kiinan asteri

mirjami1

innostuin koettamaan kasvattaa kiinan astereita siemenistä, nyt minulla on pieniä taimen alkuja. onko kiinan asteri yksi-vai monivuotinen kasvi, siemenpussissa ei sitä mainita ja minä en tiedä... olen aloittelija. miten teillä on siemenistä lähteneet asterit kasvamaan? milloin taimet sopii istuttaa ulos.

5

6100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Kiinanasteri,Callistephus chinensis on kesäkukka, siis yksivuotinen. Sitten ulos,kun ei ole enään kylmiä öitä,joskus kesäkuun puolella,ehkä, kuka sen tietää.

    • kinkkiasteri

      kesäkuun alkupuolella.Monet suosittelee istuttamaan kesäkuun 10. jälkeen,silloin ei enää pitäisi tulla yöhalloja. Voit istuttaa aikaisemminkin,jos suojaat taimesi hallan uhatessa yön ajaksi harsolla. Älä nyt kumminkaan vielä näin toukokuun alussa niitä taimiasi ulos istuta,odota toukokuun lopulle,niin sinun ei tarvitse kovin montaa kertaa taimiasi harsolla peitellä.

    • hortsonomi

      kukkia, kasvatan niitä joka vuosi. Loppukesällä laitan niitä isoihin ruukkuihin ja ne ovat näyttävän näköisiä myöhään syksyyn. Helppoja kasvatettavia, anna taimien rauhassa vahvistua ennen ulos istuttamista.

      • asterifani

        Tämä on nyt toinen kevät kun kasvatan kiinanastereita. Taas tänä keväänä taimet ovat jo n 7-8 senttiä korkeita mutta eivät kovin tanakoita. Kasvatuspaikka on viileä ja valoinen kuisti jossa lämpö ei laske alle 15 asteen ja valoa saavat myös kahdesta kasvilampusta. Olen ne jo kertaalleen latvonut (kuuluuko latvoa)mutta tuntuu etteivät ne tanakoidu vaikkakin haarovat latvasta. Mitä pitäisi tehdä? Ne ovat normaalissa muoviruukussa niissä 8x8, lannoittanut olen kesäkukkalannoitteella. Tarvitsevatko ne isomman ruukun? Anna hyvät neuvot jotta tänä kesänä niissä olisi enemmän kuin kaksi kukkaa per kasvi :) eikä varsi menisi mutkalle. kiitti etukäteen


      • hortsonomi
        asterifani kirjoitti:

        Tämä on nyt toinen kevät kun kasvatan kiinanastereita. Taas tänä keväänä taimet ovat jo n 7-8 senttiä korkeita mutta eivät kovin tanakoita. Kasvatuspaikka on viileä ja valoinen kuisti jossa lämpö ei laske alle 15 asteen ja valoa saavat myös kahdesta kasvilampusta. Olen ne jo kertaalleen latvonut (kuuluuko latvoa)mutta tuntuu etteivät ne tanakoidu vaikkakin haarovat latvasta. Mitä pitäisi tehdä? Ne ovat normaalissa muoviruukussa niissä 8x8, lannoittanut olen kesäkukkalannoitteella. Tarvitsevatko ne isomman ruukun? Anna hyvät neuvot jotta tänä kesänä niissä olisi enemmän kuin kaksi kukkaa per kasvi :) eikä varsi menisi mutkalle. kiitti etukäteen

        neuvomaan :) kun kasvattelen miten sattuu. Kyllä ne taimesi vahvistuvat aikanaan kun ne ovat noin hyvällä alulla. Minä en ole latvonut mutta ei se pahaa tee, tulee tuuheampia sanovat viisaammat. Jos mahdollista siirrä taimesi ulos kun on lämpöisiä päiviä ja yöksi sisään . Voi, voi en osaa oikein neuvoa kun ne aina vaan kasvaa ja kukkii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe