Oireeton

Rodos

Testituloksista ei ilmennyt keliakiaa, mutta oireita ei ole tullut sen jälkeen, kun syön ainoastaan gluteenitonta ruokaa ja maito on vaihtunut soijamaitoon. Jos syön vehnää tms siältäviä ruokia, tulee heti oireita. Olen oppinut jo lukemaan tuoteselostuksia ja miettimään mitä ostan ja mitä en. Tänään meinasin tilatapizzan, mutta en tilanutkaan, koska en halua itseäni huonoon kuntoon. välillä harmittaa, kun ei pysty syömään samaa kuin puoliso. Olo menee nopeasti ohi, kun mietin olotilaani, jos syön kiellettyä ruoka-ainetta.

10

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen...

      samanmoinen. jo neljättä vuotta gluteenittomat ja maidottomat eväät => ei oireita. jos kokeilen kuinka sietäisi, tulevat kivut. tutkimusten mukaan ei keilakiaa, ei laktoosi-intoleranssia eikä vehnä- tai maitoallergiaa. kipu vaan ei ole kiva kaveri...

      • kolmas kaveri

        Onko teillä tähystys ollut normaali? Mulla lääkärin silmissä ei näyttänyt normaalilta, mut näytetutkimukset patologilta ok. Gluteeniton vie oireet, eipä tee mullakaan mieli syödä mitään sellaista, heti kaameat kivut. Mä myös ihmettelen, mitä tää oikein on... sisätautilääkärille jonotan aikaa, voipi mennä piiitkä aika ennen kuin pääsen.


      • toinen...
        kolmas kaveri kirjoitti:

        Onko teillä tähystys ollut normaali? Mulla lääkärin silmissä ei näyttänyt normaalilta, mut näytetutkimukset patologilta ok. Gluteeniton vie oireet, eipä tee mullakaan mieli syödä mitään sellaista, heti kaameat kivut. Mä myös ihmettelen, mitä tää oikein on... sisätautilääkärille jonotan aikaa, voipi mennä piiitkä aika ennen kuin pääsen.

        ei ole mitää poikkeavaa näkynyt tähystyksessä eikä koepalassa


    • Jussi85

      Keliakia voi olla vaikka sitä ei testissä näykkään silloin sen paljastaa tähystys ohutsuolipala. Minulla itselläni ei ollut veritesteissä ja laktoosissa mitään vikaa, odottelen tässä tähystystä, olen 3vk gluteeinittomalla kuurilla ja se on tepsinyt. sen verran voi olla keliakia ruokavaliolla koska nukkasuolisto ei ehdi tähystystä ennen parantua. Olo on ollut hyvä melkein huippu viikon jälkeen. Vaikka minulla ei olisikaan keliakiaa aion pitäytyä glut.elämäntavassa koska se tekee olon hyväksi. PS voihan tyttöystäväkin syödä joitain gluteeinittomia tuotteita, ne jotkin ovat melkein parempia kuin #tavalliset# esim. kääretorttu on loistavaa. Itse teen läskisoosia kastikelihasta ja vehnän korvaan perunajauholla, joten samoja ruokia voi tehä mutta eri jauhoilla, pitsakin on hyvää/ kotipizzasta saa gluteenittomia vaihtoehtoja. Minulle ei tuota yhdessä olossa ruokailu ongelmia kun ajattelee mikä olo olisi kotimaista viljaa syömällä. Yksi vaihtoehto on että on ärtynyt suoli jolle ei oikein voi mitään on lääkkeitä olemassa, mutta gluteeiniton ruokavalio kyllä luulisi auttavan. Olen epäillyt itselläni olevan sitä.

      • pizzoista

        Ei sinällään liity aiheeseen, mutta lisäisin että Kotipizzan lisäksi gluteenittomia pizzoja saa ketjuista Rossossa, Raxissa ja Classic Pizzassa. Mutta Kotipizzan on omasta mielestäni paras!


      • maku lähelläkään
        pizzoista kirjoitti:

        Ei sinällään liity aiheeseen, mutta lisäisin että Kotipizzan lisäksi gluteenittomia pizzoja saa ketjuista Rossossa, Raxissa ja Classic Pizzassa. Mutta Kotipizzan on omasta mielestäni paras!

        vehnästä tehdyn se phja jos maistuu puulta niin ei hyvä,en ole vielä kokeillu kotipizzan gluteenitonta mutta tarkotus olis nyt vkl aikana testaa,eihän sitä muuten tiedäkään.keliaakikko m keskiiässä


      • N keliaatikko 8 vuotta
        maku lähelläkään kirjoitti:

        vehnästä tehdyn se phja jos maistuu puulta niin ei hyvä,en ole vielä kokeillu kotipizzan gluteenitonta mutta tarkotus olis nyt vkl aikana testaa,eihän sitä muuten tiedäkään.keliaakikko m keskiiässä

        Pizza on , tosin pohja paksu , pannupizzaa enempi muistuttaa. Valkosipulia ja oreganoa päälle .... nam Positiivista myös se, voi tilata pizzataxilla joskus myös kotiin. *tummat pojaat* kun ei ymmärrä meidän taudista mitään.


      • paksu pohja
        N keliaatikko 8 vuotta kirjoitti:

        Pizza on , tosin pohja paksu , pannupizzaa enempi muistuttaa. Valkosipulia ja oreganoa päälle .... nam Positiivista myös se, voi tilata pizzataxilla joskus myös kotiin. *tummat pojaat* kun ei ymmärrä meidän taudista mitään.

        paremmalta maistuiskin tehdäänköhän se vehnätärkkelys jauhoista,siitä kyllä sais aika hyvänkin makuisen pohjan,ite kun teen siitä lättyjäkin ja aika hyviä tuleekin melk parempia kuin tattarista.Tosiaan mites noi "tummat" ymmärtääkään keliakia pizzoista mitään.Oliskohan ne pizza pohjat pakasteena niillä jo valmiina joku hämärä muistikuva mulla et oisin lukenu jostain,peräti Moilasen leipomon,sithän ne hyviä oliski.Keliakiaa 20v keski-ikän.m


      • on parempi
        maku lähelläkään kirjoitti:

        vehnästä tehdyn se phja jos maistuu puulta niin ei hyvä,en ole vielä kokeillu kotipizzan gluteenitonta mutta tarkotus olis nyt vkl aikana testaa,eihän sitä muuten tiedäkään.keliaakikko m keskiiässä

        kuin vehnästä tehty, näin on mulle sanoneet järjestään kaikki mun ystäväni jotka ovat gluteenitonta pizzaa syöneet. Itse olen ollut lapsesta asti keliaakikko joten en muista miltä maistuu tavallinen pizza. Valmiit pizzapohjat nyt on ällöjä kuten kaikki valmismössöt muutenkin.


      • kmsdn-ä'-öål
        on parempi kirjoitti:

        kuin vehnästä tehty, näin on mulle sanoneet järjestään kaikki mun ystäväni jotka ovat gluteenitonta pizzaa syöneet. Itse olen ollut lapsesta asti keliaakikko joten en muista miltä maistuu tavallinen pizza. Valmiit pizzapohjat nyt on ällöjä kuten kaikki valmismössöt muutenkin.

        hyvää on gluteeniton pizza :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe