viivojen poisto ja sisennys!!??!

onneksihanviimetinkaan

Noniin, elikkäs blondin ongelma on seuraavanlainen: mulla on pitkässä tektissä aikaisemmin jaoteltu kappaleet niin, että olen tehnyt kappaleiden väliin viivat (eli kirjoittanut aina --- jolloin word on automaattisesti tehnyt osien väliin sen pitkän viivan). No niin, nyt kun olen tekstiä muokannut en saa muutamasta kohdasta noita viivoja sit enää pois ollenkaan. Eli joko heittävät häränpyllyä, eli viiva siirtyy esim. kappaleen alta kappaleen otsikon alle, mut ei kokonaan pois, tai sit se itsepintaisesti jää sivun loppuun kummittelemaan. Delete ei auta, maalaminen ja backspace ei auta, mikään ei auta. Helevata. Toinen kysymys: mun pitäisi pistää työhön 0,75 sisennys. Mut siis miten tämä tehdään? Kun en ilmeisesti voi kirjoittaa mihinkään sisennyskomennoksei 0,75, vai voinko? Noista wordin ohjeista ei oikein ole apua. Ihan mahtavaa jos joku täällä tietäisi!

5

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Onko se jokin yleinen tapa, että kappaleiden väliin tulee viiva? No, viivan saa pois kuitenkin valitsemalla ensin viivaa edeltävän kappaleen ja sen jälkeen muotoilu-valikko ja valitsemalla sieltä viivat ja varjostuksen kuvaksi "Ei mitään". Word 2007:ssa valitaan koti-painike ja valitaan Kappale-ryhmä, josta valitaan reunukset-painike ja valitaan "Ei viivaa"

      • onneksihanviimetinkaan

        joo siis ei ole mikään tapa tuo viiva kappaleen jälkeen, sitähän mä tässä taistelenkin ku olin niin tyhmä et menin semmoset (muka itseäni selventääkseni) draft-versioon lisäämään ja nyt onkin hukkaputki ollu niitä poistellessa. Mutta iso kiitos neuvosta, nyt häipyy viivat!


      • juhakorkeapudas
        onneksihanviimetinkaan kirjoitti:

        joo siis ei ole mikään tapa tuo viiva kappaleen jälkeen, sitähän mä tässä taistelenkin ku olin niin tyhmä et menin semmoset (muka itseäni selventääkseni) draft-versioon lisäämään ja nyt onkin hukkaputki ollu niitä poistellessa. Mutta iso kiitos neuvosta, nyt häipyy viivat!

        Voihan ne viivat poistaa niinkin, että kopioit tekstin vaikka muistioon ja liität takaisin uuteen Word-asiakirjaan. Tällöin kuitenkin menetetään kaikki muutkin muotoilut, joten se ei käyne kuin lyhyille teksteille.


      • v

        Kiitos kovasti tästä ohjeesta, olisin pian saanut harmaita hiuksia tän pulman kanssa! Wordin kanssa menee hermo liian usein mut ku koulu vaatii .doc-dokumentit joten ei voi käyttää OpenOfficea :(


    • ...

      http://www.tietsikka.net/pdf/selko/word/s_w03-07_sisennykset.pdf Tai ko. kappaleen kohdalla napsautat hiiren kakkoskorvaa ja valitset siitä kappale. Avautuvaan ikkunaan voit kirjoittaa oikean sisennyksen kohdalle esim. 0,75

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe