Vappu ja isä kännissä :(

Saispa rauhallisen vapun

Taas on se aika vuodesta, jolloin isä ottaa oikeudekseen nauttia kunnolla kuohujuomaa! Isän uskontila ei ole kyllä ihan terveellä pohjalla, sillä hän mieltää itsensä uskovaiseksi, mutta saattaa joskus ottaa vähän juomia. Yleensä isäni on raitis, mutta lähinnä vappu ja juhannus on sellaisia, jolloin isä juo ittensä ihan sekaisin. Tällöin saamme varoa sitä, koska humalassa isästä tulee vaarallinen. Äiti on monesti ottanut puheeksi, ettei uskovainen voi juoda. Alkoholi ei sovi uskovaiselle. Isä perustelee juomisensa sillä, että hän ei juo käytännössä lainkaan. Ite en voi henkilökohtaisesti pitää isääni uskovaisena, vaikka hän käykin seuroissa. Ei seuroissa käyminen tee ketään uskovaiseksi, jos ei elä, kuin uskovaiset. Ei ole kiva, kun isä riehuu ja me saadaan pelätä. Mitä isä hakee juomisella? En tajua. Onko kellään muulla tällaista, että jokin perheenjäsen nautiskelee alkoholijuomia kotona, ja jota saa varoa silloin?

12

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jospa isä

olisi Jeesuksen löydettävissä. Sanoit aivan oikeen, että uskovaksi ei tulla seuroissa käymällä ja leikkimällä uskovaa. Olet oikeassa, sillä isäsi sydän ei ole oikea Jumalan silmissä, kun hän leikkii vakavien asioiden kanssa. Tämä on tuttua minullekin ollut, kun sain piilottaa isältäni kaikki vaitset ja puukot, kun hä oli juonut, sillä hän oli erittäin väkivaltainen juopuneena. Sano isällesi, kun hän on selvinpäin, että raamattu sanoo, että älkää jopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Jumalan Hengellä. Lue efesolaiskirjeen 5 luku 18 jae Sananlasku 20:1 jae,- 23:29, 30 jakeet Jesaja 5:11,22 jakeet, sekä Luukas 21:34 jae Tässä on raamatun opin mukainen vastaus isällesi ja muillekin juopoille. Jeesus sanoo, älkää peljätkö, sillä minä olen teidän kanssanne. Nämä ovat lohdutuksen sanat

• nuorena kotona

asuessani semmoisia veljiä! Tai oikeastaan yksi heistä oli arvaamaton. Hän suuttui isälle, joka meni aina hänelle hänen humalassa ollessaan jotain huomauttamaan juomisesta. Ei siinä sinänsä mitään, mutta juuri silloin sitä ei olis kannattanut tehdä... Muustakin veljeni sai raivarin ja kerran hänet vietiinkin sitten putkaan selviämään, kun hirveä melske alkoi kotona. Se oli kauheaa - äiti huusi ja oli hysteerinen ja isä ja toinen veljeni yrittivät saada tuota häirikköä aisoihin. Siinä lensi yksi ikkunakin säpäleiksi... En haluaisi nuoruuttani ikinä takaisin enkä lapsuuttani liioin. En ymmärtänyt lähteä kotoa pois eikä se tuolloin olisi onnistunutkaan. Ei ollut asuntoja eikä muuta. Hirveä häpeä oli meillä näiden juttujen takia siinä kylässä, jossa asuimme. Uskovainen perhe olimme - siis vanhemmat olivat. Jotain meni pieleen ja lahjakkaasti kuitenkin. Isällä ei ollut mitään käsitystä vanhemmuudesta, kovalla kurilla ja ankaruudella hän meitä kasvatti. Toisaalta oli merkillistä, miten itse selvisin siitä mylläkästä. Uskon asia oli aina tärkeä minulle ja ystävät ja seurat myös. Siellä kaikki oli ihanasti turvallista ja ennustettavissa toisin kuin kotonani, jossa aina oli katastrofin vaara olemassa. Koskaan ei tehnyt mieleni lähteä kokeilemaan "maailman" elämää riehakkaalla tavalla. Sen verran kovia olivat kokemukset...

• juoppoja

srk-muurareita piisaa

• mitenkä on

äitisi sydämentila? Jos hän on uskomassa, kyllä hän tasan tarkkaan tietää miten isän synninluvallisuuteen taipunutta mieltä hoidetaan Kristuksen kirkkolain mukaisesti. Et kai nyt vaan ole keksinyt tätä juttua omasta päästäs ja kurillas pannut vl-uskon piikkiin?

• aiheen aloittaja....

Äiti on puhutellut usein isää siitä, ettei tollainen ole sopivaa, eikä isä voi olla uskomassa. Äitillä on kuitenkin ollut arkuutta ottaa asia seurakunnan edessä esille, vaikka Kristuksen kirkkolain mukaan näin täytyisi tehdä. Äiti kokeekin tästä syystä huonoa omaatuntoa. Olemme rohkaisseet äitiä ja sanoneet, että kyllä hän on uskomassa, vaikkei rohkenekkaan ottaa yleisellä tasolla isän juomista puheeksi. Seuroissa äitillä on selvästi vaikeaa isän kanssa. Toisaalta äitini pitää hyvänä asiana sitä, että isä ylipäänsä käy seuroissa. Me lapset olemme päättäneet helpottaa äidin taakkaa ja ottaa oikeesti seurakunnan edessä puheeksi tämän. Itse pelkään kuitenkin kovasti isän reaktioita. Jos se kallistuu voimakkaammin maailman puolelle ja rupeaa protestoimaan. En tiedä. Asia on ollut vaikea meille kaikille. Toisaalta ikävältä tuntuisi sekin, että isä olisi todistetusti epäuskoinen. Vaikka eihän isä tällaisellakaan sydämen tilalla voi uskovainen olla. Toivon mukaan isälle selkenis oikealla tavalla asiat ja sais tehdä parannuksen. Sitä itse toivoisin eniten! Ja varmasti kaikki sisaruksenikin ja erityisesti äitini!

• Kempelainen
        aiheen aloittaja.... kirjoitti:

Äiti on puhutellut usein isää siitä, ettei tollainen ole sopivaa, eikä isä voi olla uskomassa. Äitillä on kuitenkin ollut arkuutta ottaa asia seurakunnan edessä esille, vaikka Kristuksen kirkkolain mukaan näin täytyisi tehdä. Äiti kokeekin tästä syystä huonoa omaatuntoa. Olemme rohkaisseet äitiä ja sanoneet, että kyllä hän on uskomassa, vaikkei rohkenekkaan ottaa yleisellä tasolla isän juomista puheeksi. Seuroissa äitillä on selvästi vaikeaa isän kanssa. Toisaalta äitini pitää hyvänä asiana sitä, että isä ylipäänsä käy seuroissa. Me lapset olemme päättäneet helpottaa äidin taakkaa ja ottaa oikeesti seurakunnan edessä puheeksi tämän. Itse pelkään kuitenkin kovasti isän reaktioita. Jos se kallistuu voimakkaammin maailman puolelle ja rupeaa protestoimaan. En tiedä. Asia on ollut vaikea meille kaikille. Toisaalta ikävältä tuntuisi sekin, että isä olisi todistetusti epäuskoinen. Vaikka eihän isä tällaisellakaan sydämen tilalla voi uskovainen olla. Toivon mukaan isälle selkenis oikealla tavalla asiat ja sais tehdä parannuksen. Sitä itse toivoisin eniten! Ja varmasti kaikki sisaruksenikin ja erityisesti äitini!

Äiti on puhutellut usein isää siitä, ettei tollainen ole sopivaa, eikä isä voi olla uskomassa. ** Äitisi puhuttelu on varmaankin hyvä, mutta entisenä alkoholistin tiedän, se hyvin harvoin auttaa, ja toiskeksi, Hän voi olla Kristitty viina ongelmassakin, jolloin se on vielä ratkaistavissa. Mutta suuri ongelma on myös lähimmäisissä, - miksi Jeppe juo? Syitä on monia. Suuri syy on epäoikeuden mukaisuus, ja valehtelu, asioiden puhuminen oikeilla nimillä. Toisaalta, viiniongelma on VL piireissä täsmälleen yhtä voimakas, kun valtaväestölläkin, juotat alkoholistit poisluettuna. Mutta sen hoito on vaikeampaa, sillä teillä on niitä Tabuja, ja tämä on yksi. Mennään siihen, mikä Isääsi auttaa?? -   Totuus, oletteko koskaan kahden kesken kysyneet, - onko sinulla paha olla? Saattaa olla, että Hänellä on paineita, nalkuttava vaimo, ylimillisesti suhtautuvat lapset, ahdistava seurakunta, piilevä sairaus, tai työssä hankaluuksia. Kantakaa yhdessä se vastuu, joka kuuluu teille. -   Mikä siihen todella auttaa. Usein ei puolison puhe, ja sen pahempi versio on vielä viedä asiaa johonkin etujärjestöön, näin teette Hänestä kokonaan alkoholistin. Ainoina mahdollisuutena Hänellä on ammatti auttaja, KUNHAN ITSE TAJUAA SEN. Mutta AA kerho on taholtanne kielletty, raitistaa yli 80% ja Yhteiskunnanhoito, josta raitistuu n 2% jolla minä ratistuin, mutta se Tabunne, kyllä SRK hoitaa??? Se ei toimi alkoholistiselle, vaan jopa tekee niitä. -   Kuka sitten asiasta puhuu. Sinä. Ota AAA kerhoon yhteys, ja juttele jonkin raitistuneen veljen kanssa asia esille, he ovat nimettömiä, ja kertovat, mikä auttaa. Sitten keskustele ITSENÄSI HÄNEN KANSSAAN, JA PURA ASIA. Saat olla varma, kun rukouksessa teet sen, se järjestyy. Sillä juova ihminen, kun tajuaa, että lapset saattavat jättää, kyllä herättää, vaimoja saa uusia, mutta ei syntyneitä lapsia. Sinä olet itse, tai muutaman siskoksen kanssa teette sen, isääsi saa uutta elämää itselleen, raittiina. -   Mitä ei saa missään tapauksessa tehdä. Nolata häntä viemällä seurakunnan eteen. Se seurakunta saattaa olla jopa se juomisen aiheuttaja Hänelle. Toisaalta, he ovat itse usein salajuoppoja ja haluavat vain itselleen tunnustaa, että tuo veli se vasta heikko on. -   Toinen, älkää koskaan sanoko, että juot itsesi hengiltä! Siihen juoppo reagoi niin, että näyttää, että kyllä minä viinaa kestän. Parempi keino on se, että läheinen sanoo, kun puhuttelu ei auta, että – sinussa ei ole mieltä lopettamaan, ja sanomanaan niille jotka sinua rasittaa, että olette paskoja. Tämä tuotti minullekin ratkaisun, lopetin juomisen, ( n 1 pullo olutta päivässä, mutta olin sen orja ) koska halusin näyttää, että minä olen mies. Sitten hoidin pois ne ongelmat, selvin päin. Nyt elän jo varmaan viidettä vuotta ilman kaljaakaan, enkä ole kenenkään muun orja, kun Jeesuksen. Naurattaa tuolla etelän reissuilla se suuri mauttomuus, lestadiolaiset osin vetävät viinaa päivät päästätän, ja Oulunsalon kentällä pidetään kättä lähimmäisen olkapäällä.. – viinasynti anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä. -   Mitä tämä Tabuilu ja kaksinaamaisuus aiheuttaa VL suvuissa. Puolet ns. uskon kieltäneistä jo lapasena ovat surkeita juoppoja, miksi, hukuttaakseen taakseen elämättömän lapsuuden VL piireissä. Jos pitää käsitellä tälläinen asia seurakunnan edessä, se ei ole seurakunta vaan tuomioistuin. Ja mistä Kristuksen kirkkolista puhut, onko se Raamatussa. Lopeta höpötys, juuri siksi isäsi juo. Pakan jauhannan. Äiti kokeekin tästä syystä huonoa omaatuntoa.** Sikisikö, ettei ole vienyt seurakunnan eteen, vai siksikö, että aiheuttaa Isäsi juonnin, selvitä ensin se. Olemme rohkaisseet äitiä ja sanoneet, että kyllä hän on uskomassa, vaikkei rohkenekkaan ottaa yleisellä tasolla isän juomista puheeksi. ** Eikö ole parempi antaa Isällesi selviytymisen avain, kun nolaus, josta koko SRK edustaa. Rohkeutta on kysyä, - mikä sinua Isä vaivaa??? Seuroissa äitillä on selvästi vaikeaa isän kanssa. Toisaalta äitini pitää hyvänä asiana sitä, että isä ylipäänsä käy seuroissa.** Pelastaako se yksin??? Jospa Hän juo siksi, kun on tajunnut, että seurat eivät ole kirkastamassa Kristusta, vaan tuomassa tuomiota ja pahaa oloa. Me lapset olemme päättäneet helpottaa äidin taakkaa ja ottaa oikeesti seurakunnan edessä puheeksi tämän. ** kannattaa ottaa samalla esille se, että johtavien VL;Ien lapset ovat suurelta osin päihteissä. Tuleepa nekin nolattua. Ristiin naulitkaa vain Isänne, ja viekää näiden hoitajien käsiin. Asian hoito vaatii rakkautta ja ammatti ihmistä. Etkö mene sairautesi kanssa lääkäriin, vaan kerrotkos en seurakunnan edessä. Naurettavaa. Kerro yksikin seikka, kun se on VL;issä auttanut, ei, mutta itsemurhia on saatu aikaan. Itse pelkään kuitenkin kovasti isän reaktioita. Jos se kallistuu voimakkaammin maailman puolelle ja rupeaa protestoimaan. En tiedä. Asia on ollut vaikea meille kaikille. ** Jos nyt kuitenkin luet ensin Jeeusen ohjeen. Puhu Hänelle itse ensin, sitten muiden lasten kanssa ja sitten vasta koko perheen kanssa. Eikö tämä ole sinun lakisi, josta puhut. Vana menetkö suoraan vl parjaajien eteen. Toisaalta ikävältä tuntuisi sekin, että isä olisi todistetusti epäuskoinen.** Todetusti, onko Jeesus sinulle siitä puhunut. Alan ymmärtää, sinä olet itse sielunvihollisien pihdeissä, tuomaria ja höpöttäjä. Tee parannus Jeesukseen ja hoida suhteet Isään, vaan onko SRK kalliimpi. Vaikka eihän isä tällaisellakaan sydämen tilalla voi uskovainen olla. Toivon mukaan isälle selkenis oikealla tavalla asiat ja sais tehdä parannuksen. Sitä itse toivoisin eniten! Ja varmasti kaikki sisaruksenikin ja erityisesti äitini!** Erityisesti sinä. Tee parannus, ja kysy Jeesukselta, älä SRK;lta. Rauhaa.

• isänne

oikein kunnolla "srk:n edessä" - alkoholismi on sairaus, joka ei lisää huomiota ja tuomiota tarvitse. itseinhoon ja jopa -tuhoon saatanallisilla srk-tulkinnoilla ns kirkkolaista olette ihmistä viemässä - armoton ja rakkaudeton on lestapo-ilmiantojärjestelmä. pankaa vaikka hoitomiehenne ihmisoikeustuomioistuimeen, ne todelliset rikolliset!

• pohjapato

Voisit miettiä jonkun rauhallisen, ymmämärtävän sekä uskossa ja elämässä raittiin, keskustelutaitoisen kaveriksi seuraavana vaiheena. Varmaan löydät paikkakunnaltasi sellaisia.? Rauhallinen, luottamuksellinen keskustelu voi auttaa avautumaan ja johtaa parhaaseen lopputulokseen, ainakin niin sopii toivoa.

• selvänä

Miten on käynyt, onko Vappu jo selvinny, entäs isä? Miten ne nyt sillälailla molemat yhtä aikaa vaikka on lapsiakin. Laita sinä ruokaa ja anna nukkua, jospa ne siitä taas.Ei oo hyvä homma yhtää.

• AnnaArmonPulla!

Mun äiti juo melkee joka viikko, ja se on nytki kännis, isä juo olutta useemmin mut ei oo kännis ku ottaa vaa jonku yhen tölkin, mutku äiti on kännis sen ääni muuttuu hassuks ja se ei oo oma ittensä, äitini on muuten kaunis ja hyvä laulaja mutta en ymmärrää miks hän juo, olen kyllä yrittänyt sano siitä siskoni kanssa mutta ei se lopeta :( Ja isänikin on joskus kännissä mutta ei se haittaa ku se asuu vaa väliaikasesti meil ja se ei mee nii sekasi, ei oikeestaa yhtää... Pliis auttakaa :(

• 687687

känni muuttaa ihmistä,mut sanoppa suorahan vaan ettet diggaa niitte juomisest

• leaestadius

lisää vaan viinaa. On sitä maailmassa pahempiakin asioita. Hyvä oppia jo nuorena Suomen alkoholikulttuuriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe