YAMAHA 90 HP

kaatopaikalle joutaa kohta

Ongelmana on että kyseinen perämoottori YAMAHA 90hp vm.-86 tai 87 "AETO".. Käy kahdella sylinterillä vaikka siinä olisi kolmaskin jolla käydä, osia on vaihdettu mm. tulppia ja puolia on vaihdettu keskenään. Kaasuttimet on putsattu juuri tänään ja läpät vaihdettu keskenään... Lähteee käyntiin tosi hyvin ja käy hyvin, mutta kun ottaa yksitellen tulpanjohtoja irti niin kolmas, alinmaisella ei ole mitään virkaa.. Onko kenenlläkään muilla ollut vastaavia onkelmia, apu olisi tarpeen, ei voi enään ymmärtää tällästä, alkaa loppua toivo saada tälle kesää vesille.. Olisiko jollain ideoita tai pieniä tai isoja asioita josta vois lähtä kahtomaan ja etsimään vikaa... T. jere

12

5864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussipussi

      Mittaa puristukset...jos ei mittaria, niin sormee tulpanreikään, niin vertaamalla muihin huomaa kyllä jos ei oo painetta yhtään Kampiakselin stefa saattaa valskata...jolloin seos jää liian laihalle kun mittaat puristuksia niin tappokytkin pois, jottet polta boxia

      • on..

        puristukset, ja kaikissa lähes tasaiset ensimmäisessä 8.1 toisessa 8.0 kolmannessa 8.3,, Mutta en ole tosiaan miettinyt tuota kampuran stefaa, oliskohan se sitten koneremontin aika... Mutta jos jollain olis vielä jotain muuta tähän niin tutkaillaan


      • boksia

        täällä ihmiset tarkottaa? missä kyseinen boksi sijaitsee -89 jammussa ?


      • ppj
        boksia kirjoitti:

        täällä ihmiset tarkottaa? missä kyseinen boksi sijaitsee -89 jammussa ?

        sytty poksi voi olla sökö itsellä jonssonissa särkyi kyseinen loota ja alkoi pyörimään yhdellä pytyllä.


    • kuitenkin

      kone käy sillä kolmannellakin sylinterillä kaasu lähes pohjassa, eli en usko mihinkään boksi onkelmiin, mutta nyt koneen purkamisen jälkeen näkee jos jotai löytyy..

      • MNA_MAN

        Laittelehan Dataa kun selviää, kiinnostaa itseänikin, mikä mahtaa olla syynä


    • boksista

      tuli mieleen että lie tarkoitatte sitä "silikoonii pohjaista boksia johon tulee puolilta ja magneetolta piuhat?? Onko jollakin käsitystä miten sellaisen voi tarkistaa että onko ehjä ? Nyt kone menossa kasaan, kampiakselin alapään stefassa tosi pieni halkeama, toivotaan että vika olisi siinä mutta vasta loppu viikosta aikasintaan pääsee kokeileen konetta käyntiin. muuta vikoja ei purku/kasaus vaiheessa koneesta ole löytynyt.. kiitoksia jos joku tietää jotain siitä boksista... Onko MNA_MAN:lla mitään pahaa sanottavaa ollut yamahasta, että onko pelannut ?

      • argohko

        Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
        Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.

        Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
        Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita.


      • 90hp
        argohko kirjoitti:

        Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
        Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.

        Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
        Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita.

        onko siinä koneessa käjet vai onko kärjetön sytytys


      • Ohan niitä nähty
        argohko kirjoitti:

        Vaikken ole keskuteluun osaa ottanutkaan voin vastata kokemuksesta että 90 yampit ovat todella hyviä moottoreita lähestulkoon ikuisuusmoottoreita, lähinnä tuolta kilpavene puolelta niihin tutustunut.
        Itsellä 80 luvun lopulla kilpakäyttöön tehty jammu mikä tarkoittaa että todellakin kierroskone mitä jengattu ja PALJON ja vieläpä se jaksaa kohtuu äkäseen sykkiä tänäpäivänäkin.

        Mitään vikoja ei ole ollut, autolubet siitä on poistettu ja perus huoltoja vain tehty, peräöljyt ja tulpat ja bensasuodattimen puhdistus jokavuosi.
        Tutuilla on myöskin noita 90 jammuja liikkunut kilpapiireissä ja vähinten niitä on korjattu kun tuntuu että merkkuilla saa tehdä joka tankillisen jälkeen konerempan vaikka muuten ovat pirun suorituskykyisiä moottoreita.

        Joopa joo, kun poistaa kaikki, ja hankkii jostain väljät varaosa männät, ja paremmat laakerit ja lisätään öljyä ja vaihetaan vauhtipyörä ja viritetään pakoputkea ja uusitaan kokonaan kaasuttimet ja muutetaan kannet.

        Ja lopuksi todetaan, että turhaa työtä, ei pärjännykkään, kuin joku ruspa meni joutuimmin.


      • japo1
        Ohan niitä nähty kirjoitti:

        Joopa joo, kun poistaa kaikki, ja hankkii jostain väljät varaosa männät, ja paremmat laakerit ja lisätään öljyä ja vaihetaan vauhtipyörä ja viritetään pakoputkea ja uusitaan kokonaan kaasuttimet ja muutetaan kannet.

        Ja lopuksi todetaan, että turhaa työtä, ei pärjännykkään, kuin joku ruspa meni joutuimmin.

        sinähän olet varsinainen tietopankki offsoressahan kone perustu mittakirjaan ei siinä mitään osia vahdeltu kaikki osat oli määritelty mittakirjassa ainoastaan joitain kohtia paraneltiin mitä pystyi ja öljyähän lisätään aina kun konehan on 2tahtinen.ei se mitään jollei voittanu kun jammu voitti aina kun kaikki ajoi sillä. et silleen


    • amatöörikoneistaja

      Mullakin pudotteli 60hv Yamaha sylinteriä pois pelistä ajossa, puolaa, cdi-boxia ja tulppia vaihdeltiin.. loppujen lopuksi vika olikin staattorissa joka sijaitsee vauhtipyörän alla. Se kun vaihdettiin ni johan rupes pelittämään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe