kiinan asteri

mirjami1

innostuin koettamaan kasvattaa kiinan astereita siemenistä, nyt minulla on pieniä taimen alkuja. onko kiinan asteri yksi-vai monivuotinen kasvi, siemenpussissa ei sitä mainita ja minä en tiedä... olen aloittelija. miten teillä on siemenistä lähteneet asterit kasvamaan? milloin taimet sopii istuttaa ulos.

5

6100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Kiinanasteri,Callistephus chinensis on kesäkukka, siis yksivuotinen. Sitten ulos,kun ei ole enään kylmiä öitä,joskus kesäkuun puolella,ehkä, kuka sen tietää.

    • kinkkiasteri

      kesäkuun alkupuolella.Monet suosittelee istuttamaan kesäkuun 10. jälkeen,silloin ei enää pitäisi tulla yöhalloja. Voit istuttaa aikaisemminkin,jos suojaat taimesi hallan uhatessa yön ajaksi harsolla. Älä nyt kumminkaan vielä näin toukokuun alussa niitä taimiasi ulos istuta,odota toukokuun lopulle,niin sinun ei tarvitse kovin montaa kertaa taimiasi harsolla peitellä.

    • hortsonomi

      kukkia, kasvatan niitä joka vuosi. Loppukesällä laitan niitä isoihin ruukkuihin ja ne ovat näyttävän näköisiä myöhään syksyyn. Helppoja kasvatettavia, anna taimien rauhassa vahvistua ennen ulos istuttamista.

      • asterifani

        Tämä on nyt toinen kevät kun kasvatan kiinanastereita. Taas tänä keväänä taimet ovat jo n 7-8 senttiä korkeita mutta eivät kovin tanakoita. Kasvatuspaikka on viileä ja valoinen kuisti jossa lämpö ei laske alle 15 asteen ja valoa saavat myös kahdesta kasvilampusta. Olen ne jo kertaalleen latvonut (kuuluuko latvoa)mutta tuntuu etteivät ne tanakoidu vaikkakin haarovat latvasta. Mitä pitäisi tehdä? Ne ovat normaalissa muoviruukussa niissä 8x8, lannoittanut olen kesäkukkalannoitteella. Tarvitsevatko ne isomman ruukun? Anna hyvät neuvot jotta tänä kesänä niissä olisi enemmän kuin kaksi kukkaa per kasvi :) eikä varsi menisi mutkalle. kiitti etukäteen


      • hortsonomi
        asterifani kirjoitti: