aika). Hoitojen suunnittelussa omat toiveemme otettiin todella hyvin huomioon, tuntui, että olemme oikeasti palveltavia asiakkaita, joille esitellään eri vaihtoehtoja ja itse päätämme mihin lähdemme mukaan. Meillä tosin lapsi sai alkunsa pehmeämmillä hoidoilla, ivf:ään asti ei tarvinnut mennä.

    • Avalla hoidossa

      Moikka! Me ollaan tällä hetkellä Avalla hoidossa. Mulla endometrioosi ja suoraan ivf:ään mentiin. Hoito on mielestäni ollut ihan hyvää ja nopeasti on edetty. Aloitettiin ivf lyhyellä kaavalla heti ensikäynnin jälkeisestä kierrosta. En tiedä millä perusteilla sitten valitsevat pitkän tai lyhyen, mutta mulla siis lyhyt. Lääkäri ei mitenkään erityisen lämmin, mutta ookoo. Ne hoitajat, joihin olen törmännyt, ovat olleet ihania. Voin kyllä ihan suositella paikkaa. Me joudumme kyllä nyt rahatilanteen takia siirtymään julkisen puolelle yrittämään seuraavaa ivf:ää, jos PAS ei tuota tulosta, mutta jos pystyisin niin Avalla kyllä jatkaisin.

      • hana

        Meillä on huonoja kokemuksia ava-klinikasta siinä määrin, että meidän kohdalla hoidot ovat olleet mielestämme pelkkää rahastuksen makua. kaksi vuotta ja 10000 euroa, siinä kaikki!!! ei kovinkan paljoa hymyilytä. lääkäreitä ei tunnu kiinnostavan lainkaan asiakkaiden rahapussin paksuus. turhia käyntejä ja lääkekokeiluja on turhan paljon! nyt vaihdoimme julkiselle puolelle. hoitajat olivat ihania, lääkärit aika kylmän oloisia.


      • kummastakin

        eli olemme siis olleet avalla ja väestöliitossa..kokemuksena kummatkin aika samanlaisia..lääkärit aikas välinpitämättömiä,kiireisiä ja tekee rutiiniilla vaan työpäivänsä. Hoitajat kummassakin paikansa aivan ihania ja ovat kyllä oikeella alalla. Meillä ei mitään syytä löydetty lapsettomuuteen ja avalla mentiin suoraan ivf.ään. Nopeasti todella tehtiin eli neljä ivf.ää vuoden aikana.(kaikki lyhyellä kaavalla) Nyt siis vaihdettiin väestöliittoon kun siirryimme lahjasoluhoitoon, kun omilla ei tulosta/onnistumista.


    • enkeksinimimerkkiänyt

      Minäkin hoidoissa Avalla Tampereella juuri nyt. No, ensinnäkin käynti klinikalla on aina ollut miellyttävä kokemus. Vastaanotto on aina hienotunteinen, ja hoitajat erittäin lämpimiä ja empaattisia! Minua on hoitanut 2 lääkäriä. Toinen pirteä, lämmin ja kannustava, toinen tehokas ja "kalsea". Mutta mulle ihan sama, vaikka lääkäri olisi miten tympeä, kun vaan osaa asiansa. Rahaa palaa sikana, se harmittaa hel-ve-tis-ti, mutta eihän tähän ole kukaan pakottanut. Madonluvut on tää toinen lääkäri mullekin sanonut heikoista onnistumismahdollisuuksista, mutta kaipa siinä on takana se, ettei haluta antaa "turhaa toivoa". On vaarallista luvata mitään, siinä voi lääkäri huomata olevansa pian käräjillä. Miinusta: hiukan yksilöllisemmin voisi ottaa potilaan erityisongelmat huomioon. En mene niihin sen yksityiskohtaisemmin, mutta tähän olen ollut hieman tyytymätön. Samoin siihen, että toinen lääkäri pisti minut käytännössä turhiin inseminaatioihin, vaikka ikää on. Sen pelin tajusin pistää itse poikki. Ai niin, olen plussannut myös hoitojen tuloksena, mutta valitettavasti meni kesken :(. Jatkokysymys: onko kukaan Tampreen Ovumialla?

    • meillä..

      Meillä ihan hyviä kokemuksia avalta. Hoitoon päästiin pian ensikäynnin jälkeen ja toisesta icsi-hoidosta tärppäsi, parin vuoden tauko ja alettiin yrittämään kakkosta, samoin kävi toisesta hoidosta onnistui. Henkilökunta ystävällistä ja asiantuntevaa. Hinnat hirvittää mutta jos on kiire ja rahaa käydä yksityisellä hoidoissa, niin asiat ainakin etenee. Onnistumisestahan ei voi kukaan antaa takuita millään klinikalla.

      • Siiri1974

        Ollaan oltu Avalla Treella monta hoitoa. Kokemukset ovat hyviä. Tykkään lääkäristämme (C), mutta toisen lääkärin kanssa emme olleet samoilla linjoilla. Tosin, lääkäri ajatteli varmaankin oikein ja minä malttamattomana väärin. Näin jälkikäteen ajateltuna. Täytyy ihmetellä näitä negatiivisia vastauksia, että niitä on niin paljon. Anteeksi, että kyseenalaistan, mutta onko kyse siitä, ettei tulosta ole tullut? En tarkoita tätä pahalla, mutta minulla on ollut paljon hyviä kokemuksia ja ihmettelen. Kun kerran tiedän muitakin, jotka ovat siellä käyneet, ja ovat kyllä olleet tyytyväisiä. Ei ole teetetty turhia hoitoja, ja ovat olleet aidosti pahoillaan, kun ollaan epäonnistuttu, kuten esim silloin, kun ei päästy siirtoon IVF:ssä ollenkaan. Mielestäni lääkärit ja hoitajat ovat tehneet työnsä erittäin hyvin, ja ovat olleet aivan ihania. Joustavaa toimintaa. Hintavaahan tuo tietysti on, mutta kun vertaan siihen, että oltiin Väestöliitossa, niin sieltä jäi tökkimään monta asiaa. Ja yksi tökkivä asia on, että kun mentiin lahjasolujonoon, niin siitä on jo 2½ vuotta, eikä mitään, vieläkään! Eikä se yksi lahjasoluhoito mennyt yhtään putkeen, mikä meille tehtiin, ja tuntuu siltä, ettei alkiolla ollut mahdollisuuksia, mutta se siirrettiin silti. Meillä siis onnistui hirvittävän hoitomäärän jälkeen lahjasoluilla.


      • joten vastasin
        Siiri1974 kirjoitti:

        Ollaan oltu Avalla Treella monta hoitoa. Kokemukset ovat hyviä. Tykkään lääkäristämme (C), mutta toisen lääkärin kanssa emme olleet samoilla linjoilla. Tosin, lääkäri ajatteli varmaankin oikein ja minä malttamattomana väärin. Näin jälkikäteen ajateltuna. Täytyy ihmetellä näitä negatiivisia vastauksia, että niitä on niin paljon. Anteeksi, että kyseenalaistan, mutta onko kyse siitä, ettei tulosta ole tullut? En tarkoita tätä pahalla, mutta minulla on ollut paljon hyviä kokemuksia ja ihmettelen. Kun kerran tiedän muitakin, jotka ovat siellä käyneet, ja ovat kyllä olleet tyytyväisiä. Ei ole teetetty turhia hoitoja, ja ovat olleet aidosti pahoillaan, kun ollaan epäonnistuttu, kuten esim silloin, kun ei päästy siirtoon IVF:ssä ollenkaan. Mielestäni lääkärit ja hoitajat ovat tehneet työnsä erittäin hyvin, ja ovat olleet aivan ihania. Joustavaa toimintaa. Hintavaahan tuo tietysti on, mutta kun vertaan siihen, että oltiin Väestöliitossa, niin sieltä jäi tökkimään monta asiaa. Ja yksi tökkivä asia on, että kun mentiin lahjasolujonoon, niin siitä on jo 2½ vuotta, eikä mitään, vieläkään! Eikä se yksi lahjasoluhoito mennyt yhtään putkeen, mikä meille tehtiin, ja tuntuu siltä, ettei alkiolla ollut mahdollisuuksia, mutta se siirrettiin silti. Meillä siis onnistui hirvittävän hoitomäärän jälkeen lahjasoluilla.

        Ap. pyysi kokemuksia, kaikenlaisia, joten minä ainakin vastasin rehellisesti ja kaunistelematta sen mukaan, mikä on kokemukseni. Kirjoitin sekä hyvät puolet, että ne pienet miinukset. Typerää ruveta "ihmettelemään" muiden vastauksia ja kyseenalaistamaan niitä, kun hyvin tiedät (vai tiedätkö ) miten pienistä asioista onnistuminen/epäonnistuminen on kiinni. Jokaisen kohdalla tarkka, tiukka yksilöllinen hoitosuunnitelma on erittäin tärkeä. Mutta et kai ole niin naiivi, että kuvittelet kenenkään menevän täällä yksityiskohtiin?


      • ja ellei tullut selväksi...
        joten vastasin kirjoitti:

        Ap. pyysi kokemuksia, kaikenlaisia, joten minä ainakin vastasin rehellisesti ja kaunistelematta sen mukaan, mikä on kokemukseni. Kirjoitin sekä hyvät puolet, että ne pienet miinukset. Typerää ruveta "ihmettelemään" muiden vastauksia ja kyseenalaistamaan niitä, kun hyvin tiedät (vai tiedätkö ) miten pienistä asioista onnistuminen/epäonnistuminen on kiinni. Jokaisen kohdalla tarkka, tiukka yksilöllinen hoitosuunnitelma on erittäin tärkeä. Mutta et kai ole niin naiivi, että kuvittelet kenenkään menevän täällä yksityiskohtiin?

        Niin omat kokemukseni ovat voittopuolisesti myönteisiä! Erittäin hyvää, lämmintä ja empaattista kohtelua olen saanut. Kritiikkiä esitin asioista, joita en voi jollain keskustelupalstalla lähteä erittelemään. Negatiiviset kokemukset ovat kuitenkin luokkaa 5 %, ja positiiviset 95 %, mutta jos nyt halutaan olla edes vähän analyyttisia, niin kyllä kai pieni kritiikkikin on sallittua. Muuten tällaisilla palstoilla ei ole mitään merkitystä, jos me kaikki vain hampaattomasti mielistelemme!


      • Siiri1974
        ja ellei tullut selväksi... kirjoitti:

        Niin omat kokemukseni ovat voittopuolisesti myönteisiä! Erittäin hyvää, lämmintä ja empaattista kohtelua olen saanut. Kritiikkiä esitin asioista, joita en voi jollain keskustelupalstalla lähteä erittelemään. Negatiiviset kokemukset ovat kuitenkin luokkaa 5 %, ja positiiviset 95 %, mutta jos nyt halutaan olla edes vähän analyyttisia, niin kyllä kai pieni kritiikkikin on sallittua. Muuten tällaisilla palstoilla ei ole mitään merkitystä, jos me kaikki vain hampaattomasti mielistelemme!

        No anteeksi, jos loukkasin. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut mitenkään loukata. Anteeksi, mutta huh, mikä hyökkäys.

        Kunhan hieman kyseenalaistin, koska tiedän tasan tarkkaan, miltä tuntuu, kun tehdään hirvittävä määrä hoitoja, eikä tulosta tule. Tiedän, miten välillä tuntuu, ettei lääkäreitä voisi vähempää kiinnostaa. Rehellisesti sanottuna kuitenkin, en voi kritisoida juuri Avan lääkäreitä, etteivät olisi tehneet parhaansa. Olen käynyt yhdellä tietyllä, ja loma-aikoina parilla muulla, joista toisen kanssa en tosiaan ollut samalla aaltopituudella.

        Ja tein kysymykseni ihan vain siksi, että kun luki näitä vastauksia, niin ihmettelin, kun ne tuntuivat olevan niin negatiivisia. Siis tottahan toki saa sanoa negatiivisetkin asiat, enkä minäkään muuten hampaattomasti mielistele, jos sitä tarkoitat! Ihmetytti vaan negatiivisten asioiden määrä, kun itsellä on niin positiivisia kokemuksia, ja muutamalla ystävälläni myös. Ainut mitä ollaan ajateltu negatiivisena, ovat hinnat. Olen siis jutellut myös ystävieni kanssa näistä ja klinikasta.


    • myönteisiä kokemuksia

      Meillä on ihan myönteinen kokemus Avasta. Asioimme kahdella eri lääkärillä ja molemmat tuntuivat päteviltä, olivata valmiit kokeilemaan meidän kohdallamme jotain erilaista (vähän eri lääkkeet jne.), kun julkisella kaikki edelliset kolme hoitoa oli tehty lähes samalla kaavalla. Meillä ensimmäinen hoito AVA:lla onnistui ja aiomme jatkaa pakastealkioiden siirrolla siellä jossain vaiheessa. Toiminta oli myös nopeaa.

    • never again

      up...

      mäkin voisin antaa mielipiteeni klinikasta. Ensinnäkin hoitajat ovat ihania, tosi ammattilaisia ja empaattisia. Nopeasti pääsi hoitoon, ei jonottamista. Mutta ne hoitavat mieslääkärit kyllä teki mun olon jotenki vaivaantuneeksi eikä ikinä ollut mukava mennä sinne.

      Ehkä joitakin sammakoitakin lääkäreiltä pääsi suusta, esim. yksikin kysyi miltä nyt tuntuu, kun ei tärppää. Oliskohan ollut 2. vai 3. inssi ultra. wtf? Oli kuulemma vähän provoa, mutta ei silti kuulu mun mielestä potilaalle sanoa noin. Hoidot eteni ovulaation induktioista ivf/icsiin, joka sitten oli meidän viimeinen hoito ikinä tuossa paikassa.

      Ensinnäkin se punktio teki niin kipeää, että ihan kuin oltaisiin neulalla raiskattu. Ei puudutusta alapäähän, minkä kyllä julkisella saa, iv-kipulääkitys aivan riittämätön. Siirtoon ei päästy. Keskustelussa mua syyllistettiin follikkelien viime hetken romahtamisesta, vähäisistä munasoluista ja siitä että olin niin kipeä punktiossa "kun ei kukaan muukaan ole ollut niin kipeä."

      Tuon kaiken jälkeen pyydettiin lähete julkiselle puolelle ja voin sanoa, että niin paljon parempaa hoitoa olen saanut taysissa, ettei paikkoja voi verrata. Avan mieslääkäri vähän naureskeli, että voi sitten kestää hoitoon pääsy, kun totesin, että 6 kk sisällä hoitoon pääsee.

      Ei siellä yksityisellä kyllä parasta hoitoa saa. Esim. multa ei tuolla avalla kertaakaan otettu hormonimäärityksiä verestä kun "ei niitä kuulemma tarvitse", silti kaikki hoidot tehtiin ja raha kelpasi. En ikinä astu jalallani tuohon paikkaan enää, sen verran huonoa kohtelua sain osakseni klinikalla. Ja mun negatiiviseen palautteeseen vaikuttaa ainostaan tuo viimeinen hoito. Never again. Niin, ja kaiken lisäksi sain väärän diagnoosin.

    • luotavaistoosi

      Onko siellä vielä se eläkeukko Varilan Eero, jolla pääomatulot jotain 800 000 euroa, eiköhän se kerro jo, että miksi tekee kyseistä hommaa-kannattavaa bisnestä ihmisten hädällä. Puiseva ja kuivakka ukko muutenkin, kaikenlaiset sitä alkaakin lääkäriksi, en suosittele.

    • Anonyymi

      28 vuotta sitten olin asiakkaana AVA klinikalla. Maaliskuu 1996 sain tietää olevani raskaana. Joulukuussa 1996 sain pojan. Nyt heinäkuussa minusta tulee Mummo. Olen niin kiitollinen AVA klinikalle. Erityisiä kiitos Eero Varilalle joka oli lääkärini.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3141
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2549
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      379
      2439
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1877
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 168
      1280
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe