Ongelmana on että kyseinen perämoottori YAMAHA 90hp vm.-86 tai 87 "AETO".. Käy kahdella sylinterillä vaikka siinä olisi kolmaskin jolla käydä, osia on vaihdettu mm. tulppia ja puolia on vaihdettu keskenään. Kaasuttimet on putsattu juuri tänään ja läpät vaihdettu keskenään... Lähteee käyntiin tosi hyvin ja käy hyvin, mutta kun ottaa yksitellen tulpanjohtoja irti niin kolmas, alinmaisella ei ole mitään virkaa.. Onko kenenlläkään muilla ollut vastaavia onkelmia, apu olisi tarpeen, ei voi enään ymmärtää tällästä, alkaa loppua toivo saada tälle kesää vesille.. Olisiko jollain ideoita tai pieniä tai isoja asioita josta vois lähtä kahtomaan ja etsimään vikaa... T. jere
YAMAHA 90 HP
12
5864
Vastaukset
- jussipussi
Mittaa puristukset...jos ei mittaria, niin sormee tulpanreikään, niin vertaamalla muihin huomaa kyllä jos ei oo painetta yhtään Kampiakselin stefa saattaa valskata...jolloin seos jää liian laihalle kun mittaat puristuksia niin tappokytkin pois, jottet polta boxia
- on..
puristukset, ja kaikissa lähes tasaiset ensimmäisessä 8.1 toisessa 8.0 kolmannessa 8.3,, Mutta en ole tosiaan miettinyt tuota kampuran stefaa, oliskohan se sitten koneremontin aika... Mutta jos jollain olis vielä jotain muuta tähän niin tutkaillaan
- boksia
täällä ihmiset tarkottaa? missä kyseinen boksi sijaitsee -89 jammussa ?
- ppj
boksia kirjoitti:
täällä ihmiset tarkottaa? missä kyseinen boksi sijaitsee -89 jammussa ?
sytty poksi voi olla sökö itsellä jonssonissa särkyi kyseinen loota ja alkoi pyörimään yhdellä pytyllä.
- kuitenkin
kone käy sillä kolmannellakin sylinterillä kaasu lähes pohjassa, eli en usko mihinkään boksi onkelmiin, mutta nyt koneen purkamisen jälkeen näkee jos jotai löytyy..
- MNA_MAN
Laittelehan Dataa kun selviää, kiinnostaa itseänikin, mikä mahtaa olla syynä
- boksista
tuli mieleen että lie tarkoitatte sitä "silikoonii pohjaista boksia johon tulee puolilta ja magneetolta piuhat?? Onko jollakin käsitystä miten sellaisen voi tarkistaa että onko ehjä ? Nyt kone menossa kasaan, kampiakselin alapään stefassa tosi pieni halkeama, toivotaan että vika olisi siinä mutta vasta loppu viikosta aikasintaan pääsee kokeileen konetta käyntiin. muuta vikoja ei purku/kasaus vaiheessa koneesta ole löytynyt.. kiitoksia jos joku tietää jotain siitä boksista... Onko MNA_MAN:lla mitään pahaa sanottavaa ollut yamahasta, että onko pelannut ?
- argohko
Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.
Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita. - 90hp
argohko kirjoitti:
Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.
Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita.onko siinä koneessa käjet vai onko kärjetön sytytys
- Ohan niitä nähty
argohko kirjoitti:
Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.
Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita.Joopa joo, kun poistaa kaikki, ja hankkii jostain väljät varaosa männät, ja paremmat laakerit ja lisätään öljyä ja vaihetaan vauhtipyörä ja viritetään pakoputkea ja uusitaan kokonaan kaasuttimet ja muutetaan kannet.
Ja lopuksi todetaan, että turhaa työtä, ei pärjännykkään, kuin joku ruspa meni joutuimmin. - japo1
Ohan niitä nähty kirjoitti:
Joopa joo, kun poistaa kaikki, ja hankkii jostain väljät varaosa männät, ja paremmat laakerit ja lisätään öljyä ja vaihetaan vauhtipyörä ja viritetään pakoputkea ja uusitaan kokonaan kaasuttimet ja muutetaan kannet.
Ja lopuksi todetaan, että turhaa työtä, ei pärjännykkään, kuin joku ruspa meni joutuimmin.sinähän olet varsinainen tietopankki offsoressahan kone perustu mittakirjaan ei siinä mitään osia vahdeltu kaikki osat oli määritelty mittakirjassa ainoastaan joitain kohtia paraneltiin mitä pystyi ja öljyähän lisätään aina kun konehan on 2tahtinen.ei se mitään jollei voittanu kun jammu voitti aina kun kaikki ajoi sillä. et silleen
- amatöörikoneistaja
Mullakin pudotteli 60hv Yamaha sylinteriä pois pelistä ajossa, puolaa, cdi-boxia ja tulppia vaihdeltiin.. loppujen lopuksi vika olikin staattorissa joka sijaitsee vauhtipyörän alla. Se kun vaihdettiin ni johan rupes pelittämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952