Testituloksista ei ilmennyt keliakiaa, mutta oireita ei ole tullut sen jälkeen, kun syön ainoastaan gluteenitonta ruokaa ja maito on vaihtunut soijamaitoon. Jos syön vehnää tms siältäviä ruokia, tulee heti oireita. Olen oppinut jo lukemaan tuoteselostuksia ja miettimään mitä ostan ja mitä en. Tänään meinasin tilatapizzan, mutta en tilanutkaan, koska en halua itseäni huonoon kuntoon. välillä harmittaa, kun ei pysty syömään samaa kuin puoliso. Olo menee nopeasti ohi, kun mietin olotilaani, jos syön kiellettyä ruoka-ainetta.
Oireeton
10
1453
Vastaukset
- toinen...
samanmoinen. jo neljättä vuotta gluteenittomat ja maidottomat eväät => ei oireita. jos kokeilen kuinka sietäisi, tulevat kivut. tutkimusten mukaan ei keilakiaa, ei laktoosi-intoleranssia eikä vehnä- tai maitoallergiaa. kipu vaan ei ole kiva kaveri...
- kolmas kaveri
Onko teillä tähystys ollut normaali? Mulla lääkärin silmissä ei näyttänyt normaalilta, mut näytetutkimukset patologilta ok. Gluteeniton vie oireet, eipä tee mullakaan mieli syödä mitään sellaista, heti kaameat kivut. Mä myös ihmettelen, mitä tää oikein on... sisätautilääkärille jonotan aikaa, voipi mennä piiitkä aika ennen kuin pääsen.
- toinen...
kolmas kaveri kirjoitti:
Onko teillä tähystys ollut normaali? Mulla lääkärin silmissä ei näyttänyt normaalilta, mut näytetutkimukset patologilta ok. Gluteeniton vie oireet, eipä tee mullakaan mieli syödä mitään sellaista, heti kaameat kivut. Mä myös ihmettelen, mitä tää oikein on... sisätautilääkärille jonotan aikaa, voipi mennä piiitkä aika ennen kuin pääsen.
ei ole mitää poikkeavaa näkynyt tähystyksessä eikä koepalassa
- Jussi85
Keliakia voi olla vaikka sitä ei testissä näykkään silloin sen paljastaa tähystys ohutsuolipala. Minulla itselläni ei ollut veritesteissä ja laktoosissa mitään vikaa, odottelen tässä tähystystä, olen 3vk gluteeinittomalla kuurilla ja se on tepsinyt. sen verran voi olla keliakia ruokavaliolla koska nukkasuolisto ei ehdi tähystystä ennen parantua. Olo on ollut hyvä melkein huippu viikon jälkeen. Vaikka minulla ei olisikaan keliakiaa aion pitäytyä glut.elämäntavassa koska se tekee olon hyväksi. PS voihan tyttöystäväkin syödä joitain gluteeinittomia tuotteita, ne jotkin ovat melkein parempia kuin #tavalliset# esim. kääretorttu on loistavaa. Itse teen läskisoosia kastikelihasta ja vehnän korvaan perunajauholla, joten samoja ruokia voi tehä mutta eri jauhoilla, pitsakin on hyvää/ kotipizzasta saa gluteenittomia vaihtoehtoja. Minulle ei tuota yhdessä olossa ruokailu ongelmia kun ajattelee mikä olo olisi kotimaista viljaa syömällä. Yksi vaihtoehto on että on ärtynyt suoli jolle ei oikein voi mitään on lääkkeitä olemassa, mutta gluteeiniton ruokavalio kyllä luulisi auttavan. Olen epäillyt itselläni olevan sitä.
- pizzoista
Ei sinällään liity aiheeseen, mutta lisäisin että Kotipizzan lisäksi gluteenittomia pizzoja saa ketjuista Rossossa, Raxissa ja Classic Pizzassa. Mutta Kotipizzan on omasta mielestäni paras!
- maku lähelläkään
pizzoista kirjoitti:
Ei sinällään liity aiheeseen, mutta lisäisin että Kotipizzan lisäksi gluteenittomia pizzoja saa ketjuista Rossossa, Raxissa ja Classic Pizzassa. Mutta Kotipizzan on omasta mielestäni paras!
vehnästä tehdyn se phja jos maistuu puulta niin ei hyvä,en ole vielä kokeillu kotipizzan gluteenitonta mutta tarkotus olis nyt vkl aikana testaa,eihän sitä muuten tiedäkään.keliaakikko m keskiiässä
- N keliaatikko 8 vuotta
maku lähelläkään kirjoitti:
vehnästä tehdyn se phja jos maistuu puulta niin ei hyvä,en ole vielä kokeillu kotipizzan gluteenitonta mutta tarkotus olis nyt vkl aikana testaa,eihän sitä muuten tiedäkään.keliaakikko m keskiiässä
Pizza on , tosin pohja paksu , pannupizzaa enempi muistuttaa. Valkosipulia ja oreganoa päälle .... nam Positiivista myös se, voi tilata pizzataxilla joskus myös kotiin. *tummat pojaat* kun ei ymmärrä meidän taudista mitään.
- paksu pohja
N keliaatikko 8 vuotta kirjoitti:
Pizza on , tosin pohja paksu , pannupizzaa enempi muistuttaa. Valkosipulia ja oreganoa päälle .... nam Positiivista myös se, voi tilata pizzataxilla joskus myös kotiin. *tummat pojaat* kun ei ymmärrä meidän taudista mitään.
paremmalta maistuiskin tehdäänköhän se vehnätärkkelys jauhoista,siitä kyllä sais aika hyvänkin makuisen pohjan,ite kun teen siitä lättyjäkin ja aika hyviä tuleekin melk parempia kuin tattarista.Tosiaan mites noi "tummat" ymmärtääkään keliakia pizzoista mitään.Oliskohan ne pizza pohjat pakasteena niillä jo valmiina joku hämärä muistikuva mulla et oisin lukenu jostain,peräti Moilasen leipomon,sithän ne hyviä oliski.Keliakiaa 20v keski-ikän.m
- on parempi
maku lähelläkään kirjoitti:
kuin vehnästä tehty, näin on mulle sanoneet järjestään kaikki mun ystäväni jotka ovat gluteenitonta pizzaa syöneet. Itse olen ollut lapsesta asti keliaakikko joten en muista miltä maistuu tavallinen pizza. Valmiit pizzapohjat nyt on ällöjä kuten kaikki valmismössöt muutenkin.
- kmsdn-ä'-öål
on parempi kirjoitti:
kuin vehnästä tehty, näin on mulle sanoneet järjestään kaikki mun ystäväni jotka ovat gluteenitonta pizzaa syöneet. Itse olen ollut lapsesta asti keliaakikko joten en muista miltä maistuu tavallinen pizza. Valmiit pizzapohjat nyt on ällöjä kuten kaikki valmismössöt muutenkin.
hyvää on gluteeniton pizza :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579